سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی برای کسب و کارهای نوپا همیشه سخت و دشوار است. این امر برای کسب و کارهای محلی نیز در مقایسه با برندهای بزرگ، به همین شکل است. بنابراین شما باید به طور قابل ملاحظه ‎ای در تلاش برای استفاده از تکنیک های کاربردی به منظور بازاریابی مناسب و جلب نظر مشتریان باشید. آنچه در این میان به شما و کسب و کارتان کمک خواهد کرد، بازاریابی محلی است. 

وقتی یک برند تازه تاسیس شده و هنوز در سطح محلی فعالیت دارد، تلاش برای بازاریابی در مقیاس گسترده برای آن هیچ فایده ای نخواهد داشت. با این حساب شما باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با بازاریابی محلی باشید. این امر علاوه بر کاهش هزینه های بازاریابی امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف را نیز به همراه دارد. 

وقتی از بازاریابی محلی صحبت می کنیم، به ترکیبی از استراتژی های بازاریابی و تبلیغات اشاره داریم. این استراتژی ها برای بهبود وضعیت کسب و کارهای محلی و رقابت بهینه شان با برندهای بزرگ در بازار محل فعالیت شان مورد استفاده قرار می گیرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محلی، از استراتژی تا عمل

نکته جالب درباره بازاریابی محلی امکان استفاده همه کسب و کارها، حتی برندهای بزرگ، از آن است. با این حساب هیچ محدودیتی پیش روی کسب و کارها برای استفاده از مزایای این شیوه بازاریابی وجود ندارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات درباره این شیوه بازاریابی را مرور خواهیم کرد. 

مزایای بازاریابی محلی

مزایای بازاریابی محلی کاملا روشن و واضح است. در این رابطه به نکات ذیل توجه نمایید:

•    رقابت کمتر: وقتی شما تلاش های بازاریابی تان را معطوف به یک بخش یا به عبارت بهتر بازار مشخص می کنید، سطح رقابت پیش روی تان بسیار کمتر از شرایط عادی خواهد بود. این امر برای بسیاری از برندها اهمیت بالایی دارد. بنابراین شما با رعایت این نکته به سادگی هرچه تمام تر شرایط تاثیرگذاری بر روی مشتریان را دنبال خواهید کرد. اگر کسب و کار شما هنوز توان رقابت مناسب با برندهای بزرگ را ندارد، شروع از یک بازار محلی با رقابت بسیار کمتر ایده مناسبی خواهد بود. 

•    هزینه های کمتر: وقتی شما در یک مقیاس محدود در حال بازاریابی هستید، هزینه های شما نیز به طور قابل ملاحظه ای کمتر از سایر الگوهای بازاریابی بین المللی خواهد بود. این امر برای برندهای تازه تاسیس و کسب و کارهای کوچک بهترین خبر دنیا خواهد بود. بنابراین شما به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را پیدا خواهید کرد. 

•    جلب نظر بهتر مشتریان: مشتریان نسبت به برندهای محلی همیشه واکنش بهتری دارند. بنابراین شما با استفاده از تکنیک بازاریابی محلی امکان جلب نظر مشتریان در یک بازار مشخص را خواهید داشت. این امر به نوعی خروجی فرآیند بازاریابی شما را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

تکنیک های برتر در بازاریابی محلی

شما برای بازاریابی محلی امکان استفاده از تکنیک های مختلفی را دارید. برخی از بهترین تکنیک ها در این میان به این ترتیب است:

•    سئوی محلی: سئوی محلی به معنای استفاده از کلیدواژه های پراستفاده در بازار موردنظرتان است. این امر به طور ویژه ای سلیقه و نیازهای مشتریان را هدف قرار می دهد. با این حساب شما هیچ مشکلی در زمینه تعامل با مشتریان پیش رو نخواهید داشت. 

•    تبلیغات PPC به طور شخصی سازی شده: تبلیغات PPC وقتی با شخصی سازی محلی همراه شود، تاثیرگذاری بسیار بیشتری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. این امر برای کسب و کارهای محلی امکان جلب نظر مشتریان و رقابت قابل ملاحظه با دیگر برندها را به همراه خواهد داشت. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر امکان جلب نظر مشتریان را پیدا خواهید کرد. 

•    برگزاری مراسم های محلی: مراسم های محلی سطح بالایی از تعامل مشتریان را به همراه دارد. اگر شما در چنین مراسم هایی به طور قابل ملاحظه ای نیاز مشتریان محلی را مدنظر قرار دهید، شانس بسیار زیادی برای رقابت با برندهای بزرگ پیدا خواهید کرد. بنابراین در عمل بسیاری از مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محلی با هدف توسعه کسب و کارهای کوچک

•    بازاریابی مشارکتی: همکاری با دیگر برندها برای برگزاری کمپین های بازاریابی یکی دیگر از راهکارهای جذاب و تاثیرگذار برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن در یک بازار محلی مشتریان را هدف قرار می دهید. این امر از نقطه نظر افزایش تجربه و یادگیری نکات کلیدی در زمینه بازاریابی نیز برای شما کاربردی خواهد بود. 

منبع : readwrite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SnrWeTXk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه