دوشنبه, ۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
وقتی کسب و کار فقط معطوف به دارایی مادی نیست

چه اموری در کسب و کار از پول مهم تر هستند؟

3 سال پیش ( 1399/5/15 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : پول  

وقتی صحبت از مدیریت و راه اندازی کسب و کار می‏شود، توجه اغلب مردم به میزان پول و دارایی برندها جلب می‎ شود. بر این اساس مهمترین داشته یک برند براساس موجودی حساب مالی ‎اش ارزیابی می‎ شود. شاید در نگاه نخست این شیوه ارزیابی وضعیت برندها منطقی به نظر برسد، اما امروزه در دنیای کسب و کار امور بسیار مهمتری از صرف دارایی مادی وجود دارد.

امروزه اغلب برندها در تلاش برای معرفی محصولات تازه و کاربردی به بازارهای مختلف دنیا هستند. نکته مهم در این میان عدم وابستگی موفقیت برندها به فروش هرچه بیشتر است. اگر شما در تلاش برای موفقیت در بازار کسب و کار هستید، باید کسب درآمد را به مثابه آخرین مرحله از یک فرآیند منسجم تلقی نمایید. بسیاری از برندها در فرآیند توسعه کسب و کار فقط به دنبال کسب سود بیشتر هستند. اگر یک کسب و کار به فکر الزامات توسعه برند و کسب سود بیشتر نباشد، در نهایت فقط با شکست مواجه خواهد شد. ما در این مقاله به دنبال بررسی برخی از امور مهمتر از صرف ثروت و پول برندها هستیم. در ادامه به برخی از مهمترین دارایی‎های برندها، به جز پول‎های موجود در حساب‎های بانکی، اشاره خواهیم کرد.

چه اموری کسب و کار پول مهم

1. علاقه به کار

فعالیت در دنیای کسب و کار اغلب با سرمایه گذاری هنگفت بر روی ارائه خدمات مناسب با سلیقه مشتریان صورت می ‎گیرد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به همکاری با نیروی کار حرفه ‎ای می ‎کنند. شاید در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما داشتن علاقه به حوزه تخصصی فعالیت مهمترین سرمایه کسب و کارها محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان در عمل مشغول به فعالیت در حوزه های بی‎ ارتباط با سلیقه ‎شان هستند. دلیل ادامه حضور در یک چنین وضعیتی نیز اغلب ترس از تغییر حوزه تخصصی پس از گذشت چند سال عنوان می ‎شود.

اگر شما در حوزه مورد علاقه ‎تان مشغول به فعالیت هستید، یکی از افراد موفق در دنیای کسب و کار محسوب می ‎شوید. این امر در مورد نیروی کار در دسترس شرکت‎ ها نیز صحت دارد. بسیاری از کارمندان علاقه زیادی به حوزه فعالیت‎ شان ندارند. دلایل مورد بحث در مورد کارآفرینان در اینجا نیز مانع اصلی پیش روی تغییر حوزه تخصصی از سوی کارمندان می ‎‏شود.

2. کارمندان مناسب

موفقیت کسب و کارها بدون در اختیار داشتن کارمندان مناسب امکان ‎پذیر نیست. موفقیت برندها تا حدودی بستگی به توانایی ایده‎ پردازی مدیران دارد. با این حال اگر شرکت موردنظر از نیروی کار حرفه‎ ای و توانمند برخوردار نباشد، توانایی اجرای ایده‎ ها را نخواهد داشت. درست به همین خطر اغلب ایده‎ های مناسب در ابتدا در مرحله اجرا با بازخورد بسیار ضعیفی رو به رو می‎ شوند. هرچه مهارت و توانایی تیم کارمندان یک شرکت بیشتر باشد، شانس آن کسب و کار برای پیاده ‎سازی درست ایده ‎هایش بیشتر خواهد بود.

بسیاری از کارشناس ‎های دنیای کسب و کار نسبت به تغییر ویژگی‎ های کارمندان خوب اقدام کرده ‎اند. ما در اینجا برخی از معیارهای مهم برای تعیین کارمندان مناسب را مدنظر داریم. به معیارهای ذیل در رابطه با وضعیت کارمندان توجه نمایید:

• نگاه مثبت به کارهای پیش رو و مسئولیت‎ شان

• انعطاف ‎پذیری برای پذیرش شرایط تازه و غیرمنتظره

• تمایل برای پذیرش مسئولیت‎ های بیشتر و ارتقای سازمانی

• همکاری و حمایت از همکاران

• توانایی مدیریت زمان به صورت کاربردی

بدون تردید توانایی کارمندان در حوزه‎ های مختلف تاثیر مستقیم بر روی وضعیت شرکت دارد. این نکته در تمام کسب و کارها، بدون توجه به وسعت فعالیت‎ شان، مهم است بنابراین اگر مجموعه کارمندان فعال و تاثیرگذاری دارید، یکی از برندهای خوش شانس و به احتمال زیاد موفق در بازار کسب و کار هستید.

3. مشتریان وفادار

تعامل با مشتریان در بازارهای کسب و کار به هیچ وجه کار ساده ‎ای نیست . بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را ندارند. مشاهده شمار بالایی از شرکت ‎های ورشکسته در طول سال‎ های متمادی نشانه خوبی از سختی‎ های تعامل با مشتریان است. برندهای بزرگ به خوبی توانایی جلب نظر مشتریان را دارند. این امر به دلیل مهارت و تجربه بالای آنها در بازار کسب و کار است.

مطلب مرتبط:  دارایی‌ های ما بسیار با ارزش هستند

اگر کسب و کار شما دارای مشتریان وفادار و علاقه ‎مند به برندتان است، گام بلندی برای موفقیت طولانی مدت برداشته ‎اید . بسیاری از برندها در آرزوی مشتریان وفادار هستند. این امر مزیت ‎های قابل ملاحظه ‎ای مانند تضمین مقدار مشخصی از فروش در طول سال به همراه دارد.

بسیاری از برندها در طول دوره‎ های بحران مالی بر روی وفاداری مشتریان ‎شان تکیه دارند. اگر شما دامنه مناسبی از مشتریان وفادار داشته باشید، در چنین زمان ‎هایی امکان تکیه بر آنها وجود خواهد داشت. شما در غیر این صورت باید مشکلات مالی‎ تان را با دشواری بسیار زیادی حل و فصل نمایید.

4. شبکه ارتباطات برند

ارتباطات میان برند با مشتریان و دیگر برندها اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه همکاری میان شرکت‎ ها برای کسب سود بیشتر در بازارهای مختلف امری رایج محسوب می ‎شود. نکته مهم در این میان توانایی برندها برای حفظ ارتباطات ‎شان در طول دوران فعالیت است. بسیاری از برندها در همان ماه ‎های نخست بخش قابل توجهی از ارتباطات ‎شان را خراب می‎ کنند. این امر به دلیل عدم آشنایی با بازار کسب و کار روی می‎ دهد.

اگر شما همچنان پس از گذشت سال‎ های متمادی دارای ارتباط مناسبی با دیگر شرکت ‎ها هستید، یکی از برندهای موفق در عرصه کسب و کارتان محسوب می‎ شوید. مدیریت ارتباطات برند هرگز کار ساده‎ ای نیست بنابراین شما باید نسبت به موفقیت ‎تان در این حوزه احساس افتخار نمایید.

5. زمان

زمان یکی از مهمترین عوامل در حوزه کسب و کار است. کارآفرینان دارای توانایی مدیریت زمان به صورت کاربردی همیشه جلوتر از رقبایشان هستند. دلیل این امر توانایی برندهایی با مدیریت زمان بهتر برای فعالیت باکیفیت‎تر است. امروزه بسیاری از شرکت‎ ها مشکلات اساسی در زمینه مدیریت زمان دارند. مواجهه با محدودیت زمان همیشه یکی از آزاردهنده ‎ترین چالش ‎ها در زمینه مدیریت کسب و کار محسوب می ‎شود. اگر یک برند توانایی مدیریت زمان به صورت کاربردی را داشته باشد، به طور میانگین نیمی از رقبایش را پشت سر خواهد گذاشت.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IJmXab8y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگ
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه