چهارشنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Wed, 28 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

استفاده از قیمت های پویا یکی از تکنیک های عالی برای موفقیت در عرصه خرده فروشی محسوب می شود. اگرچه این شیوه در طول یک دهه اخیر کاربردهای زیادی برای برخی از خرده فروشی های آنلاین داشته است، اما کمتر به طور عمومی مدنظر برندها قرار می گیرد. 

استراتژی قیمت گذاری پویا چندان پیچیده نیست. بر این اساس کسب و کارهای فعال در حوزه خرده فروشی آنلاین به طور مداوم قیمت محصولات موجود در فروشگاه شان را اصلاح می کنند. این امر با هدف جلب نظر هرچه بهتر مشتریان صورت می گیرد. وقتی قیمت های یک محصول به طور مداوم تغییر می کند، انگیزه مشتریان برای خرید در صورت مشاهده کاهش قیمت به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارهاست. 

قیمت گذاری پویا و تاثیر آن بر خرده فروشی های آنلاین

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم در رابطه با استراتژی قیمت گذاری پویاست. این امر به خرده فروشی های آنلاین برای استفاده هرچه بهتر از این استراتژی کمک شایانی خواهد کرد بنابراین دیگر نیازی برای تردید در مورد استفاده از این شیوه نخواهد بود. در ادامه برخی از مزیت های این شیوه برای خرده فروشی های آنلاین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: قیمت گذاری محصولات با استراتژی آزمون و خطا

کنترل بهتر بر روی کسب و کار

قیمت گذاری پویا امکان کنترل بهتر بر روی کسب و کار را به همراه دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان اقدام به استفاده از این شیوه می کنند. نکته جالب اینکه چنین شیوه ای فقط مخصوص برندهای آنلاین نیست. حتی خرده فروشی های سنتی و حضوری نیز از این شیوه برای جلب نظر مشتریان استفاده می کنند.

کنترل بر روی کسب و کار به معنای امکان فروش سریع محصولات در صورت نیاز است. این امر با قیمت گذاری پویا به خوبی حل و فصل می شود. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای ارزیابی دقیق شرایط و قیمت محصولات در بازار است. فقط در این صورت اعمال تغییر در قیمت محصولات امکان جلب نظر مشتریان از سوی شما را به همراه خواهد داشت. 

ایجاد انعطاف بیشتر در وضعیت برند

بسیاری از خرده فروشی های آنلاین در طول دوران کرونا شمار بیشتری از مشتریان را به خود جلب کرده اند. اگر شما قصد حفظ چنین مشتریانی برای همیشه را دارید، باید نسبت به بهبود وضعیت کسب و کارتان در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نمایید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان در بلندمدت نخواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد چراکه بسیاری از مشتریان خرده فروشی های آنلاین در صورت بازگشایی دوباره خرده فروشی های سنتی در عمل دیگر مشتریان آنها نخواهند بود بنابراین شما باید نسبت به تجدیدنظر در این زمینه اقدام نمایید. 

تنها راهکار مناسب برای خرده فروشی های آنلاین به منظور جلب نظر مداوم مشتریان تلاش برای استفاده از الگوی قیمت گذاری پویاست. این امر انعطاف پذیری بسیار بهتری در رابطه با چنین برندهایی ایجاد می کند. شاید با استفاده از این شیوه شانس شما برای جلب نظر مداوم مشتریان افزایش پیدا کند. همچنین دیگر خبری از ریزش مشتریان در بلندمدت نخواهد بود. 

صرفه جویی در هزینه ها

هزینه نگهداری از محصولات در انبار بسیار زیاد است. بدون تردید شما به عنوان یک خرده فروشی در برخی از بازه های زمانی نیاز به استفاده از ظرفیت تمام انبارتان دارید. اگر در این شرایط برخی از محصولات قدیمی هنوز در انبار باشد، بدون تردید شرایط برای شما دشوار خواهد شد. بسیاری از برندها برای استفاده درست از ظرفیت تمام انبارشان اقدام به تجدیدنظر اساسی در زمینه انتخاب محصولات برای عرضه در فروشگاه شان می کنند. این امر به معنای عدم عرضه برخی از محصولات است. 

اگر شما عرضه یک محصول را متوقف کنید، در صورت مواجهه با سفارش یک مشتری درباره همان محصول وضعیت ناگواری پیدا خواهید کرد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان حتی کم فروش ترین محصولات ممکن را نیز در خرده فروشی شان عرضه می کنند. این امر نقش مثبتی بر روی وضعیت خرده فروشی ها در بلندمدت خواهد داشت بنابراین شما باید به طور مداوم این نکته را مدنظر قرار دهید. 

استفاده از استراتژی قیمت گذاری پویا به شما فرصت فروش هرچه سریع تر برخی از محصولات را می دهد بنابراین هزینه های خرده فروشی آنلاین شما در بلندمدت به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

مدیریت قیمت ها با یک نرم افزار

شما برای مدیریت قیمت های پویا نیازی به انجام دادن کار زیادی ندارید. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای استفاده از یک نرم افزار به منظور مدیریت قیمت ها به طور خودکار است. این امر امکان ویرایش قیمت ها براساس تغییر در قیمت نهایی شان را امکان پذیر خواهد کرد. 

بسیاری از برندها و خرده فروشی های آنلاین وقتی صحبت از قیمت گذاری پویا می شود، به طور مداوم به فکر قیمت گذاری براساس اعمال تغییرات مداوم در قیمت های اصلی هستند. بدون تردید این امر فرصت بسیار زیادی از کسب و کارها خواهد گرفت بنابراین شما باید با راهکار دیگری اقدام به استفاده از چنین مزیت هایی نمایید. راهکار مورد بحث ما در اینجا استفاده از نرم افزار تعیین قیمت خودکار است. خوشبختانه امروزه گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب از میان چنین نرم افزارهایی وجود دارد بنابراین شما براساس سطح نیازتان باید یکی از نرم افزارهای موردنظر را انتخاب نمایید. 

فروش بیشتر به رغم برخی ایرادات

بدون تردید هیچ شیوه ای برای فروش خالی از ایراد نیست بنابراین شما نباید انتظار مواجهه با شیوه ای بدون ایراد در فرآیند کلی را داشته باشید. شاید با استفاده از استراتژی قیمت گذاری پویا برخی از مشکلات برای کسب و کار شما ایجاد شود، اما این امر ماهیت مقطعی و کوتاه مدت خواهد داشت بنابراین نیازی به گرانی از سوی شما نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: فروش موفق با قیمت گذاری عجیب و غریب

استفاده از استراتژی قیمت گذاری پویا باید در بلندمدت دنبال شود. در غیر این صورت هیچ مزیتی برای کسب و کار شما به همراه نخواهد داشت. دلیل شکست برخی از برندها در استفاده از این شیوه نیز همین نکته است بنابراین در تلاش های بعدی تان برای استفاده از چنین شیوه ای حتما ماهیت بلندمدتش را مدنظر قرار دهید. 

امروزه مدیریت خرده فروشی های آنلاین به دلیل استقبال گسترده مشتریان امر سختی شده است بنابراین شما باید توجه بسیار زیادی به این حوزه داشته باشید در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. استراتژی قیمت گذاری پویا یکی از راهکارهای مناسب برای جلب نظر مشتریان در بلندمدت محسوب می شود بنابراین شما با استفاده از این استراتژی امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. 

منبع : business
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sGmChvml
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه