شنبه, ۷ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sat, 28 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

مهمترین دارایی هر برندی، مشتریان آن محسوب می شود. به همین خاطر هم شاهد تلاش های زیادی در زمینه جذب مشتری هستیم، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چه اقداماتی باید انجام شود تا از خرید مجدد مشتری جدید خود اطمینان بالایی را داشته باشید؟ در ادامه مواردی را بررسی خواهیم کرد که شانس شما را در این بخش افزایش خواهد داد. 

1-پیشنهادهای ویژه داشته باشید

شما با ترفندهایی می توانید حتی باعث شوید که مشتری، به خرید محصولات دیگر شما نیز تمایل پیدا کند. این امر به میزان جذابیت پیشنهادهای شما برمی‌ گردد که قبل و پس از اتمام خرید، ارائه شود. در این راستا یکی از گزینه های محبوب این است که از مشتری بخواهید تا با اشتراک گذاری محصول با دوستان خود و مشتری سازی، از تخفیف های ویژه در خرید بعدی برخوردار شوند.

مطلب مرتبط: تغییرات رفتار مشتریان در سال 2021

در این راستا توجه داشته باشید که هیچ گاه خود را فقط به یک پیشنهاد محدود نکنید. این امر باعث خواهد شد تا امکان جذب هر سلیقه ای را داشته باشید.

اصول حرفه ای رفتار با مشتری های جدید

2-طرح وفاداری ایجاد نمایید 

بدون برنامه ریزی، نگه داشتن مشتری بسیار سخت خواهد بود. در این راستا لازم است تا اعلام کنید که آنها وارد خانواده مشتریان شما شده اند. این موضوع خود بار ذهنی مثبتی را به همراه دارد. همچنین توصیه می شود که خوشامدگویی مناسب و جذابی را داشته باشید. در طرح وفاداری، لازم است تا برنامه مرحله ای داشته باشید تا هیچ گاه تکراری نشوید. در این زمینه لازم است تا به دنبال طرحی باشید که برای هر دو طرف سودمند باشد. مشاهده اقدامات انجام شده از سوی دیگران نیز یکی از راهکارهای موجود در این رابطه محسوب می شود. 

اصول حرفه ای رفتار با مشتری های جدید

3-تنها به دنبال فروش نباشید 

این امر که پس از خرید ارتباط خود را با مشتریان قطع کنید، نوعی حس بی اعتمادی را در آنها ایجاد خواهد کرد. چنین شرایطی زمینه خرید مجدد را نیز بسیار کم می کند. به همین خاطر ضروری است تا از افراد بخواهید قبل یا بعد از خرید خود اقدام به ثبت نام و شرکت در نظرسنجی نمایند. 

از اطلاعات درج شده در هنگام ثبت نام نیز می توان برای اقدامات بسیار متنوعی استفاده کرد. نمونه آن تبریک تولید است. نظرسنجی هم کمک خواهد کرد تا نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و برنامه ریزی های به مراتب بهتری را داشته باشید. 

مطلب مرتبط: تغییر رفتار مشتریان پس از بحران کرونا

4-خوشامدگویی مفصلی داشته باشید 

این امر که مشتری جدید را عضوی از خانواده برند خود عنوان نمایید، تاثیر فوق العاده ای را دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما پس از اولین خرید، یک پیام خوشامدگویی ارسال کنید. در پیج خود لازم است تا از ویژگی های برند، دستاوردها و اهداف خود برای آینده صحبت نمایید. در نهایت یک تخفیف ویژه برای خرید دوم، باعث خواهد شد تا مشتری تمایل زیادی برای خریدهای بعدی پیدا کند. برای این امر که اقدامات بازاریابی هم انجام دهید، می توانید از افراد بخواهید که لینک معرفی را برای دوستان خود ارسال کنند و با این اقدام، امتیاز دریافت نمایند. 

اصول حرفه ای رفتار با مشتری های جدید

5-از ارائه محتواهای موردنیاز غافل نشوید 

درواقع شما نیاز دارید تا تمامی محتواهای موردنیاز یک محصول را برای مشتری خود ارسال نمایید. برای مثال ویدئو معرفی و نحوه کار با محصول یکی از ضروری ترین موارد محسوب می شود. نکته ای که در این بخش لازم است تا به آن توجه داشته باشید این است که در کنار مفیدبودن، به جذابیت بصری اقدام خود نیز توجه داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا تاثیر اقدام شما افزایش پیدا کند. همچنین لازم است تا شبکه های مختلف خود را معرفی کرده و با تولید محتوای حرفه ای، احساس نیاز به سایر کالاها را نیز ایجاد نمایید. 

منبع : practicalecommerce
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h6CEIRTl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه