دوشنبه, ۳ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Mon, 25 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

هدف اصلی هر کسب و کاری جلب رضایت مشتریان است. وقتی شما مشتریان خوشحال و راضی داشته باشید، وضعیت تان به طور خودکار در بازار بهبود پیدا خواهد کرد. نکته مهم در این میان نحوه جلب رضایت مشتریان است. اینکه یک برند چطور باید انتظارات مشتریانش را برآورده کند، سوالی است که کمتر کارآفرینی پاسخی درخور برای آن دارد. 

یکی از نکات مهمی که انتظارات مشتریان را در طول دو سال اخیر تحت تاثیر قرار داده است، مسئله شیوع کروناست. این امر وضعیت بسیاری از برندها را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار داده و امکان تعامل مناسب با مشتریان را از آنها گرفته است. این امر شرایط تعامل میان برندها و مشتریان را نیز عوض کرده است. با این حساب دیگر امکان تعامل با مشتریان به شیوه های گذشته وجود ندارد. 

راهکارهای طراحی تجربه مناسب از برند برای مشتریان

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از راهکارهای تعامل با مشتریان به طور مناسب در دوره کنونی و ایجاد تجربه ای عالی از تعامل آنها با برندهاست. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید، نکات مورد بحث در این مقاله اهمیت بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. با این حساب با ما همراه باشید تا برخی از نکات کلیدی در این رابطه را یاد بگیرید. 

مطلب مرتبط: کاربردهای هوش مصنوعی در ارزیابی تجربه مشتریان از برند

به روز رسانی مداوم نقشه تعامل با مشتریان

هر برندی برای موفقیت در بازار باید یک نقشه درست و حسابی داشته باشد، در غیر این صورت شاید فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای سخت و دشوار شود. امروزه اغلب برندها برای تعامل با مشتریان یک برنامه دقیق و نقشه ای منسجم دارند. شاید این امر برای موفقیت در بازار و جلب نظر مشتریان کافی به نظر برسد، اما شما به امری فراتر از این نکته نیاز دارید. 

امروزه به روز رسانی نقشه تعامل با مشتریان حتی از طراحی اولیه آن نیز مهمتر است. با این حساب شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای تعامل با مشتریان براساس این نکته باشید. وقتی شما حواس تان به نقشه تعامل با مشتریان باشد، خیلی زود در صورت بروز هرگونه مشکلی امکان بهینه سازی نقشه تان را خواهید داشت. اینطوری دیگر خبری از دلسردی مشتریان در تعامل با شما نخواهد بود. 

ایراد بسیاری از برندها ارزیابی مشتریان به عنوان افرادی بدون تغییر در طول زمان است. همین امر موجب تبدیل برخی از برندها با بهترین کارمندان ممکن به کسب و کارهایی کلیشه ای می شود. با این حساب شما برای اینکه همیشه در صدر فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار داشته باشید، چاره ای جز به روز رسانی مداوم نقشه تعامل تان با آنها نخواهید داشت. این امر به شما برای آگاهی از تغییرات سلیقه مشتریان و بهبود تعامل تان با آنها کمک خواهد کرد. 

همکاری با مشتریان وفادار برند

همکاری با مشتریان وفادار برند همیشه ایده خوبی برای آگاهی از تحولات جدید در بازار محسوب می شود. بسیاری از برندها برای اینکه همیشه مشتریان شان را راضی نگه دارند، به طور مداوم با آنها در ارتباط هستند. این امر بدون نیاز به همکاری با آژانس های مختلف بازاریابی و کسب و کار به شما امکان تعامل با آنها و استفاده از نظرات شان را می دهد. 

بسیاری از برندها برای اینکه از نظرات مشتریان شان به طور مداوم استفاده نمایند، انواع انجمن ها را راه اندازی می کنند. نکته مهم در این رابطه طرح پرسش های درست برای دریافت نظرات واقعی مشتریان است. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان اصلاح وضعیت برندتان براساس نظر مشتریان را خواهید داشت. بدون تردید واکنش مشتریان به برندی که به طور مداوم به حرفه ای شان گوش داده و از همه مهمتر اینکه بدان عمل می کند، بسیار متفاوت از برندهای معمولی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تجربه مشتریان از برند در سال 2025

فرمول بندی تعامل با مشتریان

شما برای اینکه کارتان در تعامل با مشتریان و بهینه سازی تجربه شان از برندتان ساده تر شود، باید همیشه یک فرمول مشخص را مدنظر داشته باشید. این امر اغلب اوقات همراه با طراحی بخش های مختلف در شرکت برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت مشتریان خواهد بود. بدون تردید چنین عملکردی شانس شما برای جلب رضایت مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای در مقایسه با دیگر شیوه ها افزایش خواهد داد. بنابراین به جای اینکه در تعامل با مشتریان بدون برنامه قبلی عمل کنید، تیم های مختلفی را برای رسیدگی به خواسته ها و نیازهای متفاوت آنها ساماندهی کنید. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3lPEq53E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه