شنبه, ۹ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Sat, 29 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

یكی از مشكلات همیشگی افراد این است كه زمان خود را صرف افرادی می كنند كه تبدیل به مشتری نمی شوند و یا مشتری هایی هستند كه تنها یك بار خرید خواهند كرد و در این مسیر با چالش های متعددی شما را مواجه می كنند. درواقع شناسایی مشتریان مناسب، یكی از خواسته های اصلی هر برندی محسوب می شود. با این حال آیا تاكنون به این موضوع فكر كرده اید كه چگونه می توان این افراد را شناسایی كرد؟ در این زمینه تنها با یك اقدام ابدا نمی توان به نتیجه دلخواه دست پیدا كند. به همین خاطر در ادامه پنج اقدام ضروری را بررسی خواهیم كرد.

چگونه مشتریان مناسب را شناسایی كنیم؟

1-استراتژی خود را مورد بازبینی قرار دهید 

استراتژی شما باید زمینه جذب مشتریان مناسب را به همراه داشته باشد. در این زمینه اگر موفقیت لازم را به دست نیاورده اید، ضروری است تا استراتژی اصلی خود را مورد ارزیابی قرار داده و دلایل وضعیت حال حاضر را پیدا كنید. در بسیاری از شرایط با تغییرات كوچك، می توان نتایج كاملا متفاوتی را به دست آورد. بررسی استراتژی هایی كه برندهای موفق انتخاب كرده اند نیز در این زمینه یك اقدام كاملا كاربردی خواهد بود. این نكته را نیز فراموش نكنید كه هر استراتژی یك محدوده زمانی مشخصی دارد و پس از آن، شاهد كاهش اثربخشی خواهیم بود. مشورت گرفتن از افراد متخصص در این زمینه نیز می تواند به جمع بندی بهتر منجر شود. درواقع این احتمال وجود دارد كه میان تصورات و واقعیت موجود، تفاوت بزرگی وجود داشته باشد. 

مطلب مرتبط: راهکارهای جلب توجه مشتریان به برند در فضای آنلاین

2-بررسی های خود را شروع كنید 

پیدا كردن مشتریان مناسب بدون اقدامات متنوع ابدا امكان پذیر نخواهد بود. در این مرحله پس از اطمینان از كاربردی بودن استراتژی خود لازم است تا تحقیقات لازم را انجام دهید و در این مسیر تلاش كنید تا بازار را به خوبی درك كرده و عملكرد رقبا را مورد ارزیابی قرار دهید. با این اقدامات شما متوجه نكاتی خواهید شد كه تاثیر بسزایی را دارد. در این رابطه صرفا نمی توان به منابع موجود اكتفا كرد. درواقع در برخی از شرایط شما نیاز دارید كه با اقداماتی نظیر نظرسنجی، داده ها را تكمیل نمایید. برای مثال شما باید بدانید كه چه گروه ‏هایی شانس تبدیل شدن به مشتری بالاتری را برای كسب و كار شما دارند. با این اقدام شما بیشتر زمان خود را صرف تحت تاثیر قرار دادن این گروه مشخص خواهید كرد كه خود در زمان، بودجه و انرژی شما صرفه جویی می شود. 

3-معیارهای مشتری ایده آل را مشخص نمایید 

در این مرحله شما باید بدانید كه مشتری ایده آل، دارای چه ویژگی هایی است. درواقع عدم آگاهی در این بخش باعث خواهد شد تا با مشكلات متعددی در ادامه كار مواجه شوید. این نكته را نیز به خاطر داشته باشید كه مشتری ایده آل، برای هر كسب و كار و حتی شركتی متفاوت بوده و به همین خاطر كپی برداری از موارد موجود، ابدا نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت. بدون شك بررسی ها و تحقیقاتی كه در مرحله قبل معرفی شد، در تكمیل این روند كمك بسیاری را خواهد كرد. 

4-موقعیت مكانی مشتریان ایده آل را پیدا كنید 

پس از آنكه معیارهای شما برای مشتری ایده آل مشخص شد، لازم است تا آنها را پیدا كنید. در این زمینه فراموش نكنید كه ممكن است تمامی آنها در یك موقعیت مكانی نباشند و یا معیار دسته بندی، ابدا به جغرافیا ارتباطی نداشته باشد. برای مثال ممكن است یك حرفه خاص مانند اساتید دانشگاه، مشتریان ایده آل شما محسوب شوند. تحت این شرایط دیگر تفاوتی ندارد كه این مشتری چند سال سن دارد و یا در كجای جهان ساكن است. نكته ای كه در این بخش نیاز است تا به آن توجه داشته باشید، مسئله امكان پذیر بودن است. درواقع برخی از مشتریان اگرچه در گروه ایده آل ها قرار دارند. با این حال شما ابدا نمی توانید با آنها ارتباط داشته باشید و یا این اقدام بیش از حد هزینه بر خواهد بود. برای مثال برندهای چینی شانسی برای حضور در بازار هند به عنوان دومین كشور پرجمعیت جهان ندارند و دلیل آن ارتباط خصمانه میان دو كشور است. به همین خاطر لازم است تا با فیلترهایی، موارد غیرممكن را كنار بگذارید. 

5-تحلیل های لازم را داشته باشید 

پس از مدتی فعالیت نیاز است تا تحلیل هایی را داشته باشید تا اطمینان حاصل نمایید كه تلاش های شما در مسیر درستی بوده و در حال كسب نتایج مناسب هستید. این نكته را به خاطر داشته باشید كه هیچ ترفندی نمی تواند شما را در بالاترین حد ممكن برساند. به همین خاطر همواره فضا برای بهترشدن وجود دارد.

مطلب مرتبط: چگونه مشتریان تان را دوباره به دست بیاورید؟

در آخر فراموش نكنید كه این پنج اصل، شما را در پیدا كردن و متمركز ماندن نسبت به مشتری های مناسب، كمك خواهند كرد. با این حال فراموش نكنید كه این موضوع تنها زمانی كاربردی خواهد بود كه دیگر بخش ها نیز در وضعیت خوبی قرار داشته باشند. درواقع شناسایی مشتریان مناسب برای برندی كه از كیفیت محصول و بازاریابی ضعیف برخوردار است، بدون شك نتیجه لازم را به همراه نخواهد داشت. 

منبع : easyworknet
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2xy8pWuF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه