سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی در شبکه های اجتماعی امر تازه ای نیست. بسیاری از برندها به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر روی پلتفرم های محبوب و مورد علاقه مشتریان شان سرمایه گذاری می کنند. در این میان کمتر برندی به اهمیت بازاریابی در این فضا آگاهی ندارد، اما اغلب اوقات نتیجه بخشی بازاریابی در شبکه های اجتماعی با انتظار بازاریاب ها هماهنگ نیست. یکی از دلایل اصلی این امر سطح بالای رقابت در شبکه های اجتماعی است. این امر شانس برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده است. با این حساب شما برای جلب نظر مشتریان تان باید از پس رقبای متعددی در بازار بربیایید، در غیر این صورت شاید حتی توانایی جلب نظر یک مشتری را نیز پیدا نکنید. 

امروزه بسیاری از برنده ای بزرگ به جای بازاریابی بدون برنامه در شبکه های اجتماعی در تلاش برای بهینه سازی عملکردشان در این پلتفرم ها هستند. این امر به تغییرات کوچکی در عملکرد بازاریابی آنلاین برندها اشاره دارد که به کسب و کارها فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را می دهد. شاید در نگاه نخست اعمال تغییراتی کوچک بر روی عملکرد برندها بسیار ساده به نظر برسد، اما همین تغییرات به ظاهر کوچک توانایی بازگشت سرمایه بالایی  برای برندها به همراه دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه در راستای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از چنین تکنیک هایی سود ببرید. 

راهکارهای بازاریابی بهینه در شبکه های اجتماعی

هدف اصلی در این مقاله کمک به شما و تیم بازاریابی تان برای بهینه سازی شبکه های اجتماعی به طور حرفه ای است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در این صورت شما امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف تان را خواهید یافت. اگر شما هم به دنبال ایجاد تغییراتی مناسب در فعالیت بازاریابی برندتان در شبکه های اجتماعی هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کاربرد فراوانی برای تان خواهد داشت. در ادامه برخی از مهمترین راهکارها و توصیه ها در این رابطه را بررسی خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی بهینه با استفاده هوشمندانه از شبکه های اجتماعی

بارگذاری پست در زمان مناسب

راهکارهای بازاریابی بهینه در شبکه های اجتماعی

کسب موفقیت در شبکه های اجتماعی بستگی به میزان تخصص یک برند برای تولید محتوای مناسب دارد. بسیاری از برندها در این میان محتوای عالی تولید می کنند، اما دست آخر باز هم توانایی جلب نظر مخاطب هدف را ندارند. دلیل اصلی این امر بارگذاری پست های بازاریابی در زمان های نادرست است. چنین امری حتی تاثیرگذاری بهترین محتوای بازاریابی دنیا را نیز از بین خواهد برد. درست به همین خاطر شما باید برای جلب نظر مخاطب هدف تان همیشه اقدام به شناسایی زمان مناسب برای بارگذاری محتوای تان نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان جایی برای خودتان پیدا نکنید. این امر می تواند شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد. 

یادتان باشد برای باگذاری محتوا زمان های زیاد در دسترس قرار دارد. شما به طور کامل امکان استفاده از 24 ساعت شبانه روز را دارید. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از بهترین زمان برای بازگشت سرمایه مناسب است. اغلب اوقات ساعت های بعدازظهر تا نیمه شب بهترین زمان برای بارگذاری محتوای بازاریابی از سوی برندها محسوب می شود. در این میان ساعت های 10 تا 11 صبح نیز به دلیل کار کمتر کارمندان یا کارآفرینان در آن زمان ایده مناسبی خواهد بود. 

بدون تردید هر برندی با توجه به شرایط بارگذاری محتوا برای مخاطب هدف باید اقدامات خاصی را صورت دهد. یکی از مهمترین نکات در این میان شخصی سازی فرمول عمومی بارگذاری محتوا و زمان آن با توجه به ویژگی های برند است. این امر نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف برای برندها بازی می کند. بنابراین شما باید همیشه در شیوه بازاریابی برندتان تغییراتی هرچند اندک را اعمال نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظر مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. این امر می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی نحوه عملکرد برند شما به همراه داشته باشد. 

بهینه سازی زمان بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی اغلب اوقات به طور تجربی و از طریق آزمون و خطا برای برندها صورت می گیرد. این امر نکات بسیار مهمی برای برندها به همراه خواهد داشت. بنابراین شما به جای اعتماد صرف به ساعت های توصیه شده از سوی دیگران باید اندکی آزمون و خطا را نیز چاشنی کار نمایید. در این صورت شانس بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بهترین ابزارهای اتوماسیون برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بهینه سازی بیو اکانت ها

راهکارهای بازاریابی بهینه در شبکه های اجتماعی

بخش بیوگرافی یکی از مهمترین حوزه ها برای معرفی کسب و کار به کاربران شبکه های اجتماعی است. امروزه کاربران اول از هر اقدامی در رابطه با اکانت های تجاری به بیو آنها نگاه می کنند. بنابراین اگر شما بیوگرافی درستی نداشته باشید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر نقش مهمی در کاهش میزان بازدید از اکانت شما ایفا می کند. 

تکمیل بخش بیوگرافی برای برندها امر چندان سخت یا دشواری نیست. شما در این بخش باید اطلاعات مربوط به برندتان یا شعار تبلیغاتی را به طور خلاصه درج نمایید. یادتان باشد بخش موردنظر هرچه کوتاه تر باشد، تاثیرگذاری بالاتری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. بنابراین از بیان نکات طولانی بدون دلیل مناسب پرهیز نمایید. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزیش خواهد داد. 

سوالاتی که مشتریان درباره یک برند همیشه در سر دارند، کاملا واضح است. اگر شما در بخش بیوگرافی به برخی از پرسش های آنها پاسخ های دقیق بدهید، کارتان به شدت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. برخی از سوالات مشتریان از برندها در همان ابتدای امر به شرح ذیل است:

•    کسب و کار شما دقیقا چیست؟

•    دفتر مرکزی یا مرکز فروش تان کجاست؟

•    حوزه کاری تان شامل چه بخش هایی می شود؟

•    ماهیت برندتان چیست؟

•    مشتریان چطور امکان تعامل با برند شما را دارند؟

پاسخگویی به سوالات بالا برای شما اهمیت زیادی خواهد داشت. این امر به برند شما فرصت خوبی برای تعامل با مشتریان و جلب نظرشان می دهد. با این حساب شما مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

یادتان باشد شما باید در تمام فعالیت های بازاریابی برندتان در شبکه های اجتماعی پاسخگویی به سوالات فوق را مدنظر قرار دهید. با این حال اگر همان ابتدای کار برخی از پرسش های فوق را به طور تخصصی پاسخ دهید، مشتریان دیگر نگرانی بابت تعامل با برندتان نخواهند داشت. این امر نقش مهمی در تعامل میان برند شما و مشتریان به طور حرفه ای بازی می کند. 

بدون تردید بسیاری از مشتریان برای تعامل با مخاطب هدف شان همیشه مشکلاتی دارند. این امر دردسرهای برندها را به طور مداوم افزایش می دهد. اگر شما در این میان نخست خودتان را به جای مشتریان قرار داده و سپس اقدام به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نمایید، شانس تان به طور قابل ملاحظه ای برای جلب نظر مشتریان بیشتر خواهد شد. در این صورت دست کم شما شناخت درستی از مشتریان به دست آورده و ارتباط تان بسیار صمیمانه تر خواهد شد. 

یکی از راهکارهای مناسب برای طراحی بخش بیو حرفه ای در دنیای کسب و کار توجه به عملکرد دیگر برندهاست. توصیه ما در این مورد استفاده از تجربه برنده ای بزرگ است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با عملکرد مناسب برنده ای بزرگ در حوزه بازاریابی می دهد. بنابراین دیگر مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. به هر حال برندهای بزرگ با تجربه و شناخت بالاتر نسبت به شما از مشتریان در بازار حضور دارند. بنابراین استفاده از رویکردهای آنها همیشه ایده خوبی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بهترین اهداف بازاریابی در شبکه های اجتماعی کدامند؟

اطمینان از سایز مناسب تصاویر

بارگذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی با بارگذاری عکس و فیلم در سایت ها تفاوت معناداری دارد. شما امکان انتخاب هر نوع اندازه یا سایزی برای تصاویر مورد نظرتان را ندارید. درست به همین خاطر باید همیشه نیم نگاهی به کاهش اندازه تصاویر در محدوده مجاز شبکه های اجتماعی داشته باشید، در غیر این صورت شبکه های اجتماعی به طور خودکار کیفیت عکس شما را کاهش داده و موجب نارضایتی کاربران می شوند. 

امروزه بسیاری از برندها در عمل تصاویر بسیار حرفه ای و دارای اندازه بزرگ را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انتخاب می کنند. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شانس برندها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بدون تردید شما در این بخش نیز امکان استفاده از تجربه دیگر برندها را دارید، با این حال توصیه ما تلاش برای مطالعه قوانین و توصیه های مربوط به شبکه های اجتماعی است. 

اغلب پلتفرم های اجتماعی توصیه های کاربردی برای کاربران شبکه های اجتماعی دارند. این امر موجب بهره گیری بهتر کاربران از امکانات چنین پلتفرم هایی می شود. در این میان بازاریاب ها نیز امکان استفاده از توصیه های حرفه ای را دارند. اغلب اوقات شبکه های اجتماعی به دلیل همکاری نزدیک با بازاریاب ها توصیه های تخصصی برای آنها نیز دارند. چنین امری شامل حجم تصاویر یا ویدئوها و همنین سایزشان می شود. اگر شما به این نکات توجه لازم را نشان دهید، دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

بارگذاری تعداد مناسب محتوا

برندهایی که ماهی یک بار پستی در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنند، هرگز شانسی برای موفقیت یا تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب شان نخواهند داشت. این امر باید به طور قابل ملاحظه ای مدنظر برندها قرار داشته باشد، در غیر این صورت شاید کسب و کارتان هرگز تبدیل به برند محبوب مشتریان نشود. 

بدون شک بارگذاری بیش از اندازه محتوا در شبکه های اجتماعی نیز تا حد زیادی آزاردهنده خواهد بود. با این حساب شما باید تعادل را در زمینه بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی رعایت نمایید، در غیر این صورت شاید خیلی زود با اعتراض های مشتریان و حتی بی توجهی دامنه دارشان رو به رو شوید. 

یادتان باشد پیدا کردن ترکیب یا تعداد مناسب برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی امر بسیار مهمی محسوب می شود. این امر به شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را می دهد. با این حساب شما برای جلب نظر مشتریان تان باید همیشه ترکیب مناسب برای بارگذاری محتوا را پیدا کنید. این امر برای برخی از برندها شامل بارگذاری دو تا سه پست در هفته و برای برخی دیگر بارگذاری روزانه محتواست. اگر شما در این میان همیشه نظر مشتریان تان را مد نظر داشته باشید، کمتر با اعتراض ها و مشکلات اساسی در این راستا رو به رو خواهید شد. بنابراین باید همیشه چنین امری را در اولویت فعالیت برندتان در شبکه های اجتماعی قرار دهید. 

ارزیابی انتقادی استراتژی برند در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی امر بسیار مهمی محسوب می شود. اغلب برندها برای چنین کاری یک استراتژی درست و دقیق دارند. نکته مهم در این میان ضرورت بازنگری در استراتژی های بازاریابی است. روش کار شما هر قدر هم که محبوب و دقیق باشد، باز هم در طول زمان با مشکلاتی رو به رو خواهد شد. درست به همین خاطر شما باید برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف تان همیشه نکات حرفه ای را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای کارآفرینان

ارزیابی انتقادی استراتژی برند در شبکه های اجتماعی از نقطه نظر بازاریابی امکان به روز رسانی روش های کار شما را فراهم می سازد. معنای این امر بهره مندی مداوم شما از بهترین استراتژی های بازاریابی در سطح جهان است. توصیه ما در میانه این امر استفاده از تجربه برندهای بزرگ و در صورت امکان همکاری با کارشناس های حرفه ای است. چنین امری امکان جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن را به همراه خواهد داشت. با این حساب دیگر جای شک و تردید نسبت به تاثیرگذاری حرفه ای محتوای بازاریابی شما بر روی مخاطب هدف نخواهد ماند. 

یادتان باشد شما در ارزیابی انتقادی وضعیت بازاریابی برندتان باید همیشه بر روی نقاط ضعف دست بگذارید. این امر از طریق بررسی شرایط از جایگاه مشتریان به بهترین شکل ممکن امکان پذیر خواهد بود. بنابراین شما باید همیشه خودتان را در جایگاه مشتریان قرار دهید و بر این اساس اقدام به بازسازی استراتژی بازاریابی تان نمایید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. 

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای ارزیابی و بازنگری در استراتژی های بازاریابی برند شامل درخواست از برخی مشتریان یا حتی همکاران شرکت به منظور پیدا کردن نقاط ضعف کارتان است. این افراد به دلیل اینکه مانند شما به طور حرفه ای اقدام به بازاریابی نمی کنند، همیشه نظرات متفاوت و راهگشایی برای تان خواهند داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این رابطه توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای جلب نظر مشتریان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

همیشه مشتریان را در ذهن داشته باشید

مشتریان باید همیشه در کانون توجه برند شما قرار داشته باشند. این امر امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. متاسفانه برخی از برندها در حوزه بازاریابی به طور مداوم عملکرد سایر کسب و کارها را مدنظر دارند. این امر در کنار فقدان ارتباط کافی با مشتریان موجب بروز مشکلات زیادی می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. 

یکی از اشتباهاتی که برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف انجام می دهند، بی توجهی به تفاوت سلیقه و ویژگی های مشتریان در بازارهای مختلف است. به عنوان مثال، اگر برند شما در تلاش برای بازاریابی در ایالات متحده است، نباید از همان استراتژی برای بازاریابی در آسیا استفاده کند. این امر به دلیل تفاوت میان مشتریان آسیایی و آمریکایی دردسرهای زیادی به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه شناخت خودتان از مشتریان را در کانون توجه قرار دهید، در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای تعامل مناسب با مشتریان تان پیدا نکنید. این امر وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دشوار و غیرقابل پیش بینی خواهد کرد. 

بازاریابی در شبکه های اجتماعی از بسیاری جهات باید براساس ویژگی مشتریان همان بازار صورت گیرد. این امر اندکی مطالعه درباره بازار را ضروری می سازد. بنابراین شما باید همیشه آمادگی لازم برای مطالعه بازار به طور حرفه ای را داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای جلب نظر مشتریان به طور عمده کاهش پیدا خواهد کرد. این امر امر بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه شرایط بازار را نیز مدنظر قرار دهید. 

بهینه سازی برند برای جست و جو

مدیریت سئو فقط امری مخصوص موتورهای جست و جو نیست. امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی نیز مانند موتورهای جست و جو اقدام به گشت و گذار در میان محتوای مختلف و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کنند. این امر نقش بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. اگر برند شما نیز برای جلب نظر مشتریان اقدام به بهینه سازی اکانت و اجزای آن نماید، نتیجه بخشی بسیار بهتری در شبکه های اجتماعی خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: اشتباهات رایج بازاریابی در شبکه های اجتماعی

یادتان باشد شما در شبکه های اجتماعی با شمار بالایی از رقبا مواجه هستید و اگر کاربران به هنگام جست و جوی کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری تان اول از همه با برند شما رو به رو شوند، میزان تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین باید همیشه برندتان را برای چنین کاربرانی به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی نمایید. این امر شامل استفاده از انواع کلیدواژه های مرتبط با حوزه کاری و همچنین تکمیل تمام بخش های پروفایل برندتان می شود. 

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MrubEx3n
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه