شنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Sat, 21 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

در دنیایی که بازاریابی ایمیلی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و تمام برندها به دنبال استفاده از این شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان هستند، شخصی سازی محتوای ایمیل مارکتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به علاوه برند شما را نسبت به سایر رقبای حاضر در بازار به طور قابل ملاحظه ای متمایز می کند. 

بدون شک بازاریابی ایمیلی هنوز هم در سراسر دنیا طرفدارهای بسیار زیادی دارد. این امر با نگاهی کوتاه به حضور تمام برندهای بزرگ در این راستا قابل فهم است. با این حساب جای هیچ تردید مبنی بر ضرورت حضور برند شما در این میان نیست. نکته مهم شیوه بازاریابی ایمیلی جذاب و جلب نظر مشتریان به ساده ترین شکل ممکن است. اگر شما توانایی تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف تان را نداشته باشید، وضعیت تان به طور مداوم دستخوش تغییر خواهد شد. همچنین حضورتان در بازار نیز هرگز تضمین شده نخواهد بود. 

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

شخصی سازی ایمیل های بازاریابی بیش از هر نکته دیگری به استفاده از داده های مربوط به مشتریان و اندکی دستکاری ایمیل ها به منظور سازگاری شان با سلیقه هر گروه از مشتریان است. چنین امری شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار ویژه ای بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. شما با چنین راهکار ساده ای به بهترین شکل ممکن شانس جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیت بازاریابی تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: نقاط ضعف ایمیل مارکتینگ که باید رفع شان کنید

مهمترین مسئله در زمینه شخصی سازی ایمیل های بازاریابی مربوط به نحوه انجام دادن این کار مهم است. شاید در نگاه نخست چنین امری چندان مهم نباشد، اما اگر شما به شیوه ای نادرست ایمیل های تان را شخصی سازی نمایید، در نهایت با مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان رو به رو خواهید شد. به علاوه، در صورت بی توجهی به سلیقه واقعی مشتریان به احتمال زیاد برندتان شانس زیادی برای بقا در بازار نخواهد داشت. درست به همین خاطر استفاده از یک راهنمای حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان امر مهمی محسوب می شود. 

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

اهمیت اصلی شخصی سازی محتوای بازاریابی در قالب ایمیل امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف است. این امر به شما فرصت بسیار بهتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. به این ترتیب هیچ مشکلی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. وقتی کاربران در سرویس های ایمیل با تیتر متفاوتی از سوی برند شما مواجه می شوند، انگیزه شان برای باز کردن ایمیل مورد نظر به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. این امر می تواند برای شما در زمینه جلب نظر مشتریان و تعامل نزدیک با آنها مزیت مهمی محسوب شود. هرچه باشد باز شدن بیشتر ایمیل های شما از سوی کاربران به معنای نرخ بازشدگی بالاتر کمپین تان خواهد بود. این امر تاثیر بسیار مهمی برای جلب نظر مشتریان در یک چارچوب گسترده خواهد داشت. به همین خاطر شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود برندتان توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست خواهد داد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی و معرفی برخی از بهترین ایده ها به منظور شخصی سازی ایمیل های بازاریابی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. اگر شما هم به طور مداوم با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان رو به رو هستید، مطالعه این مقاله راهکارهای جذابی برای حل مشکلات تان ارائه خواهد کرد. 

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

شناسایی و دسته بندی مخاطب هدف

شما بدون شناسایی مخاطب هدف تان امکان شروع فرآیند بازاریابی ایمیلی را ندارید. این امر درباره شخصی سازی محتوا نیز مصداق دارد. شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ماهیت آنها را مدنظر داشته باشید. اگر برند شما شناخت درستی از مخاطب هدفش نداشته باشد، موفقیت کمپین شما بیشتر بسته به شانس و اقبال تان خواهد بود. بی شک این شرایط هر بازاریابی را اذیت خواهد کرد. بنابراین اولین گام شما در مسیر شخصی سازی محتوای بازاریابی تلاش برای شناخت درست مشتریان خواهد بود. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای جلب نظر مشتریان خواهد داد. 

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

اگرچه شناخت درست مشتریان گام بلندی به سوی موفقیت در حوزه بازاریابی ایمیلی محسوب می شود، اما شما باید حواس تان را نسبت به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف جمع نمایید. بی شک هیچ کاربری دارای سلیقه یکسان با بقیه کاربران نیست. همین امر کار تیم های بازاریابی را به شدت دشواری خواهد کرد. شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان باید همیشه حواس تان را به دسته بندی آنها جمع نمایید. این امر به شما برای شخصی سازی محتوا و تاثیرگذاری بر روی مشتریان از طریق این استراتژی کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: نمونه های موفق ایمیل مارکتینگ در دنیا: کلاس درسی با کیفیت جهانی
 
دسته بندی مشتریان همیشه براساس سلیقه آنها صورت می گیرد. بنابراین شما باید به سادگی هرچه تمام تر مشتریان دارای سلیقه مشابه را در یک گروه قرار دهید. اگر این امر را در بلندمدت مدنظر قرار دهید، به سادگی هرچه تمام تر امکان ارسال ایمیل های شخصی سازی‎شده برای هر کدام از گروه های مشتریان تان را خواهید داشت. نتیجه این امر سطح بالای رضایت مشتریان از ایمیل های شما و کسب نرخ بازشدگی بالا در کمپین های تان است. بی شک این امر به اندازه کافی جذاب هست که شما زحمت دسته بندی مشتریان را به جان بخرید.
 
تهیه یک فهرست ایمیل معتبر

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

تهیه فهرست ایمیل مهمترین بخش در زمینه شخصی سازی کمپین محسوب می شود. شما نمی توانید هر طور که می خواهید برای کاربران ایمیل های تان را ارسال کنید. استفاده از یک فهرست ایمیل برای شناسایی مشتریان هدف و همچنین دسته بندی آنها امری ضروری خواهد بود. اگر شما در این راستا توجه لازم را نشان ندهید، شاید ایمیل های تان را برای کاربران اشتباه ارسال کنید. این امر می تواند اعتبار برندتان را به شدت خدشه دار کند. 

امروزه برخی از برندها برای ساده سازی فرآیند بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان از تکنیک خرید فهرست های ایمیل استفاده می کنند. این امر می تواند شما را در زمینه پیدا کردن مشتریان هدف جلو بیندازد، اما هرگز نسبت به اعتبار ایمیل های خریداری شده مطمئن نخواهید بود. شاید ایمیل هایی که شما خریداری کرده اید، شامل تعداد بالایی از ایمیل های فیک باشد. در این صورت شما هزینه اضافی برای ارسال ایمیل به آدرسی که اصلا کاربری آن را چک نمی کند، پرداخت خواهید کرد. این امر می تواند در مدت زمانی کوتاه تمام برنامه های شما برای جلب نظر مشتریان در عرصه بازاریابی ایمیلی را نابود کند. 

استفاده از راهنمایی های گسترده و حرفه ای برای تشکیل فهرست ایمیل همیشه ایده جذاب و کاربردی محسوب می شود. شما در صورت تمایل امکان استفاده از تجربه دیگر برندهای بزرگ را نیز دارد. توصیه ما در این میان به شما تلاش برای اندکی تعامل با مخاطب هدف و سپس درخواست از وی برای ارائه آدرس ایمیلش است. این طوری شما همیشه نسبت به واقعی بودن فهرست ایمیل تان مطمئن خواهید ماند، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان از راهکارهای گوناگونی استفاده می کنند. شما در این میان باید کارتان را با ایده ای ساده اما کاربردی شروع کنید. تعامل با کاربران و سپس درخواست از آنها برای دریافت ایمیل شان همیشه ایده جذابی خواهد بود. 

اگر کسب و کار شما تا به حال تعامل اندکی با مشتریان داشته است، به احتمال زیاد شما شانس چندانی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. این امر همیشه با واکنش منفی مشتریان در بازار رو به رو می شود. هرچه باشد شما باید ابتدا اندکی تعامل با مشتریان را مدنظر قرار دهید و سپس در سطحی گسترده تر برای شان ایمیل ارسال کنید. گاهی اوقات برندها بدون اینکه کاربران مطلع شوند، از طریق راهکارهای مختلف ایمیل شان را به دست می آورند. شاید این امر جذابیت زیادی برای شما داشته باشد، اما کاربران به احتمال زیاد هرگز روی خوش به برندتان نشان نخواهند داد. همچنین احتمال پیگیری حقوقی ماجرا نیز از سوی مجموعه ای از کاربران وجود خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه تعامل با مشتریان و سپس دریافت ایمیل شان را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت. 

شخصی سازی خبرنامه برند

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

استفاده از خبرنامه یکی از شیوه های جذاب و تاثیرگذار برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرهای زیادی را تحمل می کنند. این امر مشکلات شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان هستید، باید اول از همه خبرنامه تان را مورد توجه قرار دهید. این امر می تواند مانع از ریزش مخاطب هدف فعلی برند شود. 

مطلب مرتبط: طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ: 6 نکته ای که هر بازاریابی باید بداند!

امروزه برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای جلب نظر مخاطب تازه به کمپین بازاریابی ایمیلی شان هستند. در این میان اغلب اوقات مخاطب هدف فعلی برند مورد بی توجهی قرار می گیرند. چنین امری می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای در بازار پیچیده سازد. شما باید ابتدا به دنبال حفظ مشتریان فعلی برند و سپس تلاش برای افزایش تعداد کاربران تان باشید، در غیر این صورت شاید همین کاربران فعلی تان را نیز در یک چشم به هم زدن از دست بدهید. 

شخصی سازی خبرنامه برند شامل ارسال اخبار یا کدهای تخفیف مطابق با سلیقه هر کدام از کاربران است. همانطور که شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از دسته بندی آنها سود ببرید، ماجرا درباره حفظ مخاطب های فعلی برند نیز به همین شکل است. دسته بندی مشتریان فعلی برند به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی آنها کمک خواهد کرد. به این ترتیب دیگر مشکلی از نظر حفظ مشتریان برند باقی نخواهد ماند. 

یادتان باشد اغلب اوقات مشتریان ثابت و وفادار برند هستند که خرید اصلی را از شما انجام می دهند. بنابراین از دست دادن آنها می تواند هزینه بسیار زیادی برای کسب و کارتان به همراه داشته باشد. توصیه ما در این بخش تلاش برای تعامل با مشتریان فعلی برند در قالب دسته بندی های کاربری از آنهاست. بی شک شما با سابقه و شناختی که از مشتریان تان دارید، خیلی راحت امکان تعامل با آنها را پیدا خواهید کرد. این امر می تواند سلیقه آنها را برای شما مشخص سازد. بنابراین هیچ مشکلی پیش روی تان برای تعامل با مشتریان و تاثیرگذاری بر روی آنها باقی نخواهد ماند. 

فراهم سازی محتوای مرتبط و پویا

گاهی اوقات کمپین های بازاریابی ایمیلی یک برند پس از گذشت مدت زمانی اندک ماهیت به شدت کلیشه ای پیدا می کند. این امر می تواند شما را نسبت به جلب نظر مخاطب هدف در شرایط بسیار دشواری قرار دهد. اگر شما مایل به جلب نظر تمام کاربران در بازار هستید، باید محتوای کمپین تان هم چنین هدفی را بازنمایی کند، در غیر این صورت برنامه تان هرگز بدل به واقعیت نخواهد شد. 

وظیفه شما در این بخش استفاده از داده های در دسترس در زمینه تعامل با مخاطب هدف برای به روز رسانی مداوم وضعیت کمپین ایمیل مارکتینگ تان است. این امر می تواند شما را در زمینه تعامل با مخاطب هدف در شرایط بسیار مناسبی قرار دهد. بنابراین همیشه نیم نگاهی به وضعیت داده های کاربران و سابقه تعامل تان با آنها داشته باشید. این امر می تواند شما را در بازار بدل به برندی دوست داشتنی نماید. 

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

یکی از برندهای موفق در زمینه فراهم سازی محتوای مرتبط با سلیقه مشتریان و همچنین پویا تیمبرلند است. این برند فعال در زمینه پوشاک و تولید انواع کفش به خوبی محتوای جذاب و آموزنده پیش روی مخاطب هدفش قرار می دهد. بی شک اگر شما هم علاقه زیادی به دنیای مد و پوشاک داشته باشید، ایمیل های تیمبرلند می تواند در یک چشم به هم زدن نظرتان را به خودش جلب کند. این امر به ساده ترین شکل ممکن موفقیت این برند بزرگ در زمینه بازاریابی ایمیلی و حفظ مشتریان را نشان می دهد. 

شخصی سازی مشخصات فرستنده ایمیل

شخصی سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ با راهکارهای حرفه ای

یکی دیگر از تکنیک های شخصی سازی محتوای ایمیل مربوط به دستکاری در مشخصات فرستنده ایمیل هاست. بی شک ایمیل های بازاریابی همگی از سوی برند شما ارسال می شود، اما شما می توانید در این میان نقشی هم برای اعضای تیم بازاریابی قائل شوید. منظور ما در این بخش استفاده از نام و مشخصات هر کدام از اعضای تیم بازاریابی در قالب مشخصات فرستنده ایمیل هاست. چنین امری نقش مهمی در زمینه جلب نظر مشتریان در ابعادی گسترده خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

امروزه مشتریان به طور مداوم به دنبال فرصتی برای تعامل عمیق تر با برندها هستند. تنها نکته منفی و مانع اساسی در این میان ماهیت غیرانسانی برندهاست. بی شک تعامل با یک سازمان اداری گسترده که اغلب اوقات بی روح هم هست برای کمتر کسی جذابی دارد. به همین خاطر شما باید با استفاده از نقش آفرینی اعضای تیم بازاریابی در تلاش برای پرهیز از چنین کلیشه های رایجی باشید، در غیر این صورت شرایط‎تان به طور مداوم بدتر خواهد شد. 

بی شک تیم های بازاریابی تنوع گسترده ای از افراد را شامل می شود. اگر شما همکاری بالایی با این افراد برای ارسال ایمیل های تان داشته باشید، نه تنها نظر مساعد مشتریان را جلب خواهید کرد، بلکه میزان رضایت شغلی بازاریاب های تان هم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. 

پیشنهاد محصولات برند و ارائه تخفیف های جذاب

آشنایی مشتریان با محصولات یک برند نیمی از مسیر موفقیت آن کسب و کار محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان از تکنیک نقد و بررسی محصولات شان در قالب یک کمپین ویژه استفاده می کنند. این امر می تواند شما را در مسیر موفقیت و جلب نظر مشتریان قرار دهد. بی شک هر برندی در زمینه جلب نظر مشتریان همیشه به دنبال فروش مناسب نیز هست. بنابراین شما با توجه به این نکات امکان تجربه ای موفق از فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را خواهید داشت.

در کنار معرفی محصولات، شما باید به طور مداوم در تلاش برای ارائه پیشنهادهای تخفیف مناسب را نیز داشته باشید. بی شک همه مشتریان در سراسر دنیا عاشق خرید همراه با تخفیف هستند. به همین خاطر شما باید توجه ویژه ای به این نکته داشته باشید. در صورتی که تخفیف های برند شما به اندازه کافی جذاب باشد، مشتریان در خرید از شما تردید نخواهند کرد. این طوری فروشگاه آنلاین برندتان هم رونق مناسبی پیدا می کند. 

انتخاب زمان مناسب برای اجرای کمپین 

هیچ کمپینی بازاریابی برای همیشه ادامه پیدا نمی کند. شما باید از همان ابتدا زمان بندی دقیقی برای اجرای کمپین داشته باشید. البته در صورت استقبال مناسب مشتریان همیشه امکان تمدید کمپین نیز وجود دارد. اغلب اوقات وقتی یک برند برای مدت زمانی طولانی کمپینش را ادامه می دهد، مشتریان واکنش خوبی به آن نشان نمی دهند. درست به همین خاطر شما باید به زمان بندی کمپین تان تا جای ممکن وفادار بمانید. 

صرف نظر از مدت زمان اجرای کمپین، شما باید حواس تان به زمان ارسال ایمیل ها نیز باشد. این بخش از کار باید با توجه به وضعیت برندتان و همچنین سلیقه مشتریان شخصی سازی شود، در غیر این صورت حتی اگر بهترین محتواهای بازاریابی دنیا را نیز داشته باشید، شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

امروزه بسیاری از برندها برای شخصی سازی زمان ارسال ایمیل های شان دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. ساده ترین راهکار در این میان استفاده از یک نظرخواهی جمع و جور است. چنین نظرخواهی به بهترین شکل ممکن شما را نسبت به زمان مناسب برای بازاریابی و تعامل با مشتریان آگاه می سازد. بنابراین هیچ مشکلی پیش روی تان برای شخصی سازی زمان ارسال ایمیل ها باقی نخواهد ماند. 

منبع : learn.g2
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OoJPggJe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه