دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

ترندهای بازاریابی که باید در رادار هر برندی باشد

3 سال پیش ( 1399/4/2 )
پدیدآورنده : جان هال   پدیدآورنده : علی آل علی  

بازاریابی محتوایی اغلب به عنوان الگویی نوین در عرصه بازاریابی مورد بحث قرار می گیرد. نکته جالب اینکه همین الگوی به ظاهر تازه در طول سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است. هرگاه بازاریاب ها تصور رسیدن به عرصه ثبات در زمینه بازاریابی محتوایی را پیدا می کنند، یک تغییر تازه در این حوزه روی می دهد، با این حساب تلاش برای یافتن نقطه ثبات در این عرصه بی‎نتیجه خواهد بود. در عوض برندها و بازاریاب ها باید به دنبال استفاده از الگوهای متنوع برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشند.

اکنون عمر تکنیک های بازاریابی بسیار کوتاه شده است. اگر شما علاقه مند به استفاده مداوم از یک تکنیک بازاریابی هستید، باید به طور مداوم آن را به روزرسانی کنید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در زمینه کسب و کار نخواهید داشت.

ترندهای بازاریابی رادار برند

بسیاری از برندها در شرایط شیوع ویروس کرونا با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند. این امر در حوزه بازاریابی نیز به خوبی احساس شد بنابراین در بازه زمانی شروع مجدد فعالیت کسب و کارها باید راهکارهای نوین بازاریابی برای افزایش فروش مدنظر شرکت ها قرار گیرد. هدف اصلی ما در مقاله پیش روی تلاش برای معرفی برخی از ترندهای بازاریابی مناسب به برندهاست.

مطلب مرتبط: آینده بازاریابی محتوایی در دهه بعدی و ترندهای برتر آن

اهمیت جست وجو برای یافتن استراتژی مناسب

طراحی استراتژی بازاریابی نخستین و مهم ترین گام در راستای کسب موفقیت است. بسیاری از برندها در این زمینه با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. نکته مهم توجه به سطح نیاز برند، انتظارات مشتریان و امکانات در دسترس برند است. فقط در این صورت شانس مناسبی برای طراحی یک استراتژی مناسب به دست خواهیم آورد.

اغلب برندهای بزرگ دارای بخش توسعه و تحقیق هستند. چنین بخشی بار اصلی یافت ترندهای اصلی برای بازاریابی را بر دوش می کشد. امروزه طراحی استراتژی بازاریابی نیازمند همکاری و مساعدت بخش های مختلف شرکت است. بنابراین تلاش برای ساماندهی استراتژی بازاریابی به صورت مستقل در بخش بازاریابی به هیچ روی نتیجه مناسبی در پی نخواهد داشت.

آمادگی برای اصلاح سریع محتوا

ارزیابی وضعیت کمپین و تلاش برای استفاده از داده های مرتبط با بازخورد مخاطب هدف اغلب پس از پایان اجرای کمپین مدنظر برندها قرار می گیرد. نکته مهم در این میان ضرورت توجه به این مسئله به عنوان یکی از گام های اساسی در حین اجرای کمپین بازاریابی است.

اگر کمپین بازاریابی ما دارای تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف نیست، باید پیش از هر نکته ای آن را مدنظر قرار دهیم. برندهای بزرگ همیشه در حین اجرای کمپین نیز ایرادات آن را مدنظر دارند. آنها به این ترتیب فرصت اعمال تغییرات و اصلاحات سریع در حین اجرای کمپین را پیدا می کنند. شاید این نکته در ابتدا غیرممکن به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی سرنوشت برندها دارد.

تنها نکته ضروری در این بخش برای ارزیابی نیاز کمپین ها برای به روز رسانی توجه مداوم به بازخوردهای مخاطب هدف است. فقط در این صورت امکان آگاهی از ایرادات احتمالی کمپین ها فراهم خواهد شد. اشتباه برخی از برندها موکول ساختن فرآیند ارزیابی کمپین به پایان زمان اجراست. آنها با این اقدام در عمل شانس قابل توجهی برای بهبود رابطه با مشتریان را از دست خواهند داد.

استفاده از مخاطب هدف به عنوان عامل تاثیرگذار

امروزه کاربران صحبت ها و اظهارنظرهای یکدیگر را بسیار بیشتر از برندها و شخصیت های حقوقی فعال در عرصه کسب و کار مورد پذیرش قرار می دهند. این نکته اغلب برندها را به سوی همکاری نزدیک با مخاطب هدف به عنوان عامل اصلی اثرگذاری بر روی گروه های مختلف مشتریان سوق داده است. اگر به وضعیت فعالیت برندهای بزرگ و موفق در زمینه کسب و کار نگاه کنیم، بسیاری از آنها در طول سال های متمادی از مزیت تبلیغ رایگان مشتریان شان بهره مند شده اند. این امر شامل توصیه خرید محصولاتی خاص از سوی مشتریان یک برند به دوستان و آشنایان است. میزان فروش برندها بر این اساس جهش قابل توجهی پیدا می کند.

مهم ترین نکته در زمینه همکاری با برندها برای معرفی برخی از محصولات و استفاده از آنها برای تبلیغ شان توجه به علایق شان است. اشتباه اصلی برندها در این مرحله تلاش برای جلب نظر مشتریانی بدون علاقه گسترده به حوزه فعالیت شان است. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. ما باید به طور عمیق نظر مشتریان مان را جلب کنیم. در غیر این صورت مجالی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهیم یافت. رمز موفقیت برندهای بزرگ در طول بازه های زمانی طولانی همین نکته است. اگر چنین توصیه ای به صورت کاربردی پیاده شود، امکان بازاریابی و تبلیغات رایگان و تاثیرگذاری برای ما فراهم خواهد کرد.

پرهیز از نمایش محتوا به مخاطب بی علاقه

بدون تردید برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی یا فضای عمومی نسبت به فعالیت برند ما علاقه خاصی نخواهند داشت. این امر همیشه به معنای تنفر آنها از کسب و کار ما نیست. شاید آنها دارای سلیقه یا اولویت های دیگری باشند. اشتباه برخی از برندها تلاش برای جلب نظر این دسته از مشتریان است. به این ترتیب آنها کمترین توانایی برای اعمال نفود و تاثیرگذاری بر روی دامنه موردنظر پیدا نمی کنند.

شناخت دقیق مخاطب هدف یکی از الزامات اساسی بازاریابی محتوایی محسوب می شود. در غیر این صورت هیچ برندی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهد داشت.

نوآوری و اصالت در ایده پردازی

ایده های بازاریابی در حکم کلید موفقیت ما محسوب می شود. ما باید همیشه آمادگی لازم برای یادداشت برخی از ایده های مناسب در زمینه بازاریابی را داشته باشیم. بسیاری از بازاریاب های بزرگ همیشه یک دفترچه کوچک برای یادداشت نکات اساسی در زمینه بازاریابی و ایده های جذاب را دارند. این امر به خوبی از پدیده فراموشی ایده ها پس از گذشت مدت زمانی مشخص جلوگیری خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2019

امروزه مشتریان در بازارهای مختلف بیش از هر چیز دیگری به اصالت برندها در زمینه کسب و کار توجه دارند. این امر شامل بخش بازاریابی نیز هست بنابراین ما باید توجه ویژه ای به ملزومات این بخش داشته باشیم. استفاده از ایده های نو همیشه تاثیر مناسبی بر روی مخاطب هدف دارد، با این حال گاهی اوقات ما به هر دلیلی توانایی ایده پردازی تازه را نداریم. در این شرایط استفاده از ایده های موفق دیگران چندان نامناسب نیست. نکته مهم در اینجا توجه به اعمال تغییرات مشخص در ایده موردنظر برای پرهیز از مشکلات کپی ‎رایت است.

منبع : forbes
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aDHEvjpG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه