سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

توسعه کسب و کار و رقابت با دیگر برندها در بازار بدون برنامه های دقیق بازاریابی امر بسیار سختی محسوب می شود. امروزه بسیاری از مشتریان برای خرید از برندها اول از همه به کیفیت برنامه های بازاریابی آنها توجه می کنند. این امر نقش مهمی در جلب نظر مشتریان و رقابت نزدیک با دیگر برندها دارد. با این حساب اگر شما توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نداشته باشید، شانس تان برای تجربه فروش های بالا و توسعه سریع برندتان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد.

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از ایده های بازاریابی متنوعی می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از بهترین ایده های بازاریابی ممکن است، در غیر این صورت شاید مشتریان واکنش خوبی نسبت به کمپین بازاریابی شما نداشته باشند. این امر می تواند شرایط تان در بازار را به شدت دشوار سازد. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان و تیم های بازاریابی به این نکته مهم توجه لازم را ندارند. دلیل این امر نیز شرایط دشوار برای پیدا کردن بهترین ایده های ممکن در زمینه بازاریابی، به ویژه برای کسب و کارهای کوچک، است. 

ایده های خلاقانه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از بهترین ایده ها برای بازاریابی در کسب و کارهای کوچک است. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان برای تبدیل شدن به برندی تاثیرگذار در بازار را افزایش می دهد. در ادامه برخی از مهمترین ایده ها در این میان را مورد ارزیابی قرار می دهیم. این امر به شما برای انتخاب بهترین ایده های موجود در بازار کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: برگزاری رویدادهای پاپ آپ؛ ایده ای اقتصادی برای بازاریابی

میزبانی از یک مسابقه در شبکه های اجتماعی

ایده های خلاقانه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

براساس گزارش موسسه استاتیستا، امروزه 92 درصد از برندها نسبت به استفاده از شبکه های اجتماعی توجه نشان می دهند. معنای این امر استفاده از شبکه های اجتماعی برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف است. این امر می تواند شرایط بسیار خوبی برای برندها به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین کاهش هزینه های تعامل با مشتریان به همراه داشته باشد. پیش از ظهور شبکه های اجتماعی اغلب برندها برای تعامل با مشتریان شان باید هزینه های زیادی را صرف می کردند. امروزه پلتفرم های مختلف مانند اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب این هزینه ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده‎اند. با این حساب استفاده از چنین پلتفرم هایی یک امر ضروری برای هر برندی در دوره کنونی محسوب می شود.

وقتی صحبت از تعامل با مشتریان در شبکه های اجتماعی می شود، ایده های بسیار زیادی در دسترس خواهد بود. این امر می تواند برای برند شما به طور قابل ملاحظه ای جذاب باشد. صرف نظر از تولید محتوای جذاب و ارزیابی نظرات کاربران نسبت به کمپین های مختلف برند، همیشه امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف نیز وجود خواهد داشت. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان را به طور قابل ملاحظه ای به منظور تاثیرگذاری بر روی بازار افزایش می دهد. 

یکی از ایده های مناسب برای شروع فرآیند حضور برند در شبکه های اجتماعی شامل استفاده از اهمیت مسابقات آنلاین در میان کاربران است. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و نظر مشتریان را به کسب و کارتان جلب نماید. امروزه برخی از برندها برای جلب نظر دامنه وسیعی از مشتریان در شبکه های اجتماعی از مسابقات جذاب استفاده می کنند. مهمترین نکته در این میان طراحی مسابقه براساس ارزیابی سلیقه مشتریان و سپس برای تعیین هدیه ای جذاب برای آن است. این نکات شانس برندتان برای جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران را افزایش داده و در نهایت شما را به اهداف بازاریابی تان نزدیک تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. 

یادتان باشد برگزاری یک مسابقه نیازمند تعامل نزدیک میان شما و مشتریان تان است. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف هستید، باید پیش از هر نکته دیگری به دنبال بهبود سطح روابط‎تان با مشتریان باشید، در غیر این صورت شاید حتی یک نفر هم از کمپین شما استقبال نکند. چنین نکته ای اعتبار برندتان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای در خطر قرار می دهد. بنابراین همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به این نکات مهم توجه نشان دهید، در غیر این صورت شاید هیچ وقت فرصت برگزاری یک مسابقه مناسب و بهبود وضعیت بازاریابی تان را پیدا نکنید. 

به اشتراک گذاری محتوای تولیدی کاربران

ایده های خلاقانه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

برندهای تازه تاسیس یا کسب و کارهای کوچک در صورتی که عملکرد خوبی از خودشان در بازار ارائه دهند، خیلی زود شمار قابل ملاحظه ای طرفدار پیدا خواهند کرد. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی بازار و معرفی برند به عنوان کسب و کاری حرفه ای دارد. نکته اساسی در این میان استفاده درست شما از فرصت به دست آمده است. بی تردید اگر شما توجه لازم به وضعیت مشتریان را نداشته باشید، خیلی زود شرایط تان در بازار با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان و بهبود وضعیت تان از نقطه نظر بازاریابی باشید. 

مطلب مرتبط: 4 ایده برتر برای برگزاری دوره های آموزشی

طرفداران برند شما همیشه محتوایی درباره کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی تولید خواهند کرد. شاید هم برخی از این محتوا را به طور مستقیم از طریق ایمیل یا دیگر کانال های ارتباطی به دست شما برسانند. در هر صورت وظیقه اصلی شما تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از بازنشر محتوای مورد بحث خواهد بود. این امر امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را به همراه دارد. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، شانس تان برای ترغیب کاربران به منظور ادامه تعامل با برندتان از بین می رود. همچنین در این وضعیت هیچ خبری از خرید مشتریان از برندتان نیز نخواهد بود. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را در کانون توجه برندتان قرار دهید. 

محتوای تولیدی کاربران اغلب اوقات جذابیت زیادی برای سایر کاربران دارد. امروزه هنوز هم مردم برای خرید به حرف های یکدیگر توجه بسیار بالاتری نشان می دهند. بنابراین شما به جای سرمایه گذاری بسیار سنگین بر روی عرصه بازاریابی امکان انتخاب همکاری با مشتریان تان را خواهید داشت. این امر از طریق بازنشر محتوای تولیدی آنها درباره برندتان به بهترین شکل ممکن صورت می پذیرد. 

طراحی ویدئوهای آموزشی

ایده های خلاقانه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

ویدئوهای آموزشی نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. این امر عامل اساسی برای جلب نظر دامنه وسیعی از مشتریان در بازار محسوب می شود. امروزه تمام مشتریان در تعامل با برندها به دنبال حل برخی از مشکلات شان هستند. با این حساب اگر شما برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نداشته باشید، خیلی زود فرصت های تعامل نزدیک با مشتریان را به سادگی هرچه تمام تر از دست خواهید داد. 

بهترین ایده برای برندها به منظور تعامل مناسب با مخاطب هدف شامل استفاده از دامنه وسیع ویدئوهای آموزشی است. منظور ما در این بخش اقدام برای طراحی ویدئوهای آموزشی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک شایانی کرده و برندتان را در صدر فهرست کسب و کارهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. امروزه برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو هستند. دلیل این امر نیز بی توجهی کسب و کارها با نیازها و مشکلات مشتریان است. شما با طراحی محتوای کاربردی بازاریابی به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

گاهی اوقات ویدئوهای آموزشی دارای محورهای کاملا مشخص و حرفه ای هستند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. با این حال شما نباید خودتان را به محورهای از پیش تعیین شده محدود کنید. نمایش پشت صحنه کسب و کار، انواع لایو استریم ها و همچنین مرور نظرات مثبت مشتریان درباره برندتان نیز می تواند ایده های خوبی برای تعامل میان شما و مشتریان در قالب ویدئوهای آموزشی باشد. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

استفاده به موقع از ترندها

ایده های خلاقانه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

استفاده از ترندها برای کسب و کارهای کوچک اغلب اوقات به مثابه مزیت اصلی در رقابت با برنده ای بزرگ محسوب می شود. یکی از اشتباهات رایج در این میان استفاده خیلی دیرهنگام از ترندهای برتر است. چنین امری می تواند شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. ترندهای برتر در بازار به طور معمول از سوی مشتریان و با رفتارشان در بازار مشخص می شود. بنابراین شما امکان تعریف یا ایجاد ترندها را ندارید، بلکه باید منتظر تازه ترین ترندهای بازار و استفاده درست از هر کدام از آنها باشید، در غیر این صورت شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور قابل ملاحظه ای دشوار و سخت خواهد شد. 

بدون تردید امروزه ترندهای بسیار زیادی به طور همزمان در دسترس برندها قرار دارد. این امر می تواند تا حد زیادی نگرانی نسبت به نحوه اجرای ترندها را افزایش دهد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم برنامه ای ویژه برای استفاده از ترندهای بازاریابی داشته باشید. چنین امری شامل ارزیابی میزان ارتباط میان ترندها و توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید، به خوبی از پس تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان برخواهید آمد. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

یادتان باشد شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان باید زمان سنجی درستی نسبت به استفاده از ترندها داشته باشید، در غیر این صورت شاید ورود دیرهنگام شما به عرصه استفاده از یک ترند به طور قابل ملاحظه ای به ضررتان تمام شود. این امر می تواند تاثیر معکوسی بر روی مشتریان به همراه داشته و آنها را نسبت به برندتان حسابی ناامید سازد. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار کوچک در سال 2022 با بهترین ایده ها

همکاری با دیگر کسب و کارهای کوچک

شما برای بازاریابی و جلب نظر مشتریان همیشه تنها نیستید. در این میان بسیاری از برندهای دیگر نیز اهدافی مشابه شما دارند. با این حساب شما همیشه امکان همکاری با دیگر برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهند داشت. چنین امری به مثابه توانایی شما برای همکاری با برخی دیگر از کسب و کارهای حاضر در بازار برای پیشبرد پروژه های بازاریابی تان خواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان اقدام به استفاده از همکاری دیگر برندها می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای انتخاب برندهای مناسب به منظور همکاری با برندتان است، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نکنید. 

مهمترین مسئله در زمینه برگزاری مراسم های مشترک یا بازاریابی با همکاری دیگر برندها تلاش برای پرهیز از همکاری با رقیب مستقیم برندتان است. توصیه اصلی در این بخش پیدا کردن برندی با دامنه محصولات و مشتریان هماهنگ با برندتان است. به عنوان مثال، اگر شما یک رستوران کوچک دارید، همکاری بازاریابی با برندی که در زمینه تولید لوازم آشپزخانه فعالیت دارد، ایده بسیار خوبی خواهد بود. چنین امری نه تنها رقابت مستقیمی میان شما ایجاد نمی کند، بلکه موفقیت هر کدام از طرفین به معنای بهبود وضعیت طرف دیگر نیز خواهد بود. بنابراین همکاری بازاریابی شما برای مدت زمانی طولانی ادامه پیدا خواهد کرد. 

ارائه توصیه و مشاوره های خرید

برندها اغلب اوقات بهترین اطلاعات درباره محصولات شان را دارند. این امر درباره سایر محصولات بازار نیز به طور نسبی مصداق دارد. بنابراین شما امکان ارائه مشاوره های بسیار عالی و بی عیب و نقص به مشتریان را خواهید داشت. این امر نقش بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به همراه دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به فکر ارائه مشاوره های کاربردی نیز باشید. این امر ابزار بازاریابی بسیار مهمی برای جلب نظر تمام افراد حاضر در بازار خواهد بود. امروزه بسیاری از مشتریان برای تعامل با برندها به دنبال پیدا کردن توصیه ها و مشاوره های حرفه ای هستند. چنین امری شما را از سطح یک برند عادی به عنوان مشاور مطمئن مشتریان ارتقا می دهد. 

یادتان باشد شما لازم نیست برای تبدیل شدن به مشاور محبوب مشتریان تمام محصولات بازار را زیر و رو کنید. نکته مهم در این میان شناخت درست محصولات برند خودتان و همچنین نمونه های مشابه آن از سوی دیگر برندهاست. اگر شما در این میان مشاوره های صادقانه‎ای در اختیار مخاطب هدف تان قرار دهید، خیلی زود شهرت تان در بازار به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. این امر نحوه تاثیرگذاری شما بر روی مشتریان را به طور محسوسی بهبود بخشیده و مشتریان به ادعاهای بازاریابی شما توجه بالاتری خواهند داشت. 

گردآوری بازخوردهای مشتریان

ایده های خلاقانه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک

بازخوردهای مشتریان اغلب اوقات پیام های مهمی برای کسب و کار شما به همراه دارد. این امر باید برای برندها به مثابه منبع اطلاعاتی اساسی به منظور ایجاد تغییراتی در فعالیت شان قلمداد شود. اگر مشتریان از کیفیت کاری شما رضایت بالایی داشته باشند، شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. این امر در برخی دیگر از موارد به شما برای جلب نظر مشتریان کمک شایانی خواهد کرد. به علاوه، در صورتی که مشتریان رضایت اندکی از عملکرد شما در بازار داشته باشند، اغلب اوقات این امر همراه با نظرات تکمیلی آنها درباره دلیل چنین اتفاقی خواهد بود. استفاده از نظرات موردنظر برای بهبود سطح فعالیت برند همیشه ایده جذابی به نظر می رسد. این امر شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. با این حساب دلیلی برای نارضایتی مشتریان در آینده نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

بسیاری از برندها به طور مداوم نسبت به دلیل نارضایتی مشتریان از کسب و کارشان اظهار بی اطلاعی می کنند. یکی از دلایل اصلی این امر در حوزه کسب و کار مربوط به بی توجهی مداوم به گردآوری اطلاعات کاربردی در زمینه کسب و کار است. این امر شانس شما برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان ندهید، هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان تان پیدا نخواهید کرد. 

اغلب اوقات استفاده از سایت رسمی برند برای گردآوری نظرات مشتریان و توجه به شبکه های اجتماعی ایده های مناسبی برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. این امر به شما برای ایجاد رابطه ای صمیمانه با مشتریان کمک می کند. یادتان باشد مشتریان هرچه ارتباط بهتری با شما داشته باشند، تمایل شان برای ارائه بازخوردهای دقیق به طور قابل ملاحظه ای افزیش پیدا می کند. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید فرصت تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم کاهش پیدا کند. 

برگزاری رویدادهای محلی

کسب و کارهای کوچک برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نیازی به استفاده از مراسم های بزرگ و حرفه ای ندارند. تنها نکته مهم نمایش توجه شان نسبت به مشتریان و ایجاد اوقات خوش برای آنهاست. این امر از طریق میزبانی از یک رویداد محلی به خوبی صورت می پذیرد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و امکان بازاریابی از طریق سرمایه گذاری بر روی رویدادهای محلی را دارید. در این زمینه همیشه همکاری با دیگر برندها نیز گزینه خوبی خواهد بود. در کنار این موضوع شما باید همیشه به دنبال جلب نظر مشتریان نیز باشید. چنین نکته ای به شما کمک شایانی برای جلب نظر مشتریان خواهد کرد. 

گاهی اوقات برندها به دنبال برگزاری یک مراسم محلی به تنهایی هستند. این نکته نیز در صورتی که شما برنامه درستی در دست داشته باشید، جذابیت زیادی به همراه خواهد داشت. بنابراین شما باید براساس وضعیت برندتان نسبت به انتخاب از میان برگزاری مشترک یا مستقل یک رویداد محلی دست به تصمیم گیری بزنید. 

منبع : shopify
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/f0swCzMT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه