دوشنبه, ۲۹ دی(۱۰) ۱۳۹۹ / Mon, 18 Jan(1) 2021 /
           
فرصت امروز
چالش های بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

1 هفته پیش ( 1399/10/22 )

استفاده از اینستاگرام برای اهداف کاری امر تازه ای نیست. بسیاری از برندها در سراسر دنیا از اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنند. برخی از برندها حتی خدمات پشتیبانی از مشتریان و مسائل مربوط به خدمات پس از فروش را نیز در اینستاگرام دنبال می کنند. اگر شما نیز تجربه بازاریابی در این فضا را داشته باشید، به خوبی از اهمیت تعامل نزدیک با مخاطب هدف آگاهی دارید. بسیاری از برندها توانایی ارتباط با مشتریان به صورت های گوناگون را دارند. این امر به طور معمول در محیط کسب و کار رو در رو بهتر روی می دهد. بنابراین شاید برخی از برندها در زمینه تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی اندکی مشکل داشته باشند. این امر طبیعی محسوب می شود. امروزه هیچ برندی بدون مشکل در زمینه بازاریابی نیست. 

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

کسب و کارها برای رقابت موثر با هم باید تعامل بهینه با مخاطب هدف را یاد بگیرند. اگر این امر مورد توجه کافی آنها قرار نداشته باشد، وضعیت بازاریابی شان به شدت دشوار خواهد شد. برخی از برندها برای فعالیت بهتر در این زمینه به دنبال استفاده از توصیه های کاربردی و حتی همکاری با موسسه های بازاریابی بزرگ هستند. بدون تردید تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی، در اینجا اینستاگرام، مهم است. این امر تفاوت میان برندهای موفق و بازنده را تعیین می کند، با این حال صرف هزینه های گزاف برای تعامل بهینه با مخاطب هدف همیشه ایده مناسبی نیست. در ادامه برخی از نکات مهم در این زمینه را بررسی خواهیم کرد. این امر به بازاریاب ها و کسب و کاری تازه تاسیس فرصت ارزیابی شرایط به صورت بهینه در کنار صرفه جویی در هزینه ها را می دهد. 

مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

شناخت مخاطب هدف

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

آشنایی با مخاطب هدف گام اصلی در زمینه بازاریابی محسوب می شود. بسیاری از برندها بدون هیچ مقدمه ای وارد حوزه بازاریابی می شوند. شاید این امر در نگاه نخست همراه با ایراد نباشد، اما دست کم وضعیت برندها را به شدت دشوار خواهد کرد. وقتی یک برند محتوای بازاریابی تولید می کند، کاربران با انتظارات خاصی به سراغ آن محتوا می آیند بنابراین برند موردنظر باید آمادگی هرگونه واکنشی از سوی مخاطب هدف را داشته باشد. اگر یک برند توانایی تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف را از دست بدهد، به سرعت با پدیده ریزش مخاطب مواجه خواهد شد. 

بدون شک تحلیل های بسیار زیادی در زمینه دلایل ریزش مخاطب هدف برندها در شبکه های اجتماعی وجود دارد، اما یکی از مهمترین دلایل مربوط به شناخت نادرست مشتریان از سوی بازاریاب هاست. تمام مشتریان دارای سلیقه ای یکسان نیستند بنابراین فعالیت بازاریابی برندها باید دارای تفاوت های محسوسی با هم باشد. در غیر این صورت در بلندمدت با مشکلات عمیقی در زمینه تعامل با مخاطب هدف مواجه خواهند شد. این امر شاید در ابتدا بسیار سخت باشد، اما با اندکی تمرین شخصی سازی محتوای بازاریابی برای دامنه گوناگون مخاطب هدف ساده خواهد شد. 

یکی از برندهای موفق در زمینه بازاریابی همراه با شناخت دقیق سلیقه مخاطب هدف Fashion Brand Company است. این برند در قالب یک صفحه اینستاگرامی اقدام به رونمایی از مدل های مختلف لباس برای مخاطب هدف می کند. نکته جالب اینکه در این میان به سلیقه دامنه وسیعی از افراد احترام گذاشته می شود. 

کسب جلوه منحصر به فرد

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

حضور در شبکه های اجتماعی به معنای تقلید صرف از دیگران و تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف نیست. این شیوه در اغلب اوقات با شکست همراه می شود بنابراین کسب و کارها باید به دنبال راهکارهای منحصر به فرد برای بازاریابی در اینستاگرام باشند. امروزه برندهای مشهور دارای تفاوت های قابل ملاحظه ای در زمینه بازاریابی هستند. همین امر آنها را بدل به گزینه هایی جذاب برای مخاطب هدف می کند. اگر برندها دارای شباهت بالایی به هم باشند، فرآیند انتخاب از سوی مخاطب هدف بسیار سخت خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی بدون اشتباه در اینستاگرام

شباهت بیش از اندازه برندها به هم در برخی از موارد موجب بروز مشکلات عمیق در زمینه توسعه کسب و کار می شود. اغلب اوقات برندهای کوچک و تازه تاسیس درگیر چنین مشکلاتی می شوند بنابراین برندها باید برنامه ای مشخص برای غلبه بر چنین چالش هایی داشته باشند. 

امروزه هر برند دارای دامنه متنوعی از ارزش ها و شعارهای کاری است. نکته جالب اینکه اغلب برندها در زمینه انتخاب شعارها نسبت به ایجاد تمایز با رقبای شان توجه می کنند بنابراین در حوزه بازاریابی استفاده از چنین شعارهایی برای ایجاد تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف ضروری خواهد بود این امر فرآیند بازاریابی را بدل به نمایش تعهدات برند در حوزه عمل خواهد کرد. امروزه مشتریان دیگر حوصله تماشای تبلیغات سنتی با شعارهای توخالی را ندارند. بنابراین زمان دست زدن به عمل در حوزه بازاریابی فرا رسیده است. همین امر حوزه بازاریابی را به دیگر بخش ها نظیر فروش و همچنین خدمات مشتریان نزدیک  می کند. 

به اشتراک گذاری تصاویر جذاب

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی دارای امکانات بسیار زیادی است. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به تولید محتواهای مختلف در شبکه های اجتماعی می کنند. مهمترین مسئله در مورد اینستاگرام ضرورت توجه به محتوای بصری است. اگر برندها به این نکته مهم توجه نداشته باشند، به سرعت با مشکل مواجه خواهند شد. 

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم عکس محور نیاز به شخصی سازی ایده های بازاریابی دارد بنابراین بازنشر محتوای بازاریابی توییتر در فضای اینستاگرام ایده جذابی نخواهد بود. برخی از برندها به دلیل ناتوانی برای ثبت و به اشتراک گذاری محتوای جذاب بصری به طور مداوم با مشکل تعامل با مخاطب هدف مواجه هستند. یکی از نکات مهم در این میان توجه به میزان تعامل نزدیک با مخاطب هدف است. این امر موجب بهبود تعامل برندها با مخاطب هدف می شود. هرچه یک تصویر جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد، تمایل آنها برای بازنشر و همچنین درج کامنت بیشتر خواهد شد، با این حساب پیش از تولید محتوا باید به زیبایی های بصری ‎اش توجه نماییم. 

بارگذاری تصاویر ترکیبی

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

استفاده از تصاویر متعدد برای بازاریابی ایده جذابی است. شاید تنها نکته منفی در این میان امکان شلوغی بیش از اندازه پست برند باشد. یکی از ایده های مناسب در این میان تلاش برای بازاریابی براساس تولید محتوای بازاریابی ترکیبی است. منظور ما در این بخش از محتوای ترکیبی استفاده از قالب‎ های ترکیب عکس‎ های مختلف است. این امر موجب نمایش شمار بالایی از تصاویر در قالب یک پست خواهد شد. 

برخی از کسب و کارها در بازه ‎های زمانی مشخص یا مناسبت‎ های خاص اقدام به قدردانی از مشتریان می کنند. درج تصاویر مختلف مشتریان در قالب یک عکس ترکیبی بهترین ایده برای اجرای این هدف خواهد بود. این امر موجب جای گرفتن تمام افراد در تصویر و همچنین ایجاد ویژگی منحصر به فرد خواهد شد بنابراین دیگر نیازی برای بارگذاری پست‎ های جداگانه نخواهد بود. اینستاگرام دارای ابزار مشخصی برای ترکیب تصاویر است بنابراین در این راستا نیازی به استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه بازاریابی بهتری در اینستاگرام داشته باشیم

بارگذاری محتوای ویدئویی

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

محتوای ویدئویی در طول سال‎ های اخیر جذابیت بسیار زیادی برای کاربران داشته است. بخشی از جذابیت موردنظر به دلیل ماهیت فعالیت برندها و همچنین بهبود سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان است. بدون تردید اینستاگرام در ابتدا یک پلتفرم عکس محور بود، اما به مرورو زمان جزییات تازه ای به این پلتفرم اضافه شد. اکنون امکان بارگذاری ویدئوهای جذاب در قالب پست یا IGTV وجود دارد بنابراین بازاریاب ها با انتخاب مدت زمانی ویدئوی موردنظرشان امکان بارگذاری اش در اینستاگرام را خواهند داشت.

اینستاگرام تا مدت ‎ها فقط از ویدئوهای کوتاه و 60 ثانیه ‎ای پشتیبانی می ‎کرد. با این حال رونمایی از IGTV موجب تغییرات رویکرد شد. بر این اساس اکنون اینستاگرام دسترسی به ویدئوهای بلند را نیز فراهم کرده است. این امر نوعی اقدام رقابتی در مواجهه با یوتیوب محسوب می شود. 

استفاده از نرم افزارهای ویرایش ویدئو برای بارگذاری محتوا امری ضروری است. برخی از برندها در این راستا از اپ های ساده موبایلی استفاده می کنند. بدون تردید گاهی اوقات استفاده از چنین اپ هایی کاربردی خواهد بود، اما در سایر موارد باید به دنبال راهکارهایی حرفه ‎ای ‎تر باشیم. این امر شامل استفاده از نرم افزارهای حرفه ‎ای ویرایش ویدئو است. فقط در این صورت امکان تاثیرگذاری اساسی بر روی مخاطب هدف فراهم می شود. 

نگارش کپشن های تاثیرگذار

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

اینستاگرام به طور معمول یک پلتفرم عکس محور محسوب می شود. بارگذاری ویدئو در این میان نوآوری مهمی است، با این حساب صحبت از اهمیت فرمت متن در اینستاگرام و به طور کلی عرصه بازاریابی عجیب خواهد بود. بسیاری از برندها دیگر به دنبال استفاده از محتوای متنی نیستند. این امر به معنای ضرورت استفاده از ایده های تازه برای بازاریابی است. مهمترین مسئله در این میان ضرورت بازنگری در الگوی بازاریابی برندهاست. 

اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم عکس محور هنوز هم اهمیت زیادی برای محتوای متنی قائل است. این امر در بخش کپشن به طور کامل نمود پیدا می کند. اگر یک برند در زمینه بازاریابی توانایی نگارش کپشن های جذاب را نداشته باشد، به سرعت با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد. این امر در زمینه بازاریابی همراه با مفهوم ناتوانی برای بیان پیام اصلی همراه است. 

بسیاری از برندها برای بیان یک مفهوم کوتاه و مختصر در عمل چندین سطر کپشن طراحی می کنند. این امر همیشه موجب ناامیدی کاربران می شود. امروزه کمتر کاربری حوصله کافی برای مطالعه یک متن طولانی را دارد بنابراین کپشن های باید تا جای ممکن کوتاه باشد. این امر موجب تقویت انگیزه کاربران برای مطلعه کپشن موردنظر خواهد شد. 

برند نایک در زمینه طراحی شعارهای تبلیغاتی و همچنین نگارش کپشن در اینستاگرام مهارت بالایی دارد. شعار تبلیغاتی «فقط انجامش بده» برای دهه‎ های متمادی نظر مشتریان در بازارهای مختلف را جلب کرده است. این امر در مورد حوزه بازاریابی اینستاگرام نایک نیز صحت دارد. نایک برای بیان مفاهیم پیچیده و احساسی از جملات کوتاه و گاهی اوقات یک اموجی استفاده می کند. نکته جالب اینکه اغلب اوقات کپشن های کوتاه این برند تاثیرگذاری مناسبی به همراه دارد بنابراین نیازی برای نگرانی نیست. 

مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال با ترندهای برتر سال

تولید محتوای قابل ذخیره سازی

تولید محتوا در اینستاگرام اغلب برای مدت 2 هفته دوام دارد. سپس برندها نیاز به تولید محتوای تازه خواهند داشت. این امر در مورد اغلب کمپین های بازاریابی نیز مصداق پیدا می کند. برخی از کاربران در اینستاگرام اقدام به ذخیره سازی برخی از پست ‎ها می کنند. اگر شما نیز علاقه ‎مند به ذخیره شدن پست ‎های برندتان از سوی کاربران دارید، باید به امری فراتر از تولید محتوای صرف فکر کنید. این امر شامل تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایده های نوآورانه و در عین حال مطابق با سلیقه ‎شان است. 

بدون تردید افزایش چشمگیر کیفیت محتوای بازاریابی در طول مدت زمانی کوتاه روی نمی دهد بنابراین برندها باید در عمل ایده های مختلف را مدنظر قرار دهند. در غیر این صورت مشکلات فراوانی پیش روی آنها قرار خواهد گرفت. مشتریان با مشاهده بهبود کیفیت محتوای بازاریابی برندها تمایل بیشتری برای ذخیره سازی پست ‎های‎ شان نشان خواهند داد. این امر به لطف آپدیت سال گذشته اینستاگرام امکان ‎پذیر شده است. 

استفاده از ویژگی لایو

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

بارگذاری محتوای زنده یکی از شیوه‎ های جذاب بازاریابی است. بسیاری از کاربران نسبت به مشاهده محتوای زنده ر اینستاگرام تمایل بالایی نشان می ‎دهند. دلیل این امر امکان تعامل نزدیک با برندها و همچنین امکان طرح پرسش‎ های مختلف به صورت مستقیم است. همچنین جذابیت‎ های مهمان هر برنامه نیز در میزان استقبال کاربران نقش دارد. 

اگر برند شما قصد بارگذاری ویدئوی لایو را دارد، باید ابتدا به نکات مختلف در این حوزه نگاه کنید. برخی از برندها در این حوزه نیاز به بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف به صورت ویژه دارند. اگر کسب و کار شما تازه تاسیس است، باید پیش از هر نکته دیگری به جذابیت‎ های مهمان برنامه توجه نشان دهید. دلیل این امر فقدان سابقه درخشان در زمینه بازاریابی برای برندهای تازه‎ کار است. بنابراین مهمان جذاب برنامه نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف خواهد داشت. 

اطلاع‎رسانی نسبت به زمان برگزاری ویدئوی لایو اهمیت بالایی دارد. برخی از برندها به طور مداوم در زمینه تعامل با مخاطب هدف دچار مشکل می شوند. دلیل این امر ناتوانی برای اطلاع ‎رسانی درست به مخاطب هدف است. استفاده از گزینه تبلیغاتی اینستاگرام در چنین موقعیت ‎هایی ضروری خواهد بود. به این ترتیب کاربران علاقه‎ مند به برندتان نسبت به وضعیت بازاریابی تان آگاهی پیدا خواهند کرد. این امر دست کم موجب حضور برخی از کاربران علاقه ‎مند به موضوع لایو موردنظر خواهد شد. این نکته کیفیت برنامه بازاریابی برند را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

تولید محتوای بحث برانگیز

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

وقتی از یک موضوع بحث برانگیز در حوزه بازاریابی صحبت می ‎کنیم، بسیاری از برندها موضع ‎گیری محافظه‎ کارانه ‎ای دارند. بدون تردید هدف اصلی در این بخش ترویج محتوای توهین ‎آمیز یا انتشار محتوای حساسیت ‎برانگیز نیست. نکته مهم شناخت نکات مهم برای مخاطب هدف است. اگر این نکات مدنظر بازاریاب ها قرار داشته باشد، فرآیند تعامل با مخاطب هدف بسیار ساده‎ تر از هر زمانی خواهد شد. 

ایده های بحث برانگیز همیشه موجب تعامل کاربران با برند موردنظر می شود. این امر در صورت ارائه پاسخ ‎های مناسب از سوی تیم بازاریابی برند بدل به یک مزیت رقابتی برای کسب و کار می‎ گردد. امروزه بسیاری از برندها با همین شیوه موفق به جلب نظر مخاطب هدف می شوند. این امر در زمینه دسترسی به محتوای تولیدی کاربران نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. 

استفاده از رویدادهای مهم برای جلب نظر مخاطب هدف ایده تازه ای نیست. بسیاری از برندها در عمل از ایده های بازاریابی مختلف استفاده می کنند. یکی از رویدادهای مهم کریسمس است. اعطای هدیه‎ های مختلف به مشتریان همیشه ایده جذابی است. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای ترغیب کاربران به سوی تعامل، هرچند اندک، با برند است. هدیه‎ های موردنظر در ادامه مسیر تاثیرگذاری مطلوب را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی اینستاگرامی و 6 نکته طلایی

بازنشر محتوای تولیدی کاربران

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

محتوای تولیدی کاربران (UGC) اهمیت بسیار زیادی برای مخاطب هدف دارد. این امر به معنای تمایل کاربران برای مشاهده بازنشر محتوای شان از سوی برندهاست. اگر یک کسب و کار به این نکته مهم توجه لازم را نداشته باشد، به سرعت با مشکلات بازاریاب گسترده مواجه خواهد شد. یکی از مشکلات اساسی در این میان فاصله روزافزون میان برند و مخاطب هدف است بنابراین برندها باید در مدت زمانی اندک نسبت به بهبود شرایط بازاریابی برندشان اقدام نمایند. 

اگر کسب و کار شما دارای محتوای تولیدی فراوانی پیرامون خود نیست، باید ارزیابی مجددی در کمپین های تان صورت دهید. دعوت از مخاطب هدف برای تولید محتوا پیرامون کسب و کار بسیار مهم است بنابراین برندها باید این نکته را به خوبی در خاطر داشته باشند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی آنها قرار خواهد گرفت. برخی از برندها هرگز درخواست تولید محتوا از سوی مخاطب هدف را طرح نمی کنند. این امر به هر دلیلی که روی دهد، در نهایت جذابیت برند برای مخاطب هدف را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین برندها باید نسبت بهبود وضعیت بازاریابی شان اقدام نمایند. در غیر این صورت انتظار دریافت محتوای جذاب بیش از اندازه رویایی خواهد بود. 

طراحی استیکر و فیلترهای مختلف

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

امروزه برخی از برندها نسبت به طراحی فیلترهای مخصوص برای کاربران اقدام می کنند. این امر جذابیت‎ های بسیار زیادی برای مخاطب هدف دارد. یکی از فعالیت ‎های محبوب در میان کاربران استفاده از فیلترهای جذاب است. توجه این امر موجب تحول وضعیت بازاریابی برندها می شود. بر این اساس تیم بازاریابی هر برند باید نسبت به طراحی فیلترهای جذاب براساس سطح نیاز کسب و کار اقدام نماید. در غیر این صورت بخش قابل توجهی از جذابیتش برای کاربران اینستاگرام از بین خواهد رفت. 

امروزه طراحی استیکر و فیلترهای جذاب کار چندان دشواری نیست. ویدئوهای آموزشی بسیار زیادی در این رابطه در دسترس کسب و کارها قرار دارد بنابراین برندها در صورت تمایل امکان استفاده از این گزینه را خواهند داشت. نکته مهم اینکه تقلید از تجربه موفق برندهای بزرگ در این بخش ایده جذابی خواهد بود. با این حال باید نسبت به تغییر دست کم اندک در ایده اصلی دیگر برندها اقدام کرد. 

مطلب مرتبط: 6 نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی

پاسخگویی به پرسش ها و کامنت ها

بازاریابی در اینستاگرام و مسئله تعامل با مخاطب هدف

وقتی کاربران از یک برند پرسشی را طرح می کنند، انتظار دریافت پاسخ دارند. همچنین برخی از کامنت‎ های مهم نیز باید در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود. در غیر این صورت کاربران دیگر تمایلی برای درج کامنت در ذیل محتوای برند موردنظر نخواهند داشت. 

بدون تردید پاسخگویی به تمام نظرات و پرسش ‎های کاربران در شبکه های اجتماعی کار سختی است. برخی از برندها به طور مداوم در این زمینه با شکست مواجه می شوند بنابراین تلاش برای یافتن راهکاری سریع و ساده ضروری خواهد بود. این امر شامل تلاش برای بازاریابی براساس استفاده از دستیارهای دارای هوش مصنوعی است. 

استفاده از دستیارهای بازاریابی در طول چند سال اخیر رواج بسیار زیادی یافته است بنابراین برندها باید نسبت به ساده‎سازی فرآیند بازاریابی با استفاده از چنین دستیارهایی اقدام نمایند. این امر در زمان و هزینه تیم های بازاریابی صرفه جویی قابل توجهی خواهد کرد. 

نکته مهم درخصوص عملکرد دستیارهای دارای هوش مصنوعی مربوط به دقت بالای‎ شان است. این امر احتمال بروز هرگونه اشتباهی را به شدت کاهش می دهد. همچنین کاربران نیز دیگر بازخوردهای منفی نسبت به پاسخ ‎های اشتباه دستیارهای موردنظر نخواهند داشت. چنین دستیارهایی از چند سال قبل در قالب ربات ‎های فیس بوک شروع به فعالیت کرده‎ اند بنابراین استفاده از آنها برای بازاریابی بهتر امری ضروری خواهد بود. 

کاربران در زمینه درج کامنت در ذیل پست برندها وسواس فراوانی دارند. این امر موجب انتظار بالای آنها در مورد واکنش برندها می شود. اگر یک برند پاسخ مناسبی به کامنت کاربران ندهد، در بلندمدت تعداد کامنت ‎ها به شدت ریزش خواهد کرد. این امر در اغلب موارد مشکلات بسیار گسترده ‎ای به همراه دارد. بنابراین پاسخگویی به کامنت‎ های برخی از کاربران وجه تعاملی برندتان را به خوبی نشان خواهد داد. 

امروزه بازاریابی در اینستاگرام امر تخصصی است. بسیاری از بازاریاب ها و برندها نیاز به راهنمایی های کاربردی برای موفقیت در این حوزه دارند. استفاده از توصیه های مندرج در این مقاله شروع مناسبی برای فعالیت برندها و تیم های بازاریابی خواهد بود. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DGJ0qLoD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه