دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز
مسئله زمان در بازاریابی آنلاین

هرچند وقت یکبار باید در شبکه های اجتماعی پست گذاشت؟

4 ماه پیش ( 1402/7/9 )

بازاریابی در دوره کنونی بدون شبکه های اجتماعی اصلا معنایی ندارد. خیلی از آدم ها برای اینکه در حوزه مارکتینگ به جایی برسند، فورا سراغ پلتفرم های محبوب در میان مردم رفته و شروع به تولید محتوا می کنند. شاید فکر کنید این اقدام ساده برای موفقیت کارآفرینان کافی است، اما راستش را بخواهید، ماجرا به همین سادگی ها نیست. خب صرف تولید محتوا که شما را به قله های موفقیت نمی رساند. مسئله ای که کمتر کسی درباره اش فکر می کند، فرکانس تولید محتواست. به زبان خودمانی، شما هرچند وقت یکبار باید در شبکه های اجتماعی تولید محتوا کنید؟

هرچند وقت یکبار باید در شبکه های اجتماعی پست گذاشت؟

برخی از کارآفرینان هر روز در پلتفرم های آنلاین مشغول تولید محتوا هستند و دست آخر باز هم مشکلات زیادی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. اگر شما هم جزو این دسته از کارآفرینان هستید، باید یکبار برای همیشه چالش تان را حل کنید. اینکه هرچند وقت یکبار باید در شبکه های اجتماعی پست گذاشت، مسئله ای نیست که یک جواب شسته و رفته داشته باشد. به همین خاطر ما در ادامه این مقاله به بررسی برخی از مهمترین نکات در این رابطه خواهیم پرداخت. این امر به شما کمک می کند تا گلیم تان را از آب بیرون کشیده و دیگر دائما نگران اوضاع برندتان در شبکه های اجتماعی نباشید. 

مسئله زمان در بازاریابی شبکه های اجتماعی

مسئله زمان در بازاریابی شبکه های اجتماعی

ما در این مقاله قصد نداریم برخی از توصیه های کلیشه ای را پشت سرهم ردیف کنیم. در عوض محور اصلی بحث ما درباره نکاتی است که باید حین تولید محتوا و حتی پس از آن رعایت کنید. این امر به شما کمک می کند تا همیشه نقشه راهی منسجم برای کارتان دم دست داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا بهترین نکات در این رابطه را یاد بگیرید. 

ما در ادامه سعی می کنیم برخی از مهمترین مسائل و سوالاتی که باید برای یافتن فرکانس طلایی تولید محتوا در شبکه های اجتماعی بدان ها توجه کنید، زیر ذره بین ببریم. 

هدف شما از تولید محتوا چیست؟

هدف شما از تولید محتوا چیست؟

اولین قدم برای یافتن بهترین زمان برای بارگذاری محتوا در شبکه های اجتماعی، مشخص کردن هدف شما در استفاده از پلتفرم های مختلف است. آیا می خواهید با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید، اخبار و رویدادهای روز را دنبال کنید یا کسب و کارتان را تبلیغ کنید؟ 

هدف شما تعیین کننده نوع محتوا و زمان مطلوب بارگذاری اش است.

اگر می خواهید با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید، باید پست های خود را در هر زمان از روز منتشر کنید. خب هرچه باشد اعضای خانواده همیشه برای شما وقت خواهند داشت. این در حالی است که تعامل با مشتریانی که شناخت زیادی از شما ندارند، ساختار متفاوتی خواهد داشت. در این صورت شما نه تنها باید زمان غیراداری برای بارگذاری پست انتخاب کنید، بلکه حتی نباید خیلی دور و بر مشتریان را شلوغ کنید. خب چه کسی دوست دارد دائما یک برند را در شبکه های اجتماعی ببیند؟

برخی از برندها دوست دارند در شبکه های اجتماعی نقش یک منبع خبری مطمئن را بازی کنند. در این صورت باید در هر ساعتی از شبانه روز که خبر تازه ای به دست تان می رسد، پستی منتشر کنید. اینطوری مخاطب در سریع ترین زمان ممکن اخبار را از سوی شما دنبال کرده و دیگر لازم نیست نگران از دست رفتن مرجعیت خبری تان شوید. 

یادتان باشد، شما به عنوان یک کسب و کار قرار نیست به معنای دقیق کلمه نقش خبرگزاری را ایفا کنید. در عوض بد نیست کمی به فکر باشید و فقط حوزه کاری تان را دنبال کنید. خب کمتر کسی انتظار دارد برندی مثل نایک اخبار حوزه فرمول یک را هم پوشش دهد، مگر نه؟

اگر می خواهید کسب و کار خود را تبلیغ کنید، باید زمان هایی را برای بارگذاری محتوای خود انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما آنلاین هستند. برای این کار، می توانید از ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی استفاده کنید یا به سادگی سراغ پست های تان رفته و ببینید کدام یک از آنها بهتر عمل کرده است. معمولا پست هایی خوب در شبکه های اجتماعی جواب می دهند که در زمان درستی بارگذاری شده باشند. در این صورت شما می توانید به خوبی کارتان در شبکه های اجتماعی را دنبال کرده و نگران هیچ نکته ای هم نباشید. 

تعیین نوع محتوا

تعیین نوع محتوا

شما چه نوع محتوایی را مدنظر دارید؟ گاهی اوقات برندها فقط دنبال محتوای سرگرم کننده یا کمدی هستند. خب در این صورت احتمالا آخر هفته ها بهترین زمان برای انتشار محتوا خواهد بود. حالا برندی را در نظر بگیرید که علاوه بر محتوای طنز، قصد دارد گاهی اوقات خیلی جدی سراغ دغدغه های مشتریان رفته و نکات آموزشی تحویل شان دهد. خب در این صورت احتمالا دیگر آخر هفته ها جوابگو نخواهد بود. 

توصیه ما درباره سناریوی بالا استفاده از روزهای عادی هفته است. البته بهتر است زمانی سراغ مخاطب تان را بگیرید که وقت آزاد دارند و کمتر فکرشان درگیر کار باشد. اینطوری قدرت اثرگذاری بالاتری روی مخاطب تان داشته و حواس آنها دیگر پرت نمی شود. 

وقتی درباره نوع محتوا حرف می زنیم، باید فرمت آن را نیز مد نظر داشته باشیم. این روزهای کلی فرمت رنگارنگ دم دست من و شما قرار دارد. به طوری که دیگر لازم نیست خودتان را به فرمت متن محدود کنید. رشد سریع شبکه های اجتماعی در کنار افزایش سرعت اینترنت در مقیاس جهانی خیلی از مسائل را راحت تر کرده است. بنابراین شما می توانید به راحتی از بین فرمت هایی مثل عکس، ویدئو و صوت نیز دست به انتخاب بزنید. 

فکر می کنم لازم به گفتن نباشد که هر کدام از فرمت های بالا جذابیت خاص خودش را دارد. با این حساب شما محدودیتی از نظر انتخاب نخواهید داشت. تنها نکته مهم در این میان توجه به مسئله زمان انتشار محتواست. مثلا اگر شما روی محتوای ویدئویی تمرکز دارید، بد نیست نهایتا هفته ای دو یا سه بار دست به بارگذاری محتوا بزنید. تعداد بیشتر محتوا در طول هفته مخاطب تان را حسابی خسته خواهد کرد. به طور مشابه تعداد کمتر هم تاثیر منفی روی مخاطب داشته و باعث می شود آنها یادشان برود اصلا برندی به اسم شما در بازار حضور دارد!

مخاطب تان چه کسانی هستند؟

مخاطب تان چه کسانی هستند؟

قبلا برندها فقط روی یک پرسونای مشتری واحد تمرکز داشتند. این به معنای هدف گذاری بر روی یک مشتری واحد با عادت ها و سلیقه واحد بود. البته در طول سال های اخیر عادت های مشتریان به طور چشمگیری عوض شده و به همین خاطر دیگر نمی توانید روی مشتریانی با عادت های یکسان حساب باز کنید. در عوض باید به جای یک پرسونا روی پرسوناهای مشتریان تمرکز کنید. این یعنی تنوع سلیقه و انتظارات مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری شده است. 

یکی از ساده ترین معیارهای تشخیص هویت و سلیقه مخاطب هدف توجه به مسئله سن است. بی شک کسانی که در دوره میانسالی هستند، توجه‎شان فقط و فقط به شبکه های اجتماعی نیست. چه بسا آنها در طول روز فقط یکی دو بار گوشی به دست شوند. در نقطه مقابل نسل جوانی هستند که روزشان بدون گوشی هوشمند و چک کردن شبکه های اجتماعی شب نمی شود!

بی شک هیچ بازاریاب باهوشی با دو نسل بالا به طور واحد رفتار نمی کند. خب این کار مثل آن است که یک سرمربی فوتبال برای دو تا مسابقه کاملا متفاوت تاکتیک هایی مثل هم را انتخاب کند. در این صورت احتمالا یک جای کار ایراد پیدا کرده و بردن مسابقات بی نهایت سخت می شود. 

نسل جوان به طور کلی مایل به تماشای محتوای بازاریابی در ابعاد وسیع تر است. این یعنی شما می توانید  کلی محتوای بازاریابی جلوی آنها گذاشته و اصلا نگران نتیجه نهایی کار نباشید. البته این توجیهی برای چشم پوشی از کیفیت نهایی محتوا نیست. در نهایت این کیفیت کار شماست که نتیجه نهایی را مشخص می کند. پس اصلا دنبال کلک زدن به دیگران نباشید. در عوض بد نیست کمی به فکر کیفیت محتوا بوده و بحث زمان بندی تولید محتوا را با نکات دیگر اشتباه نگیرید. 

شناسایی زمانی که مخاطب آنلاین است!

شناسایی زمانی که مخاطب آنلاین است!

مخاطب شما در طول روز چه زمان هایی بیشتر از بقیه آنلاین است؟ این سوالی است که خیلی وقت ها کارآفرینان از موسسات بازاریابی یا حتی دوستان شان می پرسند. اگر شما هم فکر می کنید بقیه جوابی جادویی برای شما در آستین دارند، سخت دراشتباهید؛ چراکه این روزها هیچ کس جواب درست و حسابی برای این مسئله در اختیار شما نمی گذارد. در عوض این خود شما هستید که باید دست به کار شده و جوابی پیدا کنید. 

اگر یادتان باشد، قبلا گفتیم که مشتریان در طول سال های اخیر عادت های بی نهایت متنوعی پیدا کرده اند. این یعنی شما دیگر نمی توانید براساس تجربه کارتان را جلو برده و باید هرچند وقت یکبار مثل دانشمندان دست به کار آزمایش های دقیق شوید. اشتباه نکنید، ما قصد نداریم شما را با یک معمای بی پایان تنها بگذاریم. در عوض همه حرف مان این است که نباید دو دستی حرف ها و توصیه های بی سر و ته دیگران را قبول کنید. 

شناسایی زمانی که مخاطب آنلاین می شود، همیشه کار راحتی نیست. در این میان شما باید خودتان هم آستین ها را بالا زده و دنبال شناسایی عادت های کاربران بروید. به راستی آنها چه وقتی از روز بیشتر آنلاین هستند؟ از این مهمتر، چه روزهایی بیشتر در شبکه های اجتماعی حضور داشته و دنبال تعامل با دیگران هستند. این نکات به سادگی قابل دسترس نیست. از سوی دیگر، وضعیت مشتریان برند شما با حوزه های دیگر فرق دارد. بنابراین نباید دل تان را به توضیحات بی سر و ته برخی از کارشناس ها یا اطلاعات حاضر و آماده خوش کنید. در عوض خودتان دست به کار شده و رویاهای تان برای بازاریابی بهتر را بدل به واقعیت کنید. 

سخن پایانی

هر چند وقت یکبار باید پست در پلتفرم های اجتماعی گذاشت

بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشه یک نکته مهم دارد و آن فرکانس بارگذاری محتواست. اینکه هر چند وقت یکبار باید پست در پلتفرم های اجتماعی گذاشت، شبیه فرمول ویژه ای است که کمتر کسی بدان توجه دارد. خب حالا شما تمام اطلاعات مورد نیاز برای موفقیت در این حوزه را دارید. پس چرا دست روی دست گذاشته اید؟ همین حالا دست به کار شده و تخته گاز به سوی موفقیت بروید. هرجا هم مشکلی برای تان پیش آمد، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده کمک به شما هستیم. 

منابع:

https://sproutsocial.com

https://blog.hootsuite.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8cX30fNy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه