دوشنبه, ۳ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Mon, 25 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

هیچ چیز در یک برند حرفه ای بدون دلیل وجود ندارد و این امر یکی از دلایل جذابیت فوق العاده آنها محسوب می شود. با این حال برخی از معانی، تا حدودی پنهان بوده و در نگاه اول ممکن است متوجه آن نشوید. در این رابطه ممکن است شما هم بخواهید برای برند خود لوگویی را انتخاب کنید که آشنایی با این معناهای پنهان، می تواند الگوی بسیار خوبی باشد. در ادامه 15 برند منتخب را بررسی خواهیم کرد. 

1-Beats

بدون شک هر فردی که بخواهد هدفون خریداری کند، این برند مطرح انتخاب اول او خواهد بود. این شرکت در ابتدای کار خود تحت مالکیت HTC بوده که نتیجه آن ساخت هندزفری هایی بود که با استقبال بی نظیر همراه شد. با این حال اپل این شرکت را در سال 2014 به مبلغ 3 میلیارد دلار خریداری کرد. با نگاهی به لوگوی این برند متوجه حرف b در داخل دایره ای سفید خواهید شد. با این حال این طرح نمایانگر صورت فردی است که یک هدفون در گوش خود دارد. درواقع این لوگو به خوبی آمادگی ذهنی برای استفاده از محصول را در ذهن مخاطب ایجاد می کند و رنگ قرمز به کار رفته نیز هیجان را در افراد تشدید می کند که براساس روانشناسی رنگ و حوزه ای که این شرکت در آن فعالیت دارد، انتخاب درستی محسوب می شود. به همین خاطر در کنار تلاش برای طرحی مفهومی که داستانی پشت آن وجود داشته باشد، لازم است تا از به کار بردن درست رنگ ها نیز غافل نشوید. 

مطلب مرتبط: چگونه لوگوی جذابی برای برندمان طراحی کنیم؟

2-Cisco

این برند در زمینه سخت افزار، تجهیزات شبکه و به صورت کلی محصولات فناوری متنوعی را تولید می کند. نام این برند از شهر سان فرانسیسکو گرفته شده است. مدیران این شرکت در هنگام ثبت برند خود، از پل گلدن گیت عبور می کنند و تصمیم می گیرند که نام برند را از شهری که این پل در آن قرار گرفته، انتخاب نمایند. خطوط به کار رفته در لوگو نیز نمادی از این پل محسوب می شود. استفاده از رنگ آبی نیز در کنار انتقال معنای امنیت و آرامش که در زمینه کاری این برند بسیار مهم است، به رنگ دریا و آسمان نیز اشاره دارد که در هنگام مشاهده پل مذکور، کاملا مشهود است. 

3-NBC

لوگوی این برند تلویزیونی و رادیویی شبیه به پرهای یک طاووس با رنگ های متنوع است. در زمان طراحی این لوگو، تلویزیون ‏های رنگی به تازگی معرفی شدند و در طراحی این برند تلاش شده است تا همسو بودن خود با این تغییرات به خوبی نشان داده شود. در رابطه با انتخاب پرهای طاووس نیز به نظر می رسد که تنها حیوانی باشد که می توانست این حجم تنوع از رنگ را در بخشی از این حیوان به کار برد. با این حال توجه داشته باشید که طاووس نماد زیبایی است که تاکنون مورد توجه برندی دیگر قرار نگرفته و این موضوع در کنار ایجاد تمایز، معنای زیبا بودن تولیدات را نیز به همراه دارد. 

4- Amazon

برند آمازون در عین سادگی حاوی دو پیام مهم است و درواقع خط زرد رنگی که قرار گرفته در نگاه اول شبیه به یک لبخند است که از آن تحت عنوان لبخند رضایت مشتری نام برده می شود. با این حال نکته مهمتر، محل قرارگیری آن بین دو حرف a و z است. درواقع آنها حروف اول و آخر الفبا هستند. دلیل این طرح به این خاطر است که مدیران تمایل داشتند تا این باور را در ذهن ایجاد نمایند که همه چیز در این فروشگاه پیدا خواهد شد. همچنین دلیل انتخاب نام این برند، به خاطر آن است که آمازون، بزرگ ترین رودخانه جهان محسوب می شود و هدف جف بزوس نیز تبدیل کردن این برند به بزرگ ترین فروشگاه آنلاین است. 

مطلب مرتبط: طراحی لوگو به شیوه برندهای بزرگ

5-Vaio

این برند تحت مالکیت سونی در زمینه تولید رایانه فعالیت دارد. طراحی این کلمه شبیه به فناوری آنالوگ و دیجیتال است. درواقع va شبیه به موج آنالوگ و io شبیه به عدد 1 و صفر است که یک سیگنال دیجیتال با کد باینری را نشان می دهد. درواقع این برند تلاش کرده است تا به خوبی پیوند دو تکنولوژی را در برند خود نشان دهد. 

6-Picasa

این برند بسیار مشهور که در زمینه مشاهده و ویرایش تصاویر فعالیت دارد، نام خود را از نقاش بزرگ پیکاسو گرفته است. با این حال برای نام آن نیز دلیل دیگری نیز مطرح شده است درواقع این کلمه از ترکیب pic به معنای عکس و casa تشکیل شده که در زبان اسپانیایی به معنای خانه است. در مرکز این برند نیز می توان تصویر یک خانه را مشاهده کرد. همچنین اطراف آن بیانگر شاتر دوربین است که بدون شک با حوزه فعالیت آنها ارتباط دارد. درباره مفهوم خانه نیز به این نکته اشاره شده است که با این نرم افزار شما در خانه خود می توانید نیاز خود را برطرف نمایید.  

7-Greenlabs

این برند در بازاریابی اینترنتی، وب و سئو فعالیت دارد، از ترکیب یک درخت که برگ های آن شبیه مغز است استفاده می کند. درواقع تلاش این است که در کنار توجه به محیط زیست و مفهوم پایداری درخت، اشاره خوبی به هوش کارمندان این شرکت نیز شود. این نکته را فراموش نکنید که در زمینه بازاریابی اینترنتی، خلاقیت و نوآوری بسیار مهم است که این مسئله به ذهنی قوی نیاز دارد. همچنین انتقال این مفهوم که فعالیت های یک برند آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند. ارزش بسیار بالایی را دارد. 

8-Wikipedia

این برند از ترکیب دو حرف Wiki به معنای سریع و encyclopedia به معنای دانشنامه تشکیل شده است. لوگوی این برند نیز یک کره زمین است که از حروف زبان های مختلف به جای کشورها تشکیل شده است. درواقع هدف این است که این مفهوم بیان شود که در هر جای جهان به زبان موردنظر شما، دانشنامه در اختیار شما خواهد بود. 

مطلب مرتبط: نقش رنگ ها در هنر طراحی لوگو

9-LG

دو حرف بسیار ساده ال جی ترکیب حرف اول دو برندی هستند(Goldstar و Lucky) که با هم ادغام شده اند. لوگوی این برند نیز به شکلی ترکیب این دو حرف را نشان می دهد که ظاهر یک نشان را تداعی می کند. درواقع مشتری با مشاهده این برند، خود را مشاهده خواهد کرد و بیانگر اهمیت بالای آنها محسوب می شود.  

10-Toyota

در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است. در این برند سه حلقه درهم تنیده را مشاهده خواهید کرد که بیانگر سه رکن اصلی بزرگ ترین برند خودروسازی جهان است. توجه به مشتری، محصولات و تکنولوژی های پیش رو، مواردی است که به حدی برای مدیران این شرکت مهم بوده که تصمیم گرفتند تا آن را در برند خود نیز نشان دهند. با این حال نباید از ارتباط این کلمه با نام خانوادگی موسس آن (تویودا) نیز غافل شد. 

مطلب مرتبط: معمای طراحی لوگوی مناسب برای برند

11-Google

گوگل برگرفته شده از واژه گوگول که به معنای «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است. هدف بنیانگذاران گوگل از انتخاب این واژه، نشان دادن این موضوع بود که موتور جست وجوی موردنظر آنها قرار است که جست وجو را در انبوهی از اطلاعات به انجام رساند. با این حال در طراحی لوگو، تنها به نام برند با فونتی ساده بسنده شده و با استفاده از رنگ های متنوع، تلاش شده است تا جذابیت آن افزایش پیدا کند. سه رنگ اصلی (قرمز، آبی و زرد) انتخاب های اصلی محسوب می شوند. با این حال از رنگ سبز نیز برای یکی از حروف استفاده شده تا به نوعی این مفهوم شکل گیرد که گوگل در تلاش برای برهم زدن قوانین رایج و قدیمی در حوزه کاری خود است. 

12-Apple

اگرچه بسیای از افراد بر این باور هستند که برند اپل به داستان ایزاک نیوتن و افتادن سیب از درخت که به درک جاذبه زمین منجر شد، اشاره دارد. با این حال سیبی که گاز زده شده است را تنها می توان به داستان آدم و حوا ارتباط داد که با گاز زدن میوه دانش، از بهشت رانده شدند. اپل نیز تلاش کرده است تا برند خود را در مسیر کسب دانش بی انتها، معرفی نماید. 

13-Gillette

نام این برند از فامیلی موسس آن برداشته شده است. با این حال در طراحی آن یک نکته کوچک ولی بسیار جالب وجود دارد. قسمتی از حرف i به نحوی حذف شده که انگار توسط یک تیز تیغ، کنار رفته است. این موضوع خود به خوبی کاربرد محصول و توانایی آن را نشان می دهد. در رابطه با رنگ آبی استفاده شده نیز ذکر این نکته ضروری است که این رنگ امنیت و آرامش را القا می کند. درواقع هدف این بوده که مشتری اطمینان داشته باشد که محصولات این برند، اگرچه برنده محسوب می شوند، با این حال خطری برای مشتری به همراه نخواهد داشت و با آرامش خاطر می توان از آنها استفاده کرد. 

مطلب مرتبط: استفاده حرفه ای از لوگوی برند

14-Adidas

این برند در ابتدای کار خود، نوارهایی را در گوشه کفش می دوخت که باعث افزایش استحکام می شد. همین موضوع جرقه استفاده از آن در برند نیز محسوب می شود. با این حال برخی دیگر بر این باور هستند که این طرح، از کفش های جنگی قدیکی ارتش یونان، الهام گرفته شده است. با این حال واقعیت این است که تمامی این تصورات اشتباه بوده و دلیل اصلی این سه خط معروف، تداعی کننده سه کوه هستند. درواقع ورزشکاران باید برای رسیدن به موفقیت، از سه کوهی رد شوند که به ترتیب از اولی تا آخری، ارتفاع آنها افزایش پیدا می کند. این موضوع به خوبی بیانگر آن است که در هر ورزشی، شروع کار و رسیدن به موفقیت های اولیه ساده تر از رسیدن به بالاترین سطح ممکن است. 

منبع : canva
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SH3G5F6t
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه