سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

امروزه اینستاگرام به یکی از پنج شبکه اصلی تبدیل شده است که بخش استوری آن، پرکاربردترین قسمت محسوب می شود. در این راستا بسیاری از برندها علی رغم تلاش های مداوم نمی توانند موفقیت لازم را از اقدامات خود به دست آورند. دلیل این امر نیز به خاطر عدم رعایت برخی از نکات اساسی است که باعث خواهد شد تا ضمن افزایش مداوم تعداد مخاطبان، بتوانید از بین آنها مشتری سازی هم داشته باشید. درواقع هدف اصلی برندهای تجاری این است که فروش داشته باشند و امروزه فروش آنلاین، مهمتر از حتی ایجاد چندین نمایندگی فروش حضوری است. درواقع تجربه کرونا نیز این موضوع را ثابت کرده که این روش، با کمترین مشکل حتی در بحرانی‎ترین شرایط مواجه خواهد بود. در این راستا نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش های قدیمی، عملا نمی توانند پاسخگوی نیازهای جدید باشند. درواقع در جهان به شدت متغیر حال حاضر حتی ممکن است تکنیک های سال قبل نیز کاربرد لازم را نداشته باشند. با توجه به این امر که در روزهای ابتدایی سال 2022 هستیم، اکنون بهترین زمان برای آگاهی از مواردی است که باعث خواهد شد تا صفحه اینستاگرام خود را متحول نمایید. در ادامه نکات برتر را بررسی خواهیم کرد. 

چگونه بازدید استوری های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

1-مخاطب خود را درگیر کنید 

درواقع این امر که مخاطب صرفا بازدیدکننده باشد باعث خواهد شد تا عملا نتوانید از اقدامات خود نتایج لازم را به دست آورید. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان خود دارد.  برای مثال نظرسنجی، یکی از مهمترین آنها محسوب می شود و خوشبختانه طی چند ماه گذشته اینستاگرام پس از سال ها قابلیت قرار دادن لینک در استوری را برای تمامی کاربرام فعال کرده است و می توانید از این بخش نیز برای ایجاد پیوند میان سایت و صفحه خود در اینستاگرام، استفاده کنید. در کنار این موضوع فراموش نکنید که درگیر نگه داشتن مخاطب برای مدت طولانی، نیاز به یک برنامه ریزی مداوم دارد. به همین خاطر لازم است تا جدول تولید محتوا داشته باشید که اکثر افراد این اقدام را تنها برای پست های خود انجام می دهند. این امر در حالی است که براساس آمارهای جهانی، بیش از نیمی از کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند که تمایل بالاتری برای مشاهده استوری ها دارند. به همین خاطر بی توجهی به این بخش، به معنای از دست دادن بزرگ ترین شانس فروش در اینستاگرام است. این موضوع اگرچه ممکن است در روزهای اول برای شما با نتایج کمی همراه باشد، با این حال پس از چند ماه شاهد تغییرات بسیار مثبتی خواهید بود. 

مطلب مرتبط: چگونه نرخ بازدید استوری اینستاگرام برندتان را افزایش دهید؟

2-به بازخوردها سریعا واکنش نشان دهید 

از دیگر مشکلات رایج صفحات این است که سرعت پاسخگویی بسیار ضعیفی دارند. در این راستا شما باید به واکنش های کاربران خود در کمترین زمان ممکن پاسخ دهید. این امر باعث خواهد شد تا هنگامی که افراد آمادگی ذهنی لازم و تمایل اولیه را پیدا کرده اند بتوانید طرفدارانی برای برند خود در مرحله بالاتر، مشتری سازی داشته باشید. نکته بسیار مهمی که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که پیام های شما باید کاملا شخصی سازی شده باشد. درواقع پیام های پیشفرض، تنها در شرایطی کاربرد دارد که مخاطب پرسشی را مطرح کرده باشد که پاسخ آن، بیش از حد طولانی است و باید همواره اولویت شما، پاسخ های کوتاه باشد. 

3-شفافیت داشته باشید

این مورد در ظاهر ساده به قدری مهم است که از آن تحت عنوان مهمترین اصل اعتمادسازی نام برده می شود. در این راستا مخاطب باید با بخش های مختلف برند شما آشنا شود و اطلاعات جامعی نسبت به حوزه کاری و محصولات به دست آورد تا در نهایت بتواند تصمیم گیری درستی را داشته باشد و تردیدها را کنار بگذارد. درواقع در این بخش شما به ترکیبی از شفافیت و تولید محتوای آموزشی نیاز خواهید داشت. فراموش نکنید که راحت بودن با مخاطب، کمک خواهد کرد تا رابطه ای فراتر از یک ارتباط اقتصادی شکل گیرد که بدون شک برای برند شما مزیت های بسیاری را به همراه دارد. همچنین فراموش نکنید که صداقت به معنای نمایش ضعف و مشکلات است. درواقع اگر صرفا از خودتان تعریف کنید، افراد عدم صداقت را به سرعت حس خواهند کرد. با این حال شما باید همواره این موضوع را به اثبات برسانید که در تلاش برای بهبود و رقم زدن اتفاقات بهتر هستید. درواقع مشکلی که برای آن راه حل داشته باشید، وجهه برند شما را تخریب خواهد کرد. در این زمینه ممکن است حتی یک مشتری، انتقادی را مطرح کرده باشد که ابدا شما نباید اقدام به حذف این پیام نمایید. درواقع شیوه پاسخگویی شما می تواند بار منفی پیام را کاملا از بین ببرد. در آخر نمایش پشت صحنه اقدامات، از جمله مواردی است که در چند سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و می تواند نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. 

4-داستان سرایی را فراموش نکنید 

چگونه بازدید استوری های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، مسئله داستان سرایی است. درواقع مخاطب ابدا تمایلی ندارد تا اقدامات تجاری شما را مشاهده کند. با این حال دست رد به یک داستان خوب نیز نخواهد زد. در این راستا یک داستان خوب از سه بخش ابتدا، تنه اصلی و پایان بندی تشکیل می شود که بهتر است چند نمونه را قبل از شروع فعالیت های خود مشاهده کنید تا بهتر با این موضوع آشنا شوید. 

5-سرگرمی، جذابیت بصری و تعامل را فراموش نکنید 

درواقع اقدامات بیش از حد تجاری، برای هیچ فردی جذابیت لازم را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا به دنبال اقداماتی باشید که باعث خواهد شد تا استوری های شما حالت سرگرمی را پیدا کند. در این زمینه حتی می توانید موارد نه چندان مرتبط با حوزه کاری خود را نیز مورد توجه قرار دهید. با این حال با کمی خلاقیت می توانید حتی میان متفاوت ترین اقدامات نیز ارتباط لازم را ایجاد نمایید. مورد بعدی این است که جذابیت بصری اقدامات خود را مورد توجه جدی قرار داده و قابلیت های مشخصی برای هر یک از فعالیت های خود داشته باشید. برای مثال کاور هایلایت، از جمله مواردی است که در زیباتر شدن صفحه شما، تاثیر بسزایی را خواهد داشت. در آخر لازم است تا تعامل با افراد و صفحات مختلف را فراموش نکنید. این موضوع باعث خواهد شد تا امکان جذب مخاطب افراد و صفحات دیگر مهیا شود. در این راستا صرفا شما به تبلیغ محدود نبوده و می توانید اقداماتی نظیر سری لایوهای مشترک داشته باشید. 

جهت تکمیل گفته ها و درک بهتر موارد معرفی شده، ذکر چند نمونه می تواند کمک بسیاری را کند. به همین خاطر چند نمونه موفق از صفحات تجاری اینستاگرام که از قابلیت استوری به بهترین شکل استفاده می کنند را بررسی خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: استفاده از قابلیت استوری به سبک حرفه ای ها

Glossier

چگونه بازدید استوری های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

این برند در زمینه فروش لوازم آرایشی و مراقبت از پوست فعالیت دارد و 2.7 میلیون دنبال کننده را هم به دست آورده است. براساس آمارها بیش از 70 درصد ترافیک سایت آنها نیز از طریق مخاطبان شبکه اجتماعی آنها به دست آمده است. این موضوه به خوبی موفقیت آنها را در اینستاگرام را نشان می دهد. در بخش استوری آنها تعامل با مخاطب را هدف اصلی خود قرار داده و همواره سوالات مختلفی را مطرح می کنند. همچنین محتواهای آموزشی آنها با ذکر منبع سایت اصلی انجام می شود تا با این اقدام به ترافیک بالاتر سایت خود نیز کمک کرده باشند. تحت این شرایط مخاطب آنها در کنار سرگرم شدن، اطلاعات مفیدی را به دست می‎آورد که باعث خواهد شد تا احساس نیاز به محصولات در آنها افزایش پیدا کند. 

The New York Times

چگونه بازدید استوری های اینستاگرام را افزایش دهیم؟

این مجله مطرح همواره در بخش استوری، خلاصه مهمترین اخبار حوزه های مختلف را منتشر می کند و افراد برای مطالعه کامل هر یک از آنها می توانند وارد سایت اصلی شوند. با این اقدام با توجه به حالت نمایش خودکار، افراد می توانند سریعا از جدیدترین موارد آگاهی پیدا کنند. درواقع آگاهی سریع از مهمترین اخبار، اقدامی است که مدیران این صفحه، به خوبی آن را انجام می دهند. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با تکنیک های طلایی در بخش استوری اینستاگرام

Starbucks

این برند به اهمیت محتواها و نظرات مخاطبان توجه دارد. درواقع در ابتدا یک سوال مطرح می شود و پس از آن نظرات افراد بازنشر می گردد. در کنار این موضوع بازنشر محتواهای مشتریان، از دیگر سیاست ها محسوب می شود. 

منبع : bloggingwizard
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TLrH0SvE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه