یکشنبه, ۵ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Sun, 26 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز
راهنمایی برای بازاریابی بصری بهتر

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

4 هفته پیش ( 1401/3/5 )
مترجم : علی ‌آل ‌علی  

استفاده از طرح های جذاب و کاربردی فقط مخصوص حوزه بازاریابی نیست. امروزه بسیاری از افراد برای فعالیت در دنیای کسب و کار از طرح های حیرت انگیز و چشم نواز سود می برند. حوزه هایی نظیر تبلیغات، طراحی محصولات و حتی بسته بندی آنها در این میان با استفاده از طرح های کاربردی سرپا باقی می ماند. اگر شما همین امروز به فروشگاهی بروید و انبوهی از محصولات با طراحی های یکسان و مشابه به هم را مشاهده کنید، چه فکری خواهید کرد؟ بدون تردید برای خیلی از افراد این امر می تواند نشانه تجدید نظر در تصمیم شان برای خرید محصول از فروشگاه مورد نظر باشد. هرچه باشد امروزه بسته بندی محصولات اهمیت بسیار زیادی دارد. نکته مهم دیگر در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از بهترین شیوه های کاربردی است. این امر می تواند به شما مزایای بسیار زیادی ارائه نماید. وقتی محصولات شما طراحی زیبا و منحصر به فردی داشته باشند، احتمالا چشم هم مشتری را جلب خواهد کرد. 

استفاده از پوسترهای بازاریابی در میان بسیاری از افراد و کارشناس های بازاریابی امری رایج محسوب می شود. شما در صورت تمایل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانید راهکارهای بسیار زیادی را دنبال کنید. یکی از مشکلات همیشگی برندها در این میان ناتوانی برای استفاده از طرح های بسیار مناسب یا حرفه ای است. به این ترتیب ماهیت طرح های آنها به طور مداوم کلیشه ای از آب درمی آید. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار هستید، باید همیشه پوسترها و دیگر المان های بصری کمپین بازاریابی تان دارای ماهیت منحصر به فرد و غیرکلیشه ای باشد. 

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

بدون شک صحبت از طراحی پوسترها یا دیگر المان های بصری مربوط به یک کمپین در قالبی غیرکلیشه ای بسیار ساده تر از اجرای آن در عمل است. این امر برای بسیاری از افراد مشکلات زیادی به همراه داشته و توانایی شان در این میان را نیز به طور چشمگیری کاهش می دهد. نکته مهم اینکه شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم از الگوهای ترکیبی استفاده کنید. این امر برای اجرا نیاز به تمرکز و آشنایی کافی با تکنیک های مختلف دارد. درست به همین دلیل شاید شما در نهایت توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب تان را از دست بدهید. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای استفاده درست از طرح های غیرتکراری و شیوه پیدا کردن آنها را مرور خواهیم کرد. اگر شما هم در دنیای بازاریابی یا طراحی گرافیک فعالیت دارید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند برای تان جذابیت بسیار زیادی به همراه داشته باشد. 

مطلب مرتبط: مهمترین ترندها و نکات بازاریابی بصری برای کسب و کارها

نگاه به گذشته

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

طرح های قدیمی در دنیای بازاریابی و پست های مربوط به کمپین های سال های قبل همیشه مانعی پیش روی شما برای طراحی های تازه نیست. گاهی اوقات شما باید از طرح های گذشته تان به خوبی استفاده کرده و از آنها برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. این امر می تواند به شما موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ارائه دهد، در غیر این صورت مشکلات تان در دنیای بازاریابی همیشه پابرجا باقی می ماند. 

کاربران در دنیای کسب و کار گاهی اوقات از مشاهده نوستالژی های قدیمی لذت می برند. البته در این میان اگر شما نوستالژی های قدیمی را با ایده های تازه ترکیب کنید، مشکلات تان به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. در این میان شما می توانید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سری به طرح های قدیمی تان بزنید. 

یادتان باشد دوره طرح های قدیمی گذشته و شما قرار نیست به طور کامل از آن طرح ها برای اهداف تان استفاده کنید. در عوض می توانید نوعی الگوبرداری از آن ایده ها را مد نظر قرار دهید. اگر در این میان برند شما سابقه زیادی در بازار ندارد، باید به سراغ طرح ها و ایده های قدیمی دیگر برندها بروید. 

این روزها در دنیای طراحی و گرافیک دوره های زمانی بسیار متنوعی قابل شناسایی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز به شدت افزایش می دهد. زمانی در دهه 50 میلادی استفاده از خطوط شکسته بسیار مد بود. این امر برای طراح ها فرصتی به منظور یادآوری دوران کهن را فراهم می ساخت. بنابراین شرکت های تولید اسلحه یا لباس های سنتی به طور گسترده از این ایده استفاده می کردند. اگر شما دوست دارید مشتریان تان به یاد دوران کهن و کلاسیک بیفتند، می توانید دوباره از این طرح ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سود ببرید. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای بهبود جایگاه تان در بازار می دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه دنبال ایده های درجه یک برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. راهکار این امر نیز استفاده از سلیقه مشتریان است. اگر مشتریان شما نسبت به طرح های کلاسیک واکنش مثبتی ارائه می کنند، شما باید خیلی زود استفاده از طرح های مورد نظر را در دستور کار قرار دهید. این امر شما را خیلی زود بدل به برندی دوست داشتنی در میان مشتریان خواهد کرد. 

شما برای پیدا کردن ایده ها و طرح های مناسب برای جلوه های بصری مربوط به دنیای بازاریابی محدودیت زمانی ندارید. منظور ما در این میان امکان مراجعه به دوره های زمانی بسیار قبل برای یافتن ایده های مناسب است. درست به همین دلیل اگر شما به سراغ دوره های اخیر بروید، شاید ایده مناسبی پیش روی تان قرار نگیرد. درست به همین دلیل توصیه ما مراجعه به زمان های بسیار قبل تر از این حرف هاست. به این ترتیب فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا کرده و شانس تان در بازار به شدت تقویت می شود. 

بازگشت به گذشته با چاشنی ترکیبی

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

بازگشت به ایده های قبلی در دنیای کسب و کار همیشه کار ساده ای نیست. این امر برای بسیاری از برندها الگوی بسیار مهمی محسوب می شود. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، می توانید از ایده های قدیمی سود ببرید. شاید در نگاه نخست ماهیت این بخش از مقاله ما دقیقا شبیه به بخش قبلی باشد. نکته مهم در این میان توصیه ما برای ترکیب ایده ها و مدهای قدیمی در دنیای کسب و کار و طراحی است. شما با این کار ایده های تازه خواهید داشت. به این ترتیب می توانید به سادگی هرچه تمام تر و بدون زحمت فراوان از ترکیب ایده ها و مدهای قدیمی الگوهای تازه و جذاب برای بازاریابی پیدا کنید. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی نماید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی بصری و نکاتی که هر بازاریابی باید بداند

در دنیای امروز برندها و طراح های بسیار زیادی با ایده های ترکیبی به چشم می خورند. این دسته از افراد به ساده ترین شکل ممکن از ایده های قبلی و با چاشنی ترکیب استفاده کرده اند. یادتان باشد شما برای استفاده از توصیه این بخش باید اندکی به کار رقبای تان نیز نگاه کنید. اگر پیش از شما یک برند دیگر برخی از مدهای طراحی گرافیک را با هم ترکیب کرده است، فعالیت شما در این راستا نوعی کپی از برند موردنظر خواهد بود. درست به همین دلیل باید کارتان را به طور حرفه ای به دیگر برندها واگذار کنید. به این ترتیب شانس تان در این میان به طور حرفه ای افزایش پیدا می کند. یادتان باشد برخی از برندها در دنیای امروز منتظر کپی برداری شما هستند. به این ترتیب درگیر دعواهای حقوقی گسترده خواهید شد. در نهایت نیز اعتبار برندتان به طور چشمگیری از بین خواهد رفت. 

امروزه طراح های بسیار زیادی در قالب مشاور پیش روی بازاریاب ها قرار دارند. بنابراین اگر شما در هر مرحله ای از کارتان به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید به سادگی از نصیحت ها یا راهنمایی های این افراد سود ببرید. بی تردید برخی از این افراد موسسه های مشاوره ای برای خودشان راه انداخته اند. با این حال تعداد دیگری نیز هنوز به طور سنتی و بدون چشمداشت مادی توصیه های‎ شان را به نسل جدید طراح ها و بازاریاب ها ارائه می کنند. با این حساب شما می توانید بدون دردسر اضافه از توصیه های این افراد نهایت استفاده را ببرید. 

تمرین سادگی و پیچیدگی طرح ها

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

برخی از طراح ها به طور مدام برای المان های بصری در دنیای کسب و کار از ایده های ساده یا مینیمال سود می برند. این امر شاید یک مزیت مهم برای شما در دنیای طراحی باشد، اما در بلندمدت نوعی کلیشه را پیرامون برندتان بازنمایی خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها در دنیای کسب و کار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف راهکارهای متنوعی را در دستور کار قرار می دهد. در این میان ایجاد اندکی تنوع در طرح های گرافیکی هرگز ایده بدی نخواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شیوه ممکن است. توصیه ما در این میان استفاده از نقطه عکس طراحی مینیمال است. به این ترتیب اگر شما برای مدت زمانی طولانی از طرح های مینیمال سود برده‎اید، باید پیش از هر نکته دیگری به دنبال استفاده از برخی طرح های پیچیده نیز باشید. 

در سوی دیگر دنیای کسب و کار برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور مداوم از طرح های پیچیده استفاده می کنند. توصیه ما برای چنین برندها یا طراح هایی تلاش برای ساده سازی امور است. به عبارت بهتر، ایجاد تمایز و تفاوت محسوس در کار برای چنین برندهایی دقیق برعکس نمونه های قبلی است. با این حساب اگر شما دلبستگی زیادی به طرح های شلوغ دارید، دیگر زمان امتحان کردن طرح های ساده نیز فرا رسیده است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز توسعه می دهد. 

گاهی اوقات برخی از برندها طرح های بسیار کلیشه ای را برای مدت زمانی طولانی مورد استفاده قرار می دهند. از آنجایی که کاربران حوصله زیادی برای طرح نقطه نظرات ‎شان به برندها ندارند، شما باید خودتان هرچند وقت یکبار نسبت به ایجاد تمایز در طرح های تان اقدام کنید. تغییر میان طرح های مینیمال و پر از جزییات می تواند نکته مناسبی برای شما در این میان باشد. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و کارتان برای تاثیرگذاری بر روی آنها را نیز بیش از هر زمان دیگری ساده خواهد کرد. در این راستا شما به عنوان بازاریاب باید همیشه به یاد مشتریان باشید. اگر به طور عمومی مشتریان یکی از شیوه های مینیمال یا پر از جزییات را ترجیح می دهند، باید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

استفاده از طرح های آشنا به شیوه ای غیرمنتظره

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

عنصر غافلگیری در دنیای  کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را نیز تقویت می کند. گاهی اوقات در دنیای کسب و کار برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شانس ‎شان را به طور جدی تغییر می دهند. این امر می تواند برای تغییر فضای بازاریابی اهمیت به شدت بالایی داشته باشد. عنصر غافلگیری این تغییر را به بهترین شکل پیش روی مخاطب شما قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی بصری با 5 استراتژی برتر

یادتان باشد در دنیای پیرامون ما تقریبا از هر جزییاتی برای طراحی استفاده شده است. بنابراین شما به خودی خود ایده تازه ای برای بازاریابی ندارید. در این میان برای بهینه سازی وضعیت بازاریابی تان باید همیشه از راهکارهای تازه و غیرمنتظره سود ببرید. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک نماید. یادتان باشد در دنیای امروز برخی از برندها به طور قابل ملاحظه ای درگیر کلیشه‎ ها هستند. در چنین شرایطی اگر شما از همان المان های به ظاهر کلیشه ای در راه و روش غیرمنتظره سود ببرید، شرایط تان به طور چشمگیری بهبود پیدا خواهد کرد. در این صورت شما می توانید روش فعالیت تان را به طور قابل ملاحظه ای بهینه سازی کرده و شرایط تان را نیز بهبود بخشید. 

اگر شما از طرفدارهای طراحی های همراه با غافلگیری هستید، به احتمال زیاد پوسترهای مربوط به رویدادهای هنری حسابی غافلگیرتان خواهد کرد. چنین طراح هایی به طور معمول از طرح های کلیشه ای در راه و روشی غیرمعمول استفاده می کنند. بنابراین شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده کنید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. 

امروزه بسیاری از برندها به دنبال طرح های تازه هستند. با این حال کمتر بازاریاب یا طراحی شجاعت لازم برای استفاده از شیوه های غیرمعمول را دارد. شما به عنوان یک بازاریاب در این میان باید اطمینان لازم را به تیم تان بدهید. بی شک در مورد ایده های جذاب و نوآورانه همیشه امکان بروز خطا وجود دارد. درست به همین دلیل شما باید خودتان را با شیوه های خلاقانه آشنا کنید. در این مسیر اگر هم چند اشتباه یا شکست ساده پیش آمد، هرگز نباید خودتان را ناامید سازید. 

فونت مورد علاقه ‎تان را فراموش کنید

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

استفاده از یک فونت برای مدت زمانی طولانی شاید در ابتدا ایده بسیار خوبی باشد، اما به مرور زمان شما را درگیر یک چرخه بی ‎پایان از تکرار خواهد کرد. حتی اگر در این میان حرفه ای تازه ای هم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشید، دیگر شانس تان در این میان بهینه سازی نخواهد شد. وقتی کاربران در ارتباط با برند شما همیشه از یک فونت تکراری بهره‎ مند شوند، به مرور زمان جذابیت کار شما از بین خواهد رفت. درست به همین دلیل نوآوری در دنیای کسب و کار تا حدود زیادی بستگی به توانایی شما برای ارائه ایده ها و طرح های خلاقانه نیز دارد. در این صورت شما به سادگی هرچه تمام تر آمادگی لازم برای نوآوری در دنیای کسب و کار را خواهید داشت. 

یک فونت ساده گاهی اوقات می تواند به قیمت موفقیت برند شما تمام شود. در این صورت برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه راهکارهای تازه را در دستور کار قرار دهید. این امر می تواند با خرید یک فونت از موسسه های گرافیکی شروع شده یا حتی به طراحی فونت از سوی خودتان ختم شود. در هر صورت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه فونت مخصوص خودتان را داشته باشید. این فونت نیز در طول زمان باید تغییر کرده و برای مخاطب هدف به جذاب ‎ترین شکل ممکن مطرح شود، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان در بازار برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. آن وقت دیگر بازیابی مشتریان در بازار امر غیرممکنی خواهد بود. آن هم با توجه به میزان رقابت بالا در بازار کنونی.

استفاده از طرح ها و تصاویر استاک

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

برخی از بازاریاب ها و طراح ها فکر می کنند همیشه باید از ایده ها و کارهای خودشان برای بازاریابی سود ببرند. این امر در حالی است که بسیاری از افراد حرفه ای در دنیای کسب و کار به طور معمول برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شیوه های متفاوتی را مد نظر قرار می دهند. این نکته می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته و شانس تان در این میان را نیز افزایش دهد، اما در بلندمدت دغدغه های تان را به شدت افزایش می دهد. برخی از طراح ها آنقدر درگیر بررسی جزئی ترین کارهای برندشان هستند که دیگر وقتی برای ایده های تازه ندارند. در این صورت شما باید خودتان را به بهترین شکل ممکن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف آماده کنید. توصیه ما در این راستا ایجاد وقت اضافه برای کارهای مهمتر با سود بردن از طرح ها و تصاویر استاک است. این امر می تواند به شما کمک شایانی کرده و شانس تان در این میان را نیز افزایش دهد. 

مطلب مرتبط: 10 نوع محتوای بصری جذاب

یادتان باشد طرح های استاک همیشه خیلی بد یا فاقد کیفیت نیستند. در این میان شما می توانید با استفاده درست از طرح های مورد نظر شانس تان را به طور چشمگیری افزایش دهید. درست به همین دلیل باید همیشه نیم نگاهی به شیوه های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته باشیم. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای و غیرکلیشه ای است. 

بی تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری دارند. در این میان شما با استفاده از طرح های عجیب یا غیرکاربردی وضعیت تان را بدتر می کنید. شما می توانید همیشه در موقعیت های حساس یا خطرناک برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از راهکارهای ساده تر سود ببرید. این امر شما را در کانون توجه مشتریان قرار داده و موقعیت تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد. توصیه ما، همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، استفاده از طرح های استاک است. سایت ‎هایی نظیر کانوا به طور گسترده چنین طرح هایی را در دسترس بازاریاب های علاقه‎ مند قرار می دهند. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

استفاده از طرح های دستی

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف لازم نیست همیشه از طرح های عجیب یا غیرکاربردی سود ببرید. همچنین نیاز مبرمی به استفاده از ابزارهای دیجیتال نیز ندارید. گاهی اوقات برخی از طراح های حرفه ای ابتدا ایده‎ شان را روی کاغذ و به طور سنتی پیاده می کنند. این امر چشم انداز مهمی از نحوه تکامل ایده‎ تان به دست می دهد. بنابراین اگر شما به طور مداوم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های عجیب هستید، باید کمی از دغدغه‎ های تان کم کرده و ایده های تان را روی کاغذ پیاده کنید. این امر می تواند به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدهد. 

وقتی شما ایده های تان را روی کاغذ پیاده می کنید، آزادی عمل بسیار بیشتری خواهید داشت. این امر به شما بری تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان نیز در این میان به شدت ارتقا پیدا می کند. درست به همین دلیل اگر شما با ایده هایی مثل استفاده از طرح های دستی آشنایی ندارید، باید هرچه زودتر شیوه عملکردتان را تغییر دهید. 

شخصی سازی طرح ها

چطور طراحی های تان را منحصر به فرد کنید؟

گاهی اوقات طرح های مورد نظر شما برای کمپین ها یا ایده های بازاریابی با آنچه دیگر برندها انجام داده‎ اند، هماهنگی بالایی دارد. در این صورت شما باید اندکی تغییرات اضافه در طرح های تان صورت دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به دست نیاورید. توصیه ما در چنین شرایطی تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای است. به عبارت دقیق تر، شما باید طرح های تان که شباهت زیادی به دیگر ایده ها دارد را به طور چشمگیری شخصی سازی کنید. اینطوری تمام ایده های تان متعلق به خودتان بوده و دیگر کسی امکان ندارد ادعایی درباره ‎شان داشته باشد. این ایده ساده به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. یادتان باشد در دنیای امروز کسب و کار هرچه شما زمان بیشتری برای یک طرح بگذارید، احتمال اینکه متمایزتر از دیگر نمونه‎ ها شود، کم خواهد شد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان را نیز افزایش خواهد داد. 

مطلب مرتبط:  5 نکته مهم بازاریابی بصری که باید بدانیم

بی تردید استفاده از طرح های منحصر به فرد و تازه برای بازاریابی و دیگر فعالیت های یک برند امر ساده ای نیست. در این میان اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، می توانید از ایده های مورد بحث در این مقاله به خوبی سود ببرید. در این صورت دیگر نیازی برای نگرانی در حوزه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

منبع : canva
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QBG9pjif
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه