دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

چند بار تا به حال شما ایده های مناسب برای فعالیت در دنیای کسب و کار داشته اید؟ بی تردید هر کارآفرینی تا به حال شمار بسیار زیادی ایده برای بازاریابی داشته است، اما کمتر ایده ای در عمل به واقعیت تبدیل شده است. دلیل این امر عدم آگاهی افراد از نحوه اجرای ایده های شان است. اگر شما بدون هیچ برنامه ای قصد اجرای ایده های تان را داشته باشید، بدون تردید شکست سختی خواهید خورد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در رابطه با تبدیل ایده کارآفرینی به واقعیت است. در این مسیر ما پنج راهکار مناسب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای طی کردن مسیر اجرای ایده های کارآفرینی در کمترین زمان ممکن کمک خواهد کرد. 

تبدیل ایده کارآفرینی به واقعیت در 5 گام

شناسایی نیازهای اصلی

نخستین گام در زمینه اجرای یک ایده کارآفرینی مربوط به شناسایی نیازهای اصلی است. این امر شامل نیازهای شما برای راه اندازی یک کسب و کار و همینطور نیازهای مشتریان می شود. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن نگاهی به شرایط خودتان و خواسته های مشتریان داشته باشید در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نکنید. 

بسیاری از کارآفرینان بدون توجه به نیازهای اصلی کسب و کارشان وارد بازار می شوند. این امر حتی اگر بهترین ایده کارآفرینی را هم داشته باشید، تمام رویاهای شما را نقش بر آب خواهد کرد. شما همیشه باید تعامل با مخاطب هدف را مد نظر قرار دهید. این امر به شما امکان واقعی تر کردن ایده های کارآفرینی تان را می دهد. 

مطلب مرتبط: ایده هایی برای شروع کسب و کار خانگی

امروزه بسیاری از برندها بدون شناسایی الزامات شروع به کار اقدام به فعالیت در بازار می کنند. بی شک در این شرایط ناتوانی برای رقابت با برندهای بزرگ امری طبیعی خواهد بود. بنابراین شما نباید در مواجهه با چنین شرایطی بیش از اندازه تعجب کنید. 

مطالعه بازار

مطالعه بازار به معنای شناخت کلی با وضعیت جاری بازار و تلاش برای هماهنگی هرچه بیشتر با شرایط موردنظر است. اگر شما بدون شناخت از بازار وارد عرصه کسب و کار شوید، دردسرهای بسیار زیادی خواهید داشت. شاید شما ایده بسیار عالی برای شروع کسب و کار داشته باشید، اما بی توجهی به شرایط بازار وضعیت تان را بدتر خواهد کرد. 

مطالعه بازار به معنای تلاش برای شناخت تمام ویژگی های بازار نیست. بدون تردید هیچ برندی امکان شناخت دقیق و همه‎جانبه از بازار را ندارد. بنابراین شما باید به جای چنین کاری در تلاش برای پاسخ دادن به یک سوال ساده باشید. پرسش اصلی در اینجا انطباق ایده کارآفرینی شما با شرایط بازار است. اگر شما یک ایده مناسب را در زمان نادرستی اجرا کنید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و موفقیت در بازار به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. 

زمان بندی درست برای شروع به کار و اجرای ایده کارآفرینی اغلب اوقات مورد غفلت قرار می گیرد. درست به همین خاطر بسیاری از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه مشکل دارند. اگر شما از همان ابتدا نسبت به زمان بندی درست برای شروع به کار و همچنین توسعه کسب و کارتان توجه نکنید، تا پایان با همین مشکل دست به گریبان خواهید بود. 

توسعه فرآیند تولید

هر کسب و کاری در بازار باید دست به تولید محصول بزند در غیر این صورت هیچ مشتری به آن توجه نخواهد کرد. اگر شما هنوز ایده ای برای تولید محصول ندارید، باید به سرعت کار را جمع بندی نمایید. یک ایده کارآفرینی باید در نهایت محصولی مشخص را در پی داشته باشد در غیر این صورت هیچ تاثیرگذاری ای به همراه نخواهد داشت. 

طراحی یک نقشه منسجم برای تولید محصول امری ضروری محسوب می شود. شما با این کار امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. همچنین در زمینه عرضه محصولات تان به بازار نیز با بدقولی مواجه نخواهید شد. بسیاری از کارآفرینان قول های بسیار متنوعی درباره عرضه محصولات به بازار می دهند، اما در همان دم های نخست با مشکل مواجه می گردند. این امر اعتماد مشتریان و حتی واسطه های فروش را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین شما همیشه باید به دنبال راهکاری برای حل این مشکل باشید. بهترین راه حال نیز برنامه ریزی برای تولید محصولات است. 

یک برنامه ریزی درست امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان و دست کم بدقولی نکردن را به همراه دارد. بنابراین همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید. 

ارزیابی مالی 

شما برای اجرای ایده کارآفرینی تان باید ارزیابی درستی از شرایط مالی تان داشته باشید. بسیاری از برندها بدون توجه به مقدار بودجه در دسترس اقدام به هزینه گزاف در حوزه بازاریابی یا حتی تعامل با مشتری می کنند. نتیجه این امر مواجهه سریع با کمبود بودجه و مشکلات مالی فراوان است. اگر شما از همان ابتدای شروع به کارتان با مشکلات مالی مواجه باشید، شرایط برای توسعه کسب و کارتان به شدت سخت خواهد شد. 

ارزیابی مالی به شما برای برنامه ریزی درست بودجه تان کمک می کند. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی در زمینه کارآفرینی نخواهد بود. این امر شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. متاسفانه بسیاری از برندها مهارت لازم برای ارزیابی مالی را ندارند. 

بنابراین همکاری با یک حسابدار در چنین شرایطی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. این امر دست کم اطمینان نسبت به شرایط مالی برند را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: ایده های کارآفرینی برای گیمرها

شروع به کار به جای ترسیدن از آینده

یکی از مشکلات کارآفرینان برای اجرای ایده های شان ترسیدن مداوم از شرایط پیش رو است. این امر در میان بسیاری از کارآفرینان مشترک است. بی شک شرایط بازار برای هر کسب و کار تازه ای دشوار است، اما باید در یک نگاه کلی ریسک های جاری را به جان بخرید در غیر این صورت هرگز کسب و کارتان رنگ و بوی واقعیت را نخواهد دید. 

شرایط ناگوار بازار برای تمام برندها وجود دارد. اگر شما ایده ای تازه و برنامه ای مشخص برای اجرای کارتان داشته باشید، نگرانی بیش از اندازه در این رابطه بی مورد خواهد بود. بنابراین باید بهانه ها را کنار گذاشته و وارد عرصه عمل شوید. در این میان استفاده از راهنمایی دیگر کارآفرینان نیز ایده مناسبی خواهد بود. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KvVjFbJ6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه