شنبه, ۳۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Sat, 21 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

آیا تا به حال برای ارسال یک ایمیل به مشتریان یا حتی همکاران تان دچار استرس شده اید؟ بی شک اغلب کارآفرینان در طول دوران حرفه ای خود دست کم یک بار این تجربه سخت و عجیب را پشت سر گذاشته اند. دلیل این امر اغلب اوقات دشواری ارسال ایمیل برای دیگران است. شما به عنوان عضو یک شرکت به سادگی هرچه تمام تر امکان گفت و گو با دیگران را دارید، اما وقتی نوبت به نگارش یک متن و ارسال ایمیل می رسد، همه چیز به طور ناگهانی تغییر می کند. استفاده از زبان نوشتاری تجربه ای سخت و دشوار برای تمام بازاریاب ها محسوب می شود. اگر در این میان شما تا به حال هیچ تجربه ای هم در زمینه موردنظر نداشته باشید، شرایط‎تان دشوارتر از هر زمان دیگری خواهد شد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای طراحی ایمیل های بازاریابی به بهترین شکل ممکن است. اگر شما هم بارها و بارها با تعجب به ایمیل های برندهای بزرگ نگاه کرده اید، اکنون زمان ایجاد تحول در زمینه ایمیل مارکتینگ برندتان و کسب موقعیتی هم اندازه بقیه برندهاست. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را با هم مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و طراحی هرچه بهتر کمپین های ایمیل مارکتینگ تان کمک خواهد کرد. 

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

استفاده از تیتر جذاب

تیتر جذاب همیشه مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. اگر شما هم از همان ابتدای مسیر تیتر جذابی برای مخاطب هدف تان داشته باشید، کارتان به طور چشمگیری ساده خواهد شد. امروزه بسیاری از کاربران پس از دریافت ایمیل بازاریابی بدون اینکه حتی یک کلمه از آن را مطالعه کنند، اقدام به حذفش می نمایند. شاید این امر در ابتدا یک عادت رایج و حتی ساده به نظر برسد، اما عامل اصلی در چنین تصمیم گیری هایی تیترهای غیرجذاب تیم های بازاریابی است. شما با چنین کاری تنها شانس تان برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را از بین می برید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با طراحی نوار عنوان های جذاب

انتخاب تیترهای مناسب اغلب اوقات امری سخت و دشوار برای تیم های بازاریابی محسوب می شود. شما در این رابطه باید علاوه بر تکیه بر قدرت خلاقیت تان نیم نگاهی هم به تجربه سایر برندها در این رابطه داشته باشید. فقط در این صورت فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و جلب نظرشان به بهترین شکل ممکن را دارید. 

اگر برند شما توانایی لازم برای سنجش سلیقه مشتریان را دارد، استفاده از آزمون های آ/ب ایده خوبی خواهد بود. چنین آزمون هایی براساس پیشبرد همزمان دو ایده در عرصه بازاریابی برای دریافت بازخورد مخاطب هدف نسبت به آنها کاربرد دارد. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن نسبت به سلیقه واقعی مشتریان تان اطلاع پیدا خواهید کرد. 

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

بدون تردید اگر یک کمپین بدون استفاده از داده های معتبر و تعامل نزدیک با مشتریان به دنبال طراحی ایمیل های بازاریابی باشد، خیلی زود در تعامل با مشتریان شکست خواهد خورد. درست به همین خاطر شما باید همیشه نیم نگاهی به نحوه تعامل با مشتریان داشته باشید. اگر در این بین ارتباط شما با مشتریان عمیق تر از دیگر برندهاست، می توانید از همین نکته برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان سود ببرید. متاسفانه برخی از برندها به طور مداوم مزیت مشتریان وفادار در بازار را مورد بی توجهی قرار می دهند. توصیه ما در این بخش استفاده از نظرات و پیشنهادهای مشتریان وفادار برند برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف  با طراحی تیترهای جذاب برای ایمیل است. 

اگر شما پس از چند بار آزمون و خطا همچنان توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و انتخاب تیترهای جذاب را ندارید، لازم نیست بیش از اندازه نگران شوید. در این صورت استفاده از تجربه برخی از بازاریاب های کهنه کار و بازنشسته می تواند راه نجات بی عیب و نقصی برای برندتان باشد. 

شروع کار با یک احوالپرسی خودمانی

احوالپرسی یکی از بخش های اساسی در شروع هر گفت و گویی با دیگران است. وقتی شما در خیابان یا محل کار فردی را ملاقات می کنید، اول از همه عبارت های ساده و کلیشه ای مثل «هوا چطور است؟» یا «امیدوارم تا الان روز خوبی داشته باشی» را بیان می کنید. چنین عبارت هایی شاید بسیار ساده به نظر برسد، اما نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت تان در چشم اندازی وسیع تر خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال راهکارهایی برای تاثیرگذاری و جلب نظر مشتریان تان باشید، در غیر این صورت همیشه با مشکل اساسی برای شروع بحث رو به رو خواهید شد. 

وضعیت در دنیای بازاریابی ایمیلی نیز دقیقا مانند ماجرای فوق است. شما تا زمانی که خیلی خوب بحث را شروع نکنید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر شاید برای بسیاری از بازاریاب ها سخت به نظر برسد، اما در صورت استفاده درست شانس تان در بازار را به شدت افزایش می دهد.

توصیه ما در این رابطه تلاش برای پرهیز از کلیشه های رایج در زمینه شروع بحث با مخاطب هدف است. هر چقدر شروع بحث شما جذاب و تعاملی تر باشد، شانس بالاتری برای جلب نظر مشتریان تان خواهید داشت. این امر وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. 

یکی از اشتباهات رایج بازاریاب ها در نگارش ایمیل های بازاریابی اشتباه گرفتن لحن آن با نامه های اداری است. شما قرار نیست همان نامه ای که برای بانک یا یک موسسه دولتی ارسال می کنید را برای مشتریان تان هم در قالب ایمیل ارسال نمایید. بنابراین اندکی خوش و بش با مشتریان در ابتدای ایمیل هرگز ایده نامناسبی نخواهد بود. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود تعامل تان با آنها را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

اگر برند شما اسم یا نام خانوادگی مشتریان را می داند، باید همیشه ایمیل تان را همراه با ذکر نام خانوادگی فرد موردنظر شروع کنید. این امر احساس صمیمیت بیشتری به ایمیل تان خواهد داد. بنابراین هیچ مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان نخواهد بود. 

یادتان باشد برندهای بزرگ همیشه برای فعالیت بازاریابی اقدام به استفاده از نظرات مشتریان شان می کنند. بنابراین شما هم در این بخش باید انگیزه بالایی برای استفاده از نظرات و پیشنهادهای مشتریان تان داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد. 

بسیاری از برندها امکان استفاده از تعاملات قبلی شان با مشتریان برای شناسایی سلیقه هر کدام از آنها را دارند. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن ایمیل تان را برای مخاطب هدف شخصی سازی خواهید کرد. بنابراین باید همیشه در راستای استفاده از داده ها و اطلاعات قبلی تعامل تان با مخاطب هدف برای شخصی سازی و تاثیرگذاری بهتر بر روی آنها سود ببرید. چنین امری شما را تا حدود زیادی در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

استفاده از المان های جذاب

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

استفاده از المان های جذاب شاید یک توصیه بسیار کلی به نظر برسد، اما برای هر برند کاربرد متفاوتی خواهد داشت. بی شک هر برندی دارای یک شناخت کلی از مشتریانش است. همین شناخت کلی به برند موردنظر برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. توصیه ما در این بخش استفاده از نظرات و سلیقه هر کدام از مشتریان برای ویرایش کمپین بازاریابی و ارائه ایمیل های کاربردی تر است. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و بازاریابی بهتر را خواهید داشت. 

بدون تردید جذاب تر ساختن ایمیل های بازاریابی برند فقط شامل تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نیست. گاهی اوقات برخی از برندها برای جلب نظر مشتریان شان مسیر بسیار طولانی را طی می کنند. این امر می تواند شما را با دردسرهای بسیار زیادی رو به رو سازد. بهترین راهکار در این میان تلاش برای اجرای انواع نظرسنجی ها و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از اطلاعات موردنظر است. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می دهد. 

یادتان باشد همیشه تخفیف های جذاب برای مشتریان بسیار هیجان انگیز محسوب می شود. پس اگر به دنبال افزایش جذابیت ایمیل های تان هستید، باید نیم نگاهی به ارائه تخفیف های هیجان انگیز و استفاده از آن در مناسبت های مهم داشته باشید. به هر حال وقتی در یک مناسبت مهم همه برندها در حال ارائه تخفیف های جذاب هستند، اگر شما هیچ اقدامی را صورت ندهید، شانسی برای جلب نظر مشتریان تان نخواهید داشت. به علاوه شاید ریزش مشتریان هم آینده غیرقابل انکار برندتان باشد. 

کوتاه نگه داشتن پیام

براساس گزارش موسسه استاتیستا، روزانه نزدیک به 319 میلیارد ایمیل در سراسر دنیا ارسال می شود. این امر تاثیر بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان به همراه دارد. اگر برند شما در این میان به دنبال جلب نظر مشتریان و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی آنهاست، باید در تلاش برای کاهش حجم پیامش در هر ایمیل باشد. 

بی شک کاربران دیگر حوصله مطالعه ایمیل های طولانی یا تماشای محتوای ویدئویی چند دقیقه ای را ندارند. درست به همین خاطر شما باید نحوه تعامل با مخاطب هدف در این میان را به طور چشمگیری تغییر دهید. این امر به شما برای بازاریابی بهتر و بازگشت سرمایه بالاتر کمک خواهد کرد. 

اغلب اوقات وقتی متن یک ایمیل بازاریابی آماده می شود، امکان بازنگری در آن و خلاصه سازی پیام اصلی وجود دارد. یادتان باشد همیشه باید از حاشیه و نکات جانبی کم کنید تا منظور اصلی تان بدون هیچ کج فهمی به دست مخاطب هدف برسد، در غیر این صورت شانس بسیار اندکی برای جلب نظر مخاطب هدف تان خواهید داشت. چنین امری می تواند سرنوشت بازاریابی برندتان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. 

استفاده از نظرات همکاران درباره میزان طولانی بودن ایمیل بازاریابی همیشه راهکار جذاب محسوب می شود. شما در این رابطه همیشه امکان حساب کردن روی همکاران نزدیک تان را دارید. به علاوه، اگر در میان مشتریان تان برخی از آنها تمایل کافی برای همکاری با شما را داشته باشند، ارائه نسخه اولیه ایمیل ها به آنها نیز گزینه جذابی خواهد بود. این امر وضعیت شما از نقطه نظر بازاریابی را به شدت متحول خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با 10 استراتژی برتر

استفاده مداوم از یک فونت مشخص

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

شما قرار نیست در هر ایمیل بازاریابی تان از یک فونت متفاوت برای برند استفاده کنید. این امر شاید در نگاه نخست خیلی جذاب به نظر برسد، اما در صورت ادامه پیدا کردن از سوی برندتان خیلی زود نظر مشتریان نسبت به شما برخواهد گشت. توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از یک نوع فونت مشخص در تمام لحظات است. چنین امری می تواند برند شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار دهد. دست کم هر بار که مشتریان ایمیل های شما را باز می کنند، با صحنه ای قابل انتظار مواجه خواهند شد. این امر به نوعی مشتریان را نسبت به مشاهده مداوم ایمیل های تان عادت خواهد داد. 

بی شک گاهی اوقات برندها از فونت های ترکیبی در ایمیل های شان استفاده می کنند. این امر می تواند جذابیت و تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف داشته باشد. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از فونت های مورد نظر به طور استاندارد است. منظور ما در این بخش عدم تمرکز بر روی فونت های ناشناخته و تلاش برای حفظ وضوح کلمات در قالب فونت جدید است. چنین امری شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. 

یکی از نکات جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب ایمیل امکان استفاده از انواع گیف است. شاید پیش از این به دلیل سرعت پایین اینترنت در اغلب نقاط دنیا کاربرد محتوای ویدئویی یا گیف ها بسیار محدود بود، اما امروزه شرایط به طور کامل متفاوت است. بنابراین شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

استفاده از لحن ساده

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

استفاده از یک لحن ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه امر مهمی محسوب می شود. اگر مشتریان به خوبی متوجه منظور شما در فرآیند بازاریابی ایمیلی و نگارش محتوا نشوند، حتی دیگر ایمیل تان را باز هم نخواهند کرد. با این حساب شما جای هیچ اشتباهی در بخش موردنظر ندارید. توصیه ما برای شما تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با یک لحن ساده و خودمانی است. شما باید فرض کنید که مخاطب هدف تان هیچ درک و برداشتی از حوزه فعالیت تان ندارد. فقط در این صورت امکان تعامل و تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن برای تان فراهم خواهد شد. 

اغلب اوقات استفاده از یک لحن ساده برای بازاریاب ها دردسرهای زیادی به همراه دارد. این امر به دلیل عدم آشنایی یک بازاریاب با تفاوت های نگارش ایمیل بازاریابی با نامه های اداری روی می دهد. شما در نامه های اداری باید از یک لحن رسمی و بسیار خشک استفاده کنید. با این حال در ایمیل های بازاریابی چنین اجباری وجود ندارد. همچنین کاربرد اصطلاحات تخصصی در ایمیل های بازاریابی همیشه امر منفی محسوب می شود. دلیل این امر نیز ناتوانی اغلب کاربران برای درک منظور اصلی تان خواهد بود. با این حساب توصیه ما برای شما در این بخش تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ساده ترین لحن ممکن خواهد بود. 

اگر شما همیشه نسبت به میزان سادگی لحن ایمیل تان شک و تردید دارید، توصیه استفاده از نظرات دیگران درباره متن اولیه است. همچنین اگر مشتریان ایمیل های قبلی شما را دوست داشته اند، دلیلی برای نگرانی نسبت به وضعیت لحن تان نخواهد بود. اغلب بازاریاب ها در طول سال های اخیر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از لحن های دوستانه سود می برند. بنابراین شما هم باید از همین شیوه برای جلب نظر مشتریان تان استفاده نمایید، در غیر این صورت حسابی از رقبای تان عقب خواهید افتاد. 

زمان بندی دقیق ایمیل ها

زمان بندی ایمیل ها یکی دیگر از نکات مهم برای بازاریابی موفق است. اگر شما ایمیل های تان را در زمان های نادرست برای مخاطب هدف ارسال کنید، هیچ شانسی برای جلب نظرشان نخواهید داشت. این امر می تواند دردسرهای زیادی برای برند شما به همراه داشته باشد. خوشبختانه امروزه ابزارهایی نظیر Advisitor یا لیتموس در دسترس بازاریاب ها برای تعیین زمان بندی دقیق ارسال ایمیل ها هست. نکته جالب اینکه اغلب ابزارهای موردنظر اطلاعات دقیقی درباره نحوه زمان بندی ایمیل ها و بهترین زمان ممکن برای ارسال ایمیل های موردنظر دارد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی پیشرفته با استراتژی های نوین

اگر شما هم در کسب و کارتان با مشکلات بسیار زیادی برای زمان بندی ارسال ایمیل مواجه هستید، توصیه ما استفاده از ابزارهای کمکی متعددی است که در دسترس بازاریاب ها قرار دارد. نکته جالب اینکه بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان امکان استفاده رایگان از داده های معتبری مثل گوگل آنالیتیکس را نیز دارند. بنابراین هیچ مشکلی پیش روی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باقی نخواهد ماند. 

ارزیابی نهایی پیش از ارسال ایمیل

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

شما قبل از اینکه گزینه ارسال ایمیل های تان را انتخاب کنید، باید یک بازنگری نهایی دیگر نیز انجام دهید. این امر به شما نسبت به تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف اطمینان خاطر خواهد داد. بنابراین اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه این نکته مهم را مدنظر داشته باشید. 

طراحی و نگارش ایمیل های بازاریابی به سبک حرفه ای ها

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و مسئله اطمینان از تحویل ایمیل ها

ارزیابی نهایی ایمیل های بازاریابی به شما فرصت رفع ایرادات نگارشی و همچنین اضافه کردن برخی از نکات مهم را خواهد داد. نتیجه این امر طراحی حرفه ای یک ایمیل بازاریابی و جلب نظر مشتریان بدون هیچ مشکلی خواهد بود. به همین خاطر همیشه قبل از ارسال ایمیل های تان اندکی زمان بیشتر برای ارزیابی شرایط را اختصاص دهید. این امر می تواند سرنوشت کمپین شما را در یک چشم به هم زدن تغییر دهید. هرچه باشد یک مرور ساده و چند دقیقه زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZZmw55Va
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه