سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

ارسال ایمیل برای مخاطب هدف کار ساده ای به نظر می رسد. شما کافی است گزینه ارسال ایمیل را انتخاب کنید تا به هر تعداد مخاطب که مایل هستید ایمیل بازاریابی ارسال شود. این امر برای بسیاری از برندها به قدری جذاب است که به طور مداوم برای مخاطب هدف شان ایمیل های بازاریابی ارسال می کنند. نکته ای که در این میان وجود دارد ضرورت ارسال ایمیل های بازاریابی با یک برنامه مشخص است، در غیر این صورت کاربران احساس خوشایندی نسبت به دریافت ایمیل های شما نخواهند داشت. این مسئله به ظاهر کوچک در صورتی که به خوبی از سوی شما مورد ارزیابی قرار نگیرد، خیلی زود مشکلات تان در حوزه بازاریابی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. درست به همین خاطر شما باید از همان ابتدای شروع به کارتان در زمینه ایمیل مارکتینگ به دنبال ایده هایی برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت شاید تعداد بالای ایمیل های تان فقط کمی سردرد برای مشتریان به همراه داشته باشد. 

امروزه در دنیای بازاریابی تمام برندها به دنبال کسب درآمد هستند. به همین خاطر اگر کمپین های شما درآمدزایی مشخصی نداشته باشد، خیلی زود از سوی مدیران ارشد شرکت تان مورد بازخواست قرار خواهید گرفت. در برخی از موارد این امر می تواند حتی به قیمت از دست دادن شغل تان نیز تمام شود. بنابراین شما باید همیشه فعالیت درستی در این راستا داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ادامه فعالیت در بازار به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

چگونه فروش کمپین های ایمیل مارکتینگ را افزایش دهیم؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های کاربردی برای ایمیل مارکتینگ همراه با کسب درآمد است. اگر شما هم در زمینه کسب درآمد از کمپین های تان با مشکلات زیادی رو به رو هستید، نکات مورد بحث در مقاله کنونی می تواند کاربرد زیادی برای تان داشته باشد. در ادامه برخی از مهمترین تکنیک ها و نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

ارسال ایمیل های خوش آمدگویی

وقتی شما مشتریان تازه ای پیدا می کنید، همیشه باید اقدامی برای استقبال از آنها در دستور کار قرار دهید. این امر اهمیت مشتریان موردنظر برای برند شما را نشان خواهد داد. اگر کسب و کار شما خیلی زود فکری به حال ایده ای مناسب برای این بخش نکند، مشتریان تمایلی برای تکرار خریدشان نخواهند داشت. معنای این امر از دست دادن مشتریان در بلندمدت است. با این حساب شما باید دست کم از یک ایمیل برای استقبال از مشتریان تازه یا افرادی که اخیرا عضو خبرنامه برندتان شده اند، استفاده نمایید. چنین امری شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و شرایط فروش تان را نیز ساده تر خواهد کرد. 

امروزه مشتریان در بازار به دنبال برندهایی هستند که توجه ویژه ای به نیازهای شان داشته باشند. یکی از نیازهای اساسی نیز در این میان دریافت ایمیل های مناسبتی است. اگر خودتان را به جای مشتریان قرار دهید، خیلی خوب از اهمیت ارسال ایمیل های خوش آمدگویی مطلع خواهید شد. این امر نقش مهمی در ایجاد تصویر اولیه از برند شما در ذهن مشتریان دارد. 

یادتان باشد شما برای ارسال ایمیل های خوش آمدگویی باید اول از همه کسب و کارتان را به طور خلاصه برای مشتریان توصیف کنید. این امر به آشنایی هرچه بهتر مشتریان با برند شما کمک کرده و شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. در این میان اگر شما یک فهرست بسیار کوتاه نیز از برخی محتوای محبوب سایت تان برای کاربران تازه وارد ارسال کنید، شانس تان برای افزایش سطح تعامل با آنها به شدت افزایش پیدا می کند. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن خواهد داشت. 

پرهیز از کاربرد آدرس ایمیل No Reply

بدون تردید همه کاربران در زمینه دریافت ایمیل از برندها تجربه مشاهده آدرس No Reply را داشته اند. این امر نقش بسیار مهمی در کاهش تاثیرگذاری کمپین های ایمیل مارکتینگ بازی می کند. بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اصلا به فکر اثر روانی آدرس موردنظر نیستند. 

بدون تردید امروزه کاربران مایل به دریافت ایمیل هایی با ظاهر طبیعی هستند. چنین امری تصویری دوستانه و صمیمی از برند شما در ذهن مشتریان ایجاد می کند. با این حساب شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا کرده و شانس تان برای جلب نظر مشتریان به طور حرفه ای افزایش پیدا می کند. این امر نقش مهمی در تقویت انگیزه خرید مخاطب هدف ایفا کرده و شانس شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

شما برای انتخاب آدرس ایمیل برندتان می تواند گزینه های بسیار زیادی را مدنظر قرار دهید. توصیه ما در این میان استفاده از آدرس های دارای نام و پسوند اختصاصی برندتان است. چنین امری تاثیرگذاری بر روی کاربران را وارد مرحله ای تازه خواهد کرد. بدون شک مشتریان به برندی که ایمیل اختصاصی خودش را داشته باشد، بسیار بیشتر از سایر کسب و کارها اعتماد خواهند کرد. با این حساب شما باید همیشه برای افزایش نرخ فروش تان به این نکته کوچک اما بسیار حیاتی توجه نشان دهید. 

شخصی سازی ایمیل ها

چگونه فروش کمپین های ایمیل مارکتینگ را افزایش دهیم؟

شخصی سازی ایمیل ها یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه بسیاری از کاربران برای تعامل با برندها به میزان موفقیت تیم بازاریابی آنها در شخصی سازی محتوا توجه نشان می دهند. این امر فقط شامل اضافه کردن اسم هر مشتری در ابتدای ایمیل نیست. در مقیاسی وسیع تر شما باید به فکر ارزیابی سلیقه و خواسته های مشتریان نیز باشید. به این ترتیب ایمیل های شما و محتوای تولیدی تان باید به طور مستقیم در راستای پاسخگویی به نیازهای مشتریان باشد، در غیر این صورت شما هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نمی کنید. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

یکی دیگر از ایده های مناسب برای شخصی سازی ایمیل های بازاریابی مربوط به تبریک تولد به مشتریان است. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما از نظر تاثیر روانی بر روی مشتریان اهمیت بالایی دارد. اگر وضعیت مالی برندتان اجازه می دهد، در این بین ارائه تخفیف های ویژه برای مشتریان در روز تولدشان نیز عالی خواهد بود. چنین امری به مشتریان نشان می دهد که شما به خوبی آنها را مد نظر قرار داده و همیشه به فکرشان هستید. 

نگارش ساده و خودمانی متن

متن های یک ایمیل بازاریابی نباید خیلی حرفه ای باشد. شما نیازی به رفتار بیش از اندازه حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان ندارید. درست به همین خاطر توصیه ما تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های ساده و کاربردی است. چنین امری در کوتاه مدت به شما امکان افزایش تعداد کاربران حاضر در فهرست ایمیل تان را می دهد. 

مشتریان در سراسر دنیا همیشه به محتوای ساده بازاریابی علاقه بالایی دارند. در این میان برندهایی که به طور مداوم از عبارت های سخت و پیچیده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب شان سود می برند هیچ جایی در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان ندارند. همین امر موجب تاثیرگذاری بسیار بهتر بر روی مخاطب هدف می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مداوم بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید هرچه زودتر فکری به حال وضعیت بازاریابی تان کنید. 

تغییر سبک نگارش محتوا برای بسیاری از برندها امر سخت و غیرممکنی محسوب می شود. این نکته مانع اصلی برای بهبود وضعیت ایمیل مارکتینگ از سوی برندهاست. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید همیشه برنامه های ویژه ای در نظر داشته باشید. این امر شامل تمرین مداوم برای ساده کردن عبارت های تخصصی و همچنین مطالعه چندباره محتوا برای بهبود وضعیت تان است. اگر در این میان از برخی از همکاران تان نیز کمک بگیرید، دیگر کارتان بی عیب و نقص خواهد شد. 

یادتان شما مشتریان در بازار بیشتر از اینکه به دنبال یک فروشنده صرف باشند، مشاورهای مطمئن را جست و جو می کنند. با این حساب شما باید در کنار تلاش صرف برای فروش محصولات تان نیم نگاهی هم به عوض کردن لحن بازاریابی تان داشته باشید. این امر شامل استفاده از لحنی ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین ارائه توصیه های کارشناسی است. اینطوری شما در مدت زمانی بسیار کوتاه توانایی جلب نظر مشتریان را پیدا می کنید. نکته جالب اینکه با چنین راهکاری میزان وفاداری مشتریان به برند شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. 

توجه به کوتاهی ایمیل ها

وقتی شما فهرستی از محصولات تازه برندتان را برای مشتریان ارسال می کنید، کمتر کسی حوصله مطالعه تمام متن را خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید خودتان دست به کار شده و وضعیت بازاریابی تان را متحول سازید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. 

امروزه شمار بالایی از ایمیل های بازاریابی یا باز نمی شوند یا اینکه با نگاهی بسیار کوتاه از سوی مشتریان و واکنش سردشان مواجه خواهند شد. دلیل این امر نیز در اغلب موارد طولانی بودن بی دلیل ایمیل های بازاریابی است. شما لازم نیست متن بی نهایت طولانی برای مخاطب تان ارسال کنید. همین که محورهای اصلی محصولات تازه و همچنین پیام اصلی تان را با زبانی ساده و کوتاه بیان کنید، بسیار عالی خواهد بود. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای و بی عیب و نقص بر روی مشتریان کمک می کند. به این ترتیب به هیچ وجه نیازی به دشوار کردن فرآیند کاری تان ندارید. 

یکی از بهترین مثال ها برای بازاریابی کوتاه و ساده مربوط به مناسبت های تازه ای مانند جمعه سیاه است. شما در این مناسبت باید به زبانی ساده در تلاش برای تعامل با مشتریان تان باشید. این امر در صورت اجرای درست نرخ فروش شما را به طور شگفت انگیزی افزایش داده و شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را بهبود می بخشد. 

بدون تردید شروع فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از ایمیل های کوتاه بسیار سخت است. این نکته درباره بازاریاب هایی که در طول دهه های اخیر به ارسال ایمیل های طولانی عادت کرده اند، دشواری مضاعفی در پی خواهد داشت. با این حال شما در عمل چاره ای به غیر از ایجاد هماهنگی میان برندتان و مشتریان هدف نخواهید داشت. چنین امری می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. 

مطلب مرتبط: نقاط ضعف ایمیل مارکتینگ که باید رفع شان کنید

طراحی ساده و در عین حال جذاب

چگونه فروش کمپین های ایمیل مارکتینگ را افزایش دهیم؟

طراحی ایمیل های شما باید در ساده ترین شکل ممکن صورت گیرد. به نظر این نکته خیلی عجیب یا غیر قابل فهم نیست. با این حال برخی از برندها در اجرای این شیوه از راهکارهای نامناسبی سود می برند. این امر شامل استفاده نادرست از شیوه های ساده سازی فضای کلی ایمیل است. به این ترتیب مشتریان با مشاهده ایمیل های بازاریابی یک برند در عمل انگیزه شان برای ادامه همکاری با برند موردنظر به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

استفاده از متن و لحن ساده ایده بسیار خوبی محسوب می شود. با این حال شما در این بین باید از طراحی قالب همچنین نمای زیبایی نیز بهره ببرید. اگر سادگی فضای کلی کمپین شما بیش از اندازه باشد، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. این امر روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را به شدت کاهش داده و نظر آنها نسبت به برندتان را منفی می سازد. 

بهترین راهکار برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف در شرایط مربوط به طراحی قالب و نمای کلی ایمیل ها استفاده از نظرات کارشناس های مختلف در حوزه بازاریابی است. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بهبود بخشیده و بدون هرگونه دردسر اضافی به برندتان در راستای تبدیل شدن به برندی مورد اطمینان مشتریان کمک نماید. 

استفاده از تیترهای جذاب

تیتر یک ایمیل محور اصلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش یک برند از طریق بازاریابی ایمیلی در وهله نخست در گرو انتخاب تیترهای مناسب است، در غیر این صورت ایمیل بازاریابی شما حتی از سوی کاربران باز هم نخواهد شد. 

بهترین توصیه برای انتخاب تیترهای جذاب برای ایمیل تلاش برای پیدا کردن ذهنیت یک طراح تبلیغات است. چنین امری چشم انداز درست و بهینه ای به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. اگر این امر به طور حرفه ای از سوی شما مورد توجه قرار نگیرد، هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نمی کنید. چنین امری می تواند شانس شما برای تبدیل شدن به برندی حرفه ای و کاردرست را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد. 

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای انتخاب تیترهای حرفه ای برای ایمیل های بازاریابی توجه به تجربه سایر برندهاست. شاید این امر در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما به هر حال همیشه در بازار افراد حرفه ای تر از شما نیز وجود دارد. درست به همین خاطر استفاده تجربه و نمونه کارهای آنها برای الگوبرداری ایده جالبی خواهد بود. 

اگر شما برای فروش محصولات تان عجله خاصی دارید، باید از تکنیک ترس از دست دادن فرصت نیز به خوبی سود ببرید. این امر شامل ایجاد نوعی فوریت برای خرید مشتریان با شرایط ویژه است. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور حرفه ای این نکات را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نمی کنید. 

مطلب مرتبط: نمونه های موفق ایمیل مارکتینگ در دنیا: کلاس درسی با کیفیت جهانی

ایجاد CTA کاربردی و تاثیرگذار

چگونه فروش کمپین های ایمیل مارکتینگ را افزایش دهیم؟

دعوت به عمل یا CTA یکی دیگر از بخش های مهم برای جذاب تر ساختن ایمیل های بازاریابی است. اگر شما در این بخش عملکرد خوبی از خودتان نشان دهید، شانس بسیار بالایی برای جلب نظر مشتریان تان خواهید داشت، در غیر این صورت وضعیت تان در بازار به طور مداوم بدتر می شود. 

مشتریان پس از مطالعه یک متن کوتاه بازاریابی به دنبال پیشنهاد اصلی شما برای حل مشکلات شان یا محصولی ویژه هستند. اگر شما در این بین ایمیل تان را بدون هیچ پیشنهاد ویژه ای تمام کنید، شانس تان برای جلب نظر مشتریان به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. شما به این ترتیب دیگر هیچ فرصتی برای بهبود وضعیت بازاریابی و ایجاد تحول در بازاریابی ایمیلی تان نخواهید داشت. 

رعایت اختصار و سادگی در بیان دعوت به عمل امر تازه ای نیست. همانطور که در تمام بخش های بازاریابی این نکته باید مورد توجه قرار گیرد، در بخش مورد نظر نیز رعایت نکات مربوط به ساده نویسی و اختصار ضروری خواهد بود. به علاوه، شما باید دعوت به عمل را در بخش پایانی ایمیل تان قرار دهید. این امر موجب تاثیرگذاری بهتر بر روی کاربران خواهد شد. به هر حال مشتریان پس از مطالعه یک متن کوتاه وقتی با دعوت به خرید رو به رو شوند، مطمئنا روی خوش نشان خواهند داد.

دسته بندی مخاطب هدف

شما قرار نیست برای تمام مشتریان یک ایمیل واحد ارسال کنید. این شیوه دیگر در دوره کنونی کاربرد لازم را ندارد. درست به همین خاطر شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه بازاریابی تان صورت دهید، در غیر این صورت به احتمال زیاد ایمیل های تان نه تنها برای مشتریان جذاب نخواهد بود، بلکه واکنش های سریع آنها را نیز به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: نکات مهم برای شروع و ادامه کمپین ایمیل مارکتینگ تأثیرگذار

دسته بندی مخاطب هدف باید براساس سلیقه و شناختی که شما از نیازهای آنها دارید، صورت گیرد. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک کرده و فرصت های متعددی پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی این دسته از کاربران قرار خواهد داد. 

بی تردید بازاریابی ایمیلی در طول سال های اخیر امری دشوار و رقابتی شده است. درست به همین خاطر شما باید همیشه ایده های تازه و کاربردی برای تعامل با مشتریان در این فضا داشته باشید. نکات و توصیه های مورد بحث در این مقاله نقش مهمی برای بهبود وضعیت شما در حوزه بازاریابی خواهد داشت. بنابراین اگر به دنبال ایجاد تغییراتی اساسی در بازاریابی ایمیلی تان و بهبود فروش محصولات تان از این طریق هستید، هرگز نکات مورد بحث در این مقاله را فراموش نکنید. 

منبع : shopify
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mWiHnYKr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه