یکشنبه, ۸ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sun, 29 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

با توجه به آمار و ارقامی که Statista (پورتال تحقیقات آماری بازار کسب وکارها) نشان می دهد، ماهانه بیش از 2/5 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، بنابراین متمرکز شدن بیشتر تلاش های بازاریابی بر توسعه حضور آنلاین شان، امری منطقی است. گرچه این تفکر که رسانه های اجتماعی تنها راه رسیدن به مصرف کنندگان است، تصوری اشتباه است.

این باور رایج را کنار بگذارید و به خاطر داشته باشید که طبق آمار Statista، 3/7 میلیارد ایمیل فعال در دنیا وجود دارد. در واقع تحقیق تهیه شده توسط Campaign Monitor نشان می دهد 27درصد افراد ترجیح می دهند محتوای برند را از طریق ایمیل دریافت کنند. این در حالی است که طبق نتایج چهارمین آمارگیری سالانه Adobe Campaign از ایمیل های مصرف کنندگان، تنها 17درصد ترجیح می دهند پیام های برندشان را از پلتفرم های رسانه های اجتماعی دریافت کنند. علاوه بر آن 39درصد مایل هستند محتوای ایمیل بیشتر آگاهی بخش باشد تا تبلیغاتی.

کارایی بازاریابی ایمیلی نسبت به رسانه های اجتماعی

با این وجود مناسب ساختن کمپین بازاریابی ایمیل به گونه ای که برای نسل رسانه های اجتماعی جذاب باشد، مهم است. هیچ کس از ایمیل های از پیش آماده شده و بی فایده خوشش نمی آید. اما با این روش ها می توانید پیام های مناسب را با جزییات سازگار با هر فرد و در زمان درست ارسال کنید. همچنین استفاده از ایمیل به عنوان یک کانال مشارکت بسیار ارزشمند را افزایش دهید.

1- ایمیل های فعال شونده تعبیه کنید

ایمیل های غیرمنتظره معمولاً بیشتر پس زده می شوند. پیام هایی که با انجام کار مشخصی توسط کاربر فعال می شوند، احتمال پذیرفته شدن بالاتری دارند.

مطلب مرتبط: کارکردها و مزیت های رسانه های اجتماعی

ایمیل های فعال شونده می توانند به شکل پیام خوش آمدگویی، پیامی برای مشارکت دوباره، پیگیری یک تراکنش یا به شکل هر فرصت دیگری برای ارائه اطلاعات و فراخوان (Call To Action) به کاربر باشند. برای مثال کمپین ایمیل اوبر (Uber) کاملاً فعال شونده است و معجزه می کند. برای کسانی که به تازگی ثبت نام کرده اند، یک ایمیل خوش آمدگویی با توضیحات مختصری راجع به مزایای استفاده از این برنامه و یک راهنمای کوتاه برای شروع استفاده از خدمات ارسال می شود. با اولین سفر، پیامی حاوی تشکر، تخفیف در صورت ثبت نام دوستان و لینک هایی برای اشتراک این تجربه در رسانه های اجتماعی فعال می شود.

اینکه کجا و چه موقع تصمیم به تعبیه ایمیل های فعال شونده بگیرید، به برند و صنعت شما بستگی دارد. فروشندگان آنلاین می توانند از فعال شونده های آشناسازی که تکمیل اطلاعات حساب یا اتمام جدید ترین جست وجوها را به کاربران یادآوری می کنند، بهره ببرند. فعال شونده های رویداد های شخصی می توانند طرح های فروش در تعطیلات و جوایز را یادآوری کنند تا کاربران به بازگشت ترغیب شوند.

2- بازدیدکنندگان را در ایمیل های پیگیری ضمیمه کنید

ایمیل های خوش آمدگویی برای مشترکین جدید بسیار باارزش هستند؛ اما برای بازدیدکنندگانی که مدتی غایب بوده اند، تأثیر چندانی ندارند. استفاده از ضمیمه (Tag) برای ایجاد ارتباط با چنین مصرف کنندگانی می تواند در بازگرداندن آنها به سمت تان کمک کند. در این روش، پس از یک دوره زمانی مشخص، افراد در پیام هایی که بسیار شخصی سازی شده اند و آنها را به بازگشت دعوت می کنند، ضمیمه خواهند شد. این مسئله خصوصاً برای کمپین های صنایع ارتباط محور مانند مراقب های سلامتی، اهمیت دارد. لیتن فریتز (Lathan Fritz)، متخصص بازاریابی ایمیلی و بنیانگذار Amerisales می گوید، صرفاً ضمیمه کردن مصرف کنندگان در ایمیل های پیگیری به افزایش ماهانه 30 الی50 نفری مشتریان وی کمک کرده است. با اینکه جست وجو برای مشتریان و مصرف کنندگان جدید، همواره ایده خوبی است، اما تشویق پایگاه مشتریان فعلی به مشارکت دوباره نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

پیام ها باید مطابق با تجربه های پیشین مشتری باشند و عباراتی مانند «ما متوجه شدیم دفعه قبل این را خریداری کردید» و «کارایی اقلام خریداری شده تان چگونه است؟» را شامل شوند.

3- نهایت بهره را از یکایک کلمات ببرید

چه بخواهید پیام خوش آمدگویی ارسال کنید و چه ایمیلی برای مشارکت دوباره، یا یک کوپن یا تخفیف تبلیغاتی، محتوای ایمیل بیشترین اهمیت را دارد. محتوایی کوتاه، خوشایند و مهم تر از همه مفید، باید مشخصات برجسته هر ایمیلی باشد که به نام برندتان ارسال می کنید.

برای مثال ایمیل های بازخورد محلی آمازون را در نظر بگیرید. تمام پلتفرم بر محور شخصی سازی و هر اطلاعاتی که بتواند از مصرف کننده جمع آوری کند، ارزشمند است. این پلتفرم با ارسال فراخوان و دعوت به نظر دادن، از سهولت استفاده کافی برخوردار و محتوا به قدری ساده است که بیشتر کاربران بدون لحظه ای درنگ مشارکت می کنند. بازخوردی که آمازون دریافت می کند، تواناییش در شخصی سازی تجربیات استفاده از وب سایت را افزایش می دهد. به طراحی و صفحه آرایی پیام تان بی توجه نباشید. طبق گزارش آمارگیری اخیر Adobe، حدود 20درصد از پاسخ دهندگان گفته بودند ایمیل هایی که هنگام نمایش در گوشی های همراه، نیاز به پیمایش کردن (Scroll) بسیار داشته باشند، ناخوشایند هستند. علاوه بر آن عکس هایی که به آهستگی بارگذاری می شوند، متن زیاد و کوچک بودن اندازه حروف نیز جزو عوامل آزاردهنده در ایمیل های تبلیغاتی بودند.

مطلب مرتبط: انواع رسانه ها در برنامه ریزی رسانه ای

این روزها برندها راه های مختلف بسیار زیادی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان دارند که نادیده گرفتن برخی از آنها به راحتی اتفاق می افتد. ارسال ایمیل یکی از قدیمی ترین روش هاست، بنابراین معمولاً بلااستفاده تلقی می شود. اما این مسئله به هیچ عنوان حقیقت ندارد. در حالی که با ساخت کمپین رسانه های اجتماعی، به طور گسترده ای با مصرف کنندگان تعامل دارید، برقراری ارتباط مستقیم با آنها به روشی که هنوز برای برقراری ارتباط ترجیح می دهند -یعنی ایمیل های زمان بندی شده، بسیار شخصی سازی شده و به-خوبی تدوین شده- را فراموش نکنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ru57M8Ut
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه