سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

بازاریابی محتوا یکی از نیازهای اصلی هر کسب و کاری برای موفقیت در بازار محسوب می شود. امروزه هر برندی برای جلب نظر مشتریان چاره ای به غیر از تولید محتوای با کیفیت و تعامل با مشتریان براساس آن ندارد. به همین خاطر حتی اگر شما سابقه طولانی در زمینه بازاریابی محتوا داشته باشید، بازهم به طور مداوم نیازمند به روز رسانی استراتژی تان خواهید بود. این امر تنها راهکار برای موفقیت طولانی مدت در بازار و جلب نظر مشتریان به طور مداوم است. 

بسیاری از بازاریاب ها همیشه پیش از شروع به کار یک برنامه کامل از اقدامات بازاریابی شان را طراحی می کنند. این امر شاید در مرحله اول سختی ‏های بسیار زیادی داشته باشد، اما دست کم وضعیت کاری شما را در مراحل بعدی به شدت ساده خواهد کرد. اگر شما مشکلات زیادی برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا دارید، ما در این مقاله به دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل و بهبود سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستیم. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مرور خواهیم کرد. 

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا شامل برنامه ای دقیق برای استفاده از انواع فرمت های محتوا، شامل محتوای نوشتاری، بصری و صوتی، به منظور جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی وی است. این امر اغلب اوقات با هدف فروش بیشتر در بازار صورت می گیرد. از این منظر بازاریابی محتوا و عرصه فروش پیوند نزدیکی با هم دارند. 

مطلب مرتبط: 6 گام برای افزایش کیفیت استراتژی بازاریابی محتوا

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب شان به طور مداوم دنبال ایده های تازه برای بازاریابی محتوا هستند. این امر شاید در نگاه نخست جذابیت های بازاریابی محتوا را نشان دهد، اما اجرای این الگو در عمل آنقدرها هم ساده نیست. واقعیت ماجرا شکست اغلب بازاریاب ها در اجرای این استراتژی است. با این حساب بسیاری از برندها برای استفاده از این الگو باید برنامه ای دقیق و به روز داشته باشند. به همین خاطر چالش اصلی در مسیر بازاریابی محتوا، نه استفاده ساده از آن، بلکه بهره گیری از یک برنامه دقیق و بی عیب است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. 

اگر شما به دنبال بازاریابی محتوا هستید، باید به چند نکته مهم توجه نشان دهید. این نکات به شما برای طراحی یک برنامه حرفه ای کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار می دهیم. 

توصیه هایی برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

مخاطب شما کیست؟

اولین سوالی که شما باید به آن پاسخ دقیق و روشنی بدهید، مربوط به مخاطب هدف تان است. هر محتوای بازاریابی در نهایت باید به دست یک مخاطب هدف برسد. این امر امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان و جلب نظرشان برای خرید را به همراه دارد. اگر شما در این میان براساس شناخت نادرست از مشتریان دست به تولید محتوا بزنید، به احتمال زیاد سرنوشت مناسبی در انتظار محتوای تان نخواهد بود. به همین خاطر همیشه قبل از شروع فرآیند بازاریابی باید به مخاطب هدف تان فکر کنید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظرش نخواهید داشت. 

امروزه بسیاری از برندها دارای دامنه مشخصی از مشتریان هستند. با این حساب شما برای شناسایی مخاطب هدف تان مشکل چندانی در بازار نخواهید داشت. مهمترین مسئله در این بین تلاش برای ارتباط مناسب با مشتریان فعلی برند و استفاده از همین امر برای شناسایی مخاطب هدف است. شما به این ترتیب امکان بهینه سازی سرمایه گذاری تان بر روی تولید محتوا و عدم مواجهه با مشکلات بیشتر را خواهید داشت. 

متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها به هنگام ورود به بازار برای تعامل با مشتریان به هیچ وجه به مخاطب هدف توجه نشان نمی دهند. این امر شامل هدف گذاری بر روی تمام مشتریان حاضر در بازار است. شاید این امر بسیار جذاب به نظر برسد، اما در عمل هیچ راهکاری برای شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان باقی نخواهد گذاشت. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید به خوبی نسبت به گروه بندی مشتریان حاضر در بازار و تمرکز بر روی مشتریان علاقه مند به برندتان تمرکز نمایید. اینطوری بخش قابل ملاحظه ای از سرمایه گذاری تان بر روی مشتریان با سود و بازگشت قابل ملاحظه مواجه خواهد شد. 

مشکل مخاطب هدف چیست؟

گام بعدی در طراحی یک استراتژی بازاریابی محتوا مربوط به شناسایی مشکل مشتریان است. امروزه هر محصولی در بازار برای حل یکی از مشکلات مشتریان عرضه می شود. با این حساب در صورت ناتوانی شما برای شناخت مشکل مشتریان هرگز فرصتی برای فروش محصولات تان نخواهید داشت. 

نکته مهم در این میان سختگیری های مداوم مشتریان در زمینه خرید محصولات است. با این حساب اگر شما دقت کافی در زمینه طراحی محصول براساس نیاز مشتریان نداشته باشید، حتی بهترین کمپین های بازاریابی نیز تاثیری بر روی وضعیت فروش تان نخواهد داشت. 

ارتباط مناسب با مشتریان و سرمایه گذاری بر روی ارزیابی عملکرد دیگر برندها به طور معمول ساده ترین راهکارها برای آگاهی از مشکلات مشتریان است. شما با چنین کاری بدون نیاز به دردسرهای اضافی امکان شناسایی مشکلات مشتریان را خواهید داشت. وقتی برند شما براساس مشکلات مشتریان اقدام به تولید محتوا کند، تاثیرگذاری اش به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. همین امر موجب محبوبیت فزاینده برخی از برندها در بازار می شود. 

مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی محتوایی: 15 نکته طلایی

شما در زمینه تولید محتوای بازاریابی باید اول از همه حل مشکل مشتریان را مد نظر قرار دهید. این امر به معنای اشاره مستقیم به راهکارتان برای حل مشکل مشتریان در کمپین بازاریابی است. اینطوری مشتریان بیش از هر زمان دیگری به تعامل با برند شما علاقه مند خواهند شد. چنین امری به معنای موفقیت شما در زمینه بازاریابی براساس مانور بر روی مشکل مشتریان خواهد بود. 

یادتان باشد گاهی اوقات مشکلات مشتریان متعدد است. بنابراین شما باید خودتان را برای بررسی مشکلات چندگانه نیز آماده کنید، در غیر این صورت شاید فقط امکان جلب نظر دامنه خاصی از مشتریان برای تان فراهم شود. 

نقطه تمایز شما از رقبا چیست؟

هر محتوای بازاریابی باید به خوبی تمایز میان برند با رقبای خودش را نشان دهد. این امر نقش مهمی در جلب نظر مشتریان و تبدیل شان به خریدارهای ثابت برند دارد. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ دنیا با همین شیوه مشتریان پر و پاقرصی برای برندشان دست و پا می کنند. با این حساب اگر شما سرمایه گذاری مناسبی در این بخش انجام دهید، دیگر خیال تان بابت حداقل فروش در طول سال راحت خواهد شد. 

استفاده از ارزش های مرکز برند در عرصه بازاریابی محتوا و همچنین تاکید بر روی ویژگی های منحصر به فرد محصول یکی از راهکارهای رایج برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را خواهید داشت. 

پاسخگویی به این سوال که چرا مشتریان باید از شما خرید کنند، در وهله اول امری غیرممکن به نظر می رسد. با این حال اگر شما توانایی پاسخگویی دقیق به این نکته که چرا مشتریان باید به برندتان گوش دهند را داشته باشید، تمام مسائل تان در این زمینه حل می شود. اشاره به تمام ویژگی های متمایز برند در مقایسه با دیگر کسب و کارها در بازار یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان محسوب می شود. اگر شما همین راهکار را به خوبی مدنظر قرار دهید، ساده تر از هر زمان دیگری فرصت جلب نظر مشتریان و توسعه کمپین تان را خواهید یافت. 

تمرکز شما بر روی چه فرمت محتوایی خواهد بود؟

امروزه سه فرمت بصری، صوتی و متنی در دسترس بازاریاب ها برای تولید محتواست. بدون تردید استفاده از تمام فرمت های فوق یکی از ایده های جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید برنامه ای شامل استفاده از انواع فرمت های محتوایی داشته باشید. 

بدون تردید سرمایه گذاری بر روی تمام فرمت های محتوایی امر جذابی به نظر می رسد، اما از نظر سطح هزینه و وقت موردنیاز برای بسیاری از کسب و کارها امکان پذیر نیست. به همین خاطر شما باید استراتژی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور کامل تغییر دهید. این امر شامل تمرکز بر روی یک فرمت خاص و پرداختن به سایر فرمت ها به طور حاشیه ای است. 

امروزه فرمت ویدئویی در میان کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر در صورت توجه مناسب از سوی شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان در قالب چنین محتوایی فراهم می شود. توصیه ما در این بخش استفاده از فرمت محتوای ویدئویی به عنوان نقطه تمرکز اصلی و تلاش برای استفاده از سایر فرمت ها به طور حاشیه ای است. متاسفانه بسیاری از برندها هنوز هم محتوای متنی را مهمترین گونه برای بازاریابی محتوا ارزیابی می کنند. این امر نه تنها از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرساز می شود، بلکه سطح حرفه ای برندها را نیز با مشکل رو به رو خواهد ساخت. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شانس بسیار اندکی می دهد. پس همیشه براساس ترندهای روز و سلیقه مشتریان اقدام به تولید محتوا نمایید. 

چه کانال های ارتباطی مدنظر شماست؟

گام بعدی در طراحی استراتژی بازاریابی محتوا مربوط به انتخاب یک کانال مشخص برای بارگذاری محتواست. این امر همیشه اهمیت بالایی دارد. بسیاری از برندها بدون توجه به این نکته مهم اقدام به انتشار محتوای شان در هر پلتفرم و کانال ارتباطی می کنند. شاید این امر ایده جذابی به نظر برسد، اما در عمل تمام تاثیرگذاری ممکن را از بین خواهد برد. اگر مشتریان نسبت به کانال های ارتباطی که شما در آنها حضور دارید، کاملا بی اطلاع باشند، فعالیت شما هرگز سودمند نخواهد بود. به همین خاطر شما باید همیشه پیش از هر کاری نسبت به اطلاع رسانی به مشتریان اقدام نمایید. این امر ساده به شما فرصتی طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

بدون تردید کانال های ارتباطی برای بارگذاری محتوا تا حدودی بستگی به سلیقه مخاطب هدف نیز دارد. به عنوان مثال، اگر مخاطب هدف شما فرمت ویدئو را ترجیح می دهد، شما باید به جای حضور در توییتر، یوتیوب یا اینستاگرام را مدنظر قرار دهید. این امر به خوبی شما را نسبت به بازاریابی تاثیرگذار و جلب نظر مشتریان در بهترین زمان ممکن مطلع خواهد ساخت. 

مطلب مرتبط: ۴ استراتژی بازاریابی محتوای

یکی از راهکارهای مناسب برای انتخاب کانال های ارتباطی نظرخواهی از مشتریان است. متاسفانه بسیاری از برندها در دوره کنونی نظرخواهی از مشتریان را به طور کامل فراموش کرده اند. به همین دلیل همیشه با مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان مواجه می شوند. اگر شما به دنبال راهکاری مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستید، باید اول از همه با خودشان صحبت نمایید. این امر شما را در زمینه به تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان راهنمایی خواهد کرد. 

طراحی انواع نظرسنجی در دوره و زمانه کنونی امر ساده ای محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را با این تکنیک ساده گسترش دهید. امروزه مشتریان از برندهایی که به طور مداوم از مشتریان شان نظرخواهی می کنند، استقبال بسیار زیادی خواهند داشت. بنابراین شما با یک نظرخواهی ساده فرصتی طلایی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. 

چگونه فرآیند تولید محتوا و انتشارش را مدیریت خواهید کرد؟

تولید محتوا یکی از گام‎های مهم در بازاریابی محسوب می شود. کسی که محتوای بازاریابی را تولید می کند، باید به اطلاعات گسترده ای درباره وضعیت بازار، مشتریان و هدف اصلی برند دسترسی داشته باشد. درست به همین خاطر اغلب اوقات تیم های بازاریابی اطلاعات بسیار زیادی در دسترس دارند. نکته مهم بعدی در این میان امکان همکاری میان بازاریاب ها با تیم های مختلف برای افزایش کیفیت محتوای تولیدی است. 

شما برای تولید محتوا در مراحل ابتدایی فعالیت برندتان باید خودتان اولین نفر به عنوان داوطلب اقدام نمایید. چنین امری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور کاملا حرفه ای مطرح خواهد کرد. نکته بعدی در این میان انتخاب بهترین بازاریاب های ممکن برای تولید محتواست. شما نباید اولین نفری که درخواست همکاری با برندتان را داد، استخدام نمایید. برگزاری جلسه های استخدامی و انتخاب بهترین افراد ممکن راهکار مطمئن‎تری در این میان خواهد بود. 

وقتی مسئولیت تیم بازاریابی به خوبی مشخص شد، همه اعضای شرکت باید در صورت امکان به تیم موردنظر برای تولید بهترین محتوای ممکن کمک نمایند. این امر نوعی فرهنگ همکاری قوی در شرکت ایجاد می کند. بنابراین در عمل تمام اعضای شرکت و همکاران به یکدیگر برای پیشبرد هرچه بهتر امور کمک خواهند کرد. چنین امری ارزش بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داشت. 

انواع الگوهای بازاریابی محتوا کدامند؟

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا می شود، شما با الگوهای بسیار زیادی مواجه می شوید. بسیاری از بازاریاب ها فقط یک فرمت یا الگو را در زمینه بازاریابی محتوا بلد هستند. این امر پس از مدت زمانی کوتاه موجب کلیشه ای شدن فعالیت بازاریابی چنین برندهایی می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه با الگوهای محتوایی گوناگون آشنا شوید. این امر به شما برای استفاده از الگوهایی مناسب جهت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از الگوهای بازاریابی محتوا را مرور خواهیم کرد. 

پست های وبلاگی

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

وبلاگ نویسی یکی از قدیمی ترین الگوهای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این شیوه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هنوز هم جذابیت های خاص خودش را دارد. نکته مهم اینکه شما برای وبلاگ نویسی دیگر فقط به فرمت متن وابسته نیستید. استفاده از انواع اینفوگرافی و ویدئوهای آموزشی در وبلاگ‎ها دیگر امری رایج محسوب می شود. بنابراین لازم نیست خودتان را به یک فرمت خاص محدود نمایید. 

نکته مهم درخصوص بازاریابی براساس استفاده از الگوی وبلاگ نویسی توجه به کاربرد هر کدام از پست های تان برای مخاطب هدف است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بنابراین شما با استفاده از چنین شیوه ای به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظر مشتریان را خواهید یافت. 

مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی محتوا با کمترین بودجه

الگوبرداری از وبلاگ های موفق در سراسر دنیا همیشه ایده ای جذاب برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. اگر شما فرصت کافی برای جلب نظر مشتریان در قالب این الگو را دارید، باید همیشه چند وبلاگ موفق در سراسر دنیا را مد نظر قرار دهید. اینطوری به بهترین شکل ممکن امکان جلب نظر مشتریان را پیدا می کنید. 

کتاب های الکترونیکی

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

اگرچه تمایل مردم در سراسر دنیا برای مطالعه کتاب به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است، اما هنوز هم نگارش کتاب یکی از مهمترین نکات برای جلب نظر مشتریان در بازار محسوب می شود. مردم در طول سال های اخیر به جای خرید کتاب های فیزیکی به سوی نسخه های الکترونیکی جهت گیری کرده اند. این امر نه تنها هزینه های تهیه و توزیع کتاب را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد، بلکه از نقطه نظر دغدغه های زیست محیطی مشتریان نیز اهمیت بالایی خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه نسبت به استفاده از کتاب های الکترونیکی برای جلب نظر مشتریان در بازار توجه نشان دهید. 

بدون تردید نگارش کتاب برای هر کارآفرینی امر سختی محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای ساده سازی فرآیند مورد نظر است، در غیر این صورت هر بازاریابی در راستای انجام آن با مشکلات اساسی رو به رو خواهد شد. بهترین توصیه در این میان تلاش برای گردآوری برخی از بهترین مقالات برند در طول سال های اخیر و استفاده از آنها برای شکل دهی به یک مجموعه ارزشمند است. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

شما در اینجا نیز امکان استفاده از تجربه برندهای بزرگ و موفق را دارید. بنابراین اگر مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب پست های وبلاگی زیاد است، باید اول از همه عملکرد برندها و بازاریاب های موفق در این راستا را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما فرصت بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان می دهد. 

مطالعه موردی

مطالعه موردی یکی از جذاب ترین شیوه ها برای جلب نظر مخاطب هدف در بازار است. شما این الگوی بازاریابی محتوا را در قالب هر فرمتی می توانید پیگیری نمایید. نکته مهم در این میان انتخاب نمونه های جذاب برای مطالعه موردی است. چنین امری مخاطب هدف را بیش از هر زمان دیگری نسبت به تعامل با برندتان ترغیب خواهد کرد. بنابراین به جای اینکه بی خودی وقت تان را بر سر مطالعه های موردی کم اهمیت تلف کنید، یک راست سراغ بهترین برندهای موجود در بازار بروید. این امر نه تنها جذابیت زیادی برای برندتان دارد، بلکه فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز ساده سازی خواهد کرد.

اینفوگرافی های مختلف

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

اینفوگرافی ها به طور معمول به دلیل جذابیت بصری بالای شان مورد توجه قرار دارند. بسیاری از کاربران به جای مشاهده چند ویدئو یا مطالعه متن های طولانی به اینفوگرافی ها توجه می کنند. این امر امکان انتقال سریع دامنه وسیعی از محتوا به مخاطب هدف را امکان پذیر می کند. بنابراین شما باید همیشه برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان براساس این الگو داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصت کافی برای جلب نظر مشتریان را پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: 5 نکته درباره استراتژی بازاریابی محتوایی

خوشبختانه امروزه قالب های بسیار زیادی برای طراحی اینفوگرافی در دسترس بازاریاب ها قرار دارد. اغلب این قالب ها به طور کاملا رایگان در دسترس است. بنابراین شما برای طراحی اینفوگرافی برندتان مشکل زیادی نخواهید داشت. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای استفاده از قالب هایی جذاب و ترکیب تصویر و متن به طور مناسب است. اینطوری شما تاثیرگذاری بسیار بالایی بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

ویدئو

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

بی شک هر فهرستی از الگوهای بازاریابی محتوا بدون ویدئو ناقص خواهد بود. ویدئو به برندها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سادگی هرچه تمام تر را می دهد. از آنجایی که محتوای بصری نقش مهمی در انتخاب های مشتریان بازی می کند، شما باید به طور قابل ملاحظه ای به دنبال جلب نظر آنها با استفاده از محتوای ویدئویی باشید. 

بدون تردید وقتی یک فرمت محتوایی محبوبیت زیادی در میان مشتریان پیدا می کند، نمونه های موفق زیادی هم درباره آن شکل می گیرد. این امر به شما فرصتی بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. با این حساب شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای کسب تجربه از نمونه های موفق بازاریابی محتوا براساس فرمت ویدئو باشید. 

پادکست

طراحی استراتژی بازاریابی محتوا

پادکست ها در طول سال های اخیر جان تازه ای به فرمت صوتی داده اند. این امر بسیاری از کاربران را به سوی گوش دادن منظم به پادکست های مختلف سوق داده است. اگر شما به دنبال راهکاری خلاقانه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، استفاده از فرمت صوتی همیشه جذابیت زیادی خواهد داشت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. 

اگر شما به اندازه کافی به توانایی تان برای طراحی یک پادکست مستقل باور ندارید، همیشه فعالیت به عنوان اسپانسر پادکست های مشهور در دسترس است. همچنین همکاری با دیگر برندها برای طراحی پادکست نیز میزان ریسک در این زمینه را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. به این ترتیب شما بدون دردسر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: ۵ مرحله توسعه استراتژی بازاریابی محتوا

بدون تردید امروزه استفاده از بازاریابی محتوا برای هر برندی اهمیت دارد. اگر شما به دنبال راهکاری ساده و کاربردی برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا هستید، نکات مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای این امر خواهد بود.

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GSgQ7jc6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه