سه شنبه, ۲۸ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Tue, 16 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

در چند روز اخیر انتشار یک ربات عجیب باعث شده است تا نظرات مختلفی شکل گیرد. نام این محصول جذاب و در عین حال عجیب Chat Generative Pre-trained Transformer است که به اختصار Chat GPT نامیده می شود. شرکت مادر این برند Open AI است که برخی از مشهورترین موسسان آن ایلان ماسک و سام آلتمن هستند. درواقع با استفاده از این ربات شما تنها کافی است تا نیاز خود را مطرح کرده و در کمترین زمان، به موارد موردنیاز دسترسی داشته باشید. برای مثال شما می توانید از این برنامه بخواهید که کدنویسی سایتی مشابه توئیتر را برای شما انجام دهد و در هر مرحله، تغییرات موردنظر خود را بر روی هر بخش آن اعمال نمایید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه در ظاهر این برنامه مشابه یک دستیار صوتی نظیر الکسا است، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی دستیارهای رایج، تنها قادر به پیدا کردن موارد موردنیاز شما در موتورهای جست و جو هستند. با این حال این برنامه خود می تواند چیزی را ایجاد نماید که تاکنون وجود نداشته باشد. در این زمینه تنها کافی است تا در یوتیوب، ویدئوهای کاربران از موارد استفاده ای که تاکنون داشته اند را مشاهده کنید تا نسبت به قابلیت های آن، شگفت زده شده و تمایل به امتحان آن را پیدا کنید. با این حال در این بخش نمی توان اظهار کرد که شاهد از دست رفتن شغل افراد خواهیم بود. درواقع نقص هایی نیز وجود دارد.

Chat GPT و تاثیرات آن بر بازاریابی محتوا و سئو

برای مثال افراد غیرحرفه ای نمی توانند تشخیص دهند که نتیجه کار کاملا درست است و یا مشکلاتی وجود دارد. همچنین در استفاده مداوم از این برنامه مشاهده شده است که یکسری الگوهای ثابت وجود دارد که خود می توان در زمینه هایی نظیر تولید محتوا، باعث ارائه مواردی تکراری شده و این امر در حالی است که کاربران تصور می کنند که با محتوایی منحصر به فرد مواجه هستند. در این زمینه نکته دیگر این است که با توجه به هزینه های هنگفت اجرای مداوم چنین برنامه پیشرفته ای، طبیعی است که به زودی شاهد ارائه حق اشتراک جهت استفاده از این برنامه باشیم که حتی ممکن است رقمی باشد که برای هر برندی، مقرون به صرفه محسوب نشود. همچنین این موضوع می تواند باعث شود تا افرادی که تاکنون خبره اقداماتی نظیر برنامه نویسی و تولید محتوا محسوب می شدند، شغل خود را از دست داده و با یک موج جدید بیکاری مواجه شویم. درواقع بهترین حالت استفاده از این برنامه، ساده تر کردن کارها به واسطه آن محسوب می شود.

مطلب مرتبط: انتقاد مدیرعامل شرکت OpenAI از چت بات مشهور ChatGPT

برای مثال این امر که افراد به جای مطالعه چند مقاله، بتوانند در کثری از ثانیه به خلاصه چندین مقاله دسترسی داشته باشند، بدون شک امری ارزشمند خواهد بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جدیدترین اظهارنظر مدیر گوگل به عنوان مهمترین موتور جست و جوگر جهان، بیانگر آن است که محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در دسته اسپم ها قرار خواهد گرفت. به همین خاطر می توان اطمینان داشت که چنین مواردی حداقل تا 10 سال آینده نمی توانند به عنوان جایگزین شغل های مربوطه، معرفی شوند. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که اطلاعات در این بخش، کاملا به روز نبوده و این امر در حالی است که برای تولید محتوا، شما نیاز دارید که از داده های به روز و موضوعات روز، استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که هوش مصنوعی حداقل در وضعیت حال حاضر خود خلاقیت لازم را به همراه ندارد و فاقد اظهارنظر شخصی محسوب می شود. این امر در حالی است که محتواهایی که این دو مورد را دارند، معمولا محبوبیت بالاتری را پیدا می کنند. در ادامه چهار دلیلی که باعث می شود تا Chat GPT را صرفا در حد یک ابزار کمکی و نه جایگزین شغل های مربوطه بدانیم، بررسی خواهد شد. 

1-وجود محدودیت های مختلف

در این زمینه تصور کنید که یک فرد کم سن عبارت نحوه ایجاد بمب را جست و جو کند، تحت این شرایط پاسخ هوش مصنوعی می تواند فاجعه ای را به همراه داشته باشد. به همین خاطر برای این برنامه محدودیت هایی تعیین شده است. برای مثال شما با استفاده از این برنامه هیچ گاه نمی توانید مقاله ای در زمینه خشونت را ایجاد نمایید. در این زمینه هنوز مشخص نیست که نیاز به اعمال چه محدودیت های دیگری هم وجود دارد. این موضوع اگرچه در ظاهر خوب محسوب می شود، با این حال اگر وجود محدودیت در صورتی که بخواهیم از این برنامه به عنوان جایگزین یک شغل نگاه کنیم، بدون شک چالش هایی را به همراه دارد. 

2-به روز نبودن اطلاعات 

این برنامه امکان به روز شدن اطلاعات را در اختیار ندارد و همه داده های آن براساس مواردی است که تا زمان انتشار آن رخ داده و این امر باعث می شود تا شما نتوانید از آن برای تولید محتواهای به روز (مهمترین نوع محتوا) استفاده کنید 

3-اظهارات و تحلیل های شخصی دیده نمی شود

در بسیاری از مقالات اظهارنظرهای نویسنده به عنوان نقطه اوج کار تلقی می شود. این امر در حالی است که در این هوش مصنوعی، چنین چیزی وجود نداشته و نمی توان انتظار بروز سبکی نوآورانه و خاص را داشت. درواقع هزاران نفر ممکن است کلمات کلیدی شما را جست و جو کنند و نتایج تقریبا مشابه را داشته باشند. این امر در حالی است که شیوه نوشتن افراد، کاملا متفاوت با دیگران است. 

4-محتواها قابل شناسایی هستند

درواقع حتی اگر از بهترین ویراستارها هم استفاده نمایید، این دسته از محتواها به سادگی قابل تشخیص هستند. فراموش نکنید که گوگل عنوان کرده است که چنین مواردی را در معرض نمایش قرار نخواهد داد. درواقع دلیل این امر نیز به خاطر وجود هایلایت مخفی ای است که مدیران این برنامه مخصوصا آن را ایجاد کرده اند تا مرز میان موارد ایجادشده از این طریق با نمونه های دیگر، مشخص شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با ربات چت (Chatbot Marketing)

با توجه به مواردی که مطرح شد، می توان این نتیجه را گرفت که بهترین حالت استفاده از این برنامه به عنوان ابزار کمکی است و از این بابت نگرانی ای برای از دست دادن شغل ها وجود ندارد. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aAcuf601
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه