شنبه, ۹ مهر(۷) ۱۴۰۱ / Sat, 1 Oct(10) 2022 /
           
فرصت امروز

پیدا کردن ایده های مناسب برای راه اندازی یک کسب و کار همیشه کار ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان برای پیدا کردن یک ایده مناسب مدت زمان زیادی صبر می کنند. این امر می تواند در نگاه نخست ناشی از سختگیری یا جست و جوی فرصتی عالی برای شروع کار باشد، اما از نظر حرفه ای فقط شما را در بلندمدت نسبت به رقابت مناسب در بازار و جلب نظر مشتریان به دردسر می اندازد. 

بی شک راه اندازی یک کسب و کار تازه، آن هم در شرایط کنونی، امر ساده ای نیست. درست به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان به هیچ وجه سراغ چنین ایده ای نمی روند. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان و راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید، باید با توجه فراوان وارد این حوزه شوید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد. 

هدف اصلی در این مقاله کمک به شما برای پیدا کردن بهترین ایده به منظور بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. البته این امر از طریق یافتن ایده ها و حوزه های مناسب برای شروع به کار مدنظر قرار خواهد گرفت. پس اگر شما هم برای پیدا کردن ایده ای مناسب در راستای راه اندازی کسب و کاری تازه دچار مشکل هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از حوزه های مناسب در این زمینه را مرور کنیم. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار کوچک در سال 2022 با بهترین ایده ها

پیش از اینکه به سراغ شروع مطلب برویم، باید یک نکته مهم را مدنظر قرار داد. اگر شما به دنبال راه اندازی یک کسب و کار تازه در طول سال آینده هستید، باید به چند نکته مهم توجه لازم را نشان دهید. این نکات شامل موارد ذیل است:

•    آیا شما توانایی راه اندازی یک کسب و کار تازه را دارید؟

•    آیا حوزه مدنظرتان به اندازه کافی جذاب محسوب می شود؟

•    علاقه‎مندی شما به حوزه ای که در تلاش برای راه اندازی کسب و کار در آن هستید، به اندازه کافی هست؟

•    آیا کسب و کارتان افق روشنی دارد و می تواند به سوددهی برسد؟

•    به نظرتان کسب و کار احتمالی شما از نظر ثبات مالی و حضور مداوم در بازار چه وضعیتی خواهد داشت؟

پاسخگویی به موارد فوق برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین اطمینان از اقتصادی بودن فرآیند راه اندازی کسب و کار اهمیت زیادی دارد. بنابراین شما برای جلب نظر مشتریان می توانید از چنین نکاتی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. 

توصیه ما به شما بررسی سوالات فوق در ابتدای کار و سپس ادامه روند راه اندازی کسب و کار در صورت امکان ارائه پاسخی مناسب به سوالات فوق است، در غیر این صورت شما هنوز برای راه اندازی یک کسب و کار واقعی آماده نیستید. اگر پاسخ شما برای سوالات فوق قانع کننده به نظر می رسد، در ادامه حوزه های مهم و مناسبی برای شروع به کارتان در سال پیش رو قرار دارد. 

توسعه دهنده وب مستقل

توسعه وب یکی از حوزه های پرطرفدار در طول سال های اخیر محسوب می شود. دلیل این امر نیز محبوبیت طراحی سایت و همچنین افزودن امکانات گوناگون به آن است. بدون تردید بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان سرمایه گذاری های بسیار زیادی را صورت می دهند. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود ببخشد. در این میان توسعه دهندگان وب فرصت مناسبی برای همکاری با انواع برندها دارد. 

یکی از دلایل جذابیت فعالیت به عنوان توسعه دهنده وب آن هم در قالب مستقل امکان همکاری با برندهای مختلف و عدم نیاز برای محدود کردن خودتان به یک شرکت خاص است. این امر اغلب اوقات برای توسعه دهندگانی که به طور رسمی برای یک شرکت کار کرده یا در استخدام‎شان هستند، روی نمی دهد. 

کسب مهارت های مربوط به حوزه توسعه وب برای هر کارآفرینی امر دشواری محسوب می شود. البته در دوره و زمانه کنونی این امر چندان هم سخت نیست. دوره های آموزشی مختلف و ارائه فایل دوره های به طور آنلاین در شبکه های اجتماعی کار بسیاری از بازاریاب ها و کارآفرینان جویای نام را ساده کرده است. 

طراحی گرافیک

طراحی گرافیک نیز یکی از حوزه های پرطرفدار در میان برندهاست. این حوزه در طول دهه های مختلف نه تنها جایگاهش را در بازار حفظ کرده، بلکه به طور قابل ملاحظه ای مد نظر مشتریان نیز قرار گرفته است. بی شک همه شما تجربه مشاهده برخی از محتوای بازاریابی با المان های گرافیکی خیره کننده را داشته اید. چنین محتواهایی بدون هیچ مشکلی نظر مشتریان را جلب می کند. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها برای تعامل با مشتریان به سوی استفاده از طرح های طراح های گرافیک حرفه ای تمایل پیدا کرده اند. 

مطلب مرتبط: ایده های کاربردی برای راه اندازی کسب و کار خدماتی

اگر شما مهارت های مناسبی در زمینه طراحی گرافیک دارید، می توانید در سال پیش رو از مهارت موردنظرتان به خوبی سود ببرید. این امر تا حد زیادی بستگی به میزان گستردگی ارتباطات شما و اعتمادتان نسبت به کیفیت کاری آثارتان دارد. بنابراین گفت و گو با برخی از برندها و شرکت در چند جلسه استخدامی هیچ ضرری برای شما به همراه نخواهد داشت. 

طراحی تبلیغات

طراحی تبلیغات بار دیگر با گذر از شرایط بحرانی کرونا توسعه پیدا کرده است. این امر برای بسیاری از برندها جذابیت بالایی دارد. امروزه طراح های تبلیغاتی بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه برندها قرار دارند. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، امکان جلب نظر مشتریان و البته برندها به ساده ترین شکل ممکن را دارید. 

شاید تنها نکته مهم در مورد این حوزه کاری نیاز به سابقه کاری قابل ملاحظه باشد. بی شک کمتر برندی برای بهبود وضعیت بازاریابی و تبلیغاتی اش به فردی تازه کار اعتماد خواهد کرد. با این حساب شما باید گاهی اوقات همکاری با برخی از برندها را در قالب دوره های کسب تجربه مد نظر قرار دهید. این امر می تواند موجب افزایش سابقه کاری و بهبود رزومه تان شود. به این ترتیب دیگر هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان نخواهید داشت. 

گاهی اوقات افراد فعال در حوزه هایی مانند فروش یا روابط عمومی به تدریج به حضور در عرصه طراحی تبلیغات تمایل نشان می دهند. شما در این صورت نیازی به کسب تجربه طولانی در حوزه تبلیغاتی ندارید. همین که در جلسات استخدامی بر روی سابقه کاری تان در حوزه های دیگر تاکید کنید، به اندازه کافی قانع کننده خواهد بود. به هر حال کارشناس های فروش و روابط عمومی نیز ارتباط نزدیکی با مشتریان دارند و همین امر می تواند به آنها برای جلب نظر مشتریان کمک نماید. 

مشاوره کسب و کار

راه اندازی یک موسسه حرفه ای برای مشاوره کسب و کار ایده تازه ای نیست. با این حال هنوز هم تاثیرگذاری لازم را به همراه دارد. امروزه بسیاری از برندها برای پیشبرد بهتر کارشان به طور مداوم با چنین موسسه هایی در ارتباط هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از کادری حرفه ای به منظور تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف است، در غیر این صورت شاید شما حتی توانایی تاثیرگذاری بر روی یک مشتری را نیز پیدا نکنید. 

همکاری با افراد دارای تخصص‎های گوناگون در مسیر راه اندازی و توسعه موسسه مشاوره کسب و کار نکته بسیار مهمی محسوب می شود. یادتان باشد در موسسه موردنظر همیشه کارتان با برندها نیست. گاهی اوقات شما باید همکاری تان با افراد و کارآفرینان در قالب تعاملات فردی را نیز مدنظر قرار دهید. 

بی شک اغلب شما کسانی را در اطراف تان می شناسید که از خدمات مشاوره کسب و کار استفاده کند. این امر به خوبی اهمیت تعامل با مشتریان و تاثیرگذاری بر روی آنها را نشان می دهد. بنابراین شما در صورت راه اندازی یک موسسه مشاوره ای امکان تاثیرگذاری بر روی دو دسته متفاوت از مشتریان را خواهید داشت. دسته اول مشتریان شامل برندها و شرکت های مختلف است. دسته دوم نیز کارآفرینان را به طور منفرد شامل می شود. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار پاره وقت با راهنمایی های حرفه ای

خرده فروشی آنلاین

خرده فروشی های آنلاین در طول دو دهه اخیر توسعه چشمگیری پیدا کرده اند. امروزه خرید آنلاین از هر گزینه دیگری ساده تر به نظر می رسد. درست به همین خاطر بسیاری از مشتریان دیگر تمایلی برای حضور در فروشگاه های سنتی از خودشان نشان نمی دهند. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان هستید، باید در صورت امکان راه اندازی یک فروشگاه کاملا آنلاین را نیز مدنظر قرار دهید. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور چشمگیری متحول سازد. 

کسب تجربه در زمینه فروش حضوری و آنلاین اغلب اوقات به کارآفرینان برای راه اندازی یک حوزه کاری تازه کمک می کند. چنین امری می تواند شما را در مقایسه با دیگر رقبای تان چند پله بالاتر قرار داده و دردسرهای راه اندازی یک کسب و کار تازه را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. 

یادتان باشد برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نیازی به صرف هزینه های بالا ندارید. این امر باید با کمترین هزینه ممکن صورت گیرد. با این حساب هرگونه فکر و خیالی برای سرمایه گذاری هنگفت در این رابطه را فراموش کنید. نکته جالب اینکه شما حتی امکان شروع به کار در زمینه مدیریت خرده فروشی های آنلاین بدون تهیه یک دفتر رسمی را نیز دارید. این امر در قالب ترند محبوب این روزها یعنی دورکاری صورت می گیرد. با این حساب همیشه به دنبال کاهش هزینه های ابتدایی برای برندتان باشید، در غیر این صورت مشکلات مالی خیلی زود به سراغ تان خواهد آمد. 

صنعت ساخت و ساز

دوران پساکرونا به طور کامل در اختیار صنعت ساخت و ساز خواهد بود. فعالان این عرصه در طول دو سال اخیر به دلیل شرایط ناشی از کرونا و کاهش قدرت خرید مردم در سراسر دنیا وضعیت بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند. بنابراین اکنون زمان بازاندیشی درباره وضعیت این صنعت فرا رسیده است. کاهش بار مالی ناشی از کرونا در مناطق مختلف جهان امیدواری ها نسبت به توسعه دوباره حوزه ساخت و ساز را به شدت افزایش داده است. بنابراین اگر شما سرمایه کافی یا مهارت لازم برای شروع به کار در این حوزه را دارید، باید برای سال آینده تاسیس یک شرکت ساخت و ساز را در برنامه تان جای دهید. 

خوشبختانه امروزه مشاوره ای بسیار زیادی در زمینه ساخت و ساز در دسترس برندها قرار دارد. بنابراین شما در صورت تمایل برای اجرای یک پروژه ساختمانی امکان استفاده از توصیه های حرفه ای را نیز خواهید داشت. چنین امری دشواری های شما برای جلب نظر مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. به این ترتیب در مدت زمانی کوتاه شانس جلب نظر مشتریان از سوی شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

یکی دیگر از زیرشاخه های حوزه ساخت و ساز که می تواند ایده ای مناسب برای راه اندازی کسب و کار در سال 2022 باشد، مربوط به تولید آجر و مصالح ساختمانی است. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما با توجه به نیاز احتمالی شرکت های ساخت و ساز به مواد اولیه در حجم وسیع شما می توانید با سرمایه گذاری منطقی در این حوزه شانس تان برای جلب نظر برندهای بزرگ دنیا را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. 

بسیاری از شرکت های تخصصی تولید مصالح ساختمانی در طول دو سال اخیر به مرز تعطیلی و ورشکستگی رسیده اند. این امر اگرچه خبر بدی برای فعالان این حوزه محسوب می شود، اما با توجه به اینکه شرایط بحرانی کرونا به پایان رسیده است، می تواند خبر خوبی برای شما باشد. با این حساب سرمایه گذاری احتمالی شما در حوزه تولید مواد اولیه ساخت و ساز ایده بسیار عالی در طول سال 2022 خواهد بود. 

طراحی دوره های آنلاین

یکی از کسب و کارهایی که حتی به طور انفرادی نیز قابلیت مدیریت دارد، طراحی دوره های آنلاین است. امروزه بسیاری از مردم برای یادگیری مهارت های تازه حوصله و امکان حضور در مراکز آموزشی سنتی را ندارند. همین امر برای بسیاری از استارت آپ ها شرایط مناسبی به منظور جلب نظر مخاطب هدف فراهم کرده است. با این حساب اگر شما به دنبال تعامل با مشتریان در این حوزه هستید، فقط باید توانایی خوبی در مرور منابع مربوط به مهارت های مختلف و تبدیل آنها به یک دوره جذاب و سرگرم کننده آموزشی داشته باشید. این امر می تواند وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای در بازار تغییر دهد. 

مطلب مرتبط: چگونه به فرزندان مان برای راه اندازی کسب و کار کمک کنیم؟

بدون شک راه اندازی یک دوره آموزشی تازه برای بسیاری از کارآفرینان چالش مهمی محسوب می شود. این امر در کنار احساس نیاز بسیاری از کارآفرینان برای راه اندازی یک کسب و کار تازه در سال جدید میلادی نوعی معمای پیچیده را شکل می دهد. اگر شما به دنبال حل این معمای سخت هستید، نکات مورد بحث در این مقاله و حوزه هایی که معرفی کردیم، راهنمای بسیار خوبی خواهد بود. 

منبع : foundr
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ouGltTWj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه