سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

امروزه در دنیای رقابتی بازاریابی استفاده از تکنیک های کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امری ضروری محسوب می ‏شود. بسیاری از برندها در این راستا همیشه به بازاریابی محتوا توجهه نشان می دهند. دلیل این امر نیز ماهیت مطمئن و امکان استفاده گسترده از این الگوی بازاریابی است. اگر شما به دنبال راهکاری ساده و کاربردی برای موفقیت بازاریابی هستید، الگوی بازاریابی محتوا بهترین گزینه ممکن خواهد بود. 

امروزه شیوه های بازاریابی بسیار زیادی در کنار هم در حال توسعه هستند. با این حال هنوز هم بازاریابی محتوا به عنوان یکی از بهترین الگوهای ممکن در میان برندها رواج دارد. نکته مهم اینکه بازاریاب ‏ها در عرصه B2B بیش از هر حوزه دیگری از مزایای این شیوه سود می برند. 

بسیاری از بازاریاب ‏ها برای استفاده از یک شیوه بازاریابی اول از همه نیاز به اطمینان از کاربرد و تاثیرگذاری آن دارند، در غیر این صورت هرگز اطمینان لازم به الگوی موردنظر را نشان نمی دهند. اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، آشنایی با مزایای بازاریابی محتوا گام مهمی برای موفقیت در این حوزه خواهد بود. 

مزایای بازاریابی محتوا چیست

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مزایای بازاریابی محتوا در عرصه کسب و کار است. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. اگر شما هنوز نسبت به استفاده از این الگو به طور کامل مطمئن نشده‏ اید، مطالعه مقاله کنونی به شما کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه برخی از مزایای اصلی بازاریابی محتوا در عرصه کسب و کار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. نکته ای که در اینجا باید بدان توجه داشت، اهمیت بازاریابی محتوا به شیوه مداوم است، در غیر این صورت شما هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: چرا بازاریابی محتوایی برای برند شما ضروری است؟

چرا بازاریابی محتوا شیوه مهمی است؟

بازاریابی محتوا یکی از روش های پرطرفدار در میان بازاریاب ‏ها محسوب می ‏شود، اما پاسخگویی به این سوال که چرا چنین شیوه‏ ای تا این حد در میان بازاریاب ‏ها محبوبیت دارد، به سادگی امکان پذیر نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به جلب اعتماد و ایجاد رابطه‏ ای عمیق با مشتریان دارند. در این صورت اولین مزیت بازاریابی محتوا امکان ایجاد اعتماد در میان مشتریان است. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید. 

براساس گزارش همکاران ما در موسسه هاب اسپات، نزدیک به 80 درصد از بازاریاب ‏ها نسبت به نتایج مثبت بازاریابی محتوا بر روی روند کاری شان اطمینان دارند. نکته مهم اینکه در میان برندهای B2B نزدیک به 26 درصد از بازاریاب ‏ها توسعه کسب و کار بدون بازاریابی محتوا را غیرممکن ارزیابی می کنند. این امر به خوبی اهمیت بازاریابی محتوا در بازارهای کنونی را نشان می ‏دهد. 

مهمترین نکته در بازاریابی محتوا توجه به تداوم در زمینه عملکرد بازاریابی است. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما متاسفانه بسیاری از برندها به دلیل عدم تداوم عملکردشان موفق به تاثیرگذاری بر روی مخاطب‏شان نمی ‏شوند. شما اگر حتی بهترین ایده بازاریابی را نیز داشته باشید، بازهم در صورت عدم تداوم در زمینه تعامل با مشتریان هیچ شانسی برای جلب توجه شان نخواهید داشت. این امر برندتان را در شرایط بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار می ‏دهد. 

بدون تردید مزایای بازاریابی محتوا در چند مورد اندک خلاصه نمی ‏شود. درست به همین خاطر ما در مقاله کنونی به دنبال بررسی برخی از مهمترین مزایای این شیوه بازاریابی هستیم. در ادامه برخی از مهمترین مزایای بازاریابی محتوا را مورد بررسی قرار می‏ دهیم. این امر به تمام بازاریاب ‏ها امکان شناخت هرچه بهتر این الگوی محبوب را می ‏دهد. 

مزایای بازاریابی محتوا چیست

تعامل پایدار با مخاطب هدف

یکی از مشکلات رایج بازاریاب ‏ها در طول سال‏ های اخیر از دست دادن سریع مخاطب هدف است. این امر در قالب پدیده ریزش مخاطب هدف مورد بررسی قرار می‏ گیرد. نکته جالب در این میان تمایل مشتریان برای خرید مداوم از یک برند است، اما متاسفانه برندی که نظرشان را جلب کند به ندرت در بازار پیدا می ‏شود. بنابراین مشکل اصلی در این میان ناتوانی شما برای جلب نظر مشتریان در مدت زمانی طولانی است. 

بازاریابی محتوا به برندها برای جلب نظر مشتریان به طور حرفه ای کمک خواهد کرد. وقتی شما از الگوی بازاریابی محتوا به شیوه‏ ای درست استفاده کنید، مخاطب هدف تمایل بالاتری برای حضور در پیرامون برندتان خواهد داشت، در غیر این صورت شما به طور مداوم باید در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف تازه و از دست دادن آنها پس از مدت زمانی اندک باشید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با تکنیک های تازه و منحصر به فرد

بدون تردید از دست دادن مشتریان و مخاطب هدف برای هر برندی امر دشواری خواهد بود. این نکته به طور ویژه ای از نظر ایجاد دامنه ای از مشتریان وفادار پیرامون برند اهمیت دارد. بنابراین شما باید همیشه بازاریابی محتوا را برای ایجاد عناصر پایداری در وضعیت برندتان مورد توجه قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شدت کاهش خواهد یافت. 

حضور بهتر در شبکه های اجتماعی

تولید و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی دیگر امری دلبخواهانه نیست. هر برندی برای موفقیت در بازار باید یک استراتژی دقیق به منظور حضور در شبکه های اجتماعی داشته باشد. بازاریابی محتوا به شما امکان برنامه ریزی برای طراحی و انتشار محتوای حرفه ای و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می ‏دهد. مشکل بسیاری از برندها در این میان ناتوانی برای پیدا کردن ایده های مناسب و هماهنگ با سلیقه مشتریان است. این امر در بلندمدت کسب و کار شما را به طور قابل ملاحظه ای در شرایط دشوار قرار خواهد داد. 

بازاریابی محتوا با ایجاد تنوع محتوایی در فرآیند بازاریابی به برندها برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک می کند. این امر برند شما را به طور قابل ملاحظه ای جذاب خواهد ساخت. به این ترتیب رقبا در بازار برای کنار گذاشتن شما از روند رقابت مسیر بسیار دشواری را باید طی کنند. 

مشتریان در صورت مشاهده برندهای متمایز در بازار به سوی همکاری با آنها ترغیب خواهند شد. یکی از ایرادات اصلی برندها در این میان استفاده از شیوه های کلیشه ای و ترندهای بسیار قدیمی در زمینه تولید محتواست. شما در بازاریابی محتوا به خوبی با تولید محتوای مورد علاقه مشتریان آشنا خواهید شد. به این ترتیب هیچ مشکلی پیش روی ‏تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد بود. 

جلب اعتماد مشتریان به بهترین شکل ممکن 

جلب اعتماد مشتریان اغلب اوقات یکی از سخت ترین کارهای دنیا محسوب می ‏شود. این امر در طول سال‏ های اخیر برای بسیاری از برندها دردسرهای زیادی را به همراه داشته است. امروزه بازاریابی محتوا با تمرکز بر روی ترندهای تازه و ارزیابی سلیقه مشتریان به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. 

متاسفانه بسیاری از برندها در عمل تمایلی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس ترندهای تازه یا حتی مطالعه بازار ندارند. نتیجه این امر گسترش استفاده از محتوای بی‏ کیفیت در میان بازاریاب ‏هاست. شما در صورت امکان باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ترندهای تازه باشید. فقط در این صورت اعتماد مشتریان به نحوه فعالیت برندتان جلب خواهد شد، در غیر این صورت باید مسیر بسیار دشواری را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف طی نمایید. 

اگر محتوای شما در زمان و پلتفرم مناسب بارگذاری شود، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای ساده تر خواهد شد. مشکل بسیاری از برندها ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در زمان یا پلتفرم مناسب است. درست به همین خاطر اعتماد مشتریان به چنین برندهایی خیلی سخت جلب می ‏شود. امروزه شمار بالایی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مایل به استفاده از بازاریابی محتوا هستند. این شیوه به سادگی به بازاریاب ‏ها امکان ایجاد تمایز میان محتوای شان با شیوه بازاریابی دیگر برندها را می ‏دهد. دلیل این امر نیز تاکید بر روی ترکیب میان ترندهای برتر بازاریابی و ارزش های برند در این راستاست. به این ترتیب شما به بهترین شک ممکن محتوای بازاریابی‏ تان را برای مخاطب هدف شخصی سازی خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با توصیه های طلایی

بسیاری از برندها در طول سال‏ های اخیر با مشکل فقدان اعتماد مشتریان رو به رو شده‏اند. اگر شما به دنبال پرهیز از چنین مشکلی هستید، ارزیابی وضعیت برندهای موفق گام مهمی خواهد بود. نکته جالب اینکه اغلب برندهای موفق در عمل از شیوه بازاریابی محتوا استفاده کرده اند. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را پیدا می کنید. 

ترغیب هرچه بیشتر مشتریان به خرید

فروش محصولات به مشتریان یکی از اهداف نهایی در کمپین‏ های بازاریابی محسوب می ‏شود. امروزه بسیاری از برندها براساس میزان تاثیرگذاری هر کمپین بر روی فروش برند درباره موفقیتش اظهارنظر می کنند. بنابراین شما باید برنامه ای ویژه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در این شرایط داشته باشید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

قرار دادن دعوت به عمل یا CTA در محتوای بازاریابی همیشه امری چالش ‏برانگیز محسوب می ‏شود. دلیل این امر نیز تمایل بالای برندها برای قرار دادن چند دعوت به عمل در یک محتوای بازاریابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. با این حال خیلی زود امکان از بین بردن تمرکز مشتریان را دارد. توصیه ما در این میان استفاده از یک دعوت به عمل برای هر محتوای بازاریابی است، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به سخت ترین کار دنیا خواهد شد. 

بسیاری از برندها در عمل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ترغیب‏ شان برای خرید بیشتر از راهکارهای متنوع استفاده می کنند. این امر به برندها امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را می ‏دهد. اگر شما در این میان در کنار الگوهای مختلف بازاریابی از شیوه بازاریابی محتوا نیز سود ببرید، شانس تان برای ترغیب مشتریان به خرید افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. 

محتوای اصیل و افزایش نرخ تبدیل

هر برندی در حوزه بازاریابی اهداف ویژه خودش را دارد. این امر تنوع گسترده ای از اهداف را برای برندها به همراه می‎آورد. نکته مهم اینکه برندها باید همیشه برای تحقق اهداف شان معیارهای دقیقی داشته باشند، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به تولید محتوای اصیل دارند. این امر شانس برندها برای افزایش نرخ تبدیل را نیز افزایش می ‏دهد. بنابراین شما باید به دنبال الگویی از بازاریابی برای تولید هرچه بیشتر محتوای اصیل باشید. این امر به برندتان برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

اگر شما از آن دسته بازاریاب ‏هایی هستید که به طور مداوم با الگوبرداری از برندهای دیگر مشغول تولید محتوا هستید، باید همین حالا نحوه فعالیت بازاریابی‏ تان را تغییر دهید. این امر شامل استفاده از هرچه بیشتر از الگوی بازاریابی محتوا به منظور تولید ساده و بی ‏دردسر محتوای اصیل برای برندتان است. به این ترتیب شما بدون دردسر قابل ملاحظه امکان افزایش نرخ تبدیل برندتان را خواهید داشت. 

گاهی اوقات برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و افزایش نرخ تبدیل شان همیشه به دیگر برندها نگاه می کنند. این امر یک ایراد بزرگ دارد. ایراد مورد نظر تفاوت تعریف هر برند از نرخ تبدیل است. اگر هدف اصلی شما افزایش ترافیک سایت باشد و برند الگوی‎تان از نرخ تبدیل برای ارزیابی میزان ثبت سفارش مشتریان استفاده کند، در نهایت کار شما دچار مشکل می ‏شود. بنابراین باید همیشه به دنبال راهکارهایی اساسی و ساده برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در حوزه بازاریابی باشید. بازاریابی محتوا به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک می کند. این شیوه شانس برندتان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل توجهی افزایش می ‏دهد. 

بهبود رتبه سئو

بازاریابی محتوا فقط از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کاربرد ندارد. نکته مهم در این میان بهبود رتبه سئو سایت است. امروزه بسیاری از برندها در زمینه سئو همیشه با مشکلات اساسی رو به رو هستند. درست به همین خاطر شما باید به دنبال ساده‏ ترین راهکارهای ممکن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت شانس تان برای بازاریابی بهینه به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. 

یکی از اصول مهم در بازاریابی محتوا توجه به بهینه سازی وضعیت سایت تا جای ممکن است. این امر برندتان را به سرعت تبدیل به کسب و کاری حرفه ای از نقطه نظر سئو می کند. اگر شما در این میان از برخی تکنیک های سئو به طور حرفه ای استفاده نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی منحصربه فرد در عرصه رقابتی امروز

تبدیل شدن به برند برتر بازار

وقتی یک برند در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین محتوای بازاریابی کاربردی بارگذاری نماید، خیلی زود تبدیل به برندی جذاب و تاثیرگذار می ‏شود. این امر به کسب و کارتان امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف بدون مزاحمت دیگر برندها را می ‏دهد. 

امروزه در بازار برخی از برندها به سرعت تبدیل به برند مسلط در بازار می ‏شوند. این کسب و کارها در یک چشم به هم زدن توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا کرده و نکته مهم اینکه مشتریان نیز به آنها اعتماد بسیار زیادی دارند. اگر شما به دنبال راهکارهایی برای موفقیت در این حوزه هستید، هیچ شیوه‏ ای به اندازه بازاریابی محتوا به کمک تان نخواهد آمد.

بازاریابی محتوا در صورتی که به درستی و مطابق با اصول استاندارد دنبال شود، به شما امکان تاثیرگذاری ساده بر روی مخاطب هدف را می ‏دهد. توصیه ما در این بخش به اشتراک گذاری محتوای جذاب برای مخاطب هدف است. اگر در این میان به کاربرد مناسب محتوای بازاریابی‏ تان نیز توجه نشان دهید، کارتان بی عیب و نقص خواهد بود. به این ترتیب برندتان در مدت زمانی کوتاه بدل به برند مسلط و برتر بازار می ‏شود. این طوری مشتریان حتی برای کسب ساده‏ ترین اطلاعات و راهنمایی‏ های ممکن نیز اول از همه سراغ شما خواهند آمد. 

افزایش آگاهی پیرامون برند

افزایش آگاهی پیرامون برند یکی از نکات مهم برای تبدیل شدن به برندی جذاب است. بسیاری از کسب و کارهای موفق در بازار اول از همه کارشان را با بازاریابی برای شناساندن خود و محصولات ‏شان به مشتریان دنبال می کنند. این امر برند شما را به بهترین شکل ممکن در کانون توجه مشتریان قرار می ‏دهد. 

اگر برند شما ویژگی منحصر به فردی در مقایسه با دیگر رقبای ‏تان دارد، استفاده از این ویژگی ها به منظور تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف امری ضروری خواهد بود. این نکته به برندتان برای جلب نظر مشتریان کمک ویژه ای خواهد کرد. هرچه آگاهی مشتریان درباره برند شما بیشتر باشد، تمایل شان هم برای همکاری با شما افزایش پیدا می کند. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

افزایش تعداد مشتریان وفادار برند

بازاریابی محتوا به شیوه کاربردی به برندها امکان افزایش تعداد مشتریان وفادارشان را هم می ‏دهد. این امر با توجه به وضعیت رقابتی بازار در سال‏ های اخیر اهمیت بالایی دارد. هرچه تعداد مشتریان وفادار یک برند بیشتر باشد، توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف افزایش پیدا خواهد کرد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی (Content marketing) چیست؟ همه آنچه باید بدانید!

مشتریان در بازار به طور مداوم دنبال برندی هستند که امکان خرید مداوم و تعامل بلندمدت با آن را داشته باشند. این امر درباره برند شما فقط از طریق تولید محتوای باکیفیت به دست می ‏آید. بنابراین بازاریابی محتوا در این میان به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ec6kznlR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه