سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

در حال حاضر رقابت میان برندها به قدری فشرده شده است که هر برندی به دنبال روش هایی برای بهبود جایگاه خود در بازار است. در این راستا بدون استفاده از روش های متنوع و جدید، شانس موفقیت بسیار کمی را تجربه خواهید کرد. در این زمینه اگرچه اقداماتی از جمله آموزش تیم شرکت، به اقدامی رایج تبدیل شده است. با این حال آموزش دادن به مشتری از جمله مباحثی است که در چند سال اخیر مطرح شده و نتایج فوق العاده ای را به همراه داشته است. در این زمینه فراموش نکنید که آموزش امری مقطعی نبوده و لازم است تا دانش افراد به صورت مداوم به روز رسانی شود. در این راستا ممکن است تصور کنید که چنین اقدامی اهمیت بالایی را ندارد. به همین خاطر در ادامه هفت دلیل برای این ادعا را بررسی خواهیم کرد. 

1- احساس نیاز را در جامعه هدف تقویت خواهد کرد 

هنگامی که افراد طریقه استفاده از یک ابزار نظیر یک آلت موسیقی را ندارند، طبیعی است که احساس نیاز نیز در آنها پررنگ نخواهد بود. در این زمینه با آموزش اصولی و جامع، می توانید نیاز مخاطب را چند برابر نمایید. نمونه بارز این موضوع را می توان در برندهای نیکون و کنون مشاهده کرد که درصد بالایی از شرکت کنندگان دوره های عکاسی و ادیت عکس آن، حتی دوربین ندارند و نکته جالب این است که بیش از 80 درصد این افراد در پایان دوره، خرید خود را نهایی می کنند. در این زمینه شیوه آموزش نیز بسیار مهم بوده و توصیه می شود که در کنار توجه به کاربردی بودن موضوعات، به جذابیت بصری اقدام خود نیز توجه داشته باشید. 

مطلب مرتبط: جلب نظر مشتریان با ایمیل های مرور سالانه

2- به مشتری احساس آرامش می دهد

درواقع این امر که مشتری بداند تمامی نیازهای اطلاعاتی خود را می تواند از طریق شما برطرف نماید، نکته ای بسیار مهم خواهد بود. درواقع مشتری در حین استفاده از محصول، ممکن است با سوالات مختلفی مواجه شود و ترجیح می دهد که از یک منبع مطمئن، پاسخ ها را پیدا کند. بدون شک این موضوع در آرامش و اطمینان از سطح بالای شما، تاثیر بسزایی را به همراه خواهد داشت. درواقع اعتمادسازی خصوصا در فروش آنلاین امری سخت بوده و چنین اقدامی می تواند کمک بسیار خوبی باشد. 

3- سرمایه گذاری مناسبی است

شما برای تولید محتوا یک هزینه کلی را پرداخت خواهید کرد و حقوق ماهیانه افراد باقی می ماند. این امر در حالی است که می تواند از طریق آن نتایج نامحدودی را به دست آورید. به همین خاطر توجه به این بخش درست به مانند یک سرمایه گذاری پرسود خواهد بود. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما تنوع بسیار بالایی را در اختیار دارید. به همین خاطر ابدا نباید نگرانی خاصی را داشته باشید و بهتر است که تنها بر یک اقدام تمرکز نکنید تا بتوانید از نتایج حداکثری بهره مند شوید. 

4-بهبود رابطه با جامعه هدف 

امروزه یکی از چالش های اصلی افراد این است که ارتباط خود با جامعه هدف و خصوصا مشتری را حفظ کنند. درواقع این اقدام باعث خواهد شد تا اطمینان داشته باشید که سایر برندها نمی توانند موقعیت شما را به دست آورند. درواقع تنها پیدا کردن مشتریان جدید مهم نبوده و حفظ آنها نیز یک اولویت بسیار مهم محسوب می شود. در این راستا شما با تولید محتوا می توانید مخاطبان خود را کاملا درگیر کرده و از آن به عنوان بستری برای پیدا کردن مشتریان جدید هم استفاده کنید. در این زمینه شما تکنیک های مختلفی نظیر استفاده از چالش های مختلف برای بازنشر، همکاری با اینفلوئنسرها و... برخوردار خواهید بود. با این حال همواره توصیه می شود که براساس یک بودجه بندی درست اقدام کنید و از اقدامات رایگان نیز غافل نشوید. 

5-افزایش اعتبار برند 

برای این امر که مهارت ها و اعتبار خود را نشان دهید، آموزش دادن به مشتری یک اقدام بسیار تاثیرگذار خواهد بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که تنها افرادی می توانند آموزش داشته باشند که در زمینه کاری خود کاملا خبره هستند. در این زمینه آموزش می تواند خدمت رایگان شما محسوب شود که مشتری را وارد سطحی جدید می کند و بخشی از نیاز آنها را برطرف می نماید. تحت این شرایط طبیعی است که چنین اقدامی، توجهات را به سمت شما جلب خواهد کرد و خرید محصولات شما، اولویت اول باشد. با این حال فراموش نکنید که در آموزش، باید به دنبال تبلیغات غیرمستقیم باشید تا بهترین نتایج را مشاهده کنید. 

6-جلوگیری از مشکلات احتمالی 

بسیاری از مشکلات افراد به این خاطر است که به خوبی نحوه استفاده از محصولات را نمی دانند و این امر باعث می شود تا تجربه خرید، به یک مورد تلخ بدیل شود. این امر در حالی است که آموزش درست، باعث خواهد شد تا عمر استفاده از محصول نیر به مراتب بیش تر شده و افراد بهترین استفاده ممکن را داشته باشند. برای مثال در رابطه با هر محصول، معمولا 10 اشتباه رایج وجود دارد که کیفیت کار و عمر کالای خریداری شده را به شدت کاهش می دهد. تحت این شرایط با آموزش درست شما از بسیاری مشکلات و اتفاقات ناخوشایند احتمالی در امان خواهید ماند. 

مطلب مرتبط: چگونه مشتریان وفادار برای برندمان پیدا کنیم؟

7-فرصت تبلیغاتی مناسبی پیدا خواهید کرد

آموزش به مشتری خود یکی از اقداماتی است که باعث خواهد شد تا از آن بتوانید به عنوان فرصتی برای رشد کسب و کار خود و فروش بیشتر استفاده کنید. درواقع بسیاری از برندها به این خاطر، مشهور می شوند. در این زمینه می توانید حتی فردی را در شرکت به عنوان یک چهره و برندی شخصی هم معرفی کنید تا وی تضمین کننده اقدامات و موفقیت های آتی شما باشد. برای مثال اگر در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت دارید، بدون شک وجود فردی به عنوان اینفلوئنسر، می تواند فضا را برای اقدامات بیشتر شما مهیا سازد. در این زمینه فراموش نکنید که آموزش موفق، باعث خواهد شد تا افراد به صورت طبیعی اقدام به معرفی برند شما به اطرافیان خود نیز نمایند. 

در آخر فراموش نکنید که بهتر است قبل از هر اقدامی، فعالیت های برندهای رقیب را مشاهده کنید تا بتوانید مواردی را که کمتر به آنها توجه شده، به عنوان مزیت رقابتی خود داشته باشید. تحت این شرایط طبیعی است که بهتر بتوانید توجهات را به سمت خود جلب نمایید. همچنین فراموش نکنید که روش های آموزشی بسیار متنوع بوده و به همین خاطر وجود یک تیم تولید محتوا، کاملا ضروری است. 

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qekEiLWr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه