سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیای دیجیتالی امروز دیگر جایی برای روش های کلاسیک تبلیغات باقی نگذاشته است. به طوری که تا اسم تبلیغات به گوش آدم می خورد، فورا ذهن مان سراغ شبکه های اجتماعی یا دست کم گوگل می رود. انگار اصلا هیچ راه و روش دیگری برای تبلیغات در دنیا وجود نداشته است. در چنین شرایطی صحبت از تبلیغات محیطی اگر موجب خنده بعضی از بازاریاب ها نشود، دست کم با تعجب آنها همراه خواهد بود. 

باور کنید یا نه، صنعت تبلیغات قبل از ظهور اینترنت هم حسابی پرطرفدار بود، البته آن وقت ها هنوز پای گوگل و کلی پلتفرم تبلیغاتی دیگر به میدان باز نشده بود. در عوض تلویزیون و مطبوعات حسابی روی بورس بودند. در این میان تبلیغات محیطی هم ارج و قرب خاصی داشت. 

مزایای تبلیغات محیطی در عصر دیجیتال

احتمالا شما هم بارها و بارها وقتی از خانه بیرون زده اید، با انواع بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی و هزاران المان محیطی دیگر رو به رو شده اید که تبلیغ کسب و کارها را می کنند. شاید به مرور زمان توجه تان به این تابلوها کمتر و کمتر شده باشد، اما این مسئله همه گیر نیست. هنوز هم خیلی ها محتوای تبلیغات محیطی در ذهن شان باقی می ماند و بعدا براساس همان ایده ها دست به خرید می زنند. خب اگر تبلیغات محیطی اصلا به درد نمی خورد، هیچ برندی سراغش نمی رفت!

مطلب مرتبط: اوج گیری دوباره تبلیغات محیطی پس از 10 سال

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به مزایای تبلیغات محیطی در عصر دیجیتال بیندازیم. به زبان خودمانی، می خواهیم متوجه شویم آیا این الگوی تبلیغاتی در دوران گرد و خاک تبلیغات دیجیتال هنوز هم کاربرد خاص خودش را دارد یا نه. 

شما در این مقاله نه تنها با مزایای تبلیغات محیطی آشنا می شوید، بلکه در این میان با راه و چاه موفقیت در این حوزه نیز آشنایی پیدا خواهید کرد. پس با ما همراه شوید تا نگاهی دقیق تر به این حوزه انداخته و جواب خیلی از سوالات تان را پیدا کنید. 

مزایای تبلیغات محیطی

مزایای تبلیغات محیطی

وقتی یک استراتژی کاملا از مزیت تهی شود، دیگر هیچ کارآفرینی سراغش را نخواهد گرفت. نزدیک ترین مثال به این وضعیت دوربین های فیلمبرداری هستند که با ظهور نسل های جدیدتر دیگر هیچ اثر سینمایی با آنها ساخته نمی شود. خب مردم که وقت شان را از سر راه نیاورده اند تا با یکسری محصول یا سرویس قدیمی هدر دهند!

اگر شما هم دوست دارید بفهمید در دنیای دیجیتالی امروز هنوز هم روش قدیمی تبلیغات محیطی کاربرد دارد، بد نیست تا انتهای این بخش با ما همراه باشید. 

دسترسی گسترده

دسترسی گسترده

یکی از بزرگ ترین مزایای تبلیغات محیطی، دسترسی گسترده آن است. تبلیغات محیطی در مکان‎ های عمومی و پرتردد قرار می گیرند، بنابراین مخاطبان زیادی را در معرض خود قرار داده و توانایی جلب نظرشان را دارد. این امر به کسب و کارها کمک می‎ کند تا برند خود را به طیف وسیعی از افراد معرفی کنند.

احتمالا اگر پای حرف یک کارآفرین نشسته باشید، بارها و بارها از سختی جذب مشتریان تازه شکایت می کند. خب یکی از دلایل این امر بی توجهی به روش هایی است که هنوز کاربرد خودشان را دارند، اما بازاریاب ها کاملا فراموش شان کرده اند. یکی از این روش ها تبلیغات محیطی است. 

این روزها همه مردم در معابر و پاساژهای بزرگ تردد دارند. حتی اگر دنیا کاملا هم دیجیتالی شود، بازهم مردم ساعت هایی از روز را باید بیرون از خانه سپری کنند. این درست همان فرصتی است که به شما شانس اثرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. ماجرا جالب شد، نه؟

هرچه دسترسی شما به مخاطب بیشتر باشد، شانس تان برای فروش بیشتر بالاتر می رود. خب تا وقتی کمپین شما حسابی در بازار سر و صدا نکرده باشد، نباید انتظار نتایج درخشان را داشته باشید. در این میان تبلیغات محیطی به شما کمک می کند هدف تان را برآورده کنید. 

اثربخشی

اثربخشی

تبلیغات محیطی می تواند بسیار موثر باشد. حتما می پرسید، چطور؟ خب اجازه دهید کمی بحث را بیشتر باز کنیم. 

مطلب مرتبط: 7 توصیه برای بازاریابی و تبلیغات محیطی با بنرهای تاثیرگذار

وقتی شما از تبلیغات محیطی استفاده می کنید، مخاطب با الگویی تازه مواجه می شود. در دنیایی که همه به شبکه های اجتماعی چسبیده اند، تبلیغات محیطی حال و هوای افراد را حسابی تغییر خواهد داد. به طوری که شما دیگر لازم نیست نگران تکراری شدن برند و تبلیغات تان برای مخاطب باشید. 

کارهای تکراری همیشه برندها را به سوی کلیشه ای شدن هدایت می کند. اگر دوست دارید برندتان همیشه جذابیت لازم برای مخاطب را داشته باشد، چاره ای به غیر از تجدیدنظر در اوضاع کسب و کارتان ندارید. تبلیغات محیطی با ایجاد تنوع در شیوه های بازاریابی و تبلیغات شما این تجدیدنظر را به نتیجه خواهد رساند. 

خلاقیت بیشتر

خلاقیت بیشتر

دست بازاریاب ها در تبلیغات محیطی خیلی بیشتر از حالت عادی باز است. احتمالا شما هم بیلبوردهایی را دیده اید که انگار سه بعدی هستند و حسابی آدم را گیج می کنند. این مدل از تبلیغات نه تنها برای مخاطب جالب به نظر می رسد، بلکه فرصت تازه ای به آنها می دهد تا ذهنیت متفاوتی از برندتان کسب کنند. 

شما را نمی دانم، ولی من که نگاه متفاوتی به برندهایی که در این اوضاع و احوال از تبلیغات محیطی استفاده می کنند، خواهم داشت. شاید فکر کنید یافتن ایده ای خلاقانه برای تبلیغات محیطی آدم را پیر می کند. خب در این صورت باید یک میانبر جذاب نشان تان دهیم. کافی است برای اینکه کارتان کمی هم که شده ساده تر شود، سراغ مرور تبلیغات مختلف بروید. اینطوری کلی ایده تازه و دست اول گیرتان می آید که اتفاقا حسابی جذاب هم هستند. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و دستی به سر و گوش ایده های تبلیغاتی تان بکشید.

هزینه مقرون به صرفه

تبلیغات محیطی یک گزینه مقرون به صرفه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است. تبلیغات محیطی معمولا هزینه کمتری نسبت به سایر انواع تبلیغات، مانند تبلیغات تلویزیونی و آنلاین، دارد. درست به همین خاطر خیلی از کسب و کارهای کوچک ترجیح می دهند کارشان را با این گزینه شروع کنند. اگر شما هم بودجه بی نهایت محدودی برای تبلیغات دارید، بد نیست کارتان را هرچه سریع تر شروع کرده و تبلیغات محیطی را دنبال کنید. 

یادتان باشد، تبلیغات محیطی شاید گزینه ای ارزان قیمت باشد، اما اصلا دلیل نمی شود کل شهر را با بیلبوردهای برندتان پر کنید. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم زیاده روی در هر کار نتیجه نهایی را خراب خواهد کرد. پس به جای اینکه الکی روی این گزینه زوم کنید، بد نیست تعادل را هم رعایت نمایید. اینطوری حتی با هزینه کمتر نتایج به مراتب بهتر به دست خواهید آورد. 

تکرارپذیری

تکرارپذیری

تبلیغات محیطی را لازم نیست هر هفته عوض کرده یا نگران تکراری شدن شان باشید. معمولا خیلی از این مدل تبلیغات (مثلا پوسترهای بزرگ داخل سالن های سینما) برای مدتی طولانی در معرض دید قرار می گیرند. در این میان کسی فکر نمی کند تبلیغات مورد نظر تکراری یا خسته کننده شده اند برعکس، به مرور زمان تبلیغات مورد نظر برای مردم بدل به عادت شده و کم کم تاثیرشان در خرید مشتریان نمایان می شود. ماجرا جالب شد، نه؟

خیلی از بازاریاب ها دائما نگران تکراری شدن تبلیغات شان هستند. اگر شما هم چنین حسی به نتیجه کارتان دارید، بد نیست نیم نگاهی به تبلیغات محیطی داشته باشید. اینطوری خیلی راحت تر در بازار به کارتان ادامه خواهید داد. 

مطلب مرتبط: 10 قانون برای طراحی تبلیغات محیطی موفق و مؤثر

انواع تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی بیرونی

حالا که با مزایای تبلیغات محیطی برای کسب و کارها آشنا شدیم، بد نیست به عنوان حسن ختام نگاهی به انواع تبلیغات محیطی هم داشته باشیم. اصلا وقتی درباره تبلیغات محیطی حرف می زنیم، چه روش ها و شیوه هایی مدنظرمان است؟ ما در ادامه سعی می کنیم تمام این روش ها و شیوه ها را یادتان دهیم. پس با ما همراه باشید تا بدل به یکپا کارشناس در زمینه تبلیغات محیطی شوید. 

تبلیغات محیطی بیرونی

تبلیغات محیطی بیرونی

هر نوع تبلیغات محیطی که خارج از محدوده خانه یا ساختمان ها انجام شود، در این دسته‎بندی قرار می گیرد. تبلیغات محیطی بیرونی معمولا شامل بیلبوردهای اتوبان، تابلوهای بزرگ بر روی ساختمان ها و همین طور پوسترهای چاپ شده روی قطار یا تاکسی ها می شود. چنین تبلیغاتی به دلیل اینکه در معرض دید جمعیت زیادی قرار دارد، همیشه جذابیتش را حفظ می کند. به علاوه، در ازای هزینه ای که برندها پرداخت می کنند، تاثیرگذاری قابل قبولی هم دارد. 

از آنجایی که توضیح مختصر ما درباره انواع تبلیغات محیطی بیرونی شما را قانع نخواهد کرد در ادامه برخی از مدل های مشهور این الگو را با هم مرور خواهیم کرد:

•    بیلبوردها: بیلبوردها یکی از متداول‎ ترین انواع تبلیغات محیطی هستند. این نوع تبلیغات در اندازه ‎های مختلف و با انواع مختلف طراحی می شود. از بیلبوردهای سر چهارراه ها گرفته تا تابلوهای کوچکی که هر مغازه آویزان می کند، همگی در این دسته قرار می گیرند. 

•    تابلوهای تبلیغاتی متحرک: تابلوهای تبلیغاتی متحرک نوعی از تبلیغات محیطی هستند که می‎ توانند به صورت الکترونیکی پیام تبلیغاتی خود را تغییر دهند. این نوع تبلیغات توجه مخاطبان را به خود جلب می‎ کند و باعث می شود پیام تبلیغاتی بیشتر دیده شود. اغلب اوقات این تابلوهای الکترونیکی گرافیک بالایی ندارند. به علاوه، بیشتر محتوای متنی را نمایش می دهند. اگرچه امروزه در برخی از کشورها تابلوهایی با کیفیت تصویر بی نهایت بالا هم نصب می شود که توانایی پخش ویدئو را هم دارند. 

•    تبلیغات حمل و نقل عمومی: تبلیغات حمل و نقل عمومی بر روی وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ، مترو و تاکسی  قرار می‎ گیرد. این نوع تبلیغات به دلیل اینکه مخاطبان زیادی را در معرض خود قرار می دهند، بسیار موثر هستند. درست به همین خاطر تقریبا هیچ وسیله حمل و نقل عمومی در دنیا نیست که پر از تبلیغات ریز و درشت نباشد. 

•    تبلیغات شهری: تبلیغات شهری نوعی از تبلیغات محیطی هستند که در مکان های عمومی مانند پارک‎ ها، پیاده‎ روها، و دیوارها قرار می گیرد. این نوع تبلیغات می‎ تواند به شکل ‎های مختلف مانند نقاشی، مجسمه و پوستر باشد. نکته مهم در این میان جذابیت بصری چنین تبلیغاتی است. به طوری که در نگاه اول مخاطب نه به خاطر ماهیت تبلیغاتی، بلکه زیبایی های ظاهری به آن جذب می شود. 

تبلیغات محیطی داخلی

تبلیغات محیطی داخلی

تبلیغات محیطی داخلی دقیقا برعکس الگوی قبلی هستند. در این مدل همه تبلیغات در داخل ساختمان یا حتی پشت درهای بسته نمایش داده می شود. مثلا پوسترهایی که در داخل پاساژها نصب می شوند، بیانگر ماهیت تبلیغات محیطی درونی هستند. در این حالت شاید محدوده اثرگذاری تبلیغات کمتر باشد، اما امکان شخصی سازی و هدف گذاری بهتر، افزایش پیدا می کند. 

تبلیغات محیطی داخلی هم انواعی دارد که در ادامه به مرور آنها می پردازیم:

•    تبلیغات در مراکز خرید و فروشگاه ها: تبلیغات در مراکز خرید و فروشگاه‎ ها می تواند به افزایش آگاهی از برند و فروش محصولات یا خدمات کمک کند. چنین تبلیغاتی معمولا در محل های پرتردد در مراکز خرید نصب می شود. اینطوری مخاطب زاویه دید بهتری داشته و خیلی راحت تر محتوا را مشاهده می کند.

•    تبلیغات در رستوران و کافی شاپ ها: تبلیغات در رستوران  و کافی شاپ‎ ها به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کمک می کند. این نوع تبلیغات معمولا در منوها، میزها و دیوارها قرار می گیرد. به طوری که مخاطب با کمی دقت باید متوجه شان شده و بعد هم معمولا به فکر فرو می رود. خیلی وقت ها کارآفرینان بابت اینکه تبلیغات شان مزاحم مخاطب می شود، حسابی شاکی هستند. اگر شما هم چنین حسی دارید، تبلیغات داخل منو یا دیوارهای رستوران می تواند به کمک تان بیاید. اینطوری دیگر مشکلی از نظر ایجاد مزاحمت برای مخاطب نخواهید داشت.

•    تبلیغات در ایستگاه های مترو و اتوبوس: تبلیغات در ایستگاه های مترو و اتوبوس می تواند به افزایش آگاهی از برند و فروش کمک کند. این نوع تبلیغات معمولا در مکان ‎های پرتردد مانند ورودی ها، خروجی ها و پله  برقی ‎ها قرار می‎ گیرند. در چنین وضعیتی مخاطب بدون اینکه حواسش باشد، در معرض تبلیغات قرار گرفته و درکی نسبی از آنها پیدا می کند. اینطوری وقتی بعدا نوبت به خرید می رسد، برند شما را همیشه در ذهن خواهد داشت. 

مطلب مرتبط:  7عامل مهم در تبلیغات محیطی

سخن پایانی

آشنایی با تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی با گذشت چندین دهه و ظهور فناوری های دیجیتال هنوز هم جذابیت خاصی برای مخاطب دارد. به طوری که خیلی ها هنوز هم به این مدل از تبلیغات توجه کرده و هنگام خرید از آن تاثیر می پذیرند. این مدل از تبلیغات به شما کمک می کند خیلی راحت تر کارتان را جلو برده و با هزینه کمتر اثربخشی زیادی ایجاد کنید. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با تبلیغات محیطی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.tamoco.com

https://broadsign.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kiNBP12p
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه