دوشنبه, ۲۴ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Mon, 14 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز
بازاریابی مناسبتی در فصل بهار

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

1 ماه پیش ( 1400/1/28 )

بازاریابی در فصال بهار دارای جذابیت های بسیار زیادی است. پس از پایان زمستان بسیاری از برندها به دنبال بازاریابی با تصاویر دارای رنگ های گرم و همچنین ایده های هیجان ‏انگیز هستند. مهمترین مسئله در این میان آمادگی برای مواجهه با انتظارات مشتریان است. بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی نسبت به تغییر بازه های زمانی توجه نمی کنند. درست به همین خاطر اغلب اوقات کاربران نسبت به عملکرد آن ها اعتراض دارند. این امر در صورت عدم توجه برندها به وضعیت شان مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها قرار خواهد داد. 

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

بدون تردید بررسی وضعیت بازاریابی برندهای بزرگ برای کسب و کارهای کوچک و تازه کار مزیت های بسیار زیادی به همراه دارد. بسیاری از برندهای تازه تاسیس با ارزیابی وضعیت بازاریابی دیگر برندها نسبت به بهبود کلی عملکرد کسب و کارشان اقدام می کنند. بسیاری از برندهای بزرگ نیز همین راه را طی کرده اند. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی ایده های بازاریابی کاربردی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. تمرکز اصلی در این میان بر روی ایده های موفق برندهای بزرگ خواهد بود. دلیل این امر امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف با استفاده از این شیوه است. 

ماه اطلاع رسانی درباره اوتیسم

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

بیماری اوتیسم یکی از مشکلات اساسی برای دامنه قابل ملاحظه مردم محسوب می شود. براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از هر 59 نفر یک نفر در دنیا به اوتیسم ابتلا دارد. شاید این امر برای بسیاری از مردم عجیب باشد، اما نرخ ابتلا به این نوع بیماری ژنتیکی در یک دهه اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. این امر در کنار سایر مشکلات مربوط به زندگی در جامعه و رفتار با افراد دارای اوتیسم موجب نام گذاری نخستین ماه از فصل بهار برای اطلاع رسانی درباره در این بیماری شده است. برخی از برندها در این میان از این فرصت برای بازاریابی استفاده می کنند. اگر کسب و کار شما در ارتباط با حوزه های بهداشت یا درمان انواع بیماری فعالیت دارد، توجه به وضعیت این افراد در ماه های پیش رو ضروری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی با هشتگ های اختصاصی برند

فرهنگ سازی در زمینه نحوه رفتار با افراد دارای اوتیسم به طور معمول مورد توجه برندها نیست. نکته مهم در این میان استفاده برخی از برندها از افراد دارای اوتیسم به عنوان پرسنل تیم شرکت شان است. برخی از برندها در زمینه تولید لوازم زینتی با استفاده از این افراد دست به اقدامی بازاریابی می زنند. این امر مزیت های متقابلی برای چنین افرادی و همچنین برندها در پی دارد، با این حساب توجه به چنین ایده ای برای بازاریابی و تعامل با مشتریان امر قابل ملاحظه ای خواهد بود. 

روز جهانی حمایت از حقوق کودکان

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

کودکان به تنهایی کمتر موضوع بازاریابی هستند. این امر برای بسیاری از برندها به دلیل تمرکز بیشتر بر روی والدین کودکان به منظور بازاریابی بهتر صورت می گیرد. برخی از کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی والدین کودکان اقدام به طراحی تبلیغاتی با محوریت کیفیت محصولات شان می کنند. یکی از نکات مهم در این میان توجه به روز جهانی حقوق کودکان است. این روز یکی از فرصت های بسیار مطلوب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. 

اطلاع رسانی درباره مسائل مربوط به حقوق کودکان در طول یک دهه گذشته مدنظر برخی از برندها قرار داشته است. اگر کسب و کار شما در زمینه تولید محصولات مربوط به کودکان فعالیت دارد، توجه به این روز برای بازاریابی و آگاهی بخشی به مخاطب هدف ضروری خواهد بود. این امر علاوه بر بازاریابی برای برند امکان جلب نظر دامنه قابل ملاحظه ای از مخاطب هدف نسبت به اعتبار کسب و کار را نیز دارد. 

ماه سواد آموزش مالی

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

مسائل مالی در زندگی روزمره دارای اهمیت بسیار زیادی است. درست به همین خاطر اغلب مردم به دنبال افزایش سواد مالی شان هستند. بسیاری از موسسه ها و آموزشگاه ها در این رابطه مشغول ارائه خدمات قابل ملاحظه ای هستند. اگر کسب و کار شما در زمینه خدمات مالی فعالیت دارد، ارائه برخی از نکات ساده و اساسی در رابطه با مدیریت مالی ایده بسیار جذابی خواهد بود. برخی از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از ایده های بازاریابی تعاملی نیز استفاده می کنند. این امر امکان تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را فراهم می کند. یکی از نمونه های جذاب در این میان کمپین بازاریابی وال استریت ژورنال است. این برند در سال گذشته با بارگذاری یک پست بازاریابی در اینستاگرام درباره کارهای مورد علاقه کاربران با مبلغ هزار دلار پرسشی را طرح کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی مناسبتی موفق چه ویژگی هایی دارد؟

بدون تردید پرسش موردنظر تیم بازاریابی وال استریت ژورنال بسیار ساده و تاثیرگذار است. درست به همین خاطر بسیاری از کاربران نسبت به بیان دیدگاه های شان اقدام کردند. نکته جالب در این میان بیان برخی از نکات مالی درباره درآمد اضافه مردم و همچنین میزان اخذ مالیات از هدیه های دریافتی گران قیمت بود. این امر موجب آموزش برخی از نکات اساسی درباره مدیریت مالی به کاربران شد. بخش قابل ملاحظه ای از کاربران نسبت به وضعیت مالی شان توجه لازم را ندارند. این امر شامل آموزش های مالی نیز هست بنابراین برندها با بیان برخی از نکات اساسی در این میان امکان جلب نظر مخاطب هدف را خواهند داشت. 

روز دروغ آپریل

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

دروغ آپریل یکی از رویدادهای جذاب برای مردم است. این روز به طور معمول با بیان دروغ هایی از سوی مردم و تاکید بر روی غیرواقعی بودن شان همراه است. البته در این میان برخی از برندها ماهیت غیرواقعی ادعای شان را بسیار دیر اعلام می کنند. این امر موجب تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. 

استفاده از ایده های جذاب و دروغ های باورپذیر برای روز دروغ آپریل ضروری محسوب می شود. بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه لازم را نشان نمی دهند بنابراین دروغ های شان برای مخاطب هدف بسیار ساده به نظر می رسد. این امر شاید برای برخی از برندها جذابیت لازم را به همراه داشته باشد، اما در بلندمدت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت کاهش می دهد. 

استفاده از دروغ های باورپذیر باید با استفاده از تجربه دیگر برندها صورت گیرد. یکی از دروغ های جالب در این میان مربوط به برند پی پال است. این شرکت خدمات مالی و درگاه اینترنتی پرداخت، در شوخی آپریلش اقدام به بیان امکان تازه پرینت پول از طریق اپ رسمی برندش کرد. این شوخی در مدت زمانی کوتاه بسیاری از نگاه ها را به خود جلب کرد. نکته جالب اینکه بخش قابل ملاحظه ای از کاربران در عمل به دنبال اجرای این ایده رفتند بنابراین در مدت زمانی کوتاه میزان دانلود اپ رسمی پی پال به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت. 

مسابقه ماراتن بوستون

اجرای مسابقات مارتن در شهر بوستون یکی از سنت های قدیمی در ایالات متحده محسوب می شود. بدون تردید در طول سال‏ های اخیر اجرای این طرح با محدودیت های بسیار زیادی همراه شده است. نکته مهم در این میان تداوم تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از این ایده جذاب است. برخی از کاربران برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به یادآوری خاطرات مطلوب گذشته می کنند. این امر در مورد مسابقات پیش از شرایط کرونایی در بوستون کاربرد بسیار زیادی دارد. این امر موجب جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری قابل ملاحظه بر روی مخاطب هدف می شود. 

مطلب مرتبط: 10 تکنیک بازاریابی مناسبتی که باید از برندهای بزرگ یاد گرفت

روز جهانی خواهران و برادران

یکی از بازه های زمانی جذاب برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف مربوط به روز جهانی خواهران و برادران است. این روز برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این بازه زمانی برنامه بسیار مشخصی دارند. این امر شامل دعوت از کاربران برای انتشار محتوایی شامل نمایش ارتباط‎شان با خواهر یا برادرشان است. در نهایت نیز به ایده های خلاقانه در زمینه تولید چنین محتواهایی هدیه های جذابی داده می شود. 

برخی از برندهای بزرگ برای اعطای جایزه به مشتریان شان به طور مداوم دنبال ایده های جذابی هستند. این امر روز جهانی خواهران و برادران را نیز هدف قرار می دهد. اگر کسب و کار شما در تیم اعضای کارمندان یا مدیران ارشد دارای خواهران و برادران همکاری است، باید نسبت به نمایش نحوه همکاری آن ها اقدام نمایید. این امر جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان در شبکه های اجتماعی خواهد داشت. اگر محتوای بازاریابی برند شما در مدت زمانی اندک وایرال شود، میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس ایده های بازاریابی جذاب است. 

روز جهانی پنیر پیتزا

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

پنیر پیتزا در بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد. بسیاری از غذاهای خوشمزه با استفاده از این پنیر طبخ می شود بنابراین نام گذاری یک روز خاص برای آن ایده جالبی است. اگر کسب و کار شما در زمینه تولید مواد غذایی فعالیت دارد، استفاده از این روز به اندازه کافی جذاب خواهد بود. برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به نمایش پشت صحنه کسب و کارشان در این روز مهم می کنند. به عنوان مثال، برند برگرکینگ در روز جهانی پنیر پیتزا اقدام به نمایش نحوه شخصی سازی بخش قابل ملاحظه ای از منوی برندش با انواع این پنیرها کرد. این امر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد. 

امروزه مردم به دنبال ایده های جذاب برای بازاریابی و تعامل با برندها هستند. بنابراین کسب و کارها باید ایده های جذابی برای تعامل با مشتریان داشته باشند. این ایده ها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد بنابراین استفاده از بازه های زمانی مختلف در فصل بهار، مانند روز جهانی پنیر پیتزا بهانه مناسبی برای تعامل بیشتر با مخاطب هدف خواهد بود. 

روز نمایش محل کار به فرزندان

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

بدون تردید هیچ روز جهانی برای نمایش محل کار از سوی والدین به فرزندان وجود ندارد، با این حال برخی از کسب و کارها برای ایجاد جذابیت های بازاریابی نسبت به نمایش محل کار کارمندان به فرزندان آن ها اقدام می کنند. این امر شامل حضور کودکان در محل کار والدین و خلق موقعیت های بسیار جذابی است. بسیاری از برندها از این موقعیت برای تولید محتوای بازاریابی گسترده ای استفاده می کنند. بدون تردید مشاهده کودکان در کارهای افراد بزرگسال جذابیت های بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی دارد. 

یکی از برندهای موفق در زمینه استفاده از روز نمایش محل کار به فرزندان شرکت کروگر است این خرده فروشی بزرگ به طور معمول در ماه آپریل از کارمندانش برای آوردن فرزندان شان به محیط کار دعوت می کند. این امر موجب خلق موقعیت های بسیار جذابی از سوی کارمندان می شود. شاید در نگاه نخست این امر به اندازه کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کافی نباشد، اما در یک مقیاس گسترده امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. امروزه بسیار از کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال محتوای سرگرم‎کننده هستند بنابراین تولید محتوای جذاب از حضور همزمان کارمندان و فرزندان شان، در هر رده سنی، جذاب خواهد بود. 

مطلب مرتبط:بازاریابی رویدادی چیست؟

روز جهانی سیاره زمین

روز جهانی سیاره زمین یکی از روزهای مناسب برای فعالیت های مربوط به حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری است. بسیاری از موسسه های فعال در این حوزه در این روز اقدام به اطلاع رسانی گسترده به مخاطب هدف شان می کنند. بدون تردید روز جهانی سیاره زمین برای بازاریابی تمام برندها مناسب است. 

کوکاکولا یکی از برندهای موفق در زمینه بازاریابی با استفاده از روز جهانی سیاره زمین است. این برند در سال 2017 نسبت به کاهش استفاده از پلاستیک برای بسته بندی محصولاتش در همین روز اقدام کرد. این امر واکنش بسیار گسترده ای از سوی مشتریان این برند به همراه داشت. درست به همین خاطر بسیاری از مشتریان این برند در آن سال افزایش پیدا کردند. استفاده از بازه های زمانی مناسب برای اعلام اخبار مربوط به کسب و کار اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید برخی از اخبار مربوط به برند برای مشتریان جذابیت های بسیار زیادی داشته باشد، اما اعلام آن ها در زمان نادرست مشکلات زیادی را دامن خواهد زد بنابراین باید در زمان مناسب نسبت به اعلام نکات و رویدادهای مربوط به کسب و کارمان اقدام نماییم. در غیر این صورت فرصت مناسب از دست خواهد رفت. 

روز جهانی دوستی

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

پیدا کردن دوست یکی از نخستین رویدادها در دنیای اجتماعی محسوب می شود. بسیاری از کودکان با پیدا کردن دوست وارد نخستین رابطه های اجتماعی شان می شوند. درست به همین خاطر روز جهانی دوست برای بسیاری از مردم اهمیت دارد. بسیاری از برندها دارای برنامه های بازاریابی مهمی در این روز هستند بنابراین برندها باید به این برنامه های مهم واکنش مناسبی نشان دهند. 

اغلب اوقات فروشگاه های مواد غذایی و به ویژه شیرینی فروشی ها نسبت به روز جهانی دوستی واکنش نشان می دهند. این امر شامل تولید محصولات منحصر به فرد برای مشتریان و همچنین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از شیوه های گوناگون است. گاهی اوقات برندهایی نظیر اورئو، فعال در زمینه تولید انواع کیک و کلوچه، در روز جهانی دوستی از طرح های جذابی برای محصولات و بسته بندی شان رونمایی می کنند. این ایده ها در عین سادگی دارای تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف است بنابراین برندها باید توجه ویژه ای به آن ها نشان دهند. 

روز جهانی مالیات

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

اخذ مالیات یکی از مهمترین راهکارهای درآمدزایی دولت ها محسوب می شود. این هزینه های دریافتی برای فعالیت های عمومی صرف می شود. بسیاری از شرکت ها و موسسه های مالی در روز جهانی مالیات نسبت به بیان جزییات حقوقی مربوط به مالیات در هر فعالیتی اقدام می کنند. این امر تاثیر بسیار مناسبی بر روی آگاهی مردم از وضعیت مالی شان دارد. برخی از برندها نیز در این میان برای حسابرسی به وضعیت کارمندان شان استفاده می کنند. این امر تاثیرگذاری بسیار زیادی برای مخاطب هدف به همراه دارد. برخی از برندها نیز از این روز برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به منظور استفاده از خدمات مالیاتی شان استفاده می کنند. 

مطلب مرتبط: یادگیری ایده های بازاریابی از دل فیلم و سریال

اغلب شرکت های مالی و خدمات مالیاتی در روز جهانی مالیات نسبت به ارائه تخفیف های گسترده اقدام می کنند. این امر با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف صورت می گیرد. افزایش دامنه مشتریان برند با استفاده از این روز مهم یکی از ایده های همیشگی برای موسسه های مالیاتی و مالی محسوب می شود. 

خانه تکانی بهاری

اغلب مردم در بهار اقدام به تمیز کردن خانه و محل کارشان می کنند. این امر یک فرصت استثنایی برای کسب و کارهای فعال در حوزه خدمات نظافتی به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. بسیاری از برندها تمام سال را برای این بازه زمانی صبر می کنند بنابراین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این روز مهم امری ضروری خواهد بود.

برخی از برندها برای بازاریابی در خانه تکانی بهاری احساس نیاز به ایده های بسیار متنوعی دارند. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عین سادگی است. هرچه ایده های بازاریابی برندمان ساده تر باشد، شانس بالاتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهیم داشت. ارائه تخفیف های مناسب و تلاش برای نمایش کیفیت کاری کسب و کارمان امر بسیار مهمی است. اگر این امر مدنظر کسب و کارها قرار داشته باشد، امکان افزایش فروش به صورت قابل ملاحظه در این بازه زمانی فراهم خواهد شد. 

روز تعامل با مشتریان

برترین ایده های بازاریابی برای فصل بهار

شناخت و تعامل با مشتریان برای بسیاری از برندها مهم است. این روز در فصل بهار از سوی اغلب کسب و کارها برای شناخت هرچه بهتر مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب اوقات برندها اقدام به طرح پرسش هایی برای شناخت بهتر مشتریان شان می کنند. البته اگر شما نیز در این میان از چنین ایده هایی استفاده نمایید، شانس مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. این امر یکی از نکات مهم برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. 

یک ایده جذاب برای بازاریابی در روز تعامل با مشتریان تلاش برای استفاده از محتوای تولیدی آن هاست. این امر موجب تقویت انگیزه مشتریان برای تعامل با برند شما خواهد شد. برخی از کسب و کارها به طور مداوم نسبت به تعامل با مشتریان شان بی توجه هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند بنابراین باید نسبت به رفع شان در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کرد. در غیر این صورت ریزش مشتریان امری طبیعی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای ماه دسامبر

امروزه بازاریابی برای مخاطب هدف دردسرهای زیادی دارد. یکی از چالش های اصلی در این میان سلیقه بسیار متفاوت و انتظارات گسترده مشتریان از برندهاست. این امر مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. استفاده از مناسبت های مورد بحث در این مقاله برای پیگیری وضعیت بازاریابی برندها به بهترین شکل ممکن برای کسب و کارها مناسب خواهد بود. بدون تردید مناسبت های بسیار بیشتری در بازارهای محلی برای بازاریابی و تولید محتوا وجود دارد. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای شناسایی مناسبت های موردنظر است. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QIlJs184
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه