دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی محصولات پرفروش دیجیتالی

بازار کدام محصولات دیجیتالی حسابی داغ است؟

4 ماه پیش ( 1402/7/9 )

محصولات دیجیتال مثل نمونه های کلاسیک وجود فیزیکی ندارند. با این حال امروزه اغلب مردم دنیا دست کم یک محصول دیجیتال در طول زندگی شان خریداری کرده اند. از آلبوم های موسیقی گرفته تا کتاب الکترونیکی و دوره های آنلاین، همه و همه محصول دیجیتال محسوب می شوند. 

اگرچه مردم به راحتی برای خرید محصولات دیجیتال دست به جیب می شوند، اما کمتر کسی با خودش فکر کرده چطور از این بازار بزرگ سهمی برای خودش دست و پا کند. خب هرچه باشد بقیه کارآفرینان که معجزه نمی کنند. پس قاعدتا شما هم باید بتوانید کسب و کاری برای خودتان در حوزه محصولات دیجیتال راه بیندازید. 

اولین سوالی که در مسیر راه اندازی کسب و کار در حوزه محصولات دیجیتال سر راه آدم سبز می شود، نوع محصولات است. بی شک کلی محصول دیجیتال در دنیا وجود دارد و همین امر حسابی کارآفرینان را گیج می کند. آیا تا حالا فکر کرده اید برای شروع کسب و کار در این حوزه اصلا چه محصولاتی حسابی پرطرفدار هستند؟ این سوالی است که ما در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. پس با ما همراه باشید تا در یک ماجراجویی کوتاه اما هیجان انگیز نتیجه کار را به اتفاق شما بررسی کنیم. 

پرطرفدارترین محصولات دیجیتالی

پرطرفدارترین محصولات دیجیتالی

محصولات دیجیتال بیشتر از اینکه در قالب یک محصول فیزیکی معنا شوند، با هویت شان شناسایی می گردند. مثلا سایتی را در نظر بگیرید که دوره های آموزشی به فروش می رساند. در این صورت دوره های مورد نظر مثل کلاس درس واقعی نیستند. در عوض شما با مشاهده مجموعه ای از ویدئوها مهارت مورد نیازتان را کسب خواهید کرد؛ به همین سادگی!

مطلب مرتبط: معمای بازاریابی برای محصولات دیجیتال

نکته جذاب اینکه دامنه محصولات دیجیتالی بی نهایت گسترده است. البته ما قصد نداریم در این بخش شما را با کلی از محصولات مختلف در این حوزه آشنا کنیم. در عوض یک راست رفته ایم سراغ محبوب ترین محصولاتی که حسابی در بازار فروش دارند. اینطوری شما استارت کارتان را با محصولاتی که فروش شان تضمین شده، می زنید. البته قبل از اینکه سراغ فهرست طلایی مان برویم، باید به یک سوال مهم دیگر پاسخ دهیم: چرا محصولات دیجیتال در مقایسه با محصولات فیزیکی ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارند؟

محصولات دیجیتال در برابر محصولات فیزیکی!

محصولات دیجیتال در برابر محصولات فیزیکی!

کارآفرینان باهوش قبل از اینکه دست به کار شده و سرنوشت کسب و کارشان را به ایده ای تازه گره بزنند، حسابی درباره اش تحقیق می کنند. این دقیقا همان کاری است که ما در این بخش سعی می کنیم برای تان انجام دهیم. به زبان خودمانی، ما قصد داریم درباره اینکه محصولات دیجیتال دقیقا چه مزایایی برای فروش دارند، حرف بزنیم. پس اجازه دهید بدون مقدمه چینی اضافه، یک راست برویم سراغ اصل مطلب.

هزینه کمتر برای فروشنده

هزینه کمتر برای فروشنده

شما به عنوان فروشنده یک محصول دیجیتال لازم نیست هزینه زیادی برای تهیه یا عرضه آن انجام دهید. مثلا کتاب الکترونیکی را در نظر بگیرید؛ شما به عنوان یک انتشارات نه هزینه کاغذ دارید، نه حتی لازم است با فروشگاه های بزرگ کتاب توافق کنید. در عوض کافی است یک سایت معتبر برای خودتان داشته باشید و با برخی از کتابفروشی های دیجیتال همکاری کنید. 

نکته جالب اینکه همکاری میان کسب و کارهای دیجیتال معمولا خیلی سریع تر از نمونه های کلاسیک صورت می گیرد. این یعنی شما با یک دنیای کسب و کار که اتفاقا روی دور تند قرار گرفته، رو به رو هستید. اگر آدمی هستید که همیشه کارها را سریع و بدون فوت وقت انجام می دهد، این شیوه مدیریت کسب و کار حسابی به دردتان خواهد خورد. 

سود بیشتر

سود بیشتر

وقتی هزینه های تهیه و عرضه محصولات حسابی پایین باشد، شما هم از طرف دیگر لازم نیست نگران حاشیه سودتان باشید. این روزها حاشیه سود کسب و کارهایی که محصولات دیجیتال به فروش می رسانند، سر به فلک می کشد. با این حساب حتی یک لحظه درنگ هم برای ورود به این حوزه جایز نیست. 

کسب و کارهای دیجیتال روز به روز توسعه بیشتری پیدا می کنند. شاید فکر کنید دنباله روی از ترندهای مقطعی این جریان را به وجود آورده و خیلی زود ماجرا تمام می شود. خب در این صورت باید به شما درباره منطق بازار توضیح دهیم. اگر این روزها کسب و کارهای دیجیتالی نان شان در روغن است، این نه به خاطر ترندهای مقطعی، بلکه تغییر سلیقه مشتریان است. بنابراین شما باید هرچه زودتر خودتان را با این تغییر سلیقه همراه کنید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: معمای بازاریابی برای محصولات دیجیتال

محصولاتی با انعطاف پذیری بیشتر

محصولاتی با انعطاف پذیری بیشتر

محصولاتی که در حوزه دیجیتال به فروش می رسند، معمولا انعطاف بسیار زیادی دارند. این امر به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را به بهترین شکل ممکن سر و سامان داده و اوضاع تان را بهبود ببخشید. 

معمولا کارآفرینان دوست دارند در یک حوزه تخصصی کار کنند. از این نظر محصولات دیجیتال به شما کمک زیادی خواهند کرد. شما می توانید فقط در یک حوزه خاص، مثل دوره های آموزش نگهداری از خودروهای لوکس، فعالیت کنید. اینطوری نه تنها بازار هدف گسترده ای خواهید داشت، بلکه دیگر لازم نیست برای کسب سود به هر دری زده و محصولات غیرمرتبط با تخصص تان را عرضه کنید. 

آینده آموزش با فناوری دیجیتال

آینده آموزش با فناوری دیجیتال

تجربه پاندمی کرونا به همه نشان داد آینده آموزش در دستان فناوری های دیجیتال است. تجربه استفاده از انواع پیام رسان و پلتفرم های مخصوص آموزش به خوبی کاربردهای این حوزه را نشان داد. با این حساب شما دیگر نباید نگرانی به خودتان راه دهید. البته کم نیستند کسانی که در برابر این موج تغییرات مقاومت می کنند. با این حال شما باید خودتان را مصمم نشان داده و تردید به خودتان راه ندهید. 

بهترین محصولات دیجیتال برای فروش

بهترین محصولات دیجیتال برای فروش

حالا که برخی از ویژگی های محصولات دیجیتال را مرور کردیم، دیگر باید برویم سراغ اصل مطلب. بسیاری از کسب و کارها هنوز در ابتدای راه هستند و مسیر بی نهایت طولانی برای موفقیت پیش روی دارد. در این میان ریسک عرضه محصولات دیجیتال برای آنها خیلی زیاد به حساب می آید. ما در این مقاله قصد داریم برخی از محصولات دیجیتال مناسب برای فروش را بررسی کنیم. این محصولات نه تنها به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک می کند، بلکه از نظر فروش نیز امتحان شان را پس داده اند. پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این فهرست طلایی بیندازیم.

مطلب مرتبط: تغییرات بازاریابی دیجیتال در سال 2023

محصولات آموزش دیجیتال

محصولات آموزش دیجیتال

آموزش دیجیتال یا آنلاین در طول سال های اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. شاید ذهن همه فورا سراغ همه گیری کرونا برود، اما راستش را بخواهید موج محبوبیت این محصول قبل از این ماجراها شروع شده بود. آموزش دیجیتال به آدم ها فرصت شخصی سازی برنامه روزانه و مدیریت زمان های مرده شان را می دهد. مثلا اگر شما فقط آخر شب ها زمان خالی دم دست دارید، می توانید به خوبی از آموزش دیجیتال برای پر کردن این زمان پرت استفاده کنید. 

باور کنید یا نه، این روزها حتی دانشگاه های بزرگی مثل کمبریج هم دوره های آموزش آنلاین برگزار می کنند. نکته جالب اینکه بسیاری از افراد برای کسب این مدارک با هم رقابت کرده و بازار بی نهایت داغی در این میان جریان دارد. پس بد نیست شما هم به فکر راه اندازی یک دوره باشید. 

اگر مهارت لازم برای راه اندازی یک دوره را ندارید، بد نیست فروش دوره ها را امتحان کنید. برای این کار فقط باید ارتباط خوبی با سازنده های دوره های آنلاین گرفته و به مثابه واسطه ای برای فروش دوره ها عمل کنید. اینطوری نه تنها درآمد خوبی برای خودتان رقم خواهید زد، بلکه به دیگران برای فروش دوره های آموزش آنلاین نیز کمک می کنید. 

نقش شما در سناریوی بالا دقیقا مثل آمازون یا eBay است. شما در این میان محصول خاصی را تولید نمی کنید، بلکه با عرضه محصولات به بهبود وضعیت کسب و کارتان کمک کرده و اوضاع را کمی هم که شده بهتر می کنید. 

لایسنس محصولات دیجیتال

لایسنس محصولات دیجیتال

آیا تا حالا هوس ادیت عکس با لایت روم یا فوتوشاپ به سرتان زده است؟ در این صورت اولین مشکلی که پیدا می کنید، بحث لایسنس این نرم افزارهاست. خب ادوبی که محض رضای خدا دست به طراحی نرم افزار نمی زند. در عوض انتظار کسب سود قابل ملاحظه ای را دارد. 

کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، استفاده از فرصت های همکاری با ادوبی برای عرضه و فروش لایسنس محصولاتش است. در این میان سهم اندکی از فروش گیر شما آمده و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. ماجرا جالب شد، نه؟

یادتان باشد، شما در بازار فروش لایسنس محصولات تنها نیستید. بنابراین نباید خیلی به خودتان امیدوار شوید. در عوض تمام تلاش تان برای رقابت مناسب با دیگران را به کار گیرید. به علاوه، گاهی اوقات کسب نمایندگی فروش لایسنس برخی از محصولات به این سادگی ها نیست.

بنابراین باید خودتان را برای ارتباط مناسب با شرکت های مختلف آماده کنید. خب مثلا برندی مثل ادوبی که اعتبارش را از سر راه نیاورده که لایسنسش را از هر طریقی به فروش برساند!

عضویت در بانک های اطلاعاتی

عضویت در بانک های اطلاعاتی

آیا تا حالا به شیوه کسب و کار اسپاتیفای دقت کرده اید؟ این برند هیچ محصولی را تولید نمی کند. در عوض امکان دسترسی به میلیون ها ترک موسیقی را فراهم کرده و کلی هم طرفدار در سراسر دنیا دارد. اگر کمی با دقت ماجرا را تماشا کنیم، اسپاتیفای به معنای دقیق کلمه لایسنس شرکتی را هم به فروش نمی رساند. این دقیقا همان نکته ای است که ما را به سوی نوع دیگری از فروش محصولات دیجیتال راهنمایی می کند.

فروش حق عضویت در بانک های اطلاعاتی یکی از روش های جذاب کسب و کار محسوب می شود. مثلا برندی را در نظر بگیرید که به طور تخصصی در زمینه گردآوری مقالات علمی فعالیت دارد. این برند احتمالا برای درآمدزایی از پژوهشگران حق عضویت دریافت می کند. 

اگر با دقت به ماجرا نگاه کنیم، در این میان هیچ خبری از تولید یک محصول تازه نیست. در عوض کارآفرینان قصه ما بیشتر شبیه کلکسیونرها عمل می کنند. اینطوری نه تنها کلی از افراد در سراسر دنیا به اطلاعات یا محتوای مورد نیازشان دسترسی پیدا می کنند، بلکه درآمد مناسبی هم راهی حساب آنها خواهد شد.

اگر شما هم فکر می کنید سلیقه خوبی در زمینه آرشیو کردن محتوا دارید، بد نیست شانس تان در این حوزه را امتحان کنید. البته ماجرا خیلی بیشتر از آرشیو محتواست؛ چراکه در این میان شما باید یک تیم حرفه ای برای گردآوری تمام اطلاعات یا محتوای مورد نیاز مخاطب تان راه بیندازید. وگرنه همیشه ممکن است برخی جزییات از زیر دست تان در برود. آن وقت شما می مانید و کلی مشتری ناراضی از سر تا پای کسب و کارتان.

قالب و ابزارهای دیجیتال

قالب و ابزارهای دیجیتال

دنیای دیجیتال شرایط خاص خودش را هم دارد. شما نمی توانید در عصر دیجیتال زندگی کرده و سبک زندگی تان همچنان شبیه دهه 70 یا 80 میلادی باشد. مثلا سفارش یک وعده غذا را در نظر بگیرید؛ قبلا مردم تلفن به دست سفارشات شان را ثبت می کردند. با این حال در دوران کنونی همه چیز به لطف اینترنت و اپ های موبایلی بدون حتی یک تماس تلفنی سازماندهی می شود. نکته کلیدی در این میان شما می توانید موقعیت خوبی از نظر کاری برای خودتان دست و پا کنید. قبل از اینکه کلی سوال در این مورد در ذهن تان شکل بگیرد، اجازه دهید ماجرا را کمی دقیق تر بررسی کنیم. 

ابزارهای دیجیتال فقط اسم هایی لوکس نیستند که آدم را گمراه کنند. در عوض این ابزارها برای استفاده واقعی طراحی شده اند. ما در روزنامه فرصت امروز چنین ابزارهایی را برای ساده سازی تجربه زندگی در متن دنیای دیجیتال تعریف می کنیم. بنابراین زندگی در دنیای دیجیتال بدون این ابزارها اصلا رنگ و بویی ندارد. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه رایج بازاریابی دیجیتالی

موقعیت شغلی که شما در این میان می توانید برای خودتان فراهم کنید، فروش چنین ابزارهایی است. فرقی ندارد شما خودتان ابزارهای مورد بحث را طراحی کرده باشید تا فقط به عنوان واسطه کار کنید، در هر صورت درآمد بی نهایت زیادی نصیب تان خواهد شد. کافی است کمی هم که شده به خودتان سخت گرفته و ابزارهایی مطابق با نیاز مردم یا کارآفرینان طراحی کنید. اینطوری دیگر لازم نیست منتظر جلب نظر بقیه کارآفرینان برای فروش محصولات شان بمانید!

بخش دیگری از کار که باید حواس تان به آن باشد، فروش قالب های سایت است. این روزها طراحی سایت سود زیادی به همراه دارد و شما هم باید حواس تان به این بخش از کار باشد. پس چه بهتر که مهارتی در زمینه طراحی قالب سایت پیدا کنید. باور کنید یا نه، این روزها کارآفرینان حاضرند مبالغ باورنکردنی برای قالب سایت ها پرداخت کنند. پس منتظر چه هستید؟ اگر در این حوزه مهارت خاصی دارید، باید از همین امروز کارتان را شروع کنید و یک منبع درآمد مطمئن برای خود بسازید. 

منابع:

https://www.shopify.com

https://themeisle.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/57GuAhXI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه