دوشنبه, ۲۴ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Mon, 14 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

قیمت گذاری محصولات اصلی ترین بخش تعامل با مشتریان و جلب نظرشان برای خرید محسوب می شود. بسیاری از برندها در این راستا از هیچ استراتژی خاصی استفاده نمی کنند. درست به همین خاطر نیز اغلب برندها وضعیتی معمولی دارند. اگر شما در تلاش برای توسعه کسب و کارتان به طور قابل ملاحظه ای هستید، باید جلب نظر مشتریان براساس قیمت گذاری استراتژیک را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای افزایش شانس تان در بازار رقابتی کسب وکار کمک خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از خرده فروشی های بزرگ برای جلب نظر مشتریان از الگوی قیمت گذاری استراتژیک استفاده می کنند. بدون تردید این امر در نگاه نخست بیش از اندازه معماگونه به نظر می رسد. اگر شما هم درباره این استراتژی شک و تردید دارید یا اینکه شیوه کار با آن را نمی دانید، مقاله کنونی مخصوص شماست. در ادامه سه استراتژی اصلی برای قیمت گذاری مناسب و جذاب محصولات را مرور خواهیم کرد. 

قیمت گذاری براساس ارزش واقعی محصولات

فرض کنید شما به تازگی یک موسسه ورزش و سلامتی به راه انداخته اید. اگر شما قصد قیمت گذاری بر روی خدمات تان برای مشتریان را داشته باشید، چه کاری را انجام می دهید. شاید برخی از کارآفرینان هیچ پاسخ مشخصی نداشته باشند، اما برندهای بزرگ همیشه از الگوی ارزش واقعی محصولات پیروی می کنند. 

مطلب مرتبط: قیمت گذاری پویا و تاثیر آن بر خرده فروشی های آنلاین

 ارزش واقعی محصولات با مقایسه ساده ارزش کالا یا خدمات موردنظر صورت می گیرد. اگر دیگر موسسه های ورزشی خدمات مربوط به لاغری را ارزان تر از آنچه شما فکر می کنید، عرضه می کنند، شما هم باید چنین الگویی را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. مقایسه سطح قیمت ها و تلاش برای قیمت گذاری پایین تر خدمات از سوی برندهای تازه تاسیس استراتژی هوشمندانه ای محسوب می شود. این امر به شما فرصت کافی برای جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن را خواهد داد. 

ایراد اصلی برخی از برندها تلاش برای قیمت گذاری محصولات بدون توجه به سایر رقبای شان است. این امر دردسرهای زیادی برای چنین کسب و کارهایی به همراه خواهد داشت بنابراین شما باید همیشه نیم نگاهی به عملکرد رقبای تان داشته باشید. این امر در قیمت گذاری مناسب محصولات نقش اصلی را ایفا می کند. 

قیمت گذاری میکرو برای تازه کارها

سالانه شمار بسیار زیادی برند برای نخستین بار در عرصه کسب و کار وارد می شوند. این امر به معنای ضرورت استفاده از الگوهای تازه و تاثیرگذار برای چنین کسب و کارهایی است. اگر شما در این راستا عملکرد مناسبی از خودتان نشان ندهید، هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت.

اغلب برندها محصولات شان را به طور عمده بسیار ارزان تر از خرید تکی عرضه می کنند. این امر مشتریان را به سوی خرید عمده ترغیب می کند. اگر شما یک برند تازه کار هستید، یکسان سازی قیمت تک فروشی با عمده فروشی ایده جذابی خواهد بود. بسیاری از کسب و کارها در ابتدای مسیرشان از چنین ایده ای سود می برند بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، استفاده از این ایده دست کم برای چند ماه ابتدایی شروع به کارتان کاربردی خواهد بود. 

قیمت گذاری ویژه بر روی محصولات

آخرین ایده ای برای قیمت گذاری استراتژیک شامل استفاده از عنوان «قیمت ویژه» است. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. وقتی شما قیمت یک محصول را به طور ویژه ای کاهش می دهید، انگیزه مشتریان برای خرید افزایش پیدا خواهد کرد. خرده فروشی ها به بهترین شکل ممکن برای فروش محصولات در مناسبت های مهم یا پایان هر فصل از این ایده استفاده می کنند. 

تنها خطر در زمینه استفاده از استراتژی قیمت ویژه تردید مشتریان و عدم باورپذیری اش است بنابراین شما باید در این راستا قیمت ها را به طور قابل ملاحظه‎ و باورپذیر کاهش دهید در غیر این صورت خبری از خرید مشتریان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: قیمت گذاری محصولات با استراتژی آزمون و خطا

قیمت گذاری استراتژیک به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان کمک می کند. از آنجایی که در این استراتژی مشتریان نیز امکان استفاده از محصولات با قیمت های مناسب را دارند، بهترین گزینه برای تمام کسب و کارها خواهد بود. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HKK7l0Hk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه