جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فعالیت تجاری در بازار بدون شناسایی دقیق رقبا امکان پذیر نیست. مگر اینکه شما در یک بازار خیالی فقط خودتان مشغول تولید محتوا و عرضه محصولات گوناگون باشید. خب در دنیای امروز مشتریان با کلی گزینه مختلف برای خرید رو به رو هستند. با این حساب رقابت میان برندهای گوناگون امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود. نکته مهم در این میان شناسایی رقبا پیش از شروع ماراتن اصلی است. خب خیلی از کارآفرینان اصلا هیچ ایده ای درباره رقبای اصلی شان در بازار ندارند. به همین خاطر در مواقع حساس یکهو غافلگیر شده و ضربه فنی می شوند. این همان سرنوشتی است که شما باید هر طور شده از شر آن در امان بمانید. 

ما در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی درباره شناسایی رقبا در بازار یاد دهیم. قبل از اینکه سراغ اصل ماجرا برویم، باید کمی درباره رقبا در بازار صحبت کنیم. بی شک سطح رقابت در بازارهای مختلف با هم فرق دارد. مثلا در حوزه ای مثل فولاد یا صنایع سنگین به طور طبیعی میزان رقابت بسیار کمتر است. با این حال خیلی بعید به نظر می رسد در یک حوزه خاص اصلا رقابتی وجود نداشته باشد. به طور مشابه وقتی وارد حوزه هایی مثل لوازم خانگی یا الکترونیک می شویم، میزان رقابت افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت. همین حالا اگر قصد خرید یخچال برای خانه تان را داشته باشید، احتمالا دست کم با 10 تا برند گوناگون رو به رو خواهید شد. در این شرایط انتخاب یک برند از میان گزینه های مختلف اگر سخت ترین کار دنیا نباشد، خیلی هم آسان نخواهد بود. درست به همین خاطر شناسایی دقیق رقبا کاری است که تمام برندها باید به خوبی انجام دهند تا مشتریان را راحت تر به دست بیاورند. 

وقتی شما آگاهی دقیقی از رقبای تان نداشته باشید، به طور ناخودآگاه شبیه آنها می شوید. آن وقت اطلاع از جزییات مربوط به برندها کاری بی نهایت سخت خواهد شد. خب مشتریان که نمی توانند ریز فعالیت های هر برند را زیر ذره بین ببرند. برای آنها تفاوت های معنادار میان برندها تعیین کننده خواهد بود. پس شما باید هر طور شده این تفاوت ها را برجسته کرده و نشان دهید نقشه و برنامه ای برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان دارید. شاید فقط در این صورت اندک شانسی برای تعامل با مخاطب تان پیدا کنید. 

شما در این مقاله یاد می گیرید چطور رقبای تان در بازار را شناسایی کرده و استراتژی مناسبی برای رقابت با آنها طراحی کنید. خب اگر در طول سال های اخیر به طور مداوم در رقابت با دیگران شکست خورده اید، شاید بد نباشد یک تجدیدنظر در نحوه شناسایی و رقابت با آنها انجام دهید. پس منتظر چه هستید؟ کوله پشتی تان را آماده کنید تا ماجراجویی مان را شروع نماییم. 

چرا باید رقبای تان را بشناسید؟

چرا باید رقبای تان را بشناسید؟

اولین سوالی که در اینجا مطرح می شود، دلیل شناخت رقباست. خب اگر من و شما رقبای خودمان را نشناسیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اجازه دهید از یک مثال جذاب برای درک بهتر موضوع استفاده کنیم. تیم فوتبالی مثل رئال مادرید را در نظر بگیرید؛ بی شک این تیم با موفقیت های پی در پی در طول دهه های متمادی کلی طرفدار در دنیا برای خودش دارد. اگر دقت کرده باشید، این تیم معمولا برای رقابت با تیم های بزرگی مثل بارسلونا یا منچستر سیتی حسابی خودش را آماده می کند. در حالی که برای بازی های کم اهمیت تر حتی به بازیکنان نیمکت نشین یا جوانش میدان می دهد. حالا اگر تیم قصه ما درک درستی از رقبای اصلی اش نداشته باشد، اصلا بعید نیست در یک بازی بی نهایت مهم بازیکنان جوان و ناکارآمدش را روانه میدان کند. اینطوری در یک مسابقه بی نهایت مهم سنگ روی یخ شده و هواداران نیز حسابی حسرت موقعیت از دست رفته را خواهند خورد. 

مطلب مرتبط: چگونه در عرصه بازاریابی رقبای مان را تحت نظر داشته باشیم؟

ماجرای بالا شاید کمی خیالی به نظر برسد، اما در عرصه کسب و کار بارها و بارها تکرار می شود. اگر شما نتوانید رقبای تان را شناسایی کنید، اوضاع تان در بازار اصلا تعریفی نخواهد داشت. این امر می تواند به مرور زمان شما را در مسیر اثرگذاری بر روی مخاطب با مشکلات بی نهایت زیادی رو به رو سازد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه طرح و برنامه ای درست برای شناسایی رقبا دم دست داشته باشید. 

وقتی شما درک درستی از رقبای تان پیدا کنید، می توانید به چند سوال اساسی جواب دهید. مثلا اینکه آنها چطور در بازار فعالیت می کنند، چه پیشنهاداتی به مشتریان می دهند و چطور از پس ماموریت تبدیل خریداران به مشتریان وفادار برمی آیند از جمله مواردی است که به شما برای فعالیت بهتر در بازار کمک خواهد کرد. 

یادتان باشد، یادگیری نکات تازه از رقبا خودش نوعی میانبر محسوب می شود. بنابراین شما باید در وهله نخست از ماهیت رقبای تان خبر داشته باشید. این امر می تواند شما را در نقطه برتری از بازار در مقایسه با دیگران قرار دهد. 

ما در ادامه قصد داریم به شما مسیری تا حد امکان ساده و صدالبته اثرگذاری برای شناسایی رقبا نشان دهیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب را به ساده ترین شکل ممکن دنبال کنید. خب منتظر چه هستید؟ با ما همراه شوید تا این ماموریت را به اتفاق هم به پایان برسانیم. 

یافتن رقبا: ماموریتی برای موفقیت پایدار

یافتن رقبا

یافتن رقبا در بازار شاید در اولین نگاه خیلی ساده به نظر برسد، اما همیشه ممکن است همراه با اشتباهات مرگباری شود. خب شما به سادگی می توانید یک برند را با رقیب خود اشتباه بگیرید. آن وقت کل مسیر توسعه کسب و کارتان به اشتباه طی خواهد شد؛ چراکه یک الگوی اشتباه از رقابت را در سر داشته اید. 

ما در این بخش سعی می کنیم به شما نشان دهیم چطور باید از عهده ماموریت شناسایی درست رقبا برآیید. این امر به شما کمک می کند تا اوضاع تان را بهتر مدیریت کرده و شانس بیشتری نیز برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا کنید. ما در روزنامه فرصت امروز قبل از اینکه سراغ ادامه ماجرا برویم، قصد داریم کمی درباره رقبای مستقیم و غیرمستقیم با شما حرف بزنیم. اصلا تفاوت این دو مدل رقیب در چیست؟

رقبای مستقیم در واقع آن دسته از برندهایی هستند که محصولاتی دقیقا مشابه شما تولید می کنند. این امر موجب می شود تا سطح فعالیت چنین برندهایی دقیق مطابق شما گردیده و مشتریان یکسانی داشته باشید. کارآفرینان به طور معمول نسبت به این دسته از رقبا حساسیت بیشتری نشان می دهند. ما هم چنین حساسیتی را معتبر می دانیم؛ چراکه کم آورد جلوی آنها به معنای از دست رفتن تمام فرصت های توسعه کسب و کار خواهد بود. 

دسته دیگری از رقبا اما به طور مستقیم جلوی روی شما قرار نمی گیرند. با این حال زنجیره مشتریان مشترک موجب می شود به طور غیرمستقیم با شما رقابت کنند. مثلا اگر شما در زمینه تولید رم لپ تاپ فعالیت دارید، شاید برندی که خودش لپ تاپ تولید می کند، رقیب شما محسوب شود؛ چراکه احتمالا دوست ندارد بازار رم محصولاتش را به شما واگذار کرده و دنبال یک همکار بهتر می گردد. 

با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم، شما باید در انتخاب و شناسایی رقبا حساسیت زیادی به خرج دهید؛ چراکه اشتباه گرفتن رقبای مستقیم و غیرمستقیم تاوان سنگینی برای تان به همراه خواهد داشت. ما در ادامه سعی می کنیم نکات کلیدی و معتبر برای بررسی هرچه دقیق تر رقبا را به شما آموزش دهیم. 

مطلب مرتبط: تکنیک های بررسی عملکرد رقبا به شیوه ساده

مطالعه بازار: شروعی پرقدرت

مطالعه بازار

مطالعه بازار نه تنها به شما فرصت شناسایی رقبا را می دهد، بلکه در وهله نخست موقعیت خودتان را نیز روشن خواهد کرد. این مسئله اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر بازاریابی دارد. خب شما تا وقتی اوضاع خودتان در بازار را به خوبی درک نکنید، هیچ وقت فرصت اثرگذاری ویژه بر روی دیگران را نخواهید داشت. 

تا حالا چند بار پیش خودتان درباره موقعیت برندتان در بازار فکر کرده اید؟ راستش را بخواهید، خیلی از کارآفرینان اصلا درباره این نکات فکر نمی کنند. این امر می تواند دردسرهای زیادی برای شما به همراه داشته و حتی اوضاع تان را نیز با مشکلات سنگینی رو به رو کند. وقتی شما بدون توجه به موقعیت برندتان دنبال شناسایی رقبا هستید، مثل این است که یک بازیکن والیبال بدون اینکه حوزه تخصصی اش را بداند، به دنبال شناسایی رقبایش در ورزش بوکس باشد!

مطالعه بازار فقط کاری سمبلیک نیست تا از مسئولیتش رهایی یابید. در عوض باید آن را به چشم ماموریتی مهم نگاه کنید. پیش خودتان درباره رقبا کمی با احترام بیشتر فکر کنید. خب آنها می توانند سرنوشت شما در بازار را به طور کامل تغییر دهند. به همین خاطر اگر حواس ‏تان نباشد، در یک چشم به هم زدن از گردونه رقابت حذف می شوید. آن وقت شما می مانید و کلی حسرت که دیگر فرصتی برای جبران شان هم ندارید. 

اولین گام در مطالعه بازار شناسایی حوزه کاری تان است. شما دقیقا در کجای بازار حضور دارید. وقتی موقعیت خودتان را پیدا کردید، در واقع مرکز دایره را یافته اید. آن وقت می توانید برندهای اطراف تان را مورد توجه قرار داده و آنها در قالب رقبای مستقیم یا غیرمستقیم دسته‎بندی کنید. یادتان باشد، برخی از برندها نیز اصلا رقیب شما نیستند. پس دور آنها را خط بکشید. لازم نیست همیشه خودتان را در کانون توجه مشتریان قرار داده یا به زور یک برند را رقیب خود کنید. در عوض بد نیست گاهی اوقات کاملا نور پایین حرکت کرده و کارتان را پیش ببرید. 

اگر نظر ما را بخواهید، بد نیست گاهی اوقات یافته های تان از مطالعه بازار را به طور نظام مند ثبت کنید. این یعنی یک آرشیو مناسب تهیه کرده و یافته های خود را در درون آن قرار دهید. اینطوری هر وقت نیاز داشتید، یک منبع مناسب از اطلاعات دم دست تان خواهد بود. البته پس از مدتی اطلاعات قدیمی دیگر به درد نخواهد خورد. به همین خاطر باید آنها را با داده های تازه جایگزین سازید. وگرنه کارتان با مشکلات زیادی رو به رو می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی بهتر با تحلیل عملکرد رقبا

استفاده از نظرات مشتریان: منبعی غنی و رایگان

استفاده از نظرات مشتریان

مشتریان معمولا نظرات بسیار دقیقی درباره برندها دارند؛ چراکه به عنوان مشتری سختگیری زیادی برای خرید داشته و همیشه به دنبال بهترین برندهای دنیا هستند. این امر به آنها فرصت خوبی برای ارزیابی و مقایسه برندهای گوناگون می دهد. پس اگر فکر کرده اید بدون توجه به نکات کلیدی در زمینه نظرات مشتریان فرصت یافتن رقبای تان را دارید، در اشتباهید. 

ماجرای اصلی در این میان ترجیح شما برای طی یک مسیر طولانی یا استفاده از میانبر برای یافتن رقباست. خب هیچ کارآفرین عاقلی از مسیرهای طولانی برای یافتن رقبا سود نمی برد. پس بهتر است شما هم در این رابطه کمی منطقی تر ماجرا را زیر ذره بین ببرید. این مسئله می تواند برای شما جذابیت زیادی به همراه داشته و اوضاع تان را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

آیا رابطه شما در بازار با مشتریان در سطح مناسبی است؟ متاسفانه خیلی از برندها فکر می کنند باید طوری در بازار سرد با مشتریان بخورد کنند که نگو و نپرس. اگر شما هم جزو این دسته از برندها هستید، تا همینجا هم مسیر توسعه کسب و کارتان را برعکس طی کرده اید. به همین خاطر باید از همین حالا تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان داشته باشید. این امر می تواند به شما برای تعامل بهتر با مشتریان کمک کرده و اوضاع تان را نیز بهبود بخشد. پس به جای اینکه الکی ماجرا را به خودتان سخت بگیرید، بد نیست کمی هم که شده به فکر توسعه روابط تان با مشتریان باشید. این امر نه تنها در رابطه با شناسایی رقبا به شما کمک خواهد کرد، بلکه دامنه مشتریان وفادارتان را نیز بیشتر می کند. 

یادتان باشد، نظرات و بازخوردهای دریافتی از مشتریان نباید همیشه مثبت باشد. برخی از مدیران انتظار دارند مشتریان همیشه از آنها تعریف و تمجید کنند. خب این مدل تعریف و تمجیدها در دنیای امروز دیگر جایی ندارد. به همین خاطر شما باید خودتان را برای استفاده از نظرات منفی نیز آماده سازید. 

هر نظر  منفی در واقع نقطه ضعف برند شما را نشان می دهد. معمولا این نظرات همراه با اشاره به یک برند موفق نیز هست. به همین سادگی شما در صورت تحلیل نظرات منفی مشتریان آدرس رقبای تان را پیدا خواهید کرد. مثلا کسانی که از خودروهای چینی دل خوشی ندارند، معمولا به تجربه موفق برندهایی مثل هیوندای یا تویوتا اشاره می کنند. این امر نشان دهنده رقیب اصلی برندهای چینی در دنیای کسب و کار است. بی شک شما هم با کمی دقت می توانید رقبای اصلی تان در بازار را به ساده ترین شکل ممکن پیدا کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان در بازار را بهبود بخشید. این نکته می تواند به شما برای تعامل بهتر با مخاطب تان حسابی کمک نماید. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار ارزیابی نظرات مشتریان به دقیق ترین شکل ممکن هستیم. در این مسیر شما می توانید از توانایی های هوش مصنوعی نیز به بهترین شکل ممکن سود ببرید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. بالاخره تغییرات بازار یک جایی باید به درد شما بخورد، مگر نه؟

مطلب مرتبط: بازاریابی تاثیرگذار با جمع آوری اطلاعات از رقبا

مرور شبکه های اجتماعی: ایده ای جذاب و تازه

مرور شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از محیط های کلیدی برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها برای اینکه اوضاع شان در دنیای کسب و کار را به خوبی پیش ببرند، به دنبال استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی هستند. شما از طریق مرور انتقادی شبکه های اجتماعی همیشه می توانید رقبای اصلی تان در بازار را شناسایی کرده و سر وقت شان بروید. این امر به شما کمک شایانی برای اثرگذاری بر روی مخاطب خواهد کرد. 

یکی از مسائلی که در طول سال های اخیر همیشه برای کارآفرینان دردسرساز شده است، مسئله مربوط به تولید محتوا در پلتفرم های اجتماعی است. ما در این بخش قصد نداریم به شما راه و رسم تولید محتوا را یاد دهیم. در عوض ماموریت شما استفاده از فضای مناسب آنلاین برای یافتن رقبای تان است. 

ساده ترین روند در این میان تمرکز بر روی هشتگ های مرتبط با حوزه کاری تان است. برندهایی که رقیب شما هستند، معمولا از این هشتگ ها استفاده می کنند. اینطوری شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن رقبای خود را پیدا کنید. به علاوه، گاهی اوقات رقبای شما از هشتگ های اختصاصی تان نیز سود می برند. این امر با هدف انتقاد از شما صورت می گیرد، پس باید حواس ‏تان به این حوزه نیز باشد. 

معمولا بسیاری از رقبا در بازار کمپین هایی علیه یکدیگر نیز درست می کنند. بنابراین اگر یک برند علیه شما کمپینی تولید کرد، می توانید مطمئن باشید که رقیب تان را پیدا کرده اید. این امر شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت مهم در خودش دارد. نکته کلیدی در این میان تلاش برای ارزیابی کمپین های انتقادی و ارائه پاسخ های دقیق، نه به آن برند، بلکه مشتریان است. اینطوری شما گام بلندی برای موفقیت در بازار برداشته اید. 

مرور وضعیت موتور جست وجوی گوگل: تیری به هدف!

مرور وضعیت موتور جست وجوی گوگل

موتور جست وجوی گوگل یکی از نوستالژی های همه ما در رابطه با اینترنت محسوب می شود. تجربه اغلب ما از دنیای آنلاین با صفحه اصلی مرورگر این برند همراه است. امروزه خدمات گوگل دامنه بی نهایت متنوعی پیدا کرده و برای بازاریاب ها شرایط ویژه ای به همراه آورده است. این امر می تواند شامل شناسایی رقبا نیز باشد. بنابراین شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن رقبای تان در این میان را شناسایی کرده و نگران هیچ چیز هم نباشید. 

ماجرا از این قرار است که گوگل گزارش های دقیقی درباره وضعیت فعالیت کاربران و به ویژه برندها منتشر می کند. شما با استفاده از این گزارش ها به ساده ترین شکل ممکن امکان ارزیابی وضعیت رقبای تان را خواهید داشت. اصلا از این مهمتر، با اتکا به چنین گزارش هایی در وهله نخست فرصت خوبی برای شناسایی رقبای تان پیدا می کنید. این امر در بلندمدت به شما فرصتی برای شناخت دقیق تمام رقبا می دهد. 

یادتان باشد، همیشه در دنیای کسب و کار راهکارهای پرهزینه بهترین روش های دنیا نیست. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع تان حسابی به هم بریزد، فکری به حال میانبرهای کم هزینه بکنید. فقط در این صورت شانسی برای اثرگذاری بر روی رقبا و یکه تازی خواهید داشت.

اگر قرار بود برندهای کلیشه ای در بازار موفقیت های بی چون و چرایی را تجربه کنند، امروزه دیگر نیازی به تلاش سخت برای تولید محصولات باکیفیت و هزار و یک روش دیگر برای فروش نبود. پس حالا که اوضاع آنطور که دوست دارید  پیش نرفته، باید کمی زحمت بیشتر را به جان بخرید. این امر می تواند شما را از شر بسیاری از دردسرهای دیگر خلاص نماید. 

مطلب مرتبط: تأثیر رقابت در کسب و کار

همکاری با موسسات معتبر: آخرین راهکار

همکاری با موسسات معتبر

گاهی اوقات تمام راهکارها برای شناسایی رقبا به بن بست می رسد. آیا این نشانه ای از بی رقیب بودن شماست؟ احتمالا نه! 

کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، تجدیدنظر در شیوه ارزیابی اطلاعات و شناسایی رقباست. بی شک خیلی ها دل خوشی از این کار ندارند. به همین خاطر فورا سراغ راهکارهای دیگری می روند. بهترین راهکار در چنین شرایطی که به بن بست رسیده اید، تلاش برای استفاده از خدمات موسسات معتبر است. 

امروزه موسسات بسیار زیادی در دنیا به برندها برای یافتن رقبا و هزاران کار دیگر کمک می کنند. البته در این میان شما باید کمی دست به جیب شوید؛ چراکه این خدمات تخصصی به طور رایگان در اختیارتان قرار نمی گیرد. پس اگر فکر کرده اید رقبا همینطور بی مقدمه خودشان را به شما نشان می دهند، سخت در اشتباهید. 

ما در روزنامه فرصت امروز با روش های پولی برای موفقیت در بازار چندان همدل نیستیم. با این حال در این مورد ویژه که کارد به استخوان رسیده، دیگر چاره ای ندارید. توصیه ما در این میان تلاش برای استفاده از موسساتی که خودشان در بازار جایگاه خوبی دارند. خب موسسه ای که خودش در شناسایی رقبا به مشکل خورده، نمی تواند دردی از شما دوا کند. پس بهتر است بهانه تراشی را کنار گذاشته و یک مطالعه دقیق درباره چنین موسساتی داشته باشید. 

یادتان باشد، استفاده شما از خدمات چنین موسساتی برای تان بار مالی زیادی به همراه دارد. پس نباید وقت را تلف کرده یا انتظارات بی خودی از آنها داشته باشید. در عوض یک راست سراغ مهمترین دغدغه های تان رفته و آنها را مطرح کنید. این امر می تواند از شما یک فرد حرفه ای در دنیای کسب و کار بسازید. به طوری که همکاری موردنظر در نهایت سود فراوانی برای تان به همراه داشته باشد. 

اگر فکر می کنید به تنهایی شانس یافتن رقبا را دارید، باید به مسئله زمان نیز توجه نشان دهید. باور کنید یا نه، شما برای همیشه در بازار فرصت یافتن رقبای تان را ندارید. اصلا از نظر منطقی قبل از شروع به کار باید رقبا را شناخته باشید. حالا که تا این اندازه دیر کرده اید، بد نیست از دیگران کمک بگیرید. این امر می تواند حتی شامل استفاده از نظرات یا تجربه مدیران کارکشته نیز باشد. در این میان هر جا لازم بود، می توانید دست به جیب شوید. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و برای موفقیت برندتان که شده کمی پول بیشتر در بازار خرج کنید. این امر می تواند در بلندمدت اعتبار و آبروی برندتان را نجات دهد. 

سخن پایانی

راهکارهای شناسایی رقبا

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار راهکارهای ساده در زمینه توسعه کسب و کار هستیم. یکی از نکاتی که در این میان اغلب اوقات مورد بی توجهی قرار می گیرد، شناخت درست رقباست. خب هر قهرمانی در این دنیا یک رقیب بدجنس دارد که باید از شرش خلاص شود. اگر یک فیلم ابرقهرمانی بدون شخصیت منفی یا ضد قهرمان تولید شود، احتمالا موفقیت زیادی در گیشه نخواهد داشت. درست به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم به شما راهکارهای شناسایی رقبا را نشان دهیم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا درک بسیار بهتری از اوضاع بازار پیدا کنید. به علاوه، روند تاثیرگذاری بر روی مخاطب نیز از سوی شما بی نهایت ساده تر می شود. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله برای شناخت رقبا کافی است. با این حال اگر در مسیرتان به ایده های تازه‎ای برخورد کردید، در استفاده از آنها شک و تردید به خودتان راه ندهید. به علاوه، ما در روزنامه فرصت امروز همیشه آماده استفاده از نظرات تان هستیم. اگر سوالی هم داشتید، کافی است آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناس های ما در سریع ترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کنند.

منابع:

https://www.conductor.com

https://www.nibusinessinfo.co.uk

https://www.qualtrics.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ctzhHkHa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه