دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز
راهنمای جامع فرصت امروز درباره تولید محتوا

چطور تبدیل به تولیدکننده محتوا شویم؟

5 ماه پیش ( 1402/7/2 )

آدم ها از صبح که از خواب بیدار می شوند، دائما در معرض محتوا قرار دارند. از سریال های تلویزیونی گرفته تا پست های مختلف در شبکه های اجتماعی، همه و همه نوعی محتوا محسوب می شوند. البته در این میان هر نوع محتوایی مورد پسند کاربران قرار نمی گیرد. در عوض فقط آن دسته از محتواهایی که به خوبی طراحی شده باشند، شانسی برای وایرال شدن خواهند داشت. بقیه موارد مثل سیاهی لشکر یک ماراتن بزرگ، در حاشیه قرار گرفته و حتی یک نفر هم نگاه شان نخواهد کرد. 

اگرچه معمولا درباره محتوا و نحوه تولید آن حرف های زیادی زده می شود، اما کمتر کسی به تولیدکننده های محتوا (Content Creators) توجه می کند. انگار که این دسته از افراد کاملا نامرئی بوده و محتواهای مختلف به طور کاملا خود به خود تولید می شوند. 

چطور تبدیل به تولیدکننده محتوا شویم

ما در روزنامه فرصت امروز تولید محتوا را امری اساسی برای موفقیت کسب و کار در بازارهای دیجیتالی امروز می دانیم. اگر شما نتوانید محتوای درجه یک تحویل مخاطب تان دهید، دیر یا زود نسخه برندتان پیچیده خواهد شد. از سوی دیگر تولیدکنندگان محتوا هم به اندازه مخاطب نهایی در فرآیند بازاریابی اهمیت دارند. بنابراین اگر فکر کرده‎اید با همکاری هر کسی می توانید کمپین عالی تحویل مخاطب دهید، سخت در اشتباهید. 

مطلب مرتبط: 10 راه برای شروع تولید محتوای خلاقانه

این روزها خیلی ها دنبال تبدیل شدن به تولیدکننده محتوا هستند. این دسته از افراد اسم های زیادی دارند، اما ماهیت نهایی کارشان تولید محتواست. به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به صفر تا صد تولید محتوا بیندازیم. اگر شما هم دوست دارید وارد دنیای تولید محتوا شده و خودتان را «تولیدکننده محتوا» بنامید، در ادامه با ما همراه باشید. 

شما در این مقاله نه تنها با مفهوم تولیدکننده محتوا به معنای یک شغل آشنا خواهید شد، بلکه با انواع تولیدکننده های محتوا نیز درگیر شده و در نهایت شیوه های کلیدی برای تولید محتوای درست را یاد خواهید گرفت. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا کوله پشتی تان را بردارید تا ماجراجویی را شروع کنیم.

تولیدکننده محتوا دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

تولیدکننده محتوا دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

اگر از شما بپرسیم یک نوازنده چه کاری انجام می دهد، جواب تان چه خواهد بود؟ همانطور که نوازنده ها با ساز سر و کار دارند، تولیدکنندگان محتوا هم با محتوا درگیر هستند. این دسته از افراد در ساده ترین شکل، دست به تولید محتوا می زنند. این یعنی آنها از پردازش ایده کارشان را شروع کرده و در نهایت یک محتوای حاضر و آماده تحویل مخاطب می دهند. 

اگر معنای بالا را قبول کنیم، آن وقت همه کسانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، تولیدکننده محتوا خواهند بود. خب این یعنی شما می توانید به سادگی هرچه تمام تر هر کسی که از خودش سلفی در اینستاگرام استوری می کند، تولیدکننده محتوا بدانید. 

بی شک دامنه گسترده تعریف بالا هر بازاریاب یا کارآفرینی را شگفت زده خواهد کرد. خب مگر می شود کسی در این دنیا پیدا کرد که به نوعی تولیدکننده محتوا نباشد؟ ما در روزنامه فرصت امروز برای اینکه بحث خیلی گسترده و گیج کننده نشود، تولیدکنندگان محتوا را به دو دسته تقسیم کرده ایم:

•    تولیدکنندگانی که همین طور بی هدف در فضای دیجیتال تولید محتوا می کنند (مثل اغلب کاربران در شبکه های اجتماعی)

•    کسانی که برای اهداف تجاری و کمک به توسعه کسب و کار یا فروش محصول دست به تولید محتوا می زنند

بی شک محور اصلی بحث ما در این مقاله گروه دوم هستند. اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید و دوست دارید آن را در مدت زمانی کوتاه توسعه دهید، باید تولید محتوا را خیلی خوب بلد باشید. وگرنه همیشه مشتریان از دست تان ناراضی مانده و شانس تان برای خودنمایی در بازار کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد. 

تولیدکنندگان محتوا کجا کار می کنند؟

تولیدکنندگان محتوا کجا کار می کنند؟

تولیدکنندگان محتوا معمولا در محیط های مختلفی مشغول به کار هستند. شاید پیش خودتان فکر کنید عبارت «تولیدکننده محتوا» خیلی عجیب به نظر می رسد. خب کمتر کسی در دنیا اسم این گروه از افراد را شنیده است. به همین خاطر برخی از کارآفرینان فکر می کنند تولیدکنندگان محتوا اصلا وجود خارجی ندارند. 

مطلب مرتبط: چطور تولید محتوا را شروع کنیم؟

اجازه دهید قبل از اینکه مسئله بالا شما را مثل آلیس در سرزمین عجایب گمراه کند، آن را روشن کنیم. تولیدکنندگان محتوا معمولا اسامی مختلفی مثل طراح تبلیغات، بازاریاب یا حتی مدیر مارکتینگ را یدک می کشند. درست به همین خاطر کمتر کسی از آنها با نام اصلی تولیدکننده محتوا یاد می کند. 

این مسئله که تولیدکنندگان محتوا دقیقا کجا کار می کنند، مسئله ای است که باید همین اول کاری تکلیف مان را با آن روشن کنیم. به طور کلی سه محیط برای فعالیت این افراد وجود دارد:

•    آژانس های بازاریابی و تولید محتوا: این روزها کلی آژانس مختلف برای تولید محتوا دم دست کارآفرینان قرار دارد. بسیاری از افراد برای اینکه استارت آپ شان را توسعه دهند، مهارت یا حتی وقت تولید محتوا ندارند، به همین خاطر خیلی سریع سراغ آژانس های بازاریابی رفته و کارشان را راحت می کنند. صرف نظر از نتیجه نهایی چنین همکاری هایی، کسانی که در موسسات این چنینی دست به تولید محتوا می زنند، تولیدکننده محتوا نام دارند. 

•    دپارتمان بازاریابی شرکت ها: برخی از برندها در درون ساختار سازمانی شان تیم مشخصی برای بازاریابی دارند. مثلا برند اپل را در نظر بگیرید، این برند در بازارهای مختلف تیم هایی برای تولید محتوا دارد که وظیفه شان تعامل با مشتریان و ارائه محتوایی مطابق با سلیقه آنهاست. معمولا این دسته از تولیدکنندگان محتوا کارمند رسمی یک شرکت محسوب می شوند. درست به همین خاطر از مزایای سازمانی برخوردار هستند.

•    کارآفرین مستقل: کارآفرین مستقل عنوانی است که در طول سال های اخیر جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده و سال های سال است آدم ها این مدل فعالیت را تحت عنوان فریلنس (Freelance) دنبال می کنند. اگر شما هم میانه خوبی با مشارکت یا همراهی با دیگر برندها ندارید، این مدل از تولید محتوا به دردتان می خورد.

انواع تولیدکننده محتوا: تنوعی شگفت انگیز

انواع تولیدکننده محتوا

تولید محتوا کاری نیست که همه مردم مثل هم انجام دهند. حتی در دنیای کسب و کار هم سلیقه، نیازها و صدالبته انتظار مخاطب هدف نقش مهمی در تولید محتوا دارد. اگر شما فکر می کنید تولید محتوا به کسب و کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف کمکی نمی کند، احتمالا درک درستی از ماهیت این فرآیند ندارید. 

ما در این بخش تلاش می کنیم با مرور انواع تولیدکننده محتوا در بازار به شما کمک کنیم تا درک بهتری از این حوزه داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا یکی از مهمترین نکات در این راستا را بررسی کنیم. 

اینفلوئنسرها و سفیران برند

اینفلوئنسرها و سفیران برند

اینفلوئنسرها کار تخصصی شان تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و کسب سود از این طریق است. در حالی که برخی از این آدم ها مستقیما به عایدی ناشی از بازدید محتوا در پلتفرم های اجتماعی اتکا دارند، عده‎ای دیگر دنبال همکاری با برندها هستند. دسته آخر همان اینفلوئنسرهایی هستند که برندها برای همکاری با آنها به آب و آتش می زنند. 

اینفلوئنسرها شامل کسانی هستند که دارای مهارتی در یک یا چند حوزه بوده و براساس همان دست به تولید محتوا می زنند. در مقابل همکاری با برندها نیز انتظار دریافت عایدی مشخصی دارند. دلیل اصلی علاقه برندها به همکاری با این دسته از افراد علاقه بالای کاربران به اینفلوئنسرهاست. خب وقتی کسی مهارت لازم در یک حوزه را داشته و دست به تولید محتوا در همان عرصه می زند، باید هم محبوبیت زیادی کسب کند، مگر نه؟

مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)

این روزها کلی اینفلوئنسر در دنیا فعالیت می کنند. البته همه آنها شهرت و اعتباری مشابه ندارند. درست به همین خاطر همکاری با این دسته از افراد باید با دقت بالا صورت گیرد. وگرنه خیلی زود شما را به دردسر انداخته و اوضاع تان را حسابی پیچیده خواهد کرد. نکته کلیدی در این میان توجه به مهارت یک فرد و آشنایی او با حوزه کاری تان است. وگرنه خیلی زود همکاری بی سرانجامی را تجربه خواهید کرد. 

دسته دیگری از تولیدکنندگان محتوا که تفاوتی کوچک با اینفلوئنسرها دارند، سفیران برند هستند. احتمالا شما هم کلی ستاره سینما یا آدم مشهور را می شناسید که به عنوان سفیر یک برند فعالیت دارند. این دسته از افراد شاید تخصص کافی در یک حوزه نداشته باشند، اما به خاطر اعتبار بالایی که دارند مورد توجه مشتریان قرار می گیرند.

پیشفرض اصلی در زمینه سفیران برند اعتبار بالای شان است. مثلا وقتی لئوناردو دیکاپریو سفیر یک برند می شود، آدم ته دلش مطمئن است که آن برند قرار نیست سرش کلاه بگذارد. درست به همین خاطر خیلی از کسب و کارها دوست دارند همکاری نزدیکی با ستاره های سینما و دنیای ورزش در قالب سفیر برند داشته باشند. 

سفیران برند شاید به معنای کلاسیک کلمه تولید محتوا نکنند، اما به خاطر حضور در کنار برندها و مشارکت در محتوای شان اهمیت بالایی دارند. این دسته از افراد هرجا که بروند، یادآور برند موردنظر خواهند بود. پس طبیعی است که همکاری با این دسته از افراد جذابیت زیادی داشته باشد. 

مدیران شبکه های اجتماعی

مدیران شبکه های اجتماعی

آیا تا حالا عبارت «مدیر شبکه اجتماعی» به گوش تان خورده است؟ اشتباه نکنید، این دسته از افراد مدیرعامل پلتفرم هایی مثل اینستاگرام یا یوتیوب نیستند. در عوض آنها مسئولیت مدیریت اکانت یک یا چند برند را برعهده گرفته و فرآیندهایی نظیر طراحی، تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف را عهده‎دار می شوند. درست به همین خاطر خیلی وقت ها کارآفرینان برای اینکه در وقت شان صرفه جویی کرده و کارها را حرفه ای جلو ببرند، با مدیران شبکه های اجتماعی همکاری می کنند.

بی شک مدیران شبکه های اجتماعی باید مهارت های متنوعی داشته باشند. خب هرچه باشد صفر تا صد کار در این بخش دست آنهاست. بنابراین اصلا جایی برای اشتباه یا شکست باقی نمی ماند. این همان مسئله ای است که کارآفرینی در دنیای مدرن را بدل به امری حساس می کند. اگر شما حواس تان نباشد، تولید محتوای تان دست کسی می افتد که چه بسا هیچ مهارتی نداشته باشد. 

احتمالا همه شما اکانت برندهای بزرگی مثل نایک، آئودی یا سامسونگ را دیده اید. همه این برندها برای خودشان یکی دو تا مدیر شبکه های اجتماعی دارند. اگرچه مسئولیت هر کدام از آنها ممکن است متفاوت باشد، اما در نهایت اوضاع یک برند در شبکه های اجتماعی با مدیریت آنها سر و سامان می گیرد. 

ولاگر و استریمرها

ولاگر و استریمرها

وبلاگ نویسی تفریح جذابی است که خیلی ها هنوز به طور کلاسیک دنبال می کنند. تولید محتوای متنی و بارگذاری آن در یک وبلاگ تقریبا عمری به اندازه ایمیل مارکتینگ دارد. با این حال از نظر شهرت و شکل ظاهری، وبلاگ نویسی اصلا ثبات ایمیل مارکتینگ را نداشته است. این روزها شکل تازه ای از وبلاگ نویسی در قالب فرمت ویدئو حسابی مشهور شده که به ولاگ شهرت دارد. 

ولاگ در واقع ویدئویی است که تجربه زندگی روزمره یک نفر را نشان می دهد. خیلی از افراد مشهور در یوتیوب یا دیگر پلتفرم های ویدئومحور خودشان را ولاگر می دانند. شاید فکر کنید این دسته از افراد هیچ شهرت زیادی در بازار نداشته باشند، اما اصلا اینطور نیست. باور کنید یا نه، خیلی از مردم حاضرند برای تماشای ولاگ فرد محبوب شان حتی دست به جیب هم شوند!

مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023

همکاری میان ولاگرها با برندها سابقه زیادی ندارد؛ چراکه مفهوم ولاگ اصولا تازگی دارد. البته به دلیل محبوبیت بالای این دسته از افراد خیلی از برندها دنبال همکاری این چنینی هستند. بنابراین شما هم می توانید این همکاری را مد نظر داشته باشید. 

بخش دیگری از تولیدکنندگان محتوا در قالب استریمر شناخته می شوند. استریمرها معمولا گیمر بوده و در صنعت گیم فعالیت دارند. البته منظور ما طراحی یا ساخت بازی نیست، در عوض این دسته از افراد به خاطر مهارت در انجام بازی های کامپیوتری حسابی به شهرت رسیده اند. ماجرا جالب شد، نه؟

اگر همین چند سال قبل به کسی درباره کسب شهرت و ثروت از طریق بازی های کامپیوتری چیزی می گفتید، احتمالا حسابی به ایده تان می خندید. احتمالا شما هم نصیحت های والدین تان را به یاد دارید که می گفتند «گیم برای آدم نان و آب نمی شود!». خب در این صورت بد نیست یکبار دیگر در این نصیحت قدیمی تجدیدنظر کنید؛ چراکه خیلی ها با همین گیم بازی کردن پول های هنگفت به جیب می زنند. 

استریمرهای مشهور معمولا مخاطب زیادی در ویدئوی لایوشان دارند. درست به همین خاطر کارآفرینان علاقه مند به همکاری با آنها تحت هر شرایطی هستند. این نکته ای است که گیمرها را بدل به گزینه ای جذاب برای همکاری تبلیغاتی و بازاریابی می کند.

عکاس و تصویربردار

عکاس و تصویربردار

عکاس ها و تصویربردارهای حرفه ای بازار کار خاص خودشان را دارند. این دسته از افراد نه تنها از تجهیزات کاملا حرفه ای استفاده می کنند، بلکه معمولا ایده های جذابی را نیز در چارچوب لنز قرار می دهند. اگر دقت کرده باشید، برندهایی که دنبال تهیه ویدئوی بازاریابی هستند، معمولا با یک یا چند تصویربردار حرفه ای همکاری می کنند. دلیل این امر ظرافت های ثبت ویدئوست که هر کسی آنها را بلد نیست. 

همکاری میان عکاس و تصویربردارها با برندها معمولا کاملا مستقیم است. آنها به تنهایی کمتر دست به تولید محتوا زده و همیشه در کنار برندها حضور دارند. البته همکاری با کسانی که مهارت بالایی در این حوزه دارند، همیشه ارزان نیست. با این حساب نباید به همین سادگی سراغ آنها رفته یا کارتان را با آنها دنبال کنید. 

نویسندگان

نویسندگان

نویسندگی یکی از شغل هایی است که تاریخ طولانی برای خودش دارد. از نویسنده های ادبی گرفته تا کسانی که ستون نویس روزنامه ها هستند، همه و همه اسم نویسنده را یدک می کشند. البته ما در این بخش قصد نداریم وارد دنیای هنر شویم، به همین خاطر به کسانی که در دنیای کسب و کار دست به قلم می شوند، اکتفا خواهیم کرد. 

نویسندگان در دنیای کسب و کار به طور معمول یکی از کارهای زیر را انجام می دهند:

•    طراحی ایمیل های بازاریابی

•    نگارش متن مقاله

•    طراحی بروشور

•    نوشتن کتاب های الکترونیکی برای برندها

•    نوشتن کپشن پست ها در شبکه های اجتماعی

مطلب مرتبط: تولید محتوا با تکنیک های طلایی

نویسنده‎ها انتظارات زیادی از برندها ندارند. آنها به طور معمول در کنار بازاریاب های دیگر به بهبود کیفیت هر محتوا کمک می کنند. درست به همین خاطر گاهی اوقات کارآفرینان این دسته از افراد را کاملا فراموش می کنند. انگار که از اول هم کسی به اسم آنها در بازار وجود نداشته است. 

بی شک یک داستان خوب به اندازه هزاران کمپین ارزش دارد. به همین خاطر همکاری با کسانی که قلم جذاب و گیرایی دارند، ضروری خواهد بود. اگر شما تا حالا در این زمینه دست به کار نشده اید، باید بهانه تراشی را کنار گذاشته و از همین امروز کارتان را شروع کنید. وگرنه به جایی نخواهید رسید. 

طراح پادکست

طراح پادکست

پادکست یکی از محبوب ترین فرمت های محتوا در میان کاربران محسوب می شود. از علاقه مندان به دنیای هنر گرفته تا کارآفرینان و حتی کسانی که صرفا دنبال محتوای طنز هستند، همه و همه از پادکست لذت می برند. شما می توانید حین پرواز، در تاکسی یا حتی هنگام خواب کمی به پادکست گوش داده و بعد دنبال کارهای دیگرتان بروید. همین امر پادکست ها را بدل به گزینه ای جذاب برای کارآفرینان می کند. 

این روزها برخی از برندها خودشان اقدام به طراحی پادکست می کنند. این در حالی است که بقیه با همکاری کسانی که از قبل پادکست های مشهور دارند، به نوعی نقش اسپانسر را ایفا می کنند. در هر صورت شما باید خودتان را برای یک همکاری جذاب آماده کنید.

چطور یک تولیدکننده محتوای ماهر شویم؟

چطور یک تولیدکننده محتوای ماهر شویم؟

تولید محتوا اتفاقی نیست که یکهو رخ دهد. شما باید مهارت های مورد نیاز در این حوزه را به مرور زمان کسب کنید. با این حال برخی از نکات و توصیه ها در این مسیر به شما کمک خواهد کرد تا از انواع میانبرها سود برده و کارتان را سریع تر به سرانجام برسانید. پس با ما همراه باشید تا کمی تخصصی تر در این رابطه حرف بزنیم.

تماشای دیگران: شروعی ملایم

تماشای دیگران

خیلی از کسانی که برای اولین بار وارد دنیای مارکتینگ می شوند، دائما این نصیحت را می شنوند: به کار دیگران دقت کن!

راستش را بخواهید، شروع هر کاری در این دنیا سختی های خاص خودش را دارد. درست به همین خاطر شما باید با چشم های باز وارد این عرصه شوید. وضعیت شما مثل فوتبالیستی است که تازه به یک تیم بزرگ منتقل شده و اصلا نمی داند چطور باید در زمین تمرین کند. بی شک بازیکن قصه ما اگر رفتار بقیه را زیر ذره بین ببرد، خیلی زود راه و چاه را یاد خواهد گرفت. آن وقت دیگر خبری از نارضایتی سرمربی و نیمکت نشینی های مداوم نخواهد بود. 

این روزها شبکه های اجتماعی خیلی راحت در دسترس من و شما قرار دارد. بنابراین می توانید با یک جست وجوی ساده انواع محتوا را پیدا کرده و از آنها الگوبرداری کنید. اینطوری دیگر مشکلی از نظر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز پیش روی تان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا با بهترین اپ های دنیا

شرکت در دوره های تولید محتوا: تصمیمی تخصصی

شرکت در دوره های تولید محتوا

دوره های تولید محتوا معمولا از سوی موسسه های معتبر مثل کانوا یا هاب اسپات برگزار می شود. شما در این دوره ها به طور معمول مهارت های اساسی را یاد خواهید گرفت. مثلا اگر دوست دارید دست به تولید محتوای ویدئویی بزنید، کار با ابزارهای ادوبی و همچنین نحوه یافتن ایده های تازه را یاد می گیرید. اگرچه این دوره ها نقش مهمی در یادگیری من و شما دارد، اما در نهایت سعی و کوشش خودمان است که نتیجه نهایی را روشن خواهد کرد. 

اشتباه خیلی از کارآفرینان اکتفا به یکی دو دوره ساده است. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید تجدیدنظر اساسی در کارتان داشته باشید؛ چراکه تولید محتوا مثل یک مسابقه دو نیست که بعد از مدتی تمام شود. در عوض بیشتر به یک فرآیند بی پایان شبیه است که دائما باید حواس تان بدان باشد. 

آزمون و خطا: تجربه ای عالی!

آزمون و خطا

یک مربی شنا هر چقدر هم که اصول شنا و شیرجه زدن را به دوستش یاد دهد، تا وقتی او را وادار به پریدن در آب نکند، هیچ تغییری رخ نخواهد داد. خیلی وقت ها آدم برای اینکه یک کار را یاد بگیرد، باید بی گدار به آب زده و خودش را کاملا وارد آن فضا کند. 

اولین باری که دوچرخه سواری کردید، یادتان هست؟ آن وقت ها چقدر درباره اصول تعادل یا پا زدن با شما صحبت کردند؟ فکر می کنم کمتر کسی در این دنیا از دل یک کلاس چند ماهه دوچرخه سواری را یاد گرفته باشد. درست به همین خاطر شما نباید فقط به کلاس ها دلخوش باشید. 

آزمون و خطا فرآیندی است که در همه بخش های زندگی به کار آدم می آید. فرقی ندارد شما چقدر اطلاعات دقیق در این دنیا دارید. در نهایت ورود به عرصه واقعی و تولید محتوا عیارتان را مشخص خواهد کرد. درست به همین خاطر خیلی از کارآفرینان دائما تولید محتوا را به زمانی نامعلوم موکول می کنند. 

توسعه ارتباط با دیگران: اقدامی استراتژیک

توسعه ارتباط با دیگران

تولید محتوا کاری نیست که شما در گوشه ای خلوت و به دور از دیگران انجام دهید. چه بسا تولید برخی از محتواهای حرفه ای نیاز به همکاری با دامنه گسترده ای از افراد داشته باشد. مثلا تهیه ویدئوی بازاریابی را در نظر بگیرید. شما علاوه بر یک فیلمبردار حرفه ای باید با مجری یا مجموعه ای از بازیگران نیز ارتباط داشته باشید. به همین خاطر معمولا کسانی که در این زمینه تولید محتوا کار می کنند، دامنه دوستان گسترده ای دارند. خب هر دوستی بالاخره یکجایی از این دنیا به کارتان خواهد آمد. 

شما برای توسعه ارتباط با دیگران باید کمی روی مهارت های اجتماعی تان کار کنید. ارتباط درست با افراد در دنیای کسب و کار به کلی با زندگی شخصی فرق دارد. اگر انتظار دارید دیگران به شما کمک کنند یا باید سهمی از درآمدتان به آنها بدهید یا اینکه در ازای آن به طور متقابل کمک شان کنید. وگرنه کسی تره هم برای تان خرد نخواهد کرد. 

سخن پایانی

تولید محتوا کاری است که خیلی ها دوست دارند انجام دهند. اگرچه اسم های مختلفی برای این حوزه وجود دارد، اما در نهایت همه تحت عنوان «تولیدکننده محتوا» شناخته می شوند. حالا شما نکات موردنیاز برای شروع کارتان در این حوزه را دم دست دارید. از اینجا به بعد همه چیز به سختکوشی و پیگیری خودتان بستگی خواهد داشت. پس تعارف را کنار گذاشته و وارد میدان شوید. اینطوری دیگر لازم نیست با حسرت کارتان را به فردا موکول کنید. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای موفق با 7 سایت کاربردی

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با مفهوم تولید محتوا و تبدیل شدن به تولیدکننده محتوا کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، ما را بی خبر نگذارید. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.thinkific.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KjLD4gvA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه