پنجشنبه, ۳ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Thu, 22 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

کسانی که روزشان بدون موسیقی شب نمی شود، آشنایی کاملی با اسپاتیفای دارند. این سرویس پخش آنلاین موسیقی در طول بیش از یک دهه گذشته همراه همیشگی علاقه مندان به دنیای موسیقی بوده است. از هنرمندان برجسته این حوزه گرفته تا کسانی که از هر فرصتی برای گوش دادن به موزیک استفاده می کنند، همه و همه اسپاتیفای را دوست دارند. در این میان شاید دلیل روشنی برای علاقه کارآفرینان به اسپاتیفای وجود نداشته باشد، اما بی شک بازاریاب ها رابطه خوبی با این سرویس دارند. حتما می پرسید چرا؟ خب مشخص است: استفاده از فرصت تبلیغاتی در اسپاتیفای!

روزانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا از اسپاتیفای برای گوش دادن به انواع موسیقی استفاده می کنند. در این میان به غیر از فروش اشتراک ویژه، نمایش تبلیغات منبع درآمد اصلی مدیران این اپ محسوب می شود. خب وقتی پای تبلیغاتی وسط باشد، سر و کله بازاریاب ها هم پیدا خواهد شد.

تبلیغات در اسپاتیفای

اگر همین حالا از شما بخواهیم چند تا از موزیک های مورد علاقه تان را معرفی کنید، احتمالا بدون حتی یک ثانیه تأمل سراغ پلی لیست تان در اسپاتیفای خواهید رفت. این امر به خوبی اهمیت اسپاتیفای از نظر کاربری روزمره را نشان می دهد. قبول دارم گاهی اوقات تماشای تبلیغات گوناگون در اسپاتیفای آزاردهنده است، اما در آپدیت های جدید این سرویس حتی نحوه نمایش تبلیغات نیز حسابی تغییر کرده است. 

مطلب مرتبط: اسپاتیفای و به روز رسانی بزرگش برای کاربران

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به مزایای تبلیغات در اسپاتیفای برای کارآفرینان داشته باشیم. اگر شما هم دوست دارید آشنایی مناسبی با نکات مورد بحث در این زمینه پیدا کنید، هیچ جوره این مقاله را از دست ندهید. 

تبلیغات در اسپاتیفای: مقدمه ای کوتاه

تبلیغات در اسپاتیفای

تبلیغات در اسپاتیفای شاید برای خیلی از آدم ها جالب به نظر برسد، اما بدون توضیح دقیق درباره ساز و کارش هیچ مزیت مشخصی برای تان نخواهد داشت. برخلاف پلتفرم هایی مثل اینستاگرام یا یوتیوب، تبلیغات در اسپاتیفای بیشتر از اینکه روی فرمت ویدئو متمرکز باشد، بر روی صوت استوار است. خب اصلا اسپاتیفای فضایی برای گوش دادن به موزیک و پادکست است. پس نباید انتظار تبلیغات ویدئویی در آن را داشته باشیم.

ساده ترین نوع تبلیغات در اسپاتیفای پخش یک ترک کوتاه صوتی بین موزیک های مورد علاقه کاربران است. مثلا وقتی شما سرگرم گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان هستید، قبل از اینکه پخش اصلی شروع شود، باید در حد 5 ثانیه به تبلیغ صوتی گوش دهید؛ همین و بس.

اگرچه تبلیغات در اسپاتیفای بیشتر با نوع بالا شناخته می شود، اما تنوع قابل ملاحظه ای هم دارد. ما در ادامه قصد داریم برخی از گونه های مختلف تبلیغات در اسپاتیفای را به اتفاق شما مرور کنیم. پس با ما همراه باشید تا تکلیف این بخش را روشن کنیم. اینطوری با چشم باز فرصت تصمیم گیری درباره اسپاتیفای را خواهید داشت. 

پلی لیست اسپانسرها

پلی لیست اسپانسرها

اسپاتیفای هر چند هفته یکبار پلی لیست های اختصاصی از سوی خودش منتشر می کند. هدف از این کار معرفی جدیدترین موزیک های دنیا در سبک های گوناگون است. به تازگی کسب و کارها امکان نمایش تبلیغات شان در این میان را پیدا کرده اند، بنابراین اگر شما دوست دارید تبلیغات تان برای مخاطب هدف به طور اختصاصی نمایش داده شود، بد نیست به فکر استفاده از این گزینه باشید. 

مدیران اسپاتیفای تبلیغات در پلی لیست های اختصاصی را به طور ویژه برای شخصی سازی مد نظر قرار داده‎اند. فرض کنید شما با مطالعه بازار متوجه علاقه مشتریان برندتان به موزیک راک شده اید. در این صورت سرمایه گذاری بر روی چنین الگویی از پلی لیست ها در اسپاتیفای برای تان بی نهایت سودمند خواهد بود، مگر نه؟

بنر نمایشی

بنر نمایشی

اسپاتیفای ورژن دسکتاپ یا حتی مبتنی بر سایت هم دارد. در این ورژن ها کاربران از همان خدمات اپ رسمی اسپاتیفای بهره مند می شوند. نکته مهم در این میان اضافه شدن بنر نمایشی به عنوان الگویی از تبلیغات در این نسخه هاست. شما در این حالت حین گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان یک بنر بزرگ را مشاهده خواهید کرد. اگر موزیک انتخابی تان تمام شده باشد، فایل صوتی کوتاهی نیز در کنار بنر برای تان پخش خواهد شد. یکی از همکاران اصلی اسپاتیفای در این رابطه شرکت خودروسازی کیا محسوب می شود. دلیل این امر همکاری کیا با اسپاتیفای برای تجهیز ماشین هایش به اکانت های مخصوص است. به طوری که مشتریان کیا به طور خودکار اکانت پرمیوم اسپاتیفای نیز بر روی سیستم پخش داخلی خودروی شان خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: نمایش محتوای تبلیغاتی برای کاربران ویژه اسپاتیفای

تبلیغ در صفحه اصلی 

تبلیغ در صفحه اصلی 

اسپاتیفای برای تامین هزینه ها دست به هر فعالیت تبلیغاتی می زند. یکی از این فعالیت ها مربوط به نمایش تبلیغات در صفحه اصلی هر کاربر است. اگر جزو کاربران عادی این پلتفرم باشید، احتمالا کلی تبلیغ در طول روز انتظارتان را می کشد. البته تبلیغات اسپاتیفای طوری طراحی شده اند تا مانع لذت بردن تان از موزیک های خوب نشود. بنابراین خبری از گزینه های تبلیغاتی در حین پخش موزیک ها نیست. خیال تان راحت شد، نه؟

یادتان باشد، صفحه اصلی هر کاربر موقعیت تبلیغاتی خوبی فراهم می کند. اگر شما هم دوست دارید همیشه برندتان جلوی چشم مشتریان باشد، بد نیست از همین امروز شروع به استفاده از تبلیغ در بخش صفحه اصلی کنید. اینطوری خیلی زود اسم تان سر زبان ها خواهد افتاد. 

بخش لیدربورد (Leaderboard)

بخش لیدربورد (Leaderboard)

تبلیغات در بخش لیدربورد یکی دیگر از گزینه هایی است که برای شما در دسترس خواهد بود. اگر در پلی لیست اسپانسری شما امکان اثرگذاری بر روی مخاطب تان در هر ترک را دارید، در این گزینه کل پلی لیست های موجود در اسپاتیفای هدف قرار می گیرد. به طوری که شما فرصت نمایش یک بنر کوچک در پایین هر پلی لیست و همچنین تبلیغ صوتی پنج ثانیه ای در ابتدای هر موزیک خواهید داشت. 

یادتان باشد، شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف باید در حوزه ای مرتبط با هنر و موسیقی فعالیت داشته باشید یا اینکه دست کم به طوری معنادار کارتان را به این حوزه مرتبط سازید. برخی از کارآفرینان فکر می کنند همین که مبلغ مشخصی از بودجه شان را صرف همکاری با اسپاتیفای می کنند، دیگر مهم نیست حوزه کاری شان چیست. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، خیلی زود در این پلتفرم با شکست های سنگین رو به رو خواهید شد؛ چراکه کاربران معمولا توجه زیادی به تبلیغات غیرمرتبط نمی کنند. 

آیا اسپاتیفای به درد تبلیغات می خورد؟

آیا اسپاتیفای به درد تبلیغات می خورد

حالا که گزینه های تبلیغاتی در اسپاتیفای را مرور کردیم، باید به سوال اصلی مان برگردیم. اصلا اسپاتیفای به درد تبلیغات می خورد؟ همانطور که در ابتدا هم گفتیم، ما در این مقاله قصد داریم مزایای تبلیغات در اسپاتیفای را مرور کنیم. خب اگر همکاری تبلیغاتی با این پلتفرم واقعا سود خاصی به همراه نداشته باشد، اصلا چرا باید خودمان را به دردسر بیندازیم؟

مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی جدید اسپاتیفای

شما در ادامه با مهم ترین مزایای تبلیغات در اسپاتفای آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید تا آخرین شک و تردیدتان برای فعالیت تبلیغاتی در این محیط هم از بین برود. 

مزیت اول: توجه کاربران به تبلیغات اسپاتیفای

توجه کاربران به تبلیغات اسپاتیفای

خیلی از مردم در سراسر دنیا اصلا حوصله تبلیغات را ندارند. این ماجرا در شبکه های اجتماعی هم دنبال می شود. شما را نمی دانم، ولی من که خیلی وقت ها از دست تبلیغات اینستاگرامی کلافه می شوم. جالب اینکه چنین داستانی درباره اسپاتیفای به طور کامل برعکس است. به زبان خودمانی، کاربران توجه بالایی به محتوای تبلیغاتی در اسپاتیفای دارند. 

اگر یادتان باشد، قبلا گفتیم تبلیغات در اسپاتیفای باید ارتباطی هرچند غیرمستقیم به دنیای هنر داشته باشد. این نکته ضروری به خوبی از سوی مدیران این پلتفرم در طول سال های اخیر رعایت شده است. درست به همین خاطر کاربران اسپاتیفای علاقه زیادی به مشاهده تبلیغات در این پلتفرم دارند. 

تعامل روزمره با کاربران

تعامل روزمره با کاربران

اسپاتیفای مثل سرویس های ایمیل نیست که کاربران فقط روزی یکبار به آن سر بزنند. در عوض خیلی از مردم به محض اینکه یک لحظه فرصت اضافه پیدا می کنند، اپ اسپاتیفای را باز کرده و شروع به گشت و گذار در دنیای موسیقی می کنند. نکته جالب دیگر در این میان علاقه بسیاری از کاربران به استفاده از نسخه رایگان این سرویس است. اینطوری شما می توانید بدون هیچ دردسری از بازدید بالای تبلیغات تان مطمئن باشید. 

منطق تبلیغات در اسپاتیفای به طور انحصاری بر روی کاربران رایگان تمرکز دارد. بنابراین اگر شما هزینه اشتراک پرمیوم را پرداخت کنید، دیگر نیازی به تماشای تبلیغات نخواهد بود. این نکته خیلی وقت ها بازاریاب ها را می ترساند. خب در این صورت باید خیال تان را به طور کامل راحت کنیم؛ چراکه تعداد کاربران رایگان در اسپاتیفای آنقدر زیاد هست که باعث نگرانی نشود. 

افزایش تعداد کاربران 

افزایش تعداد کاربران 

برخی از پلتفرم ها مثل پینترست در طول سال های فعالیت شان دائما با مشکل از دست دادن مخاطب رو به رو بوده اند. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر کسی در پلتفرم‏ شان حضور فعالی نداشت. اگر شما هم نگران اوضاع دامنه کاربران اسپاتیفای هستید، کاملا حق دارید. خب آدم اصلا دوست ندارد جایی سرمایه گذاری کند که هیچ اعتباری به آینده آن ندارد. 

ما در روزنامه فرصت امروز با بررسی آمار موسسه استاتیستا متوجه افزایش روزمره کاربران فعال در اسپاتیفای شده ایم. یک نمونه از این توسعه تعداد کاربران مربوط به کاربران رایگان است. بر این اساس این پلتفرم ماهانه 317 میلیون کاربر رایگان فعال دارد. این حجم از کاربران که در سراسر دنیا پراکنده هستند، دل هر بازاریابی را آب خواهد کرد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمپین تبلیغاتی تان در اسپاتیفای را راه بیندازید. 

تعامل با مشتریان جوان

تعامل با مشتریان جوان

نسل جوان برای بازاریاب ها همیشه دردسرساز هستند. ارتباط با این گروه از مشتریان به هیچ وجه ساده نیست؛ چراکه آنها سلیقه خاص خودشان را داشته و اصلا به کلیشه های رایج توجه نمی کنند. اگر دوست دارید در این میان فرصتی برای اثرگذاری بر روی مشتریان داشته باشید، باید خیلی زود از اسپاتیفای برای تبلیغات تان استفاده کنید؛ چراکه اغلب مشتریان نسل جوان از این پلتفرم برای گوش دادن به موزیک استفاده می کنند. بنابراین شما هم باید درست همان جایی حضور داشته باشید که مشتریان تان حاضر هستند. 

مطلب مرتبط: 5 پادکست اسپاتیفای مخصوص کارآفرین ها

نسل جوان سلیقه موسیقی کاملا متفاوتی در مقایسه با نسل های قبلی دارد. همین امر گاهی اوقات موجب دعوای میان آنها با پدر و مادرهای شان می شود. اشتباه نکنید، ما اصلا قصد نداریم در این بخش توصیه های روانشناختی کنیم. در عوض شما به عنوان بازاریاب باید از این تفاوت سلیقه نهایت استفاده را ببرید. اگر بتوانید خودتان را در طرف نسل Z قرار دهید، بازی کاملا به سود شما تغییر خواهد کرد. خب انتظار ندارید که مشتریان نسل جوان قید برندی که از آنها حمایت می کند، بزنند؟

توسعه تبلیغات در اسپاتیفای

توسعه تبلیغات در اسپاتیفای

اسپاتیفای تا همین چند ماه قبل فقط از تبلیغات ساده صوتی در بین ترک ها پشتیبانی می کرد. با این حال اکنون ماجرا به طور کامل تغییر کرده است. شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازی به استفاده از یک گزینه خاص ندارید. اگر یادتان باشد، در بخش قبل درباره انواع تبلیغات در اسپاتیفای حرف زدیم. این امر یک نکته مثبت و بی نهایت موثر محسوب می شود؛ چراکه به شما فرصت کافی برای تبلیغات متنوع در فضای اسپاتیفای را خواهد داد. خب مگر یک بازاریاب به غیر از دسترسی به مخاطب هدف و استفاده از گزینه های تبلیغاتی مختلف دیگر چه چیزی برای موفقیت نیاز دارد؟

تیم فنی اسپاتیفای در طول سال های اخیر به طور مداوم در زمینه توسعه گزینه های تبلیغاتی فعال بوده است. نتیجه کار هم به خوبی قابل مشاهده است. بنابراین لازم نیست هیچ نگرانی بابت نحوه تبلیغاتی در اسپاتیفای داشته باشید. تنها نکته کلیدی در این میان شناخت درست از مخاطب تان و تلاش برای نمایش تبلیغاتی مطابق با انتظارت آنهاست. 

برندینگ منحصر به فرد اسپاتیفای

برندینگ منحصر به فرد اسپاتیفای

این روزها کلی سرویس مختلف در زمینه پخش آنلاین موسیقی در دسترس کاربران قرار دارد. با این حال همه دنبال اسپاتیفای هستند. شاید فکر کنید این امر ریشه در سابقه این اپ داشته باشد اما ماجرا کاملا متفاوت است. شیوه برندینگ اسپاتیفای در طول سال های اخیر جذابیت زیادی برای کاربران به همراه داشته است. این سرویس کمتر از بقیه رقبا درگیر تبلیغات شده است. با این حال حتی در موارد معدودی که کمپین تبلیغاتی برای سرویسش رو می کند، عملکردش حیرت انگیز است. با این حساب تعجبی ندارد همه مردم در سراسر دنیا اسپاتیفای را به بقیه سرویس ها ترجیح دهند.

گوگل چند سالی هست با رونمایی از یوتیوب موزیک عملا وارد کورس رقابت بر سر بازار سرویس های پخش موسیقی شده است. این نکته نگران کننده ای برای بسیاری از بازاریاب ها محسوب می شود. البته هنوز جای نگرانی زیادی نیست؛ چراکه اسپاتیفای همچنان بدون رقیب در این حوزه پیش می رود. شاید در طول یک دهه آینده برخی از معادلات در این زمینه تغییر کند اما هنوز خبری در این رابطه نیست. 

فعلا اسپاتیفای بهترین گزینه برای فعالیت تبلیغاتی در میان سرویس های پخش موسیقی محسوب می شود. بنابراین شما می توانید بدون هیچ نگرانی به همکاری با این سرویس پرداخته و کارتان را جلو ببرید. یادتان باشد، برندسازی متفاوت اسپاتیفای در آینده نیز ادامه خواهد داشت. 

بنابراین لازم نیست از الان به فکر رقابت میان آنها با گوگل باشید؛ چراکه با این دست از فکر و خیال ها فقط فرصت خودتان را از بین می برید. 

سخن پایانی

مزایای تبلیغات در اسپاتیفای

اسپاتیفای یکی از گزینه های جذاب برای پخش موسیقی در دنیا محسوب می شود. شما برای دسترسی به خدمات این پلتفرم نیازی به پرداخت هزینه ندارید. در عوض چند تا تبلیغ قبل و بعد از گوش دادن به موسیقی برای تان پخش می شود. البته همیشه امکان خرید گزینه پرمیوم این سرویس با قیمتی منطقی وجود دارد اما خیلی از کاربران نسخه رایگان را بی عیب ارزیابی می کنند. همین امر چشم بازاریاب ها را به خودش دوخته است. این روزها خیلی از بازاریاب ها برای توسعه کسب و کارشان دنبال همکاری تبلیغاتی با اسپاتیفای هستند. اگر شما هم نیم نگاهی به این حوزه دارید، حالا دیگر تمام اطلاعات لازم برای اطمینان از کیفیت این پلتفرم دم دست تان قرار دارد. پس به جای اینکه منتظر اتفاقی خاص بمانید، همین حالا دست به کار شده و وارد گودِ تبلیغات در اسپاتیفای شوید. 

مطلب مرتبط: افزایش راحتی کاربران استراتژی جدید اسپاتیفای

شما الان نه تنها با مزایای تبلیغات در اسپاتیفای آشنایی دارید، بلکه انواع گونه های تبلیغاتی در این پلتفرم را نیز به خوبی یاد گرفته اید. بنابراین مشکلی از نظر شروع به کار در این سرویس نخواهید داشت. من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما هستیم. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://influencermarketinghub.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MxHhrswI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید نهال گردوحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه