دوشنبه, ۷ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Mon, 26 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز
راهنمایی برای تولید محتوا در پلتفرم های آنلاین

الگوریتم شبکه های اجتماعی چطور کار می کند؟

8 ماه پیش ( 1402/3/8 )

توانایی شبکه های اجتماعی در پیش بینی محتوای مورد علاقه کاربران نه تنها حیرت انگیز است، بلکه گاهی اوقات ترسناک هم می شود. اینکه چطور اینستاگرام یا یوتیوب سلیقه آدم را متوجه شده و محتوایی مطابق با خواست کاربران ردیف می کند، علامت سوال مهمی است که خیلی ها دنبال جوابش هستند. این کار دقیقا مثل وضعیت کارگردانی است که همیشه فیلم هایی دقیقا مطابق سلیقه تماشاگران روی پرده سینما می آورد. اگرچه بحث های هنری در حیطه تخصص ما نیست اما درباره شبکه های اجتماعی جواب کاملا روشن است. در واقع همه این پیش بینی های دقیق زیر سر الگوریتم پیشرفته پلتفرم های آنلاین است. 

صحبت از الگوریتم شبکه های اجتماعی وضعیت دوگانه ای دارد. از یک طرف مردم بارها و بارها در بحث های روزمره این عبارت به گوش شان خورده اما کمتر کسی معنای دقیقش را می داند. پس اجازه دهید قبل از هر توضیح یا ردیف کردن مجموعه ای از توصیه ها سراغ معنای این عبارت برویم. وقتی درباره الگوریتم شبکه های اجتماعی حرف می زنیم، در واقع مجموعه ای از معیارها برای بهبود تجربه کاربران را مدنظر داریم. مثلا اینکه اینستاگرام چطور در بخش اکسپلور (Explore) محتوایی مطابق سلیقه هر کاربر قرار می دهد، نشانه ای از اهمیت الگوریتم است. ماموریت غیرممکنی که الگوریتم ها بدل به واقعیت کرده اند، اجرای دقیق معیارهای مربوط به طبقه بندی محتواست. این معیارها از سوی مدیران هر پلتفرم آنلاین براساس ماهیت فعالیت شان تعریف می شود. مثلا در فیس بوک نمایش محتوای مربوط به دوستان یا فالوورها در اولویت اصلی قرار دارد. به همین خاطر الگوریتم این پلتفرم طوری محتواهای پراکنده را طبقه بندی می کند که کاربران قبل از هر چیزی با پست های دوستان شان رو به رو شوند. 

الگوریتم شبکه های اجتماعی

شاید فکر کنید بحث الگوریتم در شبکه های اجتماعی خیلی ساده و سرراست است. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه هر پلتفرمی معیارهای خاص خودش را دارد. به زبان دقیق تر، شبکه های اجتماعی گوناگون دارای الگوریتم های خاص خودشان هستند. به همین خاطر هم بازاریاب ها در زمینه تولید محتوا از هر پلتفرم به پلتفرم دیگر به استراتژی های متفاوت نیاز خواهند داشت. 

ما در این مقاله قصد داریم وضعیت الگوریتم برخی از شبکه های اجتماعی مشهور دنیا را بررسی کنیم. اگر شما دوست دارید وارد دنیای تولید محتوا شوید، حتما در ادامه با ما همراه باشید. قول می دهم بعد از پایان این مقاله نگاه تان نسبت به تولید محتوا و پیچیدگی هایش از این رو به آن رو شود. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا با تکنیک های طلایی

الگوریتم در شبکه های اجتماعی چطور کار می کند؟

الگوریتم در شبکه های اجتماعی چطور کار می کند

اجازه دهید بحث مان را با یک نکته جالب شروع کنیم. این روزها هیچ کاربری در اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگری محتوایی دقیقا مشابه کاربر دیگری را تماشا نمی کند. صرف نظر از سلیقه منحصر به فرد هر کاربر، محتوایی که در بخش اکسپلور یا حتی صفحه اصلی برای او نمایش داده می شود، کاملا شخصی سازی شده است. 

اگر یادتان باشد در مقدمه بحث درباره معیارهای هر پلتفرم برای طبقه بندی محتوا حرف زدیم. اگرچه هر شبکه اجتماعی چینش خاص خودش را دارد، اما در معیارهای کلی در این میان تقریبا یکسان است. پس طبیعی است که قبل از موشکافی هر شبکه اجتماعی سراغ برخی از این معیارهای کلی برویم، مگر نه؟

از آنجایی که ما هیچ میانه خوبی با بحث های بی نهایت تخصصی و گیج کننده نداریم، در ادامه معیارهای کلیدی را به زبانی خودمانی توضیح داده ایم. پس لازم نیست الکی نگران سنگین شدن بحث شوید. یادتان که نرفته، ما در روزنامه فرصت امروز هیچ وقت بحث ها را شبیه کلاس های کسل کننده نخواهیم کرد!

ارتباط با سلیقه شخصی

ارتباط با سلیقه شخصی

آیا شما به دنیای اتومبیل ها علاقه زیادی دارید؟ اگر از آن دست افرادی هستید که تمام طول روز فکرتان درگیر خودروهای مختلف است، احتمالا در شبکه های اجتماعی هم فقط و فقط محتوایی از این دست به پُست تان می خورد. شاید فکر کنید این امر نوعی جاسوسی شبکه های اجتماعی از سلیقه شخصی تان است، اما راستش را بخواهید، ماجرا کاملا فرق دارد. آنچه در این رابطه مهم است، معیار کلیدی شبکه های اجتماعی برای نمایش محتوای مرتبط به سلیقه هر کاربر است. مثلا من که عاشق فوتبال هستم، دائما در اینستاگرام یا توئیتر محتوایی در ارتباط با این سلیقه ام مشاهده می کنم؛ به همین سادگی.

توسعه دهندگان شبکه های اجتماعی خیلی خوب فهمیده اند کاربران حوصله گشت و گذارهای طولانی را ندارند. بنابراین اگر محتوای دلخواه شان حاضر و آماده نباشد، در کمترین زمان ممکن سراغ یک پلتفرم دیگر خواهند رفت. خوشبختانه این روزها آنقدر شبکه اجتماعی در گوشه و کنار اینترنت هست که نیازی به تحمل یک شبکه اجتماعی خاص نباشد.

مطلب مرتبط: تولید محتوا و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

جمع دوستان

جمع دوستان

شبکه های اجتماعی اول از همه برای ارتباط راحت تر دوستان طراحی شده است. احتمالا شما هم بابت مهاجرت یا سفر دوستان تان به شهرهای دیگر حسابی ناراحت می شوید. حتی اگر به خاطر دغدغه های روزمره هم دیدار دوستان ممکن نباشد، مشاهده استوری یا پست های آنها در شبکه های اجتماعی قوت قلب خوبی خواهد بود. به همین خاطر اغلب شبکه های اجتماعی الگوریتم شان را طوری طراحی می کنند که قبل از هر محتوایی سراغ نمایش پست های دوستان بروند. 

اگر یادتان باشد، تا همین چند سال قبل اینستاگرام یا توئیتر محتوا را براساس زمان انتشار به کاربران نشان می داد. این یعنی مثلا پست یک برند اگر زودتر از دوست صمیمی تان آپلود می شد، شما اول آن را مشاهده می کردید. از آنجایی که اهمیت دوستان در زندگی خیلی بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید، تیم فنی اغلب پلتفرم ها سراغ طراحی مجدد الگوریتم شان رفتند. نتیجه امر هم اولویت بندی محتوا براساس نمایش محتوای شخصی تر برای کاربران شد. اینطوری دیگر خبری از جا ماندن دوستان از محتوا یا اخبار مربوط به یکدیگر نیست. 

محتوای اسپانسری

محتوای اسپانسری

شبکه های اجتماعی برای ادامه حیات نیاز به کسب درآمد دارند. خب کسی در بازار دلش برای اینستاگرام یا یوتیوب نسوخته که همینطور پول به حساب‎شان واریز کند. در عوض همه نیازهای مالی شبکه های اجتماعی با نمایش تبلیغات حل می شود. احتمالا شما هم تا حالا بارها و بارها وسط تماشای ویدئوهای یوتیوب با کلی تبلیغ رو به رو شده اید (مگر اینکه اد بلاکر خوبی داشته باشید!). چنین ویدئوهای تبلیغاتی درواقع منبع اصلی درآمدزایی برای شبکه های اجتماعی است. 

بدون شک نمایش محتوای اسپانسری یا تبلیغات برای کاربران هیچ وقت جذابیت ندارد. خب چه کسی دوست دارد وسط تماشای سریال اکشن مورد علاقه اش با تبلیغ خرید آدامس رو به رو شود؟ البته فکر می کنم اگر تبلیغ مورد نظر ارتباط مفهومی با سریال داشته باشد، آن وقت دیگر خیلی حرص آدم را درنمی آورد، مگر نه؟ این دقیقا همان کاری است که الگوریتم شبکه های اجتماعی انجام می دهد. از آنجایی که هر کاربر با مشاهده محتوا یا لایک آنها سلیقه اش را نشان می دهد، الگوریتم شبکه های اجتماعی سراغ تبلیغاتی همسو با سلیقه هر کاربر می رود. قبول دارم این کار باورکردنی نیست، اما این روزها به لطف هوش مصنوعی خیلی از کارهای غیرممکن کاملا در دسترس قرار دارد. 

این روزها کاربران در شبکه های اجتماعی علاقه زیادی برای تماشای محتوای تبلیغاتی دارند. این امر نه به خاطر جذابیت کمپین ها، بلکه نحوه نمایش شان از سوی شبکه های اجتماعی است. خب وقتی کسی تبلیغات مطابق با سلیقه اش را مشاهده کند، چرا باید ناراضی باشد؟

مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023

الگوریتم در شبکه های اجتماعی مختلف: نگاهی به پلتفرم های محبوب

الگوریتم در شبکه های اجتماعی مختلف

همانطور که در بخش قبل بررسی کردیم، الگوریتم شبکه های اجتماعی پیرامون سه معیار کلی جریان دارد. حالا که با این معیارها آشنا شدید، بد نیست سری به وضعیت هر پلتفرم در شبکه های اجتماعی بزنیم. اینطوری بحث مان خیلی بهتر جلو رفته و شما هم با راه و چاه تولید محتوا در هر کدام از شبکه های اجتماعی آشنا می شوید. پس این شما و این هم الگوریتم برخی از شبکه های اجتماعی محبوب.

فیس بوک

فیس بوک

فیس بوک با بیش از 2.9 میلیارد کاربر در سراسر دنیا نماد دیجیتالی شدن محسوب می شود. هنوز هم خیلی از مردم آن رابط کاربری ساده و امکانات محدود فیس بوک در اوایل شروع به کارش را به یاد دارند. نکته جالب اینکه فیس بوک اگرچه شهرتش را در مدت زمان کوتاهی به دست آورد اما اصلا خیال بر باد دادنش را ندارد. بخش مهمی از ثبات فیس بوک در طول دهه های اخیر مربوط به الگوریتم حیرت انگیزش است. اجازه دهید به تعریف و تمجیدهای الکی از این الگوریتم نگاهی دقیق به کم و کیفش داشته باشیم. ما در ادامه برخی از معیارهای مهم در اولویت بندی محتوای فیس بوک را مرور خواهیم کرد:

•    محتوای دوستان و فالوورها: وقتی آدم کسی را در فیس بوک دنبال می کند، یعنی مشاهده محتوای تولیدی او را دوست دارد. این واقعیتی انکارناپذیر است. اصلا میانبرهایی مثل فعال کردن تیک «اطلاع درباره محتوای تازه کاربران» یا همان زنگوله نوستالژیک در شبکه های اجتماعی به همین خاطر است. خوشبختانه مدیران فیس بوک از همان اول اهمیت محتوای تولیدی کاربران را درک کرده اند. به همین خاطر در اولویت بندی محتوا اول از همه به محتوای دوستان و فالوورها توجه نشان داده اند.

•    سطح تعامل: کاربران در فیس بوک با هر فرد یا اکانتی به یک اندازه تعامل ندارند. فردی را در نظر بگیرید که عاشق محتوای مربوط به هک های زندگی است. مثلا دستورالعمل تهیه یک غذای ساده طوری او را شگفت زده می کند که نگو. بنابراین طبیعی است که سطع تعامل این کاربر با صفحات آموزش راهکارهای زندگی خیلی بهتر از بقیه اکانت ها باشد. در چنین شرایطی الگوریتم فیس بوک برای اینکه رضایت کاربر موردنظر را به بهترین شکل ممکن جلب کند، سراغ نمایش هرچه بیشتر این مدل محتوا به او می رود. شما را نمی دانم، ولی من که با مشاهده دائم چنین محتوایی طرفدار پر و پاقرص فیس بوک می شوم. 

•    نوع محتوا: شما چه فرمت محتوایی را دوست دارید؟ برخی از افراد همیشه ویدئو را به بقیه فرمت ها ترجیح می دهند. این ماجرا درباره برخی دیگر متفاوت است. مثلا من همیشه دوست دارم یک پادکست دم دستم باشد تا هر جایی به آن گوش دهم. از آنجایی که فیس بوک محدودیتی از نظر فرمت محتوا برای کاربران قرار نمی دهد، تمام فرمت ها در آن به چشم می خورد. اینکه هر کاربر چه نوع فرمت محتوایی را بیشتر مشاهده کند، تصمیمی است که الگوریتم فیس بوک براساس سلیقه یا تاریخچه فعالیت هر کاربر تعیین می کند.
 
•    کیفیت محتوا: کیفیت محتوا آخرین معیاری است که برای تولید محتوا موفق اهمیت دارد. نکته جالب اینکه چنین موردی در واقع جدای از سلیقه کاربران است. شما اگر محتوایی باکیفیت درباره دنیای اتومبیل ها تولید کنید، براساس میزان استقبال کاربران چه بسا محتوای تان به دست افراد به ظاهر بی علاقه هم برسد؛ چراکه الگوریتم فیس بوک دوست دارد همیشه درهای تازه ای به روی کاربران باز کند. چه بسا کسی که همه عمرش در فیس بوک دنبال محتوای موزیکال بوده، علاقه ای هرچند اندک به دنیای اتومبیل ها هم داشته باشد. این کاری است که الگوریتم فیس بوک به ساده ترین شکل ممکن با توصیه محتواهای متفاوت به کاربران دنبال می کند. 

همانطور که می بینید، معیارهای فیس بوک برای اولویت بندی محتواها کاملا ساده و در عین حال کاربردی است. شما در این بخش با محتواهای عجیبی رو به رو نمی شوید؛ چراکه الگوریتم فیس بوک همیشه دنبال تحلیل عملکرد کاربرانش است. البته این وسط خبری از تجاوز به حریم خصوصی کاربران نیست؛ چراکه یکی از شرط های ثبت نام در پلتفرم فیس بوک اجازه دسترسی الگوریتم این شبکه به سابقه فعالیت هر کاربر است. 

یوتیوب

یوتیوب

یوتیوب بزرگ ترین پلتفرم ویدئومحور در دنیا محسوب می شود. خیلی از کاربران هر مشکلی که در زندگی شان پیدا می کنند، بدون هیچ تردیدی جوابش را در یوتیوب دنبال می کنند؛ چراکه مطمئن هستند ویدئوهای این پلتفرم کاملا به دردشان خواهد خورد. گاهی اوقات یوتیوب با پیشنهاد ویدئوهای مورد علاقه هر کاربر طوری آنها را شگفت زده می کند که نگو. ما در این بخش قصد داریم سیستم کار الگوریتم یوتیوب را زیر ذره بین ببریم. معیارهای اولویت بندی محتوا در این پلتفرم محبوب به این شرح است:

•    تاریخچه تماشای ویدئو: اینکه هر کاربر چه نوع ویدئویی را تماشا کرده است، نکته بی نهایت مهمی محسوب می شود. خیلی از کاربران اصلا حوصله تماشای ویدئوهایی برخلاف سلیقه شان را ندارند. این همان جایی است که الگوریتم یوتیوب به کمک کاربران می آید. اگر شما از همان اول ویدئوهایی در زمینه طبیعت گردی، اقتصاد و ژیمناستیک در یوتیوب تماشا کنید، الگوریتمش دائما ویدئوهایی در همین سه حوزه به شما پیشنهاد خواهد کرد. البته همیشه مسیر تغییر باز است؛ کافی است مدتی ویدئوهای متفاوت تری تماشا کنید تا خیلی زود الگوریتم یوتیوب خودش را با سلیقه تازه تان هماهنگ کند. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

•    عملکرد ویدئوها: ویدئوهایی که در یوتیوب لایک و کامنت بیشتری دریافت کنند، معمولا موفقیت شان بیشتر به چشم می آید. هرچه باشد کاربران پای ویدئوهایی کامنت می گذارند که بیشتر آنها را پسندیده اند. پس تعجبی ندارد که الگوریتم یوتیوب اینطوری خودش را آپدیت کند. فرض کنید شما علاقه مند به بحث های اقتصادی هستید. در این صورت الگوریتم یوتیوب ویدئوهایی در حوزه اقتصاد را به شما توصیه می کند که عملکرد خوبی در جلب رضایت بقیه کاربران داشته باشند. هرچه باشد مدیران این پلتفرم که قصد اذیت کاربران را ندارند.
 
•    سلیقه جمعی: یوتیوب از آپلود ویدئوهای لایو نیز پشتیبانی می کند. بدین معنا که خیلی از گیمرها دیگر کارشان را در پلتفرم های تخصصی مثل توویچ دنبال نکرده و سراغ یوتیوب آمده اند. از آنجایی که ویدئو لایو نقش مهمی در جمع کردن کاربران در کنار هم دارد، یوتیوب اولویتش را بر روی توصیه چنین ویدئوهایی گذاشته است. هدف از چنین کاری تقویت روحیه جمعی میان کاربران است. پس اگر در یوتیوب بارها و بارها با ویدئوهای دسته جمعی رو به رو می شوید، نباید تعجب کنید. 

•    ساعت های تماشا ویدئو: اینکه یک ویدئو چند بار یا چند ساعت پشت سرهم تماشا شده باشد، نقش مهمی در نمایشش برای دیگران دارد. بی شک ویدئویی که در زمینه معماری 2میلیون بازدید داشته، خیلی بهتر از محتوایی با 2 هزار بازدید است. پس طبیعی است که یوتیوب در طبقه بندی محتوا به نمونه 2میلیونی بیشتر توجه کند. این معیار برای خیلی از کاربران هم جذاب به نظر می رسد؛ چراکه معمولا به جای حرف اینفلوئنسرها یا تبلیغات به توصیه های واقعی بقیه کاربران توجه می کنند. 

یوتیوب برخلاف فیس بوک یا به طور کلی پلتفرم های زیرمجموعه شرکت متا دنبال نوآوری های عجیب در زمینه پیشنهاد محتوا به کاربران نیست. آنها خیلی خوب از هوشمندی کاربران خبر دارند. بنابراین اگر شما مدت زمانی کوتاه سلیقه تان عوض شود، خیلی زود ویدئوهای تازه ای در صفحه اصلی اکانت تان مشاهده خواهید کرد. این امر براساس آپدیت مداوم الگوریتم یوتیوب براساس داده های مربوط به کاربران است. پس اگر فکر کرده اید یوتیوب ممکن است از سلیقه شما جا بماند، سخت در اشتباهید. 

اینستاگرام

اینستاگرام

اینستاگرام دومین پلتفرم محبوب شرکت متا محسوب می شود. مدیران متا نزدیک به یک دهه قبل با مشاهده توسعه سریع اینستاگرام به سرعت دست به کار شده و آن را خریداری کردند. این روزها کمتر کسی در دنیا هست که دست کم یک اکانت در اینستاگرام نداشته باشد. یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران شیوه جالبش برای طبقه بندی محتواست. مثل بخش های قبلی، ما در اینجا هم سری به معیارهای اساسی اینستاگرام در اولویت دهی به محتوا خواهیم زد:

•    فعالیت کاربران: فعالیت هر کاربر در اینستاگرام به الگوریتم آن برای توصیه محتوای مطابق با سلیقه او کمک می کند. نکته جالب اینکه شما لازم نیست حتما یک محتوا را لایک کرده یا درباره اش کامنت بگذارید، همین که مدتی را صرف تماشای آن کنید، خودش گویای همه چیز خواهد بود. اصلا به همین خاطر اینستاگرام همیشه کاربرانش را حیرت زده می کند. شما را نمی دانم، ولی من که تا مدت ها برایم سوال بود که چطور اینستاگرام بدون اینکه پستی را لایک کنم، سلیقه ام را متوجه می شود. 

•    سابقه تعامل با اکانت ها: کسی را در نظر بگیرید که مدام به پیج های مربوط به حوزه مد و پوشاک دایرکت داده و محتوای آنها را سیو می کند. بی شک این عمل نشان دهنده علاقه او به حوزه مد و پوشاک است. بنابراین طبیعی است که اینستاگرام الگوریتمش را نسبت به این موضوع کاملا حساس طراحی کند. هرچه باشد سلیقه کاربران موضوعی نیست که به همین سادگی دورش را خط بکشیم!

•    اطلاعات پست ها: اطلاعاتی نظیر اینکه چه تعداد از کاربران یک پست را لایک یا آن را سیو کرده اند، نقش مهمی در توصیه آن محتوای به خصوص به دیگران دارد. سیستم فیس بوک براساس ترجیح محتوایی که لایک، کامنت، سیو و از همه مهمتر بازدید بیشتری دارد، توسعه یافته است. خب طبیعی است که محتوایی با یکی دو تا بازدید مورد علاقه کمتر کسی باشد، مگر نه؟

گاهی اوقات کاربران در اینستاگرام دنبال یک محتوای خاص نیستند. در عوض این تولیدکننده محتواست که نقش کلیدی ایفا می کند. مثلا دانشجویی را در نظر بگیرید که مشاهده پست های مربوط به استادش را به هر محتوای دیگری ترجیح می دهد. الگوریتم اینستاگرام برای چنین وضعیتی هم چاره ای پیدا کرده است. به این ترتیب که کم کم این نکته را متوجه می شود که شما دنبال محتوایی با حضور یک فرد خاص در آن هستید. از آن به بعد هم فقط همان مدل محتوا را تحویل شما خواهد داد؛ به همین سادگی.

همانطور که می بینید، الگوریتم اینستاگرام در مقایسه با فیس بوک پیچیدگی های بیشتری دارد. درست به همین خاطر تولید محتوا یا حتی برگزاری کمپین بازاریابی در آن خیلی سخت تر از فیس بوک است. اگر شما معیارهای مربوط به الگوریتم این پلتفرم را همیشه در خاطر داشته باشید، کاربران ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. آن وقت دیگر لازم نیست دائما دنبال آزمون و خطای ایده های مختلف برای تاثیرگذاری بر روی کاربران باشید. 

مطلب مرتبط: طراحی محتوای تعاملی در شبکه های اجتماعی با تکنیک های کاربردی

توئیتر

توئیتر

توئیتر به عنوان پلتفرمی متن محور هنوز هم محبوبیت خودش را حفظ کرده است. در دنیایی که همه دنبال محتوای ویدئویی هستند، دوام توئیتر خودش یک علامت سوال مهم است. وضعیت این پلتفرم دقیقا مثل تیم بی نام و نشانی است که در لیگ قهرمانان یکی بعد از دیگری غول های فوتبال را پشت سر می گذارد. نکته ای که در اینجا باید بدان توجه کرد، توانایی حیرت انگیز توئیتر در پذیرش انواع فرمت های دیگر است. به طوری که این روزها سراغ هر نوع فرمتی را در فیس بوک می توان گرفت. 

شیوه کار فیس بوک در زمینه اولویت بندی محتوا تا حد زیادی روشن است. آنها براساس چند معیار کلیدی مطمئن می شوند که همیشه محتوایی درجه یک تحویل کاربران می دهند. اجازه دهید برخی از این معیارها را با هم مرور کنیم:

•    تعامل کاربران با هم: اینکه یک کاربر با چه کاربرانی در توئیتر تعامل بیشتری دارد، نکته ای مهم برای اولویت بندی محتواست. بی شک کسی که با مخاطب های تلفنش بیشترین تعامل توئیتری را دارد، مایل به تماشای محتوای آنها قبل از هر چیز دیگری است. درست به همین خاطر توئیتر بعد از یافتن سلیقه هر کاربر خیلی زود تجربه اش را شخصی سازی می کند تا دیگر جایی برای اما و اگر باقی نماند. 

•    محبوبیت محتوا: محبوبیت محتوا معیار دیگری است که توئیتر همیشه بدان توجه دارند. احتمالا شما هم اصلاح «فیو استار» را بارها و بارها درباره محتواهای توئیتر شنیده اید. این عبارت در واقع به آن دسته از محتواهایی اشاره دارد که یک شبه در توئیتر حسابی مشهور می شوند. نکته جالب اینکه الگوریتم توئیتر خودش این محتوای فیو استار شده را بیشتر به کاربران نشان می دهد، حتی اگر به سلیقه آنها ربطی هم نداشته باشد!

•    بازدیدهای اخیر: اینکه هر کاربر در طول ماه های اخیر چه مدل محتوایی را تماشا کرده است، خودش یک معیار مهم برای اولویت بندی محتوا محسوب می شود. خیلی از کاربران فکر می کنند توئیتر فقط به محتوای محبوب توجه نشان می دهد. این در حالی است که بین نمایش محتوای اکانت هایی که هر کاربر فالو کرده، نیم نگاهی به سلیقه او هم دارد. درست به همین خاطر یکهو وسط بالا و پایین کردن محتوای مربوط به فالووینگ های تان با پستی مربوط به یک صفحه ناشناس رو به رو می شوید. 

توئیتر هنوز هم در تلاش برای حفظ حال و هوای نوستالژیکش است. درست به همین خاطر تغییرات زیادی در رابط کاربری اش ایجاد نکرده است. البته این موضوع هیچ صدمه ای به آپدیت های مداوم الگوریتمش نزده است. به طوری که این روزها خیلی از کارشناس هایی که از مرگ توئیتر در سال های اخیر حرف می زدند، نظرشان را درباره این پلتفرم کاملا عوض کرده اند. بخشی از این تغییر نگرش ها نسبت به توئیتر مدیون الگوریتم حیرت انگیزش است. 

مطلب مرتبط: طراحی برنامه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

منابع:


https://www.socialpilot.co

https://www.socialpilot.co

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EdHrMdro
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه