چهارشنبه, ۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Wed, 28 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیا به سرعت در حال تغییر است و حتی پشرفت های فناوری هم کمک زیادی به آدم ها برای اطلاع از تغییرات مورد نظر نمی کند. کافی است برای چند ساعت خودتان را از دنیای اخبار کسب و کار کنار بکشید تا بعد از بازگشت با غافلگیری ها متعددی رو به رو شوید. در این فضای رقابتی و پر از اخبار گوناگون تنها ابزاری که خیلی خوب به شما برای اطلاع از تغییرات کمک می کند، یک موتور جست وجوی عالی است. وقتی درباره موتورهای جست وجو حرف می زنیم، اول از هه گوگل و خدمات گوناگونش به ذهن آدم می رسد. خب هرچه باشد این غول دیجیتالی نزدیک به دو دهه است که همه را شیفته خودش کرده است. 

دامنه خدمات گوگل فقط به طبقه بندی اخبار و اطلاعات در موتور جست وجو خلاصه نمی شود. آنها چند سالی است در زمینه تبلیغات آنلاین نیز حسابی فعال شده اند. سرویس گوگل ادز پرچمدار خدمات این برند در حوزه تبلیغات است. یکی از نوآوری های حیرت انگیز گوگل در این میان رونمایی از تبلیغات اتوماتیک (Automated Ads) است. در این الگوی تبلیغات شما به جای اینکه دائما تنظیمات گوگل ادز را دستکاری کرده و اوضاع کمپین تان را تغییر دهید، با تعریف برخی قانون های مشخص این کار را به طور خودکار برعهده سرویس گوگل می گذارید. 

تبلیغات اتوماتیک گوگل ادز

فرض کنید برای دو هفته قصد مسافرت و خوشگذرانی در طول تعطیلات را دارید. در این صورت ادامه فعالیت کمپین تبلیغاتی تان توجیه زیادی نخواهد داشت. به همین خاطر بهتر است قبل از شروع مسافرت فعالیت کمپین تان را برای دست کم یک هفته متوقف کرده و سپس به دوباره آن را راه اندازی کنید. بی شک هیچ کس در طول سفر حوصله بالا و پایین کردن منوی گوگل ادز را ندارد. درست در چنین شرایطی تعریف یک قانون کلیدی برای توقف فعالیت کمپین در روزی خاص و از سرگیری آن در روزی دیگر به دردتان خواهد خورد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات شناور (DSA) در گوگل ادز؛ راهنمایی برای بازاریاب ها

قانون های گوگل ادز در واقع ابزاری کمکی برای بازاریاب ها به منظور مدیریت هرچه بهتر اوضاع تبلیغاتی شان است. اگر شما هم بارها و بارها فقط به خاطر حواسپرتی یا برنامه کاری شلوغ برخی از آپدیت های تبلیغاتی را از دست داده اید، گوگل ادز اینجاست تا کارتان را بهتر از هر زمان دیگری سازماندهی کند. پس لازم نیست به خودتان شک راه داده یا نگران مدیریت زمان باشید. 

شما در این مقاله یاد می گیرید چطور از گوگل ادز برای تعریف قانون های مختلف و پیگیری خودکار آپدیت تبلیغات استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا هم طراحی قانون های گوگل ادز را یاد بگیرید هم با نحوه استفاده درست از آن آشنا شوید. 

ایجاد قانون در گوگل ادز: راهنمایی جمع و جور

ایجاد قانون در گوگل ادز

اولین نکته ای که باید با آن آشنا شوید، طراحی قانون در گوگل ادز است. اینکه شما چطور قوانین درست و حسابی در گوگل ادز طراحی کنید که کارتان را ساده کند، مسئله سخت یا بی نهایت پیچیده ای نیست. اولین کاری که باید به خوبی انجام دهید، آشنایی با محیط این سرویس است. 

همانطور که بازیگران قبل از ایفای نقش در یک پروژه سینمایی با فیلمنامه آشنا می شوند، شما هم باید خودتان را در این زمینه نشان دهید. اول از همه از منوی گوگل ادز به بخش تنظیمات (Setting) رفته و زیر عنوان بالک اکشنز (Bulk Actions) دنبال تب قانون ها (Rules) بگردید. این همان بخشی است که به شما برای ایجاد قانون های تازه به منظور پیگیری خودکار تغییرات در کمپین تان کمک خواهد کرد. 

یادتان باشد، تبلیغات اتوماتیک در گوگل ادز به طور کلی چند المان به هم پیوسته دارد. در این رابطه به موارد زیر توجه کنید:

•    دستورالعمل: این المان در واقع کار اصلی است که شما از گوگل ادز انتظار دارید در غیاب تان انجام دهد. درست به همین خاطر باید تمام حواس تان جمع باشد تا دستورالعمل درستی برای اجرا در اختیار این سرویس قرار دهید. وگرنه اوضاع کمپین تان خیلی زود به هم خواهد ریخت. 

•    محل اجرا: محل اجرا در واقع به بخشی که باید تغییرات در آن اعمال شود، اشاره دارد. مثلا اگر شما قصد داشته باشید همه کمپین ها را در زمانی خاص قطع یا آپدیت کنید، از این المان باید استفاده نمایید. یادتان باشد، انتخاب بخش های مشخص که تغییرات در آنها اعمال می شود، باید با دقت صورت گیرد؛ چراکه گوگل ادز در غیاب شما فقط از این دستورها پیروی خواهد کرد. 

•    شرایط: شرایط اعمال تغییرات برای گوگل ادز بی نهایت مهم است. مثلا اگر شما دوست دارید کمپین تان در صورت افت محسوس بازدید دیگر ادامه پیدا نکند، باید در بخش قانون ها این شرط را ذکر کنید. اینطوری وقتی بازدید کمپین تان از عددی مشخص پایین تر بیاید، دیگر خبری از ادامه کمپین و صرف هزینه نخواهد بود.

•    فرکانس: قانونی که طراحی می کنید، هرچند وقت یکبار باید اجرا شود؟ گاهی اوقات قوانین هر ساعتی، هر روز یا حتی یکبار برای همیشه اجرا می شوند. تعیین این نکته کلیدی به شما برای موفقیت بیشتر کمک خواهد کرد. پس هیچ وقت خودتان را دست کم نگیرید. 

•    دریافت نتایج: آخرین المانی که باید به آن توجه کنید، دریافت نتایج است. این بخش از طریق ارسال ایمیل برای شما مشخص شده و امکان بررسی بیشتر تغییرات را می دهد. البته انتخاب این بخش اجباری نیست و بیشتر حالت دلبخواهانه دارد. پس خیلی خودتان را درگیر آن نکنید. 

نکاتی برای قبل از اجرای قانون های گوگل ادز

نکاتی برای قبل از اجرای قانون های گوگل ادز

وقتی قصد طراحی قانون های خودکار برای گوگل ادز را دارید، باید برخی از نکات کلیدی را رعایت کنید. وگرنه خیلی زود کارتان با مشکل رو به رو شده و حتی استفاده تان از این سرویس با چالش های بزرگی رو به رو خواهد شد. ما در این بخش برخی از نکات کلیدی برای طراحی و اجرای چنین قانون هایی را زیر ذره بین قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: چرا تبلیغات شما در گوگل ادز برای مشتریان جذاب نیست؟

ارزیابی چندباره قوانین

ارزیابی چندباره قوانین

شما قرار نیست به محض اینکه یک ایده خوب به ذهن تان رسید، آن را تبدیل به قانونی خودکار در گوگل ادز کرده و سراغ بقیه کارهای تان بروید. گاهی اوقات برای اینکه نتیجه کار بهتر از همیشه درآید، بد نیست چند بار قانونی را که طراحی کرده اید، مورد ارزیابی قرار دهید. باور کنید یا نه، همیشه ایرادات جزئی در کار پیدا می شود که بهتر است قبل از اجرا رفع شان کنیم. اینطوری خیال مان از نتیجه کار راحت خواهد بود. 

اگر دوست یا همکاری دارید که تخصصی مشابه با شما دارد، بد نیست از ایده های او نیز استفاده کنید. دستورالعمل شما در این بخش بی نهایت ساده است؛ قبل از اینکه قانونی را در گوگل ادز اجرا کنید، نظر دیگران را هم جویا شوید. اینطوری دیگر مشکل زیادی از نظر سطح اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

مرور نتایج کار

مرور نتایج کار

استفاده از گوگل ادز شاید با کمک هوش مصنوعی و اتوماسیون بی نهایت راحت باشد اما شما قرار نیست نسبت به نتایج کار بی تفاوت باشید. حتی سرمربی های فوتبال هم که کلی کمک مربی دارند، در نهایت خودشان نتیجه بازی را تحلیل می کنند. پس انتظارات تان از هوش مصنوعی را پایین آورده و نتیجه کار را خودتان ارزیابی کنید. اینطوری نتیجه بهتری از نظر اثرگذاری بر روی مخاطب با کمپین های بعدی خواهید داشت. 

همیشه کمپین های تبلیغاتی ایراداتی دارند که بازاریاب ها باید در تلاش های بعدی جلوی آنها را بگیرند. گاهی اوقات کارآفرینان فکر می کنند رفع ایرادات کاری است که دیگران باید انجام دهند. راستش را بخواهید، هیچ وقت ماهیت «دیگران» مشخص نیست. پس چه بهتر که خودتان دست به کار شده و اوضاع را تغییر دهید. اینطوری دست کم کار امروز را به فردا موکول نخواهید کرد. 

ارزیابی نتایج به استفاده از گوگل ادز خیلی سخت نیست؛ چراکه این ابزار به طور پیشفرض تمام داده ها را تبدیل به اطلاعات به درد بخور کرده و به شما تحویل می دهد. 

شروع کار با تغییرات ساده

شروع کار با تغییرات ساده

هر کاری در ابتدا باید با احتیاط زیاد انجام شود. اجازه دهید با یک مثال ساده بحث را پیگیری کنیم. موتورسوارهایی که در مسابقات نمایشی حرکات آکروباتیک حیرت انگیز اجرا می کنند، از همان اول خبره های این حوزه نبوده اند. در عوض به مرور زمان کارشان بهتر شده و مهارت بالایی پیدا کرده اند. بی شک همه آنها در ابتدای راه کارشان را با تکنیک های ساده شروع کرده و به مرور زمان حرکات خطرناک را امتحان کرده اند. این درست همان کاری است که شما هم باید دنبال کنید؛ چراکه بدون استفاده از راهکارهای ساده در ابتدای امر اوضاع تان خیلی زود به هم می ریزد. 

توصیه ما در روزنامه فرصت امروز شروع استفاده از گوگل ادز با طراحی قانون های ساده است. اگر از همان ابتدا دنبال تغییرات گسترده باشید، جایی برای آزمون و خطا نخواهید داشت. آن وقت یک قانون اشتباه، کل کسب و کارتان را با چالش های بزرگ رو به رو می سازد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات در گوگل ادز بدون ولخرجی های رایج

قانون های گوگل ادز که باید بدانید

قانون های گوگل ادز که باید بدانید

حالا که با گوگل ادز و قانون های اتوماتیکش بیشتر آشنا شدید، نوبتی هم باشد، باید به اصل مطلب پرداخت. ما در ادامه برخی از نکات کلیدی در ارتباط با قانون های گوگل ادز را مرور خواهیم کرد. این بخش به شما برای آشنایی بیشتر با این حوزه و اجرای بهتر ایده ها کمک می کند.

پس با ما همراه باشید تا آخرین بخش مقاله را هم بدون دردسر جلو ببریم. 

توقف کمپین ها قبل از تعطیلات

توقف کمپین ها قبل از تعطیلات

تعطیلات زمان هایی برای استراحت بیشتر است. درست به همین خاطر کمپین های بازاریابی نباید در طول این مدت مزاحم مشتریان شده و تعطیلات تیم بازاریابی را به هم بریزد. نکته جالب اینکه در طول تعطیلات انگیزه مردم برای خرید بی نهایت کاهش پیدا می کند. به زبان خودمانی، اگر شما قبل از تعطیلات مهم فروش خوبی نکرده باشید، در طول تعطیلات اوضاع تان فرقی نخواهد کرد. 

قانونی که در اینجا قصد بررسی اش را داریم، توقف کمپین ها قبل از تعطیلات است. به زبان خودمانی، شما باید قانونی را تعریف کنید که کمپین تان را دقیقا به محض شروع تعطیلات متوقف کند. وقتی درباره این قانون حرف می زنیم، به طور عادی تعطیلات مهم مثل سال نو را مدنظر داریم. با این حال اگر مشکلی برای تان پیش آمده و قصد دارید چند روزی از دنیای کسب و کار دور باشید، نیم نگاهی به این قانون داشته باشید. 

شما برای اجرای این قانون باید از همان راهنمایی که در بخش مقدمه بیان شد، استفاده کنید. کافی است برای اجرای این قانون المان های مختلف مثل دستورالعمل یا محل اجرا را طوری پر کنید که در تاریخی مشخص همه کمپین ها را متوقف کند؛ به همین سادگی. اجازه دهید کمی دقیق تر در این رابطه راهنمایی تان کنیم:

•    نوع قانون: کمپین ها

•    دستورالعمل: توقف کمپین ها

•    محل اجرا: درباره تمام کمپین ها

•    شرایط: فعال سازی در رابطه با تمام کمپین های فعال

•    فرکانس: یکبار برای همیشه (لازم نیست هر روز این دستور اجرا شود).

مطلب مرتبط: گوگل ادز (Google Ads) چیست؟

فعال سازی کمپین ها بعد از تعطیلات

فعال سازی کمپین ها بعد از تعطیلات

دستور دیگری که در واقع مکمل گزینه قبلی است، اجرای کمپین ها بعد از تعطیلات است. خب شما که برای همیشه در تعطیلات باقی نمی مانید. پس چه بهتر که قبل از پایان تعطیلات فکری به حال زمان شروع دوباره کارتان کنید. نگران نباشید، لازم نیست تعطیلات تان را به خاطر برنامه ریزی در این رابطه به هم بریزید. در عوض باید سراغ طراحی یک قانون ساده دیگر بروید. در این قانون به جای اینکه زمان پایان کمپین ها را مشخص کنید، باید زمان از سرگیری شان را انتخاب کرده و به آن توجه داشته باشید. 

یکی از نکات کلیدی در ارتباط با کمپین های بازاریابی مربوط به شروع شان درست بعد از تعطیلات مهم است. خب اگر شما حتی یک روز هم از دنیای بازاریابی به دور باشید، خیلی زود جایگزین های متعددی برای کارتان پیدا می شود. آن وقت هر چقدر هم که کارتان را با دقت نظر دنبال کنید، دیگر فایده ای نخواهد داشت؛ چراکه اوضاع برای تان چندان مناسب جلو نمی رود و رقبا جای تان در بازار را پر خواهند کرد. 

تمام کارهایی که در ارتباط با قانون قبلی انجام دادید، اینجا برعکس می شود. پس به جای تعیین زمان توقف کمپین ها، باید زمان شروع شان را وارد کنید؛ به همین سادگی دیگر لازم نیست وسط تعطیلات فکرتان درگیر اوضاع بازاریابی و تبلیغات برند باشد. 

فعال سازی تبلیغات تازه برای جشنواره ها

فعال سازی تبلیغات تازه برای جشنواره ها

جشنواره های تخفیف یا فروش ویژه برای هر کسب و کاری جذابیت خاص خودش را دارد. خیلی از کارآفرینان برای اینکه خودشان را در بازار بهتر معرفی کنند، دنبال اجرای کمپین های ویژه هستند. خب در این صورت تبلیغات شما هم باید حال و هوای متفاوتی داشته باشد. وگرنه خیلی از کاربران از تخفیف تان خبردار نخواهند شد. آن وقت شما دست از پا درازتر به خانه اول بازمی گردید. 

ایده ما در این بخش طراحی یک قانون تبلیغاتی برای اجرای کمپین جدیدتان درست زمانی که جشنواره ویژه دارید، است. شما برای این کار با المان های مربوط به گوگل ادز را اینطوری تنظیم کنید:

•    دستورالعمل: فعال سازی تبلیغات

•    محل اجرا: یک تبلیغ خاص (که برای کمپین طراحی شده)

•    شرایط: تمرکز بر روی تبلیغات PPC یا متن محور

•    فرکانس: یکبار برای همیشه (وقتی جشنواره تان شروع می شود)

همانطور که می بینید، طراحی کمپین ویژه برای جشنواره کار خیلی سختی نیست. شما در این میان باید حواس تان به جزییات کار هم باشد. مثلا اگر جشنواره تان در زمان خاصی تمام می شود، باید از همان ابتدا این زمان را در فرم موردنظر درج کنید. اینطوری دیگر خبری از هزینه های اضافی بعد از پایان کمپین نخواهد بود. 

اجرای تبلیغات متفاوت در شب

اجرای تبلیغات متفاوت در شب

برندهایی که وسواس زیادی برای شخصی سازی محتوای تبلیغاتی دارند، معمولا روزها محتوای متفاوتی در مقایسه با شب ها نمایش می دهند. خب هرچه باشد در طول روز اغلب افراد درگیر کسب و کار هستند و کسی حوصله تبلیغات را ندارد. به همین خاطر شخصی سازی تبلیغات برای اوقات استراحت آدم ها اهمیت زیادی دارد. 

مطلب مرتبط: مهمترین تغییرات گوگل ادز برای سال 2023

اگر شما هم شب ها کمپین های متفاوتی برای مخاطب هدف اجرا می کنید، راه را درست آمده اید. کوگل ادز به شما امکان طراحی قانونی برای تغییر ماهیت تبلیغات در طول شبانه روز را می دهد. کافی است این بخش را با دقت کافی طراحی کرده و زمان اجرای قانون را نیز مشخص کنید. 

تمام مشخصات مربوط به المان های تبلیغ در این بخش مثل نمونه های قبلی است. با این حال به اجرای تعیین فرکانس در قالب یکبار برای همیشه باید آن را به طور هر شب اجرا کنید. اینطوری هر روز وقتی خورشید غروب می کند، مدل کمپین های شما فرق خواهد کرد. 

بی شک خیلی وقت ها کارآفرینان یادشان می رود مدل کمپین ها را در طول شبانه روز تغییر دهند. درست به همین خاطر استفاده از گوگل ادز در این رابطه ایده بسیار خوبی خواهد بود. اینطوری همیشه مطمئن هستید که ایرادی در کارتان مشاهده نمی شود. 

آپدیت صفحه فرود

آپدیت صفحه فرود

صفحه فرود (Landing Page) بخش مهمی از فرآیند تبلیغات آنلاین را تشکیل می دهد. استفاده از صفحه فرود تکراری برای مدت زمان طولانی شانس شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به شدت کاهش می دهد. درست به همین خاطر باید هرچند وقت یکبار این صفحه را آپدیت کنید. این کار دقیقا مثل رونمایی از کیت جدید تیم های ورزشی قبل از شروع فصل است. 

از آنجایی که معمولا صفحه فرود هرچند ماه یکبار آپدیت می شود، شما باید فرکانس این بخش را بر روی 2 یا 3 ماه یک بار تنظیم کنید. یادتان باشد، قبل از اجرای این دستور باید آپدیت تازه را هم تعریف کرده باشید. وگرنه گوگل ادز به طور خودکار تغییرات را نادیده خواهد گرفت. 

اگر فکر می کنید حواسپرتی یا مشغله کاری اجازه آپدیت مداوم صفحه فرود را به شما نمی دهد، باید این مسئولیت را برعهده یکی از اعضای تیم تان قرار دهید. فقط یادتان نرود قبل از اجرا صفحه فرود تازه را تماشا کرده و نظرتان درباره آن را بیان کنید. 

تعیین سقف هزینه تبلیغاتی

تعیین سقف هزینه تبلیغاتی

چه کسی دوست دارد گوگل ادز طوری خرج روی دستش بگذارد که دیگر برندش کمر راست نکند؟ بی شک سیستم اتوماسیون گوگل ادز اگر به حال خودش رها شود، ممکن است کلی خرج اضافه در حوزه تبلیغات به همراه داشته باشد. درست به همین خاطر طراحی قانونی برای تعیین سقف بودجه کلیدی خواهد بود. 

اگر شما هم دوست دارید جلوی هزینه های اضافی در حوزه بازاریابی و تبلیغات را بگیرید، کافی است این گزینه ها را در هر المان گوگل ادز درج کنید:

•    دستورالعمل: توقف هزینه برای کمپین ها

•    محل اجرا: کمپین های منتخب

•    شرایط: توقف هزینه تبلیغاتی بعد از پر شدن سقف تعیین شده

تعیین سقف بودجه دقت برنامه ریزی های شما را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. شما برای اثرگذاری درست بر روی مخاطب هدف باید همیشه دنبال مدیریت بودجه تان به بهترین شکل باشید. پس اگر فکر می کنید ممکن است هزینه های تبلیغاتی از دست تان در برود، بد نیست روی این گزینه حساب ویژه ای باز کنید. وگرنه دیر یا زود اوضاع تان در بازار به هم ریخته و دیگر نمی توانید شرایط را مدیریت کنید. 

تعیین بودجه مشخص برای هر ماه

تعیین بودجه مشخص برای هر ماه

گاهی اوقات در ماه های مختلف هزینه تبلیغاتی برندها سر به فلک می کشد. در این صورت شما باید آماده فرام سازی منابع مالی بیشتر باشید که ممکن است بعدا کار دست تان دهد. یک قانون کاربردی در این میان به شما کمک می کند تا هر ماه مبلغ مشخص به عنوان بودجه تبلیغاتی در گوگل ادز هزینه کنید. این طوری دیگر هیچ وقت کنترل اوضاع مالی از دست تان در نمی رود. کافی است در بخش دستورالعمل کمپین ها بودجه ای ثابت را تعریف کنید. نکته جالب اینکه شما در تنظیمات جانبی می توانید بخشی برای حداکثر هزینه نیز اضافه کنید. اینطوری مثلا وقتی 500 دلار ماهانه تان پر می شود، در صورت بروز شرایط خاص 50 یا 100 دلار دیگر نیز هزینه خواهید کرد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز

سخن پایانی

مهمترین نکات قانون های گوگل ادز

گوگل ادز روز به روز پیشرفت های بیشتری می کند و این امر به بازاریاب ها برای فعالیت بهتر در بازار کمک می کند هدف ما در این مقاله آشنایی شما با برخی از مهمترین نکات درباره قانون های گوگل ادز بود. اگر شما هم شیفته تبلیغات خودکار هستید، این بخش احتمالا چشم اندازهای تازه ای به روی تان باز کرده است. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با گوگل ادز کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره بخش های مختلف مقاله داشتید، همکاران من 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما هستند. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://support.google.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sP0PZ0Sd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه