دوشنبه, ۲۴ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Mon, 14 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

ایمیل مارکتینگ در طول بیش از دو دهه گذشته یکی از محبوب  ترین الگوهای بازاریابی در میان بازاریاب ها بوده است. دلیل این امر سادگی ارسال ایمیل و مشاهده اش از سوی کاربران است. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر با توسعه برخی از شیوه های بازاریابی در عمل از بازاریابی ایمیلی غافل شده اند. اگر شما هم در این زمینه نسبت به بازاریابی ایمیلی تردید دارید، باید به شما بگوییم که این شیوه هنوز هم تاثیرگذاری کافی را دارد. 

سالانه کسب و کارها هزینه بسیار زیادی برای بازاریابی انجام می دهند. این امر با توجه به ضرورت کاهش هزینه های بازاریابی از سوی کسب و کارها دارای اهمیت است. هرچه هزینه های بازاریابی شما کمتر شود، فرصت بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. بازاریابی ایمیلی در میان الگوهای مختلف علاوه بر تاثیرگذاری بالا دارای هزینه بسیار اندکی برای کسب و کارها نیز هست بنابراین شما با انتخاب این رویکرد شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین استراتژی ها برای بازاریابی ایمیلی است. این امر به شما برای راه اندازی فرآیند بازاریابی ایمیلی‎تان کمک خواهد کرد بنابراین در ادامه به برخی از مهمترین نکات در این زمینه خواهیم پرداخت. 

بازاریابی ایمیلی با 10 استراتژی برتر

شروع کار با ایمیل خوش آمدگویی

شروع فرآیند بازاریابی ایمیلی همیشه سخت و دشوار است. شما در گام نخست هیچ آشنایی با مخاطب هدف ندارید. این امر برخورد نخست شما با مخاطب هدف را بیش از اندازه مهم خواهد کرد. اگر شما در گام نخست برخورد مناسبی با مخاطب تان نداشته باشید، شرایط بسیار سختی برای تعامل با آنها خواهید داشت. این امر در میان بسیاری از بازاریاب ها چالشی مهم محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و مسئله اطمینان از تحویل ایمیل ها

اگر شما هم دارای مشکلات زیادی برای شروع فرآیند بازاریابی ایمیلی دارید، باید ارسال ایمیل های خوش آمدگویی را مدنظر قرار دهید. دسترسی به ایمیل کاربران به طور معمول از طریق خبرنامه برند صورت می گیرد. برخی از برندها نیز در صورت خرید مشتریان اقدام به درخواست برای اخذ آدرس ایمیل شان می کنند. بنابراین شما برای دسترسی به ایمیل ها دردسر زیادی نخواهید داشت. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پس از دریافت ایمیل شان هیچ برنامه ای ندارند. شما به راحتی با ارسال یک ایمیل خوش آمدگویی امکان شروع تعامل تان با آنها را دارید. شاید این امر اندکی عجیب به نظر برسد، اما بهترین راهکار برای شروع ارتباط‎تان با مخاطب است. 

همانطور که گفتیم، اغلب برندها از طریق خبرنامه و یا فروش محصولات به ایمیل مشتریان دسترسی پیدا می کنند بنابراین شما برای ارسال ایمیل خوش آمدگویی مشتریان به برندتان مشکل زیادی نخواهید داشت. این امر اهمیت مشتریان در کسب و کارتان را به مشتریان نشان می دهد. 

اگر مشتریان یکی از محصولات برند شما را خریداری کرده اند، تلاش برای تعامل با آنها براساس ویژگی های محصول موردنظر ضروری خواهد بود. چنین امری انگیزه مشتریان برای ارائه بازخورد به فعالیت شما را افزایش می دهد بنابراین شما باید عملکرد خاصی در این زمینه داشته باشید. 

مشتریان همیشه علاقه مند به آگاهی از وضعیت محصولی که خریده اند، هستند. این امر باید به بهترین شکل ممکن از سوی کسب و کار شما مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری مداوم بر روی آنها نخواهید داشت. بسیاری از برندها نسبت به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر با مشکلات زیادی مواجه می شوند. 

با توجه به آنچه در بخش بالا گفتیم، ارسال ایمیل بازاریابی براساس معرفی محصولات تازه نیز برای مشتریان جذاب خواهد بود. این امر شاید برای شروع تعامل با مشتریان به اندازه کافی رایج نباشد، اما برای شما امکان جلب نظر مشتریان و افزایش فروش را خواهد داشت. 

شخصی سازی ایمیل ها

بازاریابی ایمیلی بدون ارسال ایمیل های شخصی سازی شده هیچ فایده ای برای برندها ندارد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف بدون اینکه ایمیل های شان را شخصی سازی کنند، انتظار دریافت نتایج بسیار بالا دارند. این امر همیشه با شکست همراه خواهد بود بنابراین شما باید بهترین عملکرد در این حوزه را نشان دهید. شخصی سازی ایمیل ها فقط به معنای افزودن نام هر مشتری در ابتدای ایمیل ها نیست، بلکه باید مطالعه ای عمیق درباره گروه های مختلف مشتریان برند صورت گیرد. 

وقتی شما درباره مشتریان تان مطالعات گسترده ای داشته باشید، به خوبی امکان دسته بندی آنها را پیدا خواهید کرد. معنای این امر امکان شخصی سازی ایمیل ها برای هر گروه از مخاطب هدف براساس سلیقه ویژه اش است. بدون تردید شما با چنین عملکردی شانس بسیار بالاتری برای جلب نظر مخاطب هدف در بلندمدت خواهید داشت. 

اگر اخبار و اطلاعات مدنظر شما در ایمیل بازاریابی تان به طور مناسبی شخصی سازی نشده باشد، مشکلات عرصه بازاریابی برای شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. مهمترین مشکل در این راستا عدم اعتماد مخاطب هدف به شما خواهد بود. 

شخصی سازی ایمیل ها در گام های نخست کار سختی محسوب می شود. اگر شما تجربه‏ ای در این راستا ندارید، به احتمال زیاد مشکلات بسیار متنوعی را پیش رو خواهید داشت. بهترین راهکار در این میان تلاش برای استفاده از تجربه دیگر برندها به منظور کاهش مشکلات تان است. چنین امری امکان استفاده از تجربه های گرانبهای دیگر برندها بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی پیشرفته با استراتژی های نوین

ارزیابی مداوم فهرست ایمیل های برند

ایمیل هایی که شما برای بازاریابی در اختیار دارید، به طور مداوم باید مورد ارزیابی قرار گیرد. شاید برخی از کاربران در طول زمان آدرس ایمیل شان را عوض کنند. در این صورت شما عملا برای کاربرانی که وجود ندارند، ایمیل ارسال می کنید. چنین امری اهمیت بسیار زیادی برای برندها در پی دارد. 

براساس گزارش موسسه میل چیمپ، 49 درصد از کاربران در طول زمان اقدام به تغییر آدرس ایمیل شان می کنند بنابراین شما باید هرچند وقت یک بار به طور کلی نسبت به ارزیابی ایمیل های در دسترس تان برای بازاریابی اقدام نمایید. در غیر این صورت شاید بر روی مخاطب هدف اشتباهی هدف گذاری کرده باشید. 

ارزیابی وضعیت ایمیل های در دسترس برند کار سختی نیست. امروزه بسیاری از سرویس های ایمیلی به برندها خدمات مربوط به ارزیابی وضعیت ایمیل ها را ارائه می دهند. بنابراین شما به راحتی امکان اطلاع از اینکه یک ایمیل همچنان از سوی کاربران مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر را به ساده ترین شکل ممکن خواهید داشت. 

ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان پیش از فروش

ایجاد تعامل با مشتریان و ایجاد رابطه ای عمیق با آنها امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این راستا عملکرد ضعیفی دارند. دلیل اصلی در این میان تلاش برای فروش به هر قیمتی از سوی برندهاست. شاید این امر هدف اصلی بازاریابی محسوب شود، اما بدون مقدمه‎چینی برای شما هیچ فایده ای به همراه نخواهد داشت. برخی از برندها در این راستا عملکرد بسیار خوبی دارند. دلیل این امر ایجاد رابطه عمیق با مشتریان از قبل است بنابراین هرچه تعامل شما با مخاطب هدف بهتر باشد، در زمینه بازاریابی ایمیلی دردسرهای بسیار کمتری را تحمل خواهید کرد. با این حساب شما باید پیش از شروع هر نوع کمپین بازاریابی اقدام به ایجاد رابطه ای مناسب با مشتریان نمایید. در غیر این صورت دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. 

تعامل با مشتریان کار سختی نیست. مهمترین نکته در این میان استفاده از مطالعات انجام شده درباره سلیقه مشتریان و اشاره به ترندهای مورد علاقه آنها در این مسیر است. چنین امری امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به سادگی هرچه تمام تر را فراهم خواهد کرد. 

ایراد بسیاری از برندها تلاش برای تعامل با مشتریان بی علاقه به حوزه کسب و کارشان است. اگر شما در حوزه بازاریابی چنین عملکردی داشته باشید، خیلی زود مشکلات بالایی در زمینه بازاریابی پیدا خواهید کرد. به هر حال هر برندی باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفش باشد. وقتی شما برای کاربران بی علاقه به برندتان ایمیل ارسال می کنید، در عمل انگیزه آنها برای تعامل با برندتان صفر خواهد بود و حتی شاید از دست برندتان عصبانی نیز بشوند. 

استفاده از لحن مناسب برای تعامل با برند

استفاده از زبان و لحن مشخص برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار مهمی خواهد بود. اگر شما در زمینه بازاریابی از لحن های کلیشه ای استفاده کنید، هیچ‎وقت در میان برندهای بزرگ قرار نخواهید گرفت. این امر بسیار از برندها را در نگاه مشتریان بدل به یک برند کلیشه ای خواهد کرد بنابراین شما باید همیشه نسبت به استفاده از عملکرد مناسب اقدام کنید. 

برندهای بزرگ مثل نایک یا اپل همیشه یک لحن مشخص برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. شاید شما تا به حال به لحن برندتان توجه نکرده باشید، اما مشتریان همیشه به آن توجه دارند. هدف اصلی شما در این میان تلاش برای ایجاد تفاوت در لحن تان برای مخاطب هدف است. اگر شما بتوانید به خوبی از پس ماموریت بربیایید، توجه مخاطب هدف به شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با تکنیک های طلایی

امروزه عملکرد متفاوت در حوزه بازاریابی ایمیلی از هر نکته دیگری مهمتر است. دلیل این امر عملکرد کلیشه ای اغلب برندها در این میان است. 

استفاده از مشاوره های تخصصی

بازاریابی ایمیلی برای افرادی که به تازگی وارد این حوزه شده اند، سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد. این نکته در مورد هر کار تازه ای برای افراد مصداق دارد. بهترین راهکار در این میان تلاش برای استفاده از راهنمایی های تخصصی است. چنین امری شما را در مدت زمانی کوتاه بدل به برندی دوست داشتنی در میان مشتریان خواهد کرد. 

بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان همه کارها را خودشان ساماندهی می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از کمک دیگران در زمان مناسب است. در غیر این صورت شما هرگز شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. نکته جالب در این میان عدم نیاز به پرداخت هزینه به مشاورهاست. دلیل این امر امکان انتخاب مدیران بازنشسته برای دریافت مشاوره است. این امر اگر کاملا رایگان نباشد، دست کم هزینه بسیار پایینی برای شما به همراه خواهد داشت. 

تبدیل بازاریابی ایمیلی به نوعی بازی

اگر شما فکر می کنید بازاریابی ایمیلی هیچ جذابیتی ندارد، باید به طور کامل نگاه تان نسبت به این الگو را تغییر دهید. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فقط به محتوای متنی تکیه دارند. شاید این امر انتخاب مناسبی باشد، اما همیشه گزینه های متنوع تری نیز در دسترس شما قرار دارد. بر این اساس شما امکان تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید داشت. تبدیل محتوای بازاریابی در ایمیل ها به نوعی بازی ایده جذابی برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش خواهد داد. 

وقتی بازاریابی ایمیلی شما تبدیل به نوعی بازی شود، انگیزه کاربران برای تعامل بیشتر با شما افزایش خواهد یافت. اگر تجربه ای در زمینه بازاریابی داشته باشید، به خوبی می دانید که دریافت بازخورد از سوی مخاطب هدف امر بسیار سخت و دشواری محسوب می شود. بنابراین شما با موفقیت در این حوزه امکان ترغیب کاربران به سوی برندتان را خواهید داشت. 

اگر شما در تبدیل بازاریابی ایمیلی به بازی راه اندازی مسابقه آنلاین را مدنظر قرار دهید، شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مشتریان خواهید داشت. امروزه کمتر کاربری علاقه مند به حضور در بازی های مختلف و تعامل با مشتریان نیست. این امر برای کسب و کار شما امر بسیار مهمی محسوب می شود. 

ایمیل های طولانی را فراموش کنید

بدون تردید پلتفرم ایمیل امکان انتقال پیام های طولانی را فراهم می سازد، اما این امر به معنای ارسال ایمیل های طولانی برای مشتریان نیست. شما در زمینه بازاریابی باید عملکرد هوشمندانه ای داشته باشید. معنای این امر ضرورت ارسال ایمیل های کوتاه برای جلب نظر مخاطب هدف است. در غیر این صورت شما مسیر بسیار طولانی برای جلب نظر مخاطب هدف خواهید داشت.

اگر خودتان را به جای مشتریان قرار دهید، مشاهده ایمیل های طولانی هرگز ایده جذابی نیست. بسیاری از افراد تنها واکنش شان به ایمیل های طولانی حذف سریع شان است. این امر به معنای کاهش شدید تاثیرگذاری ایمیل های شما بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

استفاده از محتوای ویدئویی یا تصاویر جذاب برای افزایش جذابیت محتوای بازاریابی امر مهمی محسوب می شود. خوشبختانه امروزه دیگر مشکلاتی در زمینه نمایش محتوای ویدئویی در ایمیل ها نیست بنابراین گزینه های در دسترس شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. 

اغلب بازاریاب ها در تولید محتوا همیشه نمونه های طولانی را مدنظر قرار می دهند. اگر شما هم چنین عادتی دارید، تنها کاری که باید انجام دهید تلاش برای خلاصه سازی محتوا پس از تولیدش است. این امر به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و نکاتی برای موفقیت

استفاده از کمپین های قبلی برای طراحی محتوای تازه

ارزیابی کمپین های قبلی همیشه امر مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از چنین الگویی استفاده می کنند. شما در بازاریابی ایمیلی باید همیشه نگاهی به گذشته برندتان داشته باشید. در غیر این صورت شاید یک اشتباه را بارها و بارها تکرار کنید. 

استفاده از تجربه کمپین های قبلی همیشه کار ساده ای نیست. اگر شما مهارت لازم برای ارزیابی دقیق کمپین های قبلی تان را ندارید، باید از کمک دیگران به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. در غیر این صورت شاید مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا کنید. چنین کاری شاید هزینه زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، اما دست کم امکان تعامل با کاربران به طور حرفه ای فراهم می شود. 

هرچه مهارت شما در رفع اشتباهات قبلی تان در زمینه بازاریابی مهارت پیدا کنید، شانس بالاتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهید داشت. از آنجایی که اطلاعات مربوط به بازاریابی ایمیلی برای همیشه در دسترس شما قرار دارد، باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تحلیل و استفاده عملی از آنها باشید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت. 

درخواست بازخورد از سوی کاربران

معیار نهایی برای ارزیابی موفقیت کمپین های بازاریابی نظر کاربران است. اگر کاربران برند شما را کلیشه ای قلمداد نمایند، باید تمام تلاش های تان در این حوزه را از اول شروع کنید. خوشبختانه اغلب اوقات چنین امری برای برندها روی نمی دهد. مهمترین مسئله در اینجا تلاش برای استفاده از انتقادات و نظرات کاربران به منظور بهینه سازی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. چنین امری فقط با دریافت نظرات کاربران به بهترین شکل ممکن امکان پذیر خواهد شد. 

اگر شما در تلاش برای نظرسنجی از کاربران هستید، بهترین راهکار عدم ارتباط مستقیم با آنهاست. دلیل این امر امکان عدم بیان واقعیت ها از سوی کاربران در این شرایط است بنابراین شما باید به طور غیرمستقیم اطلاعات موردنیازتان در این رابطه را گردآوری نمایید.

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از تاثیرگذارترین شیوه های تعامل با مشتریان محسوب می شود. توصیه های مورد بحث در این مقاله برای شما راهنمای مناسبی محسوب می شود بنابراین همین حالا دست به کار شده و وارد حوزه بازاریابی ایمیلی شوید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aBOp9nzU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه