شنبه, ۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 22 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

بازگشایی یک فروشگاه پس از مدتی غیبت برای هر کارآفرینی دردسرساز خواهد بود. سوالات پیرامون درباره دلایل غیبت به همراه ورود رقبای تازه به بازار فشار زیادی به تیم مدیریتی وارد می کند. این در حالی است که خرده فروشی های زنجیره ای به طور معمول انتظارات بی‎نهایت زیادی از شعبه های مختلف شان دارند. به همین خاطر یک اشتباه کوچک شاید به قیمت موقعیت شغلی تان تمام شود. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید همیشه با ایده های دست اول که امتحان شان را پس داده اند، کارتان را شروع کنید، وگرنه اصلا بعید نیست کلاه تان پس معرکه باشد. 

ما در این مقاله قصد داریم به شما برای استفاده از برخی ایده های طلایی به منظور بازگشایی فروشگاه تان کمک کنیم. اگرچه تمرکز اصلی بر روی فروشگاه های زنجیره ای بزرگ است، اما خرده فروشی های کوچک نیز به خوبی امکان بهره مندی از نکات مورد بحث در این مقاله را خواهند داشت. پس در هر موقعیتی در دنیای خرده فروشی هستید، بد نیست با ما همراه شده و به دل یک ماجراجویی هیجان انگیز بیایید. 

استفاده از ایمیل مارکتینگ: اولین و مطمئن ترین راه

استفاده از ایمیل مارکتینگ

اولین راهی که شما باید در همان تلاش نخست تان امتحانش کنید، مربوط به استفاده از ایمیل مارکتینگ است. بی‎شک در طول سال های اخیر بارها و بارها درباره هزینه های پایین بازاریابی ایمیلی حرف های گوناگون شنیده‎اید. با این حساب دیگر شکی در این رابطه نخواهد بود. به علاوه، نرخ بازگشت سرمایه این حوزه نیز بی نهایت بالاست. به همین خاطر شما به خوبی فرصت سرمایه گذاری بر روی آن را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: بازگشایی کسب و کار با ایده های جذاب و کاربردی

وقتی شما در قالب ایمیل به مخاطب درباره بازگشت تان به بازار اطلاع رسانی می کنید، می توانید انتظار بازخوردهای بهتری در روز شروع دوباره کسب و کارتان را داشته باشید، وگرنه شاید مشتریان غافلگیر شده و حتی حس بد نیست به بازگشت بی سر و صدای تان پیدا کنند. 

خب آنها کلی گزینه مختلف برای خرید دارند و اصلا شما را انتخاب اول و آخر خود محسوب نمی کنند. به همین دلیل اگر نتوانید دلایل روشنی برای خرید مشتریان از برندتان بیاورید، خیلی زود از بازار دوباره حذف می شوید. 

ایمیل مارکتینگ فضای بسیار خوبی برای اطلاع رسانی محسوب می شود. با این حال آنطور که باید تعاملی نیست. به همین خاطر ایده ما در این بخش تلاش برای کشاندن مخاطب به محیط‎های بیشتر تعاملی مثل شبکه های اجتماعی است. بد نیست لینک های مربوط به اکانت برندتان در پلتفرم های مختلف را در ایمیل درج کنید. اینطوری مخاطب گزینه های بیشتری برای تعامل با شما خواهد داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

امروزه خرده فروشی ها باید دقیقا همان طوری که مخاطب انتظار دارد، عمل کنند. به همین خاطر دیگر محوریت اصلی با بازاریاب ها یا ایده های شان نیست. در عوض اول و آخر همه چیز را مخاطب مشخص خواهد کرد. آیا شما برای چنین تغییری آمادگی لازم را دارید؟

سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی: زندگی در دنیای دیجیتال

سرمایه گذاری بر روی شبکه های اجتماعی

مردم در طول یک دهه اخیر علاقه بی نهایت زیادی به حضور در شبکه های اجتماعی نشان داده اند. به طوری که این روزها بیشتر وقت آدم ها در فضای آنلاین سپری می شود. در این میان جای زیادی برای بحث درباره ضرورت حضور برندها در شبکه های اجتماعی نیست. خب از قدیم کارآفرینان درست همان جایی حضور داشتند که مشتریان شان بودند. پس مقاومت در برابر حضور در شبکه های اجتماعی از همان اول با شکست همراه خواهد بود. 

ما در روزنامه فرصت امروز حضور در پلتفرم های اجتماعی را نه یک امر دلبخواهانه، بلکه ضروری برای بازگشایی خرده فروشی ها می دانیم. نکته کلیدی در این میان انتخاب بهترین پلتفرم های ممکن است. خب شما نمی توانید در هر شبکه اجتماعی که دل تان خواست حضور داشته باشید. در عوض باید کمی سختگیرانه تر کار را جلو ببرید. 

اولین مسئله ای که ایده هیجان انگیز حضور در همه پلتفرم های اجتماعی به همراه خواهد داشت، محدودیت مالی کسب و کارهاست. خب کمتر برندی این روزها بودجه بی نهایتی برای بازاریابی دارد. پس بهتر است قبل از اینکه با ریسک های بزرگ برندتان را ورشکسته کنید، به فکر انتخاب گزینه های محدود باشید. 

شاید فکر کنید در این بخش باید مثل یک پژوهشگر حرفه ای سراغ گزینه های مختلف بروید. خب در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباهید؛ چراکه شناسایی پلتفرم های اجتماعی محبوب در دنیای امروز اصلا کار سختی نیست. کافی است نگاهی به دور و برتان داشته باشید تا میزان محبوبیت هر پلتفرم دست تان بیاید. آن وقت به سادگی فرصت انتخاب از میان گزینه های گوناگون را خواهید داشت. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تعامل با مخاطب تان خواهد داد. 

یادتان باشد، اخبار در دنیای دیجیتال در شبکه های اجتماعی زودتر دست به دست می شود. پس شما هم باید در این فضا حضور قابل ملاحظه ای داشته باشید. در عین حال نباید سرعت تولید محتوای تان طوری باشد که برای مخاطب مزاحمت دائمی ایجاد کنید. هنر شما در این میان ایجاد تعامل میان حضور آنلاین به عنوان یک برند دوست داشتنی در کنار مخاطب و روی اعصاب آنها رفتن یا محتوای پرتعداد خواهد بود. 

مطلب مرتبط: مدل های بازاریابی برای خرده فروشی های آنلاین

استفاده از رویدادها: کلیشه ای که هنوز جای کار دارد

استفاده از رویدادها

فروشگاه های بزرگ معمولا از رویدادهای مختلف نهایت استفاده را می برند. مثلا در بلک فرایدی همه خرده فروشی ها تخفیف های حیرت انگیزی را ارائه می دهند. این در حالی است که در سایر مواقع خبری از این تخفیف ها نیست. البته در رویدادهای دیگر نیز برنامه های گوناگونی از سوی برندها اعمال می شود. این دقیقا همان الگویی است که شما هم باید مورد توجه قرار دهید. خب مخاطب همیشه علاقه مند به تعامل با برندها براساس بهانه های مختلف است. شما برای بازگشایی فروشگاه تان می توانید از همین دست فرمان استفاده کنید. اینطوری مخاطب بهانه ای برای تعامل با شما نخواهد داشت. ماجرا به بخش جالبش رسید، نه؟

یادتان باشد، انتخاب مناسبت ها باید با وسواس خاصی صورت گیرد؛ چراکه شما نمی توانید همه مناسبت های تقویم را پوشش دهید. در عوض بهتر است سراغ گزینه های محبوب و آنهایی که ارتباطی معنادار با برندتان دارد، بروید. اینطوری نتیجه نهایی بهتری دریافت خواهید کرد. 

یک ایده خوب در این میان تلاش برای طراحی مناسبت منحصر به فرد برند است. مثلا سالروز تاسیس فروشگاه را در نظر بگیرید، این مناسبت به اندازه کافی خاص هست که شما را درگیر یک فرآیند بازاریابی هیجان انگیز کند. به همین دلیل اصلا نباید خودتان را دست کم بگیرید. در عوض بی تعارف وارد گود شده و رقبا را به چالش بکشید. اینطوری شانس تان برای تعامل با مخاطب نیز دوچندان خواهد شد. 

مشتریان همیشه رویدادهای تازه را دوست دارند. به همین خاطر شما باید بهانه ای برای تعامل آنها با خود خلق کنید. رویدادهای مرتبط با برند بهترین گزینه در این میان خواهد بود. اصلا می توانید بازگشایی کسب و کارتان را در این زمان کلید بزنید. 

همکاری با سلبریتی و اینفلوئنسرها: انتخابی هوشمندانه

همکاری با سلبریتی و اینفلوئنسرها

یکی از گزینه هایی که در طول دهه اخیر همیشه طرفدارهای خاص خودش را داشته، مسئله مربوط به همکاری با سلبریتی هاست. خب این دسته از افراد در دنیا طرفدارهای زیادی دارند. بنابراین حضورشان در کنار یک یا چند برند جذابیت زیادی تولید می کند. نکته کلیدی در این میان انتخاب افراد درست است. یعنی شما باید سراغ کسانی بروید که از نظر شخصیت دست کم مقداری شبیه هویت برندتان باشند. به علاوه، سلبریتی هایی که با حجم زیادی از برندها همکاری دارند، هیچ وقت گزینه خوبی نیستند. در عوض شما باید طوری رفتار کنید که سلبریتی های دور و برتان خاص به نظر برسند. 

مطلب مرتبط: چطور وارد دنیای خرده فروشی آنلاین شوید؟

در کنار دنیای شلوغ سلبریتی ها، اینفلوئنسرها نیز سر و صدای زیادی به راه انداخته اند. این دسته از افراد به طور طبیعی شهرت بالای سلبریتی ها را ندارند، اما تخصص شان در حوزه های مختلف در کنار نزدیکی شان به زندگی روزمره مردم اوضاع را حسابی متفاوت کرده است. 

نکته جالب اینکه همکاری با اینفلوئنسرها معمولا هزینه بسیار کمتری در مقایسه با سلبریتی ها روی دست برندها می گذارند. بنابراین اگر به فکر همکاری با چهره های شناخته شده برای بازگشایی فروشگاه تان هستید، شاید اینفلوئنسرها گزینه بهتری باشند. اینطوری شما فرصت بهتری برای تعامل با مخاطب هدف پیدا کرده و کارتان نیز با دردسرهای کمتری جلو می رود. 

یادتان باشد، برندهای بزرگ مشتریان وفادار خودشان را دارند. شما که مدتی از جریان بازار دور بوده اید، باید اوضاع را به سود خود تغییر دهید. این امر نیازمند همکاری با چهره های دارای تخصص است. پس فقط روی تعداد فالوورهای آنها حساب باز نکنید. این امر می توانید برای تان دردسر زیادی به همراه داشته و حتی بازگشایی تان را نیز با چالش رو به رو کند. 

دعوت از مخاطب برای حضور در فروشگاه: یک تخفیف ویژه!

دعوت از مخاطب برای حضور در فروشگاه

فروشگاه هایی که پس از مدتی دوباره کارشان را شروع می کنند، معمولا علاقه زیادی برای حضور مخاطب در کنارشان دارند. این در حالی است که شاید مشتریان چنین انگیزه قوی نداشته باشند. درست به همین خاطر باید یک میانجی قوی را به صحنه آورد. منظور ما از میانجی قوی دقیقا همان تخفیف هاست. خب مگر کسی در دنیا هست که خرید همراه با تخفیف را دوست نداشته باشد؟ 

وقتی صحبت از تخفیف می شود، خیلی از افراد فکر می کنند دیگر آخر خط رسیده است. خب برندی که دائما تخفیف به مشتریان می دهد، دیگر بدون این گزینه توان جلب نظر آنها را نخواهد داشت. البته شما لازم نیست همیشه پای تخفیف را به ماجرا باز کنید. در عوض باید در بازه های زمانی درست سراغ این گزینه بروید. اینطوری کارتان خیلی بهتر جلو می رود. 

یک ایده خوب در این میان تلاش برای دعوت از مخاطب به منظور حضور در مراسم بازگشایی فروشگاه و استفاده از تخفیف های ویژه است. باید طوری این تخفیف ها را نمایش دهید که مخاطب باور کند دیگر قرار نیست نمونه اش تکرار شود. این امر ترس از دست دادن موقعیت (FOMO) را در مخاطب زنده خواهد کرد. آن وقت می توانید مطمئن باشید مخاطب تان در کنار شما حضور پررنگی خواهد داشت. 

به عنوان توصیه پایانی در این بخش باید خطرهای مانور الکی بر روی تخفیف ها را نیز به شما گوشزد کنیم. خب شما نمی توانید خیلی زود تخفیف ها مانور دهید؛ چراکه اگر ماهیت آنها دقیقا مطابق ادعای شما نباشد، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. پس بهتر است تبلیغات تان را درست مانند ماهیت اصلی تخفیف ها سر و سامان دهید. اینطوری شانسی برای تعامل با مخاطب هدف دنیای واقعی نیز خواهید داشت. 

خیلی وقت ها کارآفرینان آنقدر در بیان یک مسئله اغراق می کنند که مخاطب نسبت به آن بدبین می شود. ماجرای تخفیف ها نیز دقیقا همینطور است. پس سعی کنید خیلی حرف‎های عجیب درباره تخفیف ها نزنید، وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود و دیگر کسی به شما اعتماد نخواهد کرد. 

فراهم سازی فرصت تست محصولات

فراهم سازی فرصت تست محصولات

اگر دقت کرده باشید، خیلی از برندهای بزرگ دنیای دیجیتال مثل ادوبی برای محصولات شان یک فرصت تست طراحی کرده اند. مثلا اگر شما دنبال خرید اشتراک ویژه ابزار لایت روم باشید، یک فرصت هفت روزه برای امتحان رایگان این ابزار به دست می آورید. این امر به برندها کمک می کند تا تعامل نزدیک با مخاطب داشته و محصول شان را به رخ بکشند. این در حالی است که شاید دیگر برندها هیچ وقت این فرصت طلایی به دست شان نیاید. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز از این شیوه برای بهبود کار برندهای تازه تاسیس نیز استفاده می کنیم.

وقتی شما بعد از مدت زمانی طولانی دوباره به بازار برمی گردید، کارتان بی نهایت سخت تر خواهد بود. پس بهتر است برای اینکه خرده فروشی تان جا پای محکمی در بازار داشته باشد، کمی هم که شده به فکر تجربه مشتریان از برندتان باشید. این امر نکته بی نهایت مهمی در حوزه کسب و کار محسوب می شود. پس اصلا نباید آن را دست کم بگیرید. 

وقتی مشتریان شما تجربه خوبی از برندتان داشته باشند، تمایل‎شان برای خرید بیشتر می شود. این امر با یک تست ساده محصولات امکان پذیر خواهد بود. مثلا اگر در خرده فروشی تان گوشی هوشمند نیز می فروشید، بد نیست برخی از مدل های پرطرفدار را دم دست گذاشته تا مشتریان به خوبی از آن استفاده کنند. این امر گزینه بی نهایت جذابی محسوب می شود. پس هیچ وقت نباید آن را مورد بی توجهی قرار دهید.

مطلب مرتبط: فروش بیشتر در صنعت خرده فروشی آنلاین

سخن پایانی

بازاریابی در دنیای کسب و کار

بازاریابی در دنیای کسب و کار کار ساده ای نیست. به ویژه اگر سر و کار شما با خرده فروشی ها باشد، آن وقت بدل به یک کابوس تمام عیار می شود. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات مهم برای تعامل میان برندها و مخاطب هدف را به اختصار شما مرور کنیم. این امر به شما فرصت بی نهایت خوبی برای تعامل سازنده با مخاطب تان خواهد داد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://localiq.com

https://www.shopify.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9Z8qzyDS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتMEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهلوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه