چهارشنبه, ۱۸ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Wed, 9 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

بعد از دهه ها داستان سرایی درباره جنگ میان انسان و ربات های هوشمند ظاهرا بالاخره به آن برهه حساس تاریخی رسیده ایم که ربات های هوشمند همه را به وحشت بیندازند. چند ماهی هست که رونمایی از ابزار چت جی پی تی حسابی در دنیا سر و صدا کرده است. توانایی های این ابزار هوشمند بیشتر از اینکه آدم را به آینده امیدوار کند، مایه ترس خیلی ها در چهار گوشه دنیا شده است. هرچه باشد رویارویی با ابزاری که بی نهایت هوشمندتر از ماست، چندان تجربه دلگرم کننده ای نخواهد بود. 

اگرچه برخی از آدم ها واکنش های بی نهایت منفی در قبال نسل جدید هوش مصنوعی یا همان چت جی پی تی دارند اما کم نیستند کسانی که با روی خوش از این تغییر استقبال می کنند. بی شک بزرگ ترین منتقد هوش مصنوعی به شیوه کنونی ایلان ماسک است. این کارآفرین موفق نه تنها نگران جایگزینی کامل شغل های مربوط به آدم ها با ابزارهای هوش مصنوعی است، بلکه نگران خلاقیت در انجام کارها نیز هست. خب وقتی یک چنین کارآفرین بزرگی احساس خطر می کند، احتمالا یک جای کار ایراد دارد. آیا چنین نظراتی واقعا به معنای آسیب زا بودن چت جی پی تی است؟

آینده تبلیغات کلیکی با نقش آفرینی چت جی پی تی

ما در این مقاله قصد داریم آینده یکی از حوزه های مهم بازاریابی را زیر ذره بین قرار دهیم. بازاریابی کلیکی (PPC) از آن دست حوزه هایی است که هر کارآفرینی دست کم یکبار با آن سر و کار داشته است. نکته جالب اینکه هنوز هم خیلی از کارآفرینان با اکراه سراغ این الگوی بازاریابی می روند. هرچه باشد بازاریابی کلیکی مثل پُست دروازه بانی در فوتبال است که کمتر کسی با آن سر سازش خواهد داشت (شما هم همیشه دوست داشتید مهاجم نوک باشید، نه؟).

مطلب مرتبط: چت جی پی تی (Chat GPT) چیست؟ آشنایی با جدیدترین فناوری دنیا

ما در این مقاله قصد داریم تغییرات احتمالی حوزه بازاریابی کلیکی را با نقش آفرینی محوری چت جی پی تی بررسی کنیم. اینطوری در کنار اظهارنظرهای کاملا منفی درباره این فناوری کمی هم روزنه امید خواهیم دید. پس با ما همراه باشید تا آینده تبلیغات کلیکی در ترکیب با چت جی پی تی را متوجه شوید. 

افزایش سطح رقابت: رقابت و هزینه بیشتر!

افزایش سطح رقابت

دسترسی گسترده به چت جی پی تی هر عیبی که داشته باشد، میزان رقابت در عرصه بازاریابی را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. بی شک تمام بازاریاب ها در طول دوران کاری شان با خستگی زیاد یا حتی ناتوانی در یافتن ایده های مناسب بازاریابی مواجه شده اند. اگر شما هم چنین مشکلاتی را پشت سر گذاشته اید، دیگر خبری از چالش های اینچنینی نخواهد بود؛ چراکه حالا یک ابزار بی نهایت کاربردی دم دست تان است تا تمام مشکلات را در یک چشم به هم زدن حل کنید. 

ابزار چت جی پی تی در طول چند ماه اخیر توانایی بی نهایت بالایی در زمینه کمک به مردم برای یافتن راهکارهای خلاقانه از خود نشان داده است. با این حال بازاریاب ها هم در تبلیغات کلیکی می توانند از این فناوری کاربردی استفاده کنند. 

از قدیم گفته اند پولدارها چند قدم از بقیه مردم جلوتر هستند. این ماجرا درباره استفاده از چت جی پی تی هم مصداق دارد. اگر شما پول کافی برای سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشید، چت جی پی تی بهترین ابزار برای تان خواهد بود. به طوری که دیگر لازم نیست سراغ همکاری با موسسات ناشناخته برای استفاده از فناوری یادگیری ماشینی در کسب و کارتان بروید. 

چت جی پی تی به طور پیشفرض دارای فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به طور هماهنگ است. این یعنی بعد از مدت زمانی کوتاه این ابزار نیازهای شما را مثل روز شناسایی کرده و راهکارهای خلاقانه تری به شما خواهد داد. آن وقت می توانید با خیال راحت سراغ کارهای مهمتر رفته و بسیاری از امور را به هوش مصنوعی واگذار کنید. 

نکته حیرت انگیز یا شاید ترسناک درباره چت جی پی تی توانایی این ابزار برای مدیریت برخی از کارهای بی نهایت پیچیده است. به طوری که دیگر نیازی به عامل انسانی در فرآیند تولید محتوا و بازاریابی کلیکی نباشد. این امر اگرچه ترسناک به نظر می رسد، اما حداقل روی کاغذ بسیاری از دردسرهای مربوط به مارکتینگ را کم خواهد کرد. هرچه باشد نه بازاریابی کلیکی تنها حوزه فعالیت در مارکتینگ است، نه کسی از واگذاری آن به یک ابزار هوشمند ناراحت خواهد شد. 

شاید تنها نکته منفی درباره توسعه استفاده از چت جی پی تی در میان بازاریاب ها افزایش هزینه ها برای تبلیغات کلیکی باشد؛ چراکه از نظر کیفیت تبلیغات تمام کمپین ها تا حد زیادی به هم نزدیک خواهند شد. آن وقت شما برای نمایش کمپین تان در گوگل ادز ناچار به پیشنهاد مبالغ بالاتر خواهید بود. این نکته ای است که شما در آینده باید برای موفقیت در تبلیغات کلیکی مدنظر داشته باشید. 

مطلب مرتبط: نیمه تاریک چت جی پی تی (Chat GPT)

هدف گذاری بهتر بر روی مخاطب: پایان یک کابوس قدیمی

هدف گذاری بهتر بر روی مخاطب

آیا هنوز هم بابت هدف گذاری بر روی مخاطب اشتباه نگرانی دارید؟ شاید فکر کنید چنین نگرانی هایی اصلا منطقی نیستند. با این حال ما در روزنامه فرصت امروز نظر کاملا متفاوتی داریم. از آنجایی که همه دردسرهای مربوط به تولید محتوا و سیستم مزایده گوگل ادز برای به دست آوردن دل مشتریان پشت سر گذاشته می شود، ناتوانی در هدف گذاری درست بر روی مخاطب همه نقشه های ما را بر باد خواهد داد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم مهمترین مزیت چت جی پی تی در حوزه بازاریابی کلیکی کمک به هدف گذاری بهتر بر روی مخاطب است. شما به طور معمول برای موفقیت در این بخش باید اطلاعات گسترده ای درباره کاربران گردآوری کرده و فقط روی آن دسته از کسانی که علاقه یا ارتباطی هرچند کوچک با برندتان دارند، سرمایه گذاری کنید. این امر نه تنها اوضاع تان از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش می دهد، بلکه بازگشت سرمایه بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. نکته جالب ماجرا وقتی مشخص می شود که بفهمید خیلی از بازاریاب ها اصلا حوصله چنین کاری را ندارند!

چی جی پی تی به لطف بهره مندی از نسل جدید هوش مصنوعی امکان تجزیه و تحلیل داده ‏ها در کمترین زمان ممکن را دارد. بنابراین دیگر خبری از فرآیند طاقت فرسای تحلیل داده ها از سوی شما نخواهد بود. در عوض می توانید با خیال راحت پشت میز کارتان نشسته و گزارش های دقیق از سوی چت جی پی تی دریافت کنید. نکته جالب اینکه این امر نه تنها هزینه زیادی برای تان به همراه ندارد، بلکه در بسیاری از مواقع کاملا رایگان خواهد بود. 

کابوس قدیمی شناخت مخاطب دیگر به پایان نزدیک شده است. حالا این هوش مصنوعی به پرچمداری چت جی پی تی است که تبدیل به فرشته نجات تیم های بازاریابی شده است. این امر، همانطور که در بخش قبل اشاره شد، سطح رقابت در میان تیم های بازاریابی را به شدت افزایش می دهد. به علاوه، کاربران در شبکه های اجتماعی می توانند انتظار مشاهده کمپین هایی جذاب و صدالبته شخصی سازی شده را داشته باشند. به طوری که دیگر کمپین های فعلی به چشم هم نیایند!

تبلیغ نویسی بهتر: هوش مصنوعی در برابر بازاریاب ها!

تبلیغ نویسی بهتر

اول مقاله کمی درباره جنگ میان انسان و  ربات ها حرف زدیم. به نظر شما در این جنگ خیالی چه کسی برنده خواهد شد؟ شاید فکر کنید انسان ها به دلیل طراحی ربات ها یا هوش مصنوعی همیشه پشت آنها را به خاک خواهند زد، اما ما در روزنامه فرصت امروز طور دیگری فکر می کنیم. 

یک فرض هوشمندانه درباره سناریوی بالا پیروزی قطعی ربات ها به دلیل بهره مندی از هوش مصنوعی است. بی شک هوش مصنوعی توانایی بهتری برای ترکیب داده های مختلف و تبدیل آنها به یک تبلیغ جذاب دارد. چه بسا همین کار به ظاهر ساده برای بازاریاب ها چند هفته طور بکشد. بنابراین در دنیایی که همه چیز روی دور تند جریان دارد، چت جی پی تی کمک ویژه ای برای تیم های بازاریابی خواهد بود. به طوری که دیگر نیازی به استفاده از کمک سایر گزینه ها نباشد.

نکته مهمی که در اینجا باید آن را مدنظر داشت، تداوم نیاز به عامل انسانی در حوزه بازاریابی است. هنوز هم چت جی پی تی برای طراحی محتوا نیاز به راهنمایی بازاریاب ها دارد. به طوری که شما باید اطلاعات لازم را در دسترس مخاطب قرار داده و فقط بعد از آن این ابزار امکان طراحی محتوا را خواهد داشت. 

این روزها بسیاری از کمپین های بازاریابی که براساس مدل کلیکی طراحی می شوند، در نگاه اول یک فاجعه تمام عیار هستند. به طوری که کمتر کسی فرصت اثرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از این مدل کمپین ها را خواهد داشت. از آنجایی که کمتر کسی در بازار با برند شما تعارف دارد، اگر چنین محتوایی دم دست مخاطب قرار دهید، شکست تان حتمی خواهد بود. درست در چنین شرایطی است که چت جی پی تی به شکل فرشته نجات ظاهر می شود؛ چراکه این ابزار به خوبی امکان ترکیب داده های مربوط به کاربران و نیاز برندها را دارد. نتیجه کار هم کمپینی حیرت انگیز خواهد شد که ردخور ندارد!

مطلب مرتبط: بازاریابی با ربات چت (Chatbot Marketing)

کمپین های باکیفیت تر: تداوم بیشتر در دنیا

کمپین های باکیفیت تر

عمر یک کمپین بازاریابی کلیکی چقدر باید باشد؟ احتمالا کمتر کسی در دنیا بیشتر از 10 روز را به عنوان عمر مفید یک کمپین در نظر می گیرد (البته مگر اینکه خیلی خوش خیال باشد!). دلیل چنین بازه زمانی کوتاهی هم مثل روز روشن است: سطح رقابت میان برندها آنقدر زیاد هست که هر روز یک کمپین تازه به چشم بخورد. آن وقت اگر شما کمپین تان را خیلی زود آپدیت نکنید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

وقتی درباره تاثیر چت جی پی تی بر روی کیفیت کمپین ها حرف می زنیم، نباید کمک های جانبی آن را فراموش کنیم. وضعیت بازاریاب ها در اینجا شبیه فیلمبرداری است که دهه هاست با همان دوربین قدیمی اش کار می کند. بی شک اگر حالا یک دوربین آخرین مدل نیکون در اختیار چنین فردی قرار دهیم، از تعجب شاخ درمی آورد. به علاوه، کارش برای فیلمبرداری هم بی نهایت ساده و در عین حال باکیفیت تر خواهد شد. 

استفاده از تجهیزات به روز برای بسیاری از افراد شبیه نوعی معماست. هرچه باشد آدم ها همیشه به روش های قدیمی اعتماد بیشتری دارند. اگر به این ماجرا دشواری های مربوط به تغییر را هم اضافه کنیم، آن وقت دلیل چسبیدن خیلی از بازاریاب ها به روش های قدیمی را متوجه خواهیم شد. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم تغییر اگر همراه با یک دستورالعمل مطمئن باشد، اصلا ترسناک نیست؛ چراکه به شما اجازه می دهد بسیاری از نکاتی که قبلا حتی به ذهن تان نمی رسید را نیز در عمل پیاده کنید. اگر فکر می کنید افزایش کیفیت کمپین ها با استفاده از چت جی پی تی کار بی نهایت سختی است، کافی است به ما اعتماد کنید. ما قبلا در روزنامه فرصت امروز حسابی درباره مزایای هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی حرف زده ایم. به علاوه، کلی مطلب درباره شیوه های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا یا طراحی بهتر کمپین کار کرده ایم. کافی است آستین ها را بالا زده و نگاهی دوباره به این مطالب داشته باشید. 

یادتان باشد، بازاریابی هم مثل هر حوزه دیگری دستخوش تغییرات مهم شده است. بنابراین اگر خودتان را از این تغییرات جدا کنید، سرنوشت خوبی در انتظارتان نخواهد بود. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها با خوش خیالی محض فکر می کنند شکست فقط برای دیگران روی می دهد. 

این در حالی است که حتی برندهای بزرگ هم گاه و بی گاه در حوزه بازاریابی شکست می خورند. پس بهتر است قبل از اینکه اوضاع تان حسابی به هم بریزد، فکری به حال استقبال از تغییرات تازه کنید. 

اعتماد بیشتر به یادگیری ماشینی: آغاز یک دوره تازه

اعتماد بیشتر به یادگیری ماشینی

چت جی پی تی و توانایی های منحصر به فردش شاید عده ای از مردم را حسابی ترسانده باشد، اما در عین حال هوش از سر کارآفرینان برده است؛ چراکه کلی از کارهای دردسرساز قدیمی به راحتی از سوی این ابزار دنبال می شود. آن هم بدون اینکه نیاز به دخالت عامل انسانی باشد. در چنین شرایطی خیلی از کارآفرینان نظرشان درباره اعتماد به فناوری های تازه در حوزه بازاریابی از این رو به آن رو شده است. 

بی شک خبرهای خوش بیشتری از چت جی پی تی به گوش خواهد رسید. توسعه دهندگان این فناوری از همین حالا قول هایی درباره ارتقای هوش مصنوعی این ابزار داده اند. با این حال همین حالا هم چت جی پی تی دستاوردهای کمی نداشته است. حداقل اینکه بسیاری از بازاریاب ها در سراسر دنیا ترس شان بابت امتحان فناوری های تازه، به ویژه یادگیری ماشینی، ریخته است. 

قبل از اینکه چت جی پی تی استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را بدل به کاری بی نهایت ساده کند، کمتر کسی مهارت لازم برای کار با این فناوری ها را داشت. درست به همین خاطر خیلی از بازاریاب ها اصلا سراغ این فناوری نمی رفتند. حالا اما اوضاع کاملا فرق کرده است. شما کافی است اراده کنید تا این ابزارها به ساده ترین شکل ممکن در دسترس تان باشد. آن وقت دیگر هیچ مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

مسئله اعتماد بازاریاب ها به هوش مصنوعی نکته ای نیست که به این سادگی ها از کنارش عبور کنیم. مزیت اصلی چت جی پی تی در این میان فراهم سازی بستری بی نهایت ساده برای استفاده همزمان از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. این امر نه تنها برای بازاریاب ها اهمیت محوری دارد، بلکه به زودی اوضاع کارآفرینی را نیز از این رو به آن رو خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: برنامه برندهای برتر برای تبلیغات کلیکی در سال 2023

نوآوری های ادامه دار: دیگر خبری از کمبود ایده نیست!

نوآوری های ادامه دار

چند بار تا حالا وسط کار یکهو ذهن تان کاملا خالی شده است؟ اینطور وقت ها آدم حس می کند توانایی لازم برای یافتن ایده های تازه بازاریابی را ندارد. باور کنید یا نه، گاهی اوقات کار تیم های بازاریابی درست به همین خاطر تا ماه ها به تعویق می افتد. شاید فکر کنید این اتفاق کاملا طبیعی است. در این صورت باید با یک مثال واقعی میزان پیچیدگی بحث را نشان تان دهیم. بازاریابی را در نظر بگیرید که باید برای کریسمس کمپینی تازه تحویل مدیران ارشد شرکت دهد. اگر در چنین شرایطی برای چند هفته هیچ ایده تازه ای به ذهن بازاریاب قصه مان نرسد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بی شک در سناریوی بالا همه چیز در یک چشم به هم زدن به هم می ریزد. به طوری که نه آینده شغلی برای بازاریاب قصه مان باقی می ماند، نه خبری از موفقیت برای برند داستان مان خواهد بود. درست به همین خاطر استفاده از چت جی پی تی، دست کم از نظر یافتن ایده های تازه، جذاب به نظر می رسد. 

یکی از تاثیرات به نسبت منفی چت جی پی تی بر روی بازاریاب ها تنبلی بیش از اندازه است. خب وقتی همیشه امکان تقلب از روی دست چت جی پی تی برای یافتن ایده های بازاریابی وجود دارد، چرا باید خودمان را به زحمت بیندازیم؟

توصیه ما در روزنامه فرصت امروز برای ایده پردازی در حوزه بازاریابی کلیکی استفاده ترکیب از هوش خودمان و چت جی پی تی است. این امر نه تنها توانایی شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را چند برابر می کند، بلکه دیگر خبری از تنبلی بیش از اندازه هم نخواهد بود. 

هیچ کس درباره آینده چت جی پی تی و نوآوری های احتمالی اش خبر ندارد. با این حال این فناوری دنیای کسب و کار را به طور کامل زیر و رو کرده است. به طوری که بازگشت به گذشته دیگر ممکن هم نخواهد بود. آنچه در این میان قطعی به نظر می رسد، شروع یک دوره تازه در حوزه بازاریابی کلیکی است. در این میان برندهایی که سازگاری بهتری با شرایط تازه داشته باشند، موفقیت شان تضمین شده خواهد بود. 

اگر شما هم دوست دارید از شر معمای یافتن ایده های تازه خلاص شوید، کافی است یکبار برای همیشه سراغ چت جی پی تی بروید. البته این کار نباید دائما تکرار شود؛ چراکه هنوز این ابزار امتحانش را کامل پس نداده است. پس بی گدار به آب نزنید و خودتان را به آن وابسته نکنید. 

چه بسا گاهی ایراداتی در ایده های تولید شده از سوی این ابزار پیدا شود. پیشنهاد ما، همانطور که قبلا اشاره کردیم، استفاده ترکیبی از این ابزار و هوش خودِ بازاریاب هاست. اینطوری با خیالی راحت به سوی تولید محتوا خواهید رفت. 

سخن پایانی

بازاریابی کلیکی

بازاریابی کلیکی با ترکیب چت جی پی تی ساده تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد. این امر برای بسیاری از مردم دنیا جذابیت خاص خودش را دارد. به طوری که اندک نگرانی های مربوط به این ابزار را کاملا پوشش داده است. زندگی در دنیایی که کمپین های بازاریابی دیگر نه مزاحم هایی همیشگی، بلکه محتوایی جذاب باشند، کاملا در دسترس به نظر می رسد. حالا دیگر همه چیز در دست بازاریاب هاست تا با استفاده از این ابزار عرصه مارکتینگ را برای همیشه تغییر دهند. 

ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین تغییراتی که چت جی پی تی در حوزه بازاریابی به همراه خواهد داشت، بررسی کنیم. حالا شما با آینده چت جی پی تی به خوبی آشنا هستید. از اینجا به بعد هم هر تغییری در این حوزه روی دهد، ما اول از همه به شما خبر خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با چت جی پی تی و تاثیرش در حوزه بازاریابی کلیکی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوال یا نکته ای درباره این مقاله داشتید، همکاران من همیشه آماده پاسخگویی هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://nogood.io

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vKgtPoF8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه