یکشنبه, ۸ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Sun, 29 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

جلب نظر مشتریان در بازار رقابتی کنونی کار ساده ای نیست. اگر یک برند قصد پیدا کردن مشتریان وفادار در این شرایط را داشته باشد، کارش از آن چیزی که هست که دشوارتر خواهد شد. شما در بازار به طور کلی دو راه برای فروش محصولات تان دارید. راهکار نخست پیدا کردن مشتریان تازه به طور مداوم است. این امر مزایای بسیار زیادی برای برندها دارد و امکان مواجهه با مشتریان متفاوت را فراهم می کند. با این حال اگر راهکار دوم که شامل حفظ مشتریان و تبدیل شان به خریداران وفادار در این فرآیند لحاظ نشود، هیچ دستاورد مهمی برای برندها باقی نخواهد ماند. 

برند شما برای موفقیت در بازار کنونی چاره ای به جز جست وجوی مشتریان تازه در کنار تلاش برای حفظ مشتریان قدیمی اش ندارد. این امر به طور معمول تحت عنوان پروژه ایجاد مشتریان وفادار شناخته می شود. هدف اصلی در این مقاله بررسی چنین نکته ای به منظور بهبود وضعیت برندهاست. در ادامه برخی از مهمترین تکنیک ها برای جلب وفاداری مشتریان در بازار را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

ایجاد انجمن آنلاین

مشتریان شما برای اینکه به طور مداوم خریدشان را تکرار کنند، باید احساس نزدیکی بالایی به شما داشته باشند. شاید شما با ارائه خدمات اساسی کسب و کار امکان جلب نظر مشتریان تازه را داشته باشید، اما جلب وفاداری شان در گرو ایجاد رابطه ای عمیق و نزدیک با آنهاست. تحقق این هدف به بهترین شکل ممکن با ایجاد یک انجمن آنلاین برای مشتریان صورت می گیرد. اینطوری مشتریان امکان تعامل مستقیم با برند شما و همچنین گپ و گفت با دیگر مشتریان را خواهند داشت. 

مطلب مرتبط: چگونه خریداران را بدل به مشتریان وفادار برند کنیم؟

بسیاری از برندهای بزرگ برای حفظ مشتریان شان علاوه بر ایجاد چنین انجمن هایی اقدام به ارائه تخفیف های گسترده برای مشتریان شان هم می کنند. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت برندها ایفا می کند. بنابراین اگر شما به دنبال جلب وفاداری مشتریان هستید، هرگز تخفیف های مناسب را فراموش نکنید. 

کیفیت محصولات و خدمات جانبی را فراموش نکنید

یک برند با کیفیت محصولات و خدمات جانبی اش امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را دارد. بنابراین اگر شما در این حوزه عملکرد مناسبی از خودتان نشان ندهید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. وقتی کیفیت محصولات شما پایین باشد، مشتریان هیچ تعارفی در بیان اعتراض شان در شبکه های اجتماعی نخواهند داشت. این امر شهرت منفی قابل ملاحظه ای برای کسب و کارتان به همراه دارد. اغلب اوقات بازیابی اعتبار سابق پس از انتقادات گسترده مشتریان در بازار امر بسیار دشواری است. پس شما از همان گام اول باید کارتان را با دقت تمام جلو ببرید. 

استفاده از نظرات مشتریان و همچنین عملکرد برندهای رقیب برای بهبود کیفیت خدمات برند امر مهمی محسوب می شود. امروزه برخی از برندها در این حوزه عملکرد حیرت انگیزی دارند. دلیل موفقیت برندهای بزرگ در این رابطه ایجاد یک تیم حرفه ای برای تعامل با مشتریان است. اینطوری شما می توانید اول از همه نسبت به انتظارات و خواسته های مشتریان اطلاع پیدا کنید. 

خدمات پس از فروش را بهتر کنید

خدمات پس از فروش یکی از معیارهای اصلی داوری مشتریان درباره یک برند است. اگر شما خدمات مناسبی در این حوزه نداشته باشید، خیلی زود مشتریان شما را کنار خواهند گذاشت. بنابراین شما علاوه بر تلاش برای تولید محصولات مناسب باید در تلاش برای ارائه خدمات پس از فروش بهتر نیز باشید، در غیر این صورت حتی بهترین محصول شما هم در بازار طرفداری پیدا نخواهد کرد. 

معیار اصلی برای داوری درباره کیفیت خدمات پس از فروش مشتریان هستند. بنابراین شما باید به طور مستقیم سراغ مشتریان بروید. اگر مشتریان شما در این رابطه عملکرد شما را تایید نمایند، امکان ادامه روند کنونی فراهم خواهد بود، در غیر این صورت شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان صورت دهید. 

شفافیت در شبکه های اجتماعی

عملکرد برند شما باید همیشه شفاف و دقیق باشد، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. چنین پلتفرم هایی یکی از بهترین ابزارهای تعاملی در دنیا محسوب می شود. شما همانطور که برای بیان جزییات عملکردتان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، باید به فکر دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان هم باشید. 

امروزه مشتریان به برندهایی که اهمیتی به نظرات شان نمی دهند، روی خوش نشان نخواهند داد. بنابراین شما باید همیشه چنین نکته مهمی را مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود بدل به برندی کلیشه ای برای مشتریان خواهید شد. 

طراحی یک برنامه دقیق برای جلب وفاداری مشتریان

شما پس در گام پایانی برای جلب وفاداری مشتریان باید یک برنامه یکپارچه طراحی کنید. این برنامه تمام اقدامات جزئی شما در ارتباط با مشتریان را مدیریت خواهد کرد. اینطوری شما همیشه امکان ارزیابی عملکردتان و سنجش میزان نزدیک شدن به هدف نهایی را خواهید داشت. اشتباه برخی از برندها تلاش برای جلب وفاداری مشتریان بدون هرگونه محاسبه قبلی است. چنین امری شما را در کانون انتقادات مشتریان قرار می دهد. بنابراین باید همیشه یک برنامه دقیق برای پیشبرد کارتان داشته باشید.

مطلب مرتبط: جلب وفاداری مشتریان به برند در شرایط نامطمئن

به روز رسانی مداوم برنامه جلب وفاداری مشتریان از طراحی اولیه آن هم مهمتر است. بنابراین شما باید هر چند وقت یک بار برنامه موردنظر و تکنیک های مورد استفاده تان را به طور کامل مورد ارزیابی انتقادی قرار دهید. این امر شما را همیشه جزو برندهای محبوب در بازار قرار خواهد داد. اینطوری دیگر مشتریان همیشه برای خرید اول به سراغ شما خواهند آمد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SsaUnUEF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه