جمعه, ۴ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Fri, 23 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز
معرفی برترین ابزارهای تبلیغ نویسی با هوش مصنوعی

تبلیغات با هوش مصنوعی؛ چطور و چگونه؟

7 ماه پیش ( 1402/4/19 )

به نظر شما بزرگ ترین آرزوی یک بازاریاب یا فعال حوزه تبلیغات چیست؟ شاید فکر کنید اطلاع دقیق از سلیقه مخاطب یا تولید محتوای درجه یک بزرگ ترین آرزوی هر کسی در این حوزه باشد. قبول دارم این ایده بی نهایت جذاب به نظر می رسد، اما اگر از شما بخواهیم سناریویی را در نظر بگیرید که در آن بازاریاب ها بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنند، کلی محتوای درجه یک تبلیغاتی گیرشان می آید، آن وقت چه فکری خواهید کرد؟

بی شک دسترسی به محتوای درجه یک بازاریابی یا تبلیغاتی بدون اینکه زحمت خاصی بکشیم، رویای شیرینی محسوب می شود. تا همین چند سال قبل این رویا حتی در ذهن خوش بین ترین بازاریاب دنیا هم جای نمی گرفت، با این حال ظهور نسل جدید هوش مصنوعی دیگر مرزی میان رویا و واقعیت باقی نگذاشته است. به طوری که حالا صحبت درباره تبلیغ نویسی کاملا هوشمند دیگر با خنده های تلخ جواب داده نمی شود. 

معرفی برترین ابزارهای تبلیغ نویسی با هوش مصنوعی

اگر شما هم درباره تبلیغ نویسی به کمک ابزارهای دارای هوش مصنوعی کمابیش مطالب متنوعی به گوش تان خورده، اما هنوز کاملا با آن آشنا نشده اید، این مقاله کاملا مخصوص شماست. ما در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین ابزارهای کمکی برای تبلیغ نویسی را به شما معرفی کنیم. وجه مشترک تمام این ابزارها استفاده از هوش مصنوعی در توسعه ‏شان است. این یعنی قرار است کارتان به عنوان تبلیغ نویسی بی نهایت راحت شود. پس با ما همراه باشید تا این موضوع جذاب را بررسی کنیم.

مطلب مرتبط: مهارتی به نام تبلیغ نویسی!

ابزارهای تبلیغ نویسی: ورود به دنیای هوش مصنوعی

چت جی پی تی (Chat GPT)

چت جی پی تی (Chat GPT)

اولین گزینه ما در این مقاله ابزاری است که حسابی در طول چند ماه اخیر سر و صدا به راه انداخته است. شما لازم نیست یک بازاریاب حرفه ای باشید تا از مزایای چت جی پی تی اطلاع یافته باشید. این روزها اغلب مردم دنیا از سر کنجکاوی هم که شده کمی با این ابزار هوشمند وقت می گذرانند. به طوری که این روزها هر جایی که صحبت از تکنولوژی های جدید باشد، بی برو برگشت پای چت جی پی تی هم وسط خواهد بود. 

مهمترین مزیت ابزار مورد بحث در این بخش امکان استفاده رایگان از آن است. شما لازم نیست پولی برای شروع به استفاده از چت جی پی تی پرداخت کنید. اگر هم دوست داشتید از برخی امکانات ویژه این ابزار استفاده کنید، آن وقت با ماهی 20 دلار ورژن کاملش دم دست تان خواهد بود. ماجرا جالب شد، نه؟

خیلی از کارآفرینان از چت جی پی تی برای بخش خدمات مشتری استفاده می کنند؛ چراکه این ربات به خوبی توانایی تشخیص لحن هر کاربر و جست وجوی اینترنت برای یافتن جوابی مناسب را دارد. اینطوری همه مشتریان از دست شما راضی خواهند بود. در زمینه بازاریابی شما می توانید از این ابزار برای طراحی یک تبلیغ با موضوع مورد علاقه تان کمک بگیرید. به طوری که چت جی پی تی فقط با توجه به ایده اصلی و توضیحات جانبی شمار قابل ملاحظه ای تبلیغ تازه برای تان طراحی می کند. به علاوه، این ابزار مهارت بالایی در ویرایش تبلیغات نیز دارد. 

پس اگر اصلا حوصله ویرایش محتوای تبلیغاتی تان را ندارید، همیشه می توانید روی چت جی پی تی حساب باز کنید. 

از نظر امنیتی چت جی پی تی عملکرد کاملا شفافی دارد. درست به همین خاطر توجه بسیاری از کارآفرینان به آن جلب شده است. پس اگر همیشه نگران امنیت سایبری برند و مشتریان تان هستید، با خیال راحت از چت جی پی تی استفاده کنید؛ چراکه مو لای درز امنیت آن نمی رود. 

گوگل بارد (Google Bard)

گوگل بارد (Google Bard)

آیا فکر کرده اید واکنش غول های دیجیتال به یکه تازی چت جی پی تی چه خواهد بود؟ خب انتظار ندارید که گوگل دست روی دست گذاشته و موفقیت یک رقیب تازه را تماشا کند. حاصل تلاش های برند گوگل برای خودنمایی در حوزه هوش مصنوعی ابزار بارد است. این ابزار به معنای دقیق کلمه در واکنش به چت جی پی تی طراحی و راه اندازی شده است. شما امکان استفاده کاملا رایگان از این ابزار را دارید. از این نظر گوگل بارد یک قدم از رقیب اصلی اش جلوتر است؛ چراکه انتظار درآمدزایی از ابزارش را ندارد. 

تمام کارهایی که چت جی پی تی در نسخه رایگان و پرمیوم انجام می دهد، گوگل بارد هم انجام خواهد داد. البته در این میان شما از مزیت پشتیبانی 24 ساعته گوگل بهره مند خواهید بود. ماجرا وقتی جالب می شود که توانایی این ابزار برای طراحی تبلیغ با فرمت های مختلف را متوجه شوید. بنابراین شما در استفاده از این ابزار هیچ محدودیتی ندارید. کافی است وارد محیط این ابزار شده و کارتان را شروع کنید. خیال تان راحت باشد، کار با این ابزار آنقدر ساده است که نیازی به یادگیری خاصی ندارید. خب گوگل همیشه به طراحی رابط کاربری ساده شهرت داشته، مگر نه؟

اگرچه خیلی از کاربران هوش مصنوعی را با چت جی پی تی می شناسند، اما ما در روزنامه فرصت امروز گوگل بارد را رقیبی کاملا همه فن حریف می دانیم. پس بد نیست قبل از اینکه با عجله سراغ چت جی پی تی بروید، کمی هم روی این ابزار وقت بگذارید. اینطوری نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت. 

هرجایی که اسمی از گوگل در میان باشد، اعتماد آدم خیلی زود به آن جلب خواهد شد. ماجرای گوگل بارد هم تقریبا به همین شکل است. بنابراین شما نیازی به تأمل بیشتر درباره جزییات ماجرا ندارید. همین که شروع به استفاده از بارد کنید، همه چیز به خوبی جلو خواهد رفت. 

یادتان باشد، تیم پشتیبانی گوگل به طور ویژه ای روی این ابزار حساس است. پس هرجا سوالی داشتید، کافی است اشاره کنید تا گوگل کنارتان ظاهر شود!

مطلب مرتبط: آینده تبلیغات کلیکی با نقش آفرینی چت جی پی تی (Chat GPT)

هوش مصنوعی نوشن (Notion AI)

هوش مصنوعی نوشن (Notion AI)

آیا دنبال ابزاری هستید که به طور تخصصی برای اهالی دنیای تبلیغات طراحی شده باشد؟ در این صورت نوشن بهترین گزینه برای تان خواهد بود. برخلاف گوگل بارد و چت جی پی تی که استفاده جانبی در حوزه تبلیغات دارند، نوشن از همان اول برای بازاریاب ها طراحی شده بود. 

بی شک کار با یک ابزار تخصصی که به طور ویژه برای اهالی کسب و کار طراحی شده، حس و حال خاص خودش را دارد. درست به همین خاطر ما امتحان این ابزار را بی ضرر می دانیم. البته از نظر شهرت نوشن به گرد پای چت جی پی تی یا گوگل نمی رسد. به همین خاطر کارآفرینان همیشه هنگام انتخاب این ابزار با شک و تردید زیادی رو به رو هستند. 

از نظر هزینه باید گفت نوشن در نسخه پرمیوم فقط ماهی هشت دلار روی دست تان خرج می گذارد. نکته مهم دیگر نیز مربوط به کیفیت عملکرد این ابزار هوش مصنوعی است. از آنجایی که نوشن دیرتر از بقیه رقبا وارد بازار شده، کیفیت کاری اش هنوز با بقیه قابل مقایسه نیست. 

البته دست اندرکاران این ابزار با ارائه خدمات مختلف و پشتیبانی 24 ساعته در تلاش برای حل این مشکل هستند. با این حال هنوز هم خیلی از کاربران باگ های عجیبی را گزارش می کنند. 

ما در روزنامه فرصت امروز عملکرد نوشن در زمینه های زیر را تست کرده ایم:

•    خلاصه سازی محتوا

•    نگارش محتوای متنی به طور پیشفرض یا ویرایش آن

•    اضافه کردن اتوماتیک دعوت به عمل (CTA) به محتوا

•    بهبود کیفی تبلیغات با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی

اگر گزینه های بالا به اندازه کافی برای شما جذاب به نظر می رسد، لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید؛ چراکه نوشن تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد. با این حال اگر کارتان نیازمند امکانات بیشتری است، احتمالا بقیه گزینه های این مقاله بیشتر به دردتان خواهد خورد.

یکی از مزایای اصلی نوشن در مقایسه با بقیه ابزارها امکان شخصی سازی رابط کاربری است. بنابراین دست شما در این زمینه بی نهایت باز خواهد بود. کافی است یکبار کارتان در این حوزه را به نوشن بسپارید تا شگفت زده شوید؛ همین قدر هیجان انگیز.

جسپر (Jasper)

جسپر (Jasper)

ما در اینجا با ابزاری رو به رو هستیم که به طور ویژه برای کارشناس های سئو طراحی شده است. آیا شما هم بارها و بارها از دست اوضاع سئو سایت یا محتوای تان کلافه شده اید؟ در چنین زمان هایی کسی به غیر از خودِ شما مقصر اصلی نیست. خب اگر بازاریابی را سراغ دارید که بدون مهارت در زمینه سئو به موفقیت های بزرگ رسیده، ما را هم بی خبر نگذارید. نکته کلیدی در این میان مربوط به مسئله سختی های سئو محتواست. انگار که حتی صعود به قله اورست هم از سئو محتوا راحت تر است. 

اگر شما هم هزاران بهانه برای در رفتن از زیر بار سئو محتوا دارید، شاید ابزار جسپر کمی کمک تان کند. مزیت اصلی جسپر کمک به بازاریاب ها برای سئو محتواست. البته برای این کار باید جیب تان حسابی پر باشد؛ چراکه این ابزار در حالت پرمیوم بین 49 تا 125 دلار در ماه برای تان هزینه در پی خواهد داشت. حالا اگر یک مقایسه سرانگشتی انجام دهیم، احتمالا همین اول کاری قید جسپر را خواهید زد. خب مگر بقیه ابزارها چه ایرادی دارند که باید این همه برای جسپر پرداخت کنیم؟ جواب ما به این سوال ساده است: سئو محتوا.

راستش را بخواهید، جسپر اولین ابزار هوش مصنوعی در دنیا محسوب می شود. اگر از طرفدارهای این حوزه باشید، احتمالا حسابی تعجب خواهید کرد؛ چراکه اسم جسپر هیچ جا به چشم نمی خورد. خب اینجا پای یک تغییر نام مهم در میان است. ابزار مورد بحث در این بخش قبلا با اسم جارویس (Jarvis) به بازار عرضه شده بود. با این حال استفاده از نسل جدید هوش مصنوعی توسعه دهندگان جارویس را مجاب به نام گذاری دوباره ابزارشان کرد. نتیجه کار هم خلق جسپر با حال و هوایی تازه است. 

سوال خیلی از کارآفرینان و بازاریاب ها در مواجهه با جسپر ارزش سرمایه گذاری روی این ابزار است. در دنیایی که گوگل با قدرت وارد بازار ابزارهای هوشمند شده، پرداخت هزینه گزاف چندان منطقی به نظر نمی رسد. پس باید فکری به حال این حوزه کنیم. وگرنه کلاه مان پس معرکه خواهد بود. اگر نظر ما را بخواهید، جسپر با همه هزینه زیادی که روی دست بازاریاب ها می گذارد، هنوز هم ارزش خود را حفظ کرده است. خب یک برند با ابزاری گران که نمی تواند 1.5 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، مگر نه؟

اگر بخواهیم ماجرا را کمی دقیق تر بررسی کنیم، جسپر از همان نسخه هوش مصنوعی استفاده می کند که در چت جی پی تی به کار رفته است. بنابراین شما در استفاده عمومی از این ابزار مزیت مشخصی را احساس نخواهید کرد. ماجرا وقتی متفاوت می شود که بحث سئو محتوا وسط آید. آن وقت شما با عملکرد حیرت انگیز جسپر غافلگیر خواهید شد. اگر بخواهیم مطالب این بخش را خلاصه کنیم، باید گفت جسپر بیشتر به درد بازاریاب هایی می خورد که دل خوشی از سئو محتوا ندارند. پس اگر کارتان در این حوزه مشکلی ندارد، لازم نیست این همه هزینه روی دست برندتان بگذارید. 

مطلب مرتبط: انواع تبلیغات: فراتر از آنچه فکرش را می کردید!

هوش مصنوعی کپی (Copy.ai)

هوش مصنوعی کپی (Copy.ai)

چند بار تا حالا موقع تولید محتوای بازاریابی ذهن تان کاملا از ایده های مناسب خالی شده است؟ اینطور وقت ها آدم احساس می کند از اول هم هیچ ایده ای درباره تولید محتوا نداشته و حالا حسابی از رقبا عقب افتاده است. خب در این صورت هوش مصنوعی کپی حسابی به کارتان خواهد آمد. 

ابزار کپی به طور اختصاصی برای تولید محتوا طراحی شده است. به طوری که خیلی از تبلیغ نویس ها قبل از اینکه کارشان را شروع کنند، یکسره از این ابزار استفاده می کنند. اگر شما هم دوست دارید دستی به سر و گوش تبلیغات تان بکشید، بد نیست کارتان را با ابزار کپی شروع کنید. 

یکی از امکانات جالب ابزار مورد بحث در این بخش امکان توصیه ایده های مختلف به کاربران است. اینطوری شما یکبار برای همیشه با کابوس یافتن ایده مناسب برای تولید محتوا خداحافظی خواهید کرد. اگرچه کپی بیشتر در حوزه تولید محتوای متنی تخصص دارد، اما اگر درباره فرمت های دیگر نیز سوال داشته باشید، این ابزار کلی ایده تازه به شما می دهد. به طوری که دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای دیگر نداشته باشید. 

اگر تا اینجا با دقت گزینه های ما را بررسی کرده باشید، احتمالا خیلی زود به این نکته پی می برید که هیچ کدام به طور تخصصی در رابطه با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ایده ای جلوی روی شما قرار نمی دهند. خب در این صورت کپی حسابی حیرت زده تان خواهد کرد؛ چراکه این ابزار نه تنها ایده های دست اول برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به شما می دهد، بلکه امکان شخصی سازی محتوای تان را دارد. این یعنی کافی است محتوای تان را تحویل این ابزار دهید تا در یک چشم به هم زدن آن را مناسب آپلود در شبکه های اجتماعی کند. 

اگر فکر می کنید توضیحات بالا تا همینجا هم حسابی حیرت انگیز است، پس هنوز کامل ابزار کپی را نشناخته اید. این ابزار حتی براساس پلتفرم انتخابی شما هم محتوا را شخصی سازی می کند. پس کافی است شبکه اجتماعی موردنظرتان را انتخاب کرده و بقیه کارها را برعهده کپی بگذارید. قول می دهم این ابزار اصلا ناامیدتان نخواهد کرد. 

نکته هیجان انگیز درباره کپی نسخه رایگانش است. بر این اساس شما در طول ماه 2هزار کلمه رایگان برای تعامل با این ابزار دارید. از آن به بعد هم باید ماهی 49 دلار پرداخت کنید. پس لازم نیست از همان اول کار دست به جیب شده و شروع به ولخرجی در بازار کنید. در عوض کمی اوضاع را بررسی کرده و بعد از اینکه خیال تان راحت شد، سراغ کپی بروید. اینطوری خیال تان هم از نتیجه کار راحت خواهد بود. 

رایتر (Writer)

رایتر (Writer)

ابزاری که دو هفته اول کاملا رایگان باشد و بعد هم ماهی فقط 18 دلار برای تان آب بخورد، بیشتر از اینکه شبیه به یک گزینه واقعی به نظر برسد، نوعی رویا خواهد بود. البته این رویای شیرین با عرضه رایتر به بازار بدل به واقعیت شده است. شما در استفاده از ابزار رایتر حتی لازم نیست متن تان را تایپ یا کپی کنید. در عوض می توانید به راحتی فایل ورد یا گوگل داکس را وارد رایتر کرده و بعد هم با خیال راحت یک گوشه تماشاگر ماجرا باشید. 

اگرچه ابزار رایتر به طور تخصصی برای اهالی دنیای تبلیغات طراحی نشده، اما امکانات بی نهایت جذابی برای شما دارد. مثلا این ابزار می تواند با آنالیز ویدئو یوتیوب شما کپشن مناسب را توصیه کند. به علاوه، انواع غلط های املایی و حتی نکات مربوط به لحن محتوا را نیز به شما یادآوری می کند. پس لازم نیست در استفاده از این ابزار تردید به خودتان راه دهید. 

یادتان باشد، رایتر به طور پیشفرض برای علاقه مندان به نویسندگی طراحی شده است. پس اگر انتظارات تان از یک ابزار حوزه تبلیغ نویسی خیلی زیاد است، شاید رایتر کمی ناامیدتان کند. پس بهتر است قبل از اینکه باعجله دست به کار شوید، کمی درباره جزییات طرح فکر کنید. اینطوری تصمیم تان با اطمینان خاطر گرفته شده و بی گدار به آب نمی زنید. 

سخن پایانی

بهترین ابزارهای این حوزه برای اهالی دنیای تبلیغات

این روزها کلی ابزار با کاربرد هوش مصنوعی در دسترس من و شما قرار دارد. هدف ما در این مقاله مرور بر برخی از بهترین ابزارهای این حوزه برای اهالی دنیای تبلیغات بود. به طور مشخص اگر شما به عنوان تبلیغ نویس فعالیت دارید، حالا دیگر لازم نیست خیلی نگران نتیجه نهایی کارتان باشید؛ چراکه کلی ابزار به درد بخور دم دست تان است. 

مطلب مرتبط: 7 پلتفرم برتر تبلیغات اینترنتی

آخرین تقاضای ما در این مقاله از شما انتخاب یکی از ابزارهای مورد بحث است. خب انتظار ندارید که از همه این ابزارها در کنار هم استفاده کنید؟ اگر چنین کاری از نظر فنی ممکن باشد، هزینه آن حسابی سرتان را درد می آورد. پس با دقت ویژگی تک تک ابزارها را بررسی کرده و بعد دست به انتخاب بزنید. 

منابع:

https://ahrefs.com

https://www.jasper.ai

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QiJV41Wq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید نهال گردوحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه