جمعه, ۲۱ مرداد(۵) ۱۴۰۱ / Fri, 12 Aug(8) 2022 /
           
فرصت امروز

در این یادداشت 30 استراتژی ساده رهبری برای جلوگیری از ایجاد حس ناامیدی و استعفای کارمندان را عنوان می کنیم.

گرچه این استراتژی ها به هیچ عنوان یک راه حل جامع و کامل برای تمام چالش های رهبری شما نیستند، ولی راه را برای رفع مشکلات خاص و رهایی از شرایط ویژه هموار خواهند کرد.

به طور کلی، چنانچه بخواهید تمام کتاب ها و مقالات مرتبط با رهبری را به صورت مجموعه ای از نکات و پیشنهادات سازنده خلاصه سازی کنید، مطمئنا در نهایت به این 30 نکته خواهید رسید. موفق باشید!

30 راه برای تقویت رهبری در عرض 30 روز:

1. به نظرات تمام کارمندان سازمان توجه کنید و راه هایی برای ایجاد مشارکت، دریافت بازخورد و کسب اطلاعات و ایده ها بیابید.

2. به یاد داشته باشید افرادی که با مشتری سر و کار دارند، افرادی هستند که از اوضاع واقعی شرکت و بازار اطلاع دارند. حتما با آن ها صحبت کنید.

مطلب مرتبط:6 راهکار افزایش حس ارزشمندی در کارمندان

3. با انگیزه و علاقه کار کنید و اعتماد و حمایت کارمندان را به دست آورید. همچنین به روابط خود با افراد خارج از سازمان و مجموعه نیز توجه داشته باشید.

4. سخنان و اعمال شما باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

5. از توجه به یک سری افراد خاص و نادیده گرفتن دیگران خودداری کنید. با این کار باعث ایجاد اختلاف و دعوا خواهید شد. شما باید از توانایی ها و مهارت های تمام افراد خود استفاده کنید.

6. مشکلات و نقاط ضعف کارمندان را به صورت خصوصی با آن ها در میان بگذارید و حتما در اولین فرصت این کار را انجام دهید.

7. از کنترل افراد پرهیز کنید. شما با اعطای آزادی به کارمندان خود در واقع فرصت رشد و تعالی را در اختیار آن ها قرار می دهید و فرد در چنین محیطی مسئولیت پیروزی ها و شکست های خود را خواهد پذیرفت.

8. تمام موارد را با کارمندان خود در میان بگذارید. هرچه اطلاعات آن ها بیشتر باشد، درک شان افزایش خواهد یافت. هرچه درک بیشتر باشد، احساس مسئولیت بیشتر خواهد شد و زمانی که احساس مسئولیت کنند، هرگز متوقف نخواهند شد.

9. برای کارمندان خود یادداشت های خصوصی بنویسید. رهبران می توانند با قدردانی خصوصی از تلاش های هر شخص انرژی تیم خود را به شدت افزایش دهند.

10. افراد مناسب پیدا کنید، به آن ها آزادی عمل دهید تا اشتباه کنند و به انتخاب خود هرگز شک نکنید.

11. تمام افراد باید فرصت کار داشته باشند. هیچ کس را رها نکنید.

12. با مراقبت و حفاظت از کارمندان، روحیه مشارکت و روابط مثبت و سازنده را در سازمان تقویت کنید. زمانی که مردم احساس امنیت می کنند، از ارائه ایده های خود ترسی نخواهند داشت و این باعث نوآوری خواهد شد.

13. این جمله را به خاطر بسپارید: «بازخورد، محرک قهرمانان است.» افراد شما باید از نحوه فعالیت خود آگاه باشند. رهبران موفق همواره کارمندان خود را در جریان نحوه کار و فعالیت شان قرار می دهند.

14. به کارمندان خود در راه پیشرفت، رشد و یادگیری مهارت های جدید کمک کنید. تمام افراد باید با حداکثر پتانسیل و توان خود کار کنند و این باید سرلوحه کار شما نیز باشد.

15. رهبران از نیازهای کارمندان خود مطلع هستند. ابتدا به نیازهای آن ها رسیدگی کنید.

16. اهداف را شفاف سازی و با تمام قدرت از کارمندان خود حمایت کنید. تیم همواره به تشویق و روحیه نیاز خواهند داشت.

17. کارمندان باید نسبت به پروژه و وظایف خود احساس مسئولیت کنند و شما نیز باید آزادی عمل را در اختیار آن ها قرار دهید.

18. کارمندان باید به منابع مختلف اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.

19. به جای ارائه گزارش عملکرد رسمی به کارمندان خود، بازخوردهای دوره ای و غیررسمی در اختیار آن ها قرار دهید.

20. موارد تشویقی را حتما مشخص کنید. جمله ای مانند: «عالی بود» هیچ فایده ای نخواهد داشت. منتظر دستاوردهای بزرگ باشید و به جملات ساده و بی احساس اکتفا نکنید.

21. حتما به وعده های خود عمل کنید، حتی چنانچه آن عمل توضیح دلیل عدم تحقق یک وعده باشد.

22. از صحبت در مورد شکست هراسی نداشته باشید. از رویارویی با چالش ها نترسید و دلیل تصمیمات خود را توضیح دهید. صادق باشید، اخبار بد نیز باید به مانند اخبار خوب بازگو شوند. هرگز صداقت را فراموش نکنید.

23. شنونده ای فعال باشید. تمام کارمندان را بشناسید. ایده ها را بپذیرید. در دسترس باشید و مغرور نباشید.

24. حتما پیش از برگزاری یک جلسه، محتوای آن را اعلام کنید. قوانین را به صورتی تنظیم کنید که فضایی دوستانه و صمیمی برای بحث و تبادل نظر به وجود آید.

25. پاسخ دهید، واکنش نشان ندهید.

26. تیم باید به روز باشد. به کارمندان خود اطلاع دهید که تلاش و کار آن ها چطور باعث پیشرفت یک پروژه بزرگ و تاثیرگذار خواهد شد.

مطلب مرتبط:چه دلایلی برای استعفا دادن مناسب نیستند

27. تمرکز خود را بر روی اولویت ها قرار دهید. به قول استیو جابز: «کاری که نباید انجام دهید، به اندازه کاری که باید انجام دهید اهمیت دارد. این جمله چه برای شرکت ها و چه برای محصولات صادق است.»

28. پیش از قضاوت (و برخورد) این فرض را در نظر داشته باشید که شاید نیت فرد، خیر بوده باشد – و شاید شما از کل ماجرا باخبر نباشید.

29. بازخورد دریافت کنید و همواره اعمال و رفتار خود و راه های پیشرفت را در نظر داشته باشید.

30. در نهایت، عاشق کارمندان خود باشید. به قول یکی از مربیان فوتبال: «عشق یعنی وفاداری، عشق یعنی کار گروهی، عشق یعنی احترام به غرور و شخصیت طرف مقابل. این قدرت هر سازمانی است.»

منبع : inc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FaQRNUJr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه