یکشنبه, ۱۳ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Sun, 3 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه میزان بهره وری کسب وکارتان از رسانه های اجتماعی را افزایش می دهید؟ من ماه گذشته مقاله جذابی را در مورد نحوه استفاده مصرف کنندگان امریکایی از رسانه های اجتماعی منتشر نمودم. اما کسب و کارهای کوچک چگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟ خبرگان عرصه بازاریابی به تازگی نتایج تحقیقی را ارائه کرده اند که بیانگر آخرین و به روزترین بررسی ها است. چیزهایی که باید بدانید، در اینجا بیان شده اند.

اکثریت کسب وکارهای کوچک از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

تقریبا سه چهارم «71درصد » صاحبان کسب و کارهای کوچکی که در این تحقیق مشارکت داشتند، استفاده از شبکه های اجتماعی را تصدیق کردند، 16 درصد گفتند که می خواهند در آینده این کار را انجام دهند. تنها 13درصد از آنها هیچ گونه طرح و برنامه ای برای استفاده از شبکه های اجتماعی مد نظرشان نبود.

اکثر کسب و کارهایی که از شبکه های مجازی استفاده می کنند، در این زمینه تازه کار هستند. با وجود اینکه 47 درصد از مشارکت کنندگان این تحقیق، فعالیت در شبکه های مجازی را قبل از سال 2017 آغاز کرده بودند، 24درصد از آنها تا سال گذشته دست به کار نشده بودند.

مطلب مرتبط:نقش شبکه های اجتماعی در کسب و کار

محبوب ترین پلتفرم های شبکه مجازی برای کسب وکارهای کوچک

فیس بوک به واسطه داشتن کاربران بسیار زیاد و محبوبیت اش در بین مصرف کنندگان، محبوب ترین پلتفرم شبکه اجتماعی در بین صاحبان کسب و کارهای کوچک است. 86درصد از آن استفاده می کنند که بعد از آن ترتیب از این قرار است: اینستاگرام 48درصد ، یوتیوب 46درصد ، توییتر 44درصد ، لینکداین 31درصد ، و اسنپ چت 25درصد

فیس بوک بسیار محبوب است، در حقیقت 12درصد از کسب و کارهای کوچک فقط از فیس بوک استفاده می کنند. من طرفدار اینکه خودتان را به یک ابزار محدود کنید، نیستم، اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید، فیس بوک بهترین گزینه برای اکثر کسب و کارها است.

چه کسی مطالب را منتشر می کند؟

صاحبان مونث کسب و کارهای کوچک بیشتر از مردان همتای خود در شبکه های اجتماعی مطالب و محتوا منتشر می کنند «74درصد در مقایسه با 66درصد ». دلیل این قضیه این است که زنان فعالیت شخصی بیشتری در شبکه های مجازی دارند. بر طبق گزارشات، زنان درخصوص فعالیت های تجاری نیز فعال تر از مردان هستند.

صاحبان جوان کسب و کارها «بین 18 تا 34 سال» بیش از صاحبان کسب و کارهای نسل قبل از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. میزان کارآفرینان جوانی که از شبکه های مجازی استفاده می کنند، برابر با 79درصد بوده و این میزان در کارآفرینان نسل های پیشین چیزی در حدود 65 درصد است.

گروه های سنی مختلف نیز شبکه های مجازی متفاوتی را ترجیح می دهند. صاحبان جوان کسب و کارها بیشتر از اینستاگرام «56درصد » و میزان کارآفرینان نسل های پیشینی که از این ابزار استفاده می کنند برابر با 40درصد است. میزان کارآفرینان جوانی که از ابزار اسنپ چت استفاده می کنند نیز بیشتر از همتایان قدیمی شان است.

درعوض، کارآفرینان نسل های قبلی بیش تر تمایل دارند تا از ابزارهای اجتماعی نظیر فیس بوک «90 درصد در برابر 82 درصد» و لینکداین «36درصد در برابر 25درصد » استفاده نمایند.

صاحبان کسب و کارهای کوچک چه مطالبی را در شبکه های مجازی منتشر می کنند

محبوب ترین و پرطرفدارترین نوع محتوایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند تصاویر و اینفوگرافی ها هستند. که مقدار آن برابر با 54درصد است.

نمونه های دیگر عبارتند از:

. 52 درصد پیشنهادات/ارتقا

. 49درصد مرور پست ها و مطالب

.44 درصد ویدئوها

.40درصد منتشر کردن پست های وبلاگی

.33 درصد پست های تحقیقاتی/داده

همه جور مطلب و محتوا برای انتشار در شبکه های اجتماعی وجود دارد. به نظر می رسد که تصاویر و عکس ها نسبت به متن توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. به اشتراک گذاشتن مرور و بررسی های کسب و کار نیز ایده هوشمندانه ای است. از آنجایی که کاربران شبکه های اجتماعی دریافت اطلاعات را دوست دارند، به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگی، مطالعات و داده ها نیز توجهات را به خود جلب می کند.

صاحبان کسب وکارهای کوچک مطالب خود را چندوقت یکبار در شبکه های مجازی منتشر می کنند

وقتی که صحبت از نرخ انتشار مطالب به میان می آید، می بینیم که صاحبان کسب و کارهای کوچک وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند. چیزی بیشتر از نصف صاحبان کسب و کارهای کوچک که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، روزانه یک مطلب را منتشر می کنند و 79 درصد از آنها حداقل یکبار در هفته مطلب پست می کنند.

مطلب مرتبط:6 گام برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

انتشار حداقل یک پست در روز نتایج بهتری را در بر خواهد داشت. استفاده کردن از ابزارهای مدیریت رسانه برای برنامه ریزی انتشار پست ها می تواند در دستیابی به این هدف کمک می کند.

من از این که صاحبان شبکه های مجازی با آغوش باز قدرت بازاریابی در این شبکه ها را می پذیرند، خوشحال هستم. اگر شما هم یکی از آن شرکت هایی هستید که فعالیت در شبکه های اجتماعی را شروع نکرده اند، منتظر چه چیزی هستید؟

منبع : allbusiness
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7Zv3YhFd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورخرید بلیط هواپیماخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه