سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

15 مهارت ضروری برای بازاریابی محتوایی

6 سال پیش ( 1397/4/20 )
پدیدآورنده : Brian Sutter   پدیدآورنده : علی اکبری  

مهارت های لازم برای بازاریابی محتوا را دارید؟ امیدوارم که همین طور باشد. چرا که کارکردن در زمینه بازاریابی محتوا نیازمند تمامی این مهارت هاست و شاید چند مورد از این مهارت ها را نداشته باشید. هر مهارتی را که اکنون نداشته باشید، در طول زمان می توانید به دست بیاورید.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

مهارت هایی که باید هر بازاریاب محتوا داشته باشد، عبارتند از:

1- توانایی یادگیری

بازاریابی محتوا، پویایی بسیار بالایی دارد. اگر علاقه ای به تغییر ندارید و نمی توانید به سرعت خود را با تغییرات وفق دهید، به عنوان یک بازاریاب محتوا، چندان شاد نخواهید بود. از سوی دیگر، اگر یادگیری چیزهای جدید را دوست داشته باشید، کنجکاوی تان به مزیت رقابتی قدرتمندی تبدیل می شود. یادگیری مهارت های تازه، نرم افزاری جدید یا تاکتیک هایی نو برای بازاریابی محتوا ایده های فوق العاده ای هستند. بازاریابان باهوش پیوسته در حال پیشرفت اند.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا به روش حرفه ای ها / ۵ کاری که بازاریابان محتوایی موفق انجام می دهند

2- مهارت های نگارشی

اگر برای موفقیت در زمینه بازاریابی محتوا تنها به یک توانایی نیاز داشته باشید، آن توانایی مهارت های نگارشی است. حتی اگر بتوانید نویسنده ای برای تولید محتوای مدنظرتان استخدام کنید، باز هم به مهارت های ویراستاری و نگارش استراتژی و طرح های کسب و کار نیاز دارید. علاوه بر اینها، به نگارش ایمیل و توضیحات نیز نیاز دارید.

3- مهارت های مدیریت پروژه

بازاریابی محتوا چرخ دنده های محرک بسیاری دارد که از جمله آنها می توان به تحلیل ها، خلق محتوا، ارتقای محتوا، ویرایش محتوا و هماهنگ سازی آن با سایر دپارتمان ها، هماهنگ سازی آن با افراد حرفه ای و تاثیرگذار خارج از شرکت، اشاره کرد.

4- مهارت های فردی

تا به حال شنیده اید که می گویند: «این روزها همه چیز با رایانه کار می کند.» اینطور نیست، هنوز هم افراد اول و آخر هر کسب وکاری هستند. توانایی برقراری ارتباط با افراد، توانایی مهمی است و اگر افراد را مدیریت می کنید، قراردادن آنها در نقش های مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است. در زمینه بازاریابی محتوا هم به این مهم نیاز پیدا می کنید.

5- مهارت های تحلیلی

برای راه اندازی و پیش بردن دپارتمان تولید محتوا، لازم نیست که متخصص تحلیل داده باشید، اما باید بتوانید ریز گزارشات را بررسی نموده و اهمیت اعداد و ارقام را درک کنید. اگر تیم کوچکی کار می کنید، احتمالا شما کسی هستید که بررسی های نهایی را روی گزارشات انجام می دهد. بر طبق گزارشات واصله از مرکز تحقیقات Parse. ly و Ceros، «افراد حرفه ای در زمینه رسانه های دیجیتال، باید در حوزه داده و اطلاعات خبره باشند.»

6- بهینه سازی موتورهای جست وجو

بسیاری از بازاریابان محتوا با مهارت های بهینه سازی ابزارها و موتورهای جست وجو کشمکش دارند. آنها می دانند که به چنین مهارت هایی نیاز دارند، اما جنبه فنی SEO موجب می شود افراد آن را سخت تر از چیزی که در واقعیت است، بپندارند.

7- مهارت های گفت وگو و مذاکره

الزاما به مهارت های گفت وگو و مذاکره نیاز ندارید، اما خوب صحبت کردن در مصاحبه ها بسیار مهم است. خصوصا اگر در حوزه B2B فعالیت می کنید. توانایی گفتن «من به شدت به وبینار علاقه دارم» بسیار بااهمیت است. پس با این اوصاف اگر شرکت تان درصدد برگزاری وبینار باشد، شما میزبانی آن را برعهده خواهید گرفت. مگر اینکه با بازار محتوای گسترده ای طرف باشید و نیاز به استخدام افراد جدیدی برای مدیریت وبینار باشد.

8- طراحی

بله، ممکن است بدون داشتن این مهارت هم قادر به تولید محتوا باشید، زیرا منابع بسیاری وجود دارند که در ازای 15 دلار در ساعت، کارهای گرافیکی بسیاری را در اختیارتان قرار می دهند. اما توانایی طراحی و ساخت سرتیترهای گرافیکی برای وبلاگ و صفحات مجازی شرکت تان بسیار ارزشمند است.

یکی دیگر از مهارت های قابل توجه و مهم، تجسم داده است. این توانایی در انجام فعالیت های تحلیلی و طراحی به کمک تان می آید.

9- داستان سرایی

توانایی داستان سرایی در رسیدن به ایده های ناب تولید محتوا و ارتقای محتوای فعلی کمک حال تان است. توانایی داستان سرایی به شما این امکان را می دهد که پروژه های مختلفی را به همدیگر مرتبط و از ساخت محتوای کلیشه ای جلوگیری کنید.

خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینهبازاریابی محتواییرا ببینید

10- تحقیق

اگر می خواهید محتوای خلاقانه ای تولید کنید، به ابزارهای پژوهشی نیاز دارید. این توانایی شامل جست وجوی اطلاعات و محتوا در فضای اینترنت و پژوهش در مورد نحوه تفکر و تقاضای مخاطبان تان است. اگر توانایی پژوهشی خوبی نداشته باشید، محتوای ضعیفی تولید می کنید که با مخاطبان تان ارتباط برقرار نخواهد کرد.

11- شبکه های اجتماعی

تا به حال صفحه ای در فیس بوک ایجاد کرده اید؟ یا 1000 دنبال کننده یا بیشتر، در توییتر دارید؟ این موارد نقطه های شروع در عرصه مهارت های شبکه های اجتماعی هستند. مدیریت برنامه بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی مقوله متفاوتی است. ابتدا باید در شبکه های اجتماعی مهارت های اولیه را کسب کنید تا بتوانید بازاریابی محتوای تان را به ثمر بنشانید.

12- WordPress

تقریبا هر برنامه بازاریابی محتوا یک وبلاگ مختص خود را دارد و عمده این وبلاگ ها در WordPress اجرا می شوند. این بدان معناست که داشتن مهارت های WordPress بسیار ضروری است. حتی اگر توانایی کافی را در کارکردن با WordPress ندارید، داشتن دانش لازم در زمینه فرمت سازی، دسته بندی و پست کردن مطالب بسیار مهم است و اگر همچنان به کمک نیاز دارید می توانید از خدماتی همچون WP Curve کمک بخواهید.

13- بازاریابی با ایمیل

ایمیل یکی از ابزارهای پرکاربرد در زمینه بازاریابی است. در تحقیق کسب و کارهای کوچک WASP این طور نتیجه گیری شد که نیمی از کسب و کارهای کوچک از این ابزار استفاده می کنند. این مسئله دلیلی دارد و آن هم این است که ایمیل کارایی دارد. در بین تمامی تاکتیک های بازاریابی، ایمیل بیشترین سهم بازگشت سرمایه را دارد و البته مقرون به صرفه است. می توانید یک عمر این مهارت را مورد مطالعه قرار دهید، اما بهتر است چند هفته از وقت خود را به آن اختصاص دهید و در زمینه حرفه ای خود به کار ببندید.

14- توزیع و ارتقای محتوا

اکثر بازاریابان محتوا در این زمینه نیاز به کمک دارند! فرقی نمی کند که به چه دلیل محتوای شان را ارتقا نمی دهند، به هرحال عمده محتواهایی که منتشر می شوند کیفیت مطلوبی نداشته و نیاز به اصلاح و ارتقا دارند.

پس چگونه باید این مهارت را فرابگیرید؟ تازه کاران باید در زمینه رسانه های اجتماعی تجربه کسب کنند. سپس زیر و بم مربوط به توزیع و ارتقای محتوا را فرا بگیرند و در نهایت میزان سودمندی و کارکرد مطالب فراگرفته شده خود را بررسی کنند.

مطلب مرتبط: 5 معیار ارزیابی بازاریابی محتوا که به آنها توجه نداشته اید

15- استراتژی

من مهم ترین مهارت را در آخر ذکر می کنم. اما شاید واژه «استراتژی» این مهارت را به درستی توصیف نکند. مطمئنا استراتژی مهم است، اما صرفا بیان چیزهایی که نیاز دارید و نوشتن آنها، یک مهارت به حساب نمی آید، بلکه یک تمرین فوق العاده است.

مهارت، برخاسته از توانایی در استفاده از داده های تحلیلی، آگاهی از مخاطب، آگاهی از صنعت و اهداف کسب و کار است که همه این موارد در کنار هم به استراتژی کنش پذیری تبدیل می شوند. این نقطه، محل زایش تمام مهارت های دیگر است.

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ybY3jQvT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکس
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه