پنجشنبه, ۳ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Thu, 22 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا تاکنون از افراد مختلف شنیده اید که آرزو دارند کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند اما از ترس شکست پا پیش نمی گذارند؟ چاره کار اینجاست.

ما معمولا از افراد بسیاری می شنویم که دوست دارند کسب و کار و تجارت خودشان را راه اندازی کنند. کسب و کار آنها می تواند از باز کردن یک فروشگاه تا راه اندازی یک رستوران یا کارگاه هنری باشد. مانند بسیاری از کارآفرین ها. هدف آنها این است که یک میل و آرزوی قلبی را به واقعیت مبدل سازند و در نهایت از آن کسب درآمد کنند.

اما در این میان، اغلب افراد به دلیل ترسی که از موفق نشدن کسب و کارشان دارند، اقدامی نمی کنند و گامی برای واقعی کردن رؤیاها و ایده های شان برنمی دارند. یکی از موانعی که صاحبان کسب و کارهای کوچک با آن مواجه می شوند، حرف زدن درباره کسب و کار تازه شان است؛ یا اگر تجارت خود را راه اندازی کرده اند، رشد دادن آن و جذب مشتری های تازه است. در قلب فروش (کالا یا خدمات) بازاریابی وجود دارد. برای کارآفرینان و دارندگان کسب و کارهای کوچک و تازه که تجربه بازاریابی ندارند، این کار می تواند بسیار طاقت فرسا و خسته کننده باشد. خبر خوب اینکه در ادامه همین مطلب به نقل از زومیت، چهار روش برای خبره شدن در بازاریابی را به شما دارندگان کسب و کار و کارآفرینان آموزش خواهیم داد.

۱- گزاره ارزش منحصربه فرد خودتان را مشخص کنید

نخستین گام در بازاریابی یک کسب و کار این است که دقیقا توانایی های خود و فضاهای خالی که تجارت شما در صنعت پر می کند، بشناسید.

بدون شک شما با رقبایی مواجه خواهید شد؛ بنابراین فکر کنید چه چیزی شما را از رقبای تان مجزا می کند. تا جایی که می توانید نسبت به صنعت خود شناخت داشته باشید و از اتفاق هایی که در آن رخ می دهد، آگاه باشید. این کار به شما امکان می دهد ترندها و موضوعات محبوب را بشناسید و درباره اخبار مهم به روز باشید؛ همچنین به شناخت رقبا کمک می کند. به آنچه آنها انجام می دهند و نحوه معرفی خودشان به مشتری ها دقت داشته باشید.

سپس مشتری های نهایی خودتان را مشخص و نیازهای آنها را شناسایی کنید. این نکته، بسیار مهم و یکی از دام هایی است که بازاریابی های کسب و کارهای کوچک در آن گرفتار می شوند؛ زیرا بدون آنکه در این زمینه تحقیقات کافی انجام داده باشند، فرض می کنند که نیازهای مشتری های شان را به خوبی می شناسند.

بی شک مشخص کردن خدماتی که فراهم می کنید و مشکلی که حل می کند، برای مشتریان شما اهمیت دارد. این کار به شما کمک می کند گزاره ارزش منحصربه فرد (UVP) خودتان را معین کنید.

۲- حضور آنلاین خود را افزایش دهید

وقتی به دانش و درک کامل از کسب و کار و صنعت خود دست  یافتید، زمان آن رسیده است که مشتری های بالقوه خود را پیدا و جذب کنید.

با وجود اینکه کانال های بازاریابی بسیاری وجود دارند، اما کارآمدترین و معقول ترین آنها از نظر هزینه، کانال های آنلاین هستند.

زمانی را برای تبلیغ حضور آنلاین خود هزینه کنید. راه آسان برای شروع، طراحی و آماده سازی وب سایت است. دقت کنید که طراحی وب سایت با برند شما همخوانی داشته باشد و گشت و گذار مشتریان و یافتن اطلاعاتی که مورد نیازشان است، به آسانی میسر باشد.

اگر برای کسب و کار شما مناسب است می توانید امکان اشتراک ایمیلی را نیز برای مشتریان خود مهیا کنید. این کار برای شما امکان ساخت پایگاه داده ای از مشتریان را نیز فراهم می کند و بدین ترتیب می توانید اطلاعات متفاوتی از جمله اخبار مربوط به محصولات جدید، تازه های مرتبط با خدمات سازمان تان و کد های تخفیف را برای آنها ارسال کنید.

علاوه بر آماده کردن فهرستی از خدمات و محصولات، می توانید وبلاگی برای وب سایت خود فراهم کنید و نکته هایی درباره هر یک از محصولات یا خدمات خود را برای مشتریان بیان کنید.

۳- یک مکالمه را آغاز کنید

کانال های شبکه های اجتماعی یک راه ارزان برای رساندن پیام تجاری شما و ساختن ارتباط مناسب با مخاطبان هدف هستند.

یک کانال که در حال حاضر مشتریان شما به آن دسترسی دارند، انتخاب کنید؛ اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک یا تلگرام انتخاب های خوبی هستند. دقت کنید که انتخاب تان هوشمندانه باشد و درباره نوع محتوایی که می خواهید در آنها قرار دهید خوب بیندیشید. استفاده از پلتفرم هایی که به کسب و کار شما مرتبط تر هستند، راه را برای جذب مشتریان و ارتباط آنلاین با آنها آسان تر می کند.

یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت داشته باشید، پایداری در پست های شبکه های اجتماعی است. یک برنامه زمانی تهیه کنید تا مخاطبین شما بدانند که همیشه محتوایی برای آنها منتشر خواهد شد؛ برای مثال هفته ای سه پست. می توانید پست ها را پیش نویس و در زمان معین منتشر کنید.

برای آنکه محتوایی که منتشر می کنید پویایی کافی داشته باشد، سه راهکار را در نظر داشته باشید:

۱- درباره خودتان و کسب وکارتان صحبت کنید.

۲- درباره مشتریان تان صحبت کنید.

۳- درباره صنعت تان صحبت کنید.

درباره آنچه در کسب وکارتان اتفاق می افتد به کاربران اطلاع دهید.

۴- محتوای پولی را نیز در نظر داشته باشید

در شبکه های اجتماعی راهکارهایی وجود دارند که نیازمند صرف هزینه هستند؛ هزینه هایی که در نهایت به جلب مشتری های بیشتر برای شما می انجامند.

مثلا می توانید از کمپین های تبلیغاتی فیس بوک یا لینکدین استفاده کنید. گاهی یک کمپین کوچک می تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن بزرگی و کوچکی کسب و کار، هر تاجر و کارآفرینی می تواند (و باید) از همه ابزارهای موجود برای بازاریابی به بهترین نحو استفاده کند. دارندگان کسب وکارهای کوچک می توانند بدون داشتن دانش و پیشینه ای در زمینه بازاریابی، مدیر بخش بازاریابی خودشان باشند؛ کافی  است کمی هوشیارانه عمل کنند و آشنایی و دید خوبی از صنعت ، رقبا، اهداف سازمانی خود داشته باشند و با حضور صحیح در شبکه های اجتماعی، هویت برند خود را بهبود بخشند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n3gOEWyR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید نهال گردوحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه