سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

محتوا پادشاه است

5 سال پیش ( 1395/12/25 )
پدیدآورنده : سجاد رحیمی مدیسه  

اگر تا دیروز داشتن یکwww توصیه برای گسترش فعالیت یک کسب و کار بود، امروزه داشتن وب سایت از ضروریات هر فعالیت اقتصادی محسوب می شود و توصیه در راستای محتوا و بهتر دیده شدن است.

یکی از ابزارهای بهتر دیده شدن که در عین داشتن امتیازات فراوان، چالش های بسیاری را نیز با خود دارد  سئو یا بهینه سازی سایت است که پس از طراحی یک سایت، یکی از گام های مهم برای توسعه بازارکالا یا خدمات آن پایگاه محسوب می شود.

اما پرسش اصلی اینجاست که در رقابت بین سئوها، چگونه حرکت کنیم که بالاتر از رقبا باشیم؟

پاسخ این سوال ابعاد تخصصی و فنی جداگانه ای را طلب می کند که در یک ستون روزنامه نمی شود به آن پرداخت ولی به طور کلی بعد از محتوای خوبی که با استراتژی و برنامه ریزی بهینه شده بر وب سایت قرار می گیرد باید به ابزارها و متدهای تخصصی روی آورد.

یکی از این ابزارها اینفوگرافیک ها هستند که نقش مهمی در سئوی سایت ایفا می کنند. 

آیا وب سایت من نیاز به اینفوگرافیک دارد؟

در پاسخ باید ابتدا به این پرسش جواب بدهیم  که اینفوگرافیک چگونه باید در استراتژی سئو و فروش قرار بگیرد که بهترین نتیجه را به کسب و کار ما بدهد؟

محتوای پایگاه خود را با یک متخصص و آنالیزور حرفه ای توسعه بازار و فروش بررسی کنید (شاید همین یک جمله به خوبی ضرورت حضور یک متخصص کسب و کار در هر فعالیت تجاری را نشان بدهد.) تا دریابید آیا محتوای شما خسته کننده است یا خیر؟ آیا مطالب پیچیده هستند یا ساده؟ توجه داشته باشید سادگی یا پیچیدگی برمبنای تعداد کلمات و حجم تعریف نمی شود، بلکه مبنا، شاخص های بازاریابی و فروش است.

ما باید مغز مشتری را تحلیل کنیم و این تحلیل به ما نشان می دهد محتوای سایت ما به چه میزان در ذهن مشتریان هدف باقی می ماند. مغز انسان، اطلاعات تصویری را 60000بار سریع تر از اطلاعات متنی پردازش می کند! مردم وقتی اطلاعاتی را می شنوند، بعد از سه،چهار روز تنها 10درصد آن را به یاد می آورند. در نقطه مقابل محتواهای بصری، 40برابر بیشتر شانس اشتراک در شبکه های اجتماعی را دارند که بازاریابی در اینستاگرام، شاهدی بر این ادعاست.

پس با مرور ساده مطالب بیان شده می توان به اهمیت اینفوگرافیک ها در بازاریابی پی برد که به شدت بر سئوی سایت تأثیرگذار هستند. واقعیت این است که برندها وقت بسیار کمی برای رساندن پیام خود به مشتریان به صورت آنلاین دارند که اینفوگرافیک یکی از ابزارهای رفع این مسئله است اما نکات دیگر را هم باید به عنوان مدیر یک کسب و کار یا برند مدنظر داشته باشید:

1- 60درصد از کاربران بعد از مشاهده اینفوگرافیک به دنبال محصول یا خدمات می روند.

2- بازاریابی دیجیتال به مراتب هزینه های کمتری نسبت به روش های سنتی دارد.

3- شرکت های معتبر در سال 96 باید به سمتی بروند که بیش از 50درصد بودجه خود را به بازاریابی اختصاص دهند.

4- محتواهای خاص و بهینه شده، ابزار مهم موفقیت در رقابت اینفوگرافیک‎هاست.

5- اینفوگرافیک بهینه شده سبب ارتباط بهتر مشتریان با شما و افزایش فروش خواهد شد.

محتوای خاص، مکان رقابت شرکت ها و کسب و کارها در آینده بازاریابی است و چه خوش گفت موتور جست وجوی گوگل که«محتوا پادشاه است!» محتوای عالی با استراتژی درستی که در پشت آن است، سبب ترافیک بیشتر برای وب سایت یک کسب و کار خواهد شد. آمارها می گوید حدود 43درصد کاربران شبکه های اجتماعی تصویر به اشتراک می گذارند و اینفوگرافیک ها نیز می توانند از این به اشتراک گذاری بی نصیب نمانند.

در همین جاست که اثربخشی هزینه های شما برای اینفوگرافیک روشن می شود: آیا اینفوگرافیک خوبی طراحی شده است؟ پس محتوای مناسب برای سئو که منجر به فروش بیشتر کالا و برند شدن آن خواهد شد در بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت خود را به رخ می کشد.

چگونه اینفوگرافی اثربخشی برای افزایش فروش تولید کنیم؟

محتواهای خوب را باید شناسایی کرد و موضوعاتی مورد توجه قرار بگیرد که مناسب مخاطبان هدف باشد.این نقطه خطای بسیاری از کسب و کارها به ویژه در روابط عمومی است؛ عدم برقراری تعادل بین برجسته سازی توانمندی شرکت و علاقه مندی مشتریان. اگر این تعادل برقرار نشود، کل هزینه های شما برای اینفوگرافیک بر باد خواهد رفت و رقبا از شما پیشی خواهند گرفت.

مسئله بعدی ساختار ارائه اینفوگرافیک است که باید براساس معیارهای مهندسی فروش به مخاطب ارائه شود؛ این ساختار اگر با استراتژی درست ایجاد شود، هم اطلاعات مفید را به خوبی منتقل می کند و هم در شبکه های اجتماعی به درستی تکثیر می شود. توجه داشته باشید توضیح تصویری محصول یا خدمت با ساختار تفاوت اساسی دارد.

در نتیجه گیری موارد بالا اگر بخواهیم به جمع بندی برسیم در نهایت به این گزاره می رسیم که سایت با هدف فروش و با استراتژی فروش محور باید ایجاد، مدیریت و بهینه شود و اطلاعات مفید می‎تواند این مهم را تحقق ببخشد. باید بین مشارکت فعال مخاطبان (که منجر به فروش می شود) و مشارکت غیرفعال (لایک های تنها) تفاوت قائل بود و این نرخ را به شکل صحیح شناسایی و تحلیل کرد.

تأثیرگذاری، زیبایی، ارزشمند بودن، اشتراک گذای اصولی و به طور کلی استراتژی صحیح بازاریابی محتوا، شاه کلید پیروزی شما در رقابت مجازی است.

دانش‌آموخته مدیریت بازرگانی و MBA

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SDJjBTiR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه