شنبه, ۲۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 14 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

در حال حاضر شبکه های اجتماعی مهم ترین بستر ارتباطی با مخاطبین محسوب شده و در صدر تمامی روش های بازاریابی قرار دارد. با این حال بسیاری از صفحات تجاری، با استقبال لازم مواجه نمی شوند. اگرچه همواره می توان تعداد کمی راهکار را معرفی نمود، با این حال صحبت در رابطه با تمامی راهکارهایی که باید مورد توجه قرار گیرد، بدون شک اهمیت بالاتری را خواهد داشت. پس از مشورت از بهترین های این حوزه، 25 راز افزایش تعامل با مخاطب در شبکه‎های اجتماعی کشف شده است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1-به مخاطب گوش دهید

راز افزایش تعامل مخاطب شبکه اجتماعی

گوش دادن به مشتری باعث خواهد شد تا شما متوجه تمامی اقداماتی شوید که باید انجام گیرد. در این رابطه کافی است تا نگاهی به مطالب مورد علاقه و نظرات کاربران در صفحات گوناگون بیندازید. این امر باعث خواهد شد تا شما به درک بهتری از سلیقه آنها دست پیدا کرده و آن را در اقدامات خود لحاظ نمایید. در این رابطه برخی از نرم‏افزارها نیز وجود دارد که به بهبود عملکرد شما در زمینه گوش دادن به صدای مشتری کمک خواهد نمود.

مطلب مرتبط: جذب مخاطب با استفاده از تکنیک های کار با شبکه های اجتماعی

2-محتواهایی ارزشمند داشته باشید

با نگاهی به برترین محتواها شما متوجه نکاتی خواهید شد که باید آن ها را رعایت نمایید. برای مثال برطرف کردن حداقل یک مشکل و توجه به زمان مناسب موضوعات از جمله اصل های همیشگی محسوب می شود. این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که کیفیت به مراتب مهم تر از کمیت خواهد بود.

3-تصاویر و ویدئو های حرفه ای را مورد استفاده قرار دهید

اگرچه در این زمینه می توان از نمونه های موجود نیز استفاده کرد، با این حال بالاترین حد نتایج را زمانی به دست خواهید آورد که اقدامات مخصوص به خود را داشته باشید. به همین خاطر با یک عکاس حرفه ای قرارداد امضا کرده و بهترین تصاویر را خصوصا از محصولات خود منتشر نمایید. آمارها نیز حاکی از آن است که فیلم ها در صدر علایق کاربران قرار دارد. سایت Clickz حاوی بسیاری از نکات مفید در هنگام عکاسی و تحلیل علت موفقیت نمونه های بی‏شماری از تصاویر می باشد.

4-محتوای تعاملی ایجاد نمایید

نمونه ساده این موضوع را می توان در صفحه رسمی سریال بازی تاج و تخت در اینستاگرام مشاهده کرد. آن ها تمامی اقدامات خود را با یک سوال به پایان میرساندند. برای مثال پس از انتشار تصاویر قسمت جدید، از مخاطبین خود پرسیدند که شخصیت مورد علاقه آنها چه کسی است و دلیل خود را نیز بیان نمایند. درواقع هر اقدامی که مخاطب را به واکنش نشان دادن ترغیب نماید، در این دسته قرار خواهد گرفت. در این رابطه تنها کافی است تا در اینترنت نمونه‎‏های فراخوان عمل(CTA) را جست وجو نمایید تا موارد متعددی را مشاهده کرده و ایده های بیشتری را داشته باشید.

5-پادکست ایجاد نمایید

مزیت پادکست ها کم رقیب بودن، هزینه پایین تولید، امکان گوش دادن به آنها در زمان-های مرده و بسیاری دلایل دیگر می باشد. به همین خاطر ضروری است تا از همین امروز از آنها استفاده کرده و در شبکه های اجتماعی خود منتشر نمایید. این موضوع باعث میشود تا شانس رشد شما افزایش پیدا کند.

6-به سوالات پاسخ دهید

در برنامه های خود زمانی را به پاسخ دادن به سوالات کاربران اختصاص دهید. در این رابطه فراموش نکنید که موارد منتخب را باید با سایرین نیز به اشتراک گذاشته و با این اقدام در کنار کمک به عدم تکرار شدن موارد، توجه خود را به مخاطب نیز نشان دهید.

7-محتوای قدیمی خود را به‎روز نمایید

برخی از محتواها با گذشت زمان اهمیت خود را از دست نخواهند داد با این حال قسمتی از اطلاعات باید اصلاح شود و ممکن است نیاز به اضافه کردن مطلبی نیز وجود داشته باشد. شما می توانید با این اقدام، ضمن بازنشر برخی از محتواهای خود، به خوبی نیاز اطلاعاتی جامعه هدف را نیز برطرف نمایید.

8-اعتبار خود را افزایش دهید

هنگام فعالیت در محیط اینترنت، اعتماد کردن بسیار سخت خواهد بود. به همین خاطر شما باید تمامی مدارک، افتخارات و مجوزهای لازم را در معرض نمایش قرار داده و از هر اقدامی برای افزایش اعتمادها استفاده نمایید. همچنین ارائه تصویری درست از برند خود با تمام نقص ها، بالاترین حد تاثیر را بر روی مخاطب خواهد داشت.

9-با سایرین همکاری داشته باشید

با یک استراتژی درست حتی می توان با رقبای خود نیز به یک توافق دست پیدا کرد. برای مثال از آن ها در لایو خود دعوت کرده و مطالب یکدیگر را در شبکه خود بازنشر نمایید. این اقدامات باعث می شود تا امکان جذب سریع افراد بیشتر به وجود آید.

10-از استراتژی تیلور سوئیفت استفاده نمایید

این خواننده مطرح همواره توجه ویژه ای را به طرفداران خود داشته و با اقدامات بسیار ساده علاقه خود را به آن ها نشان می-دهد. برای مثال کارت پستال های دستنوشته خود را برای طرفداران در روز کریسمس و یا تولد آن ها ارسال می کند. درواقع شما باید با اقداماتی نشان دهید که تنها در حرف دوست آن ها محسوب نشده و عمیقا توجه ویژه-ای را به آن ها دارید. درواقع تمامی اقدامات شما صرفا نباید به اینترنت محدود باشد.

11-بهترین زمان برای ارسال محتواها را بیابید

سایت Quicksprout به صورت تقریبی بهترین زمان را برای اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف نشان می‎دهد. با این حال به صورت کلی، روزهای تعطیل، بهترین زمان برای افزایش اقدامات شما محسوب شده و افراد به علت فراغت از کار، زمان بیشتر را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. در نهایت توجه داشته باشید که در صورت عدم وجود نظم کاری، بدون شک پس از مدتی با ریزش مخاطب مواجه خواهید شد.

مطلب مرتبط: کدام محتواهای بازاریابی مخاطب را اذیت می کند؟

12-اجازه فعالیت به مخاطبان خود را بدهید

هیچ دلیلی وجود ندارد که صرفا خودتان تمامی اقدامات را انجام داده و مخاطب صرفا به یک مشاهده‎کننده تبدیل شود. شما می توانید از آنها برای پوشش بخشی از نیاز خود به تولید محتوا استفاده کنید. از این بخش تحت عنوان نمایش محتواهای مشتریان نام برده می شود. این موضع خود انگیزه ای برای خرید از شما خواهد بود.

13-از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ ها علی رغم ظاهر ساده خود، یک اقدام بسیار مهم محسوب شده و نیاز به تخصص دارد. درواقع توصیه می شود که مطالب مرتبط با این موضوع را به صورت مداوم مورد مطالعه قرار دهید. این موضوع کمک خواهد کرد تا محتواهای شما در دسته‎بندی های گوناگون قرار گرفته و شانس دیده شدن شما افزایش پیدا کند. در این رابطه مطالب آموزشی آنتونیو کالرو، حاوی راهکارهای بسیار جذاب و کاربردی ای می باشد.

14-داستان‎سرایی داشته باشید

داستان ها کمک خواهد کرد تا افراد وارد دنیای خیال شده و یک اتفاقی شگفت‏انگیز رخ دهد. برای مثال شما می توانید برای یک تصویر معمولی، بهترین داستان را ایجاد کرده و به خوبی مخاطب را درگیر نمایید. درواقع داستان سرایی، یک هنر مهم محسوب شده و لازم است تا از افرادی استفاده نمایید که قلم توانایی دارند.

15-از نقل قول ها غافل نشوید

اقدامات شما صرفا نباید جنبه تجاری داشته باشد. این امر باعث می شود تا بیش از حد تکراری شوید. برای این موضوع استفاده از نقل قول ها یک راهکار خوب محسوب می شود. برای مثال می توانید هر روز صبح را با یک جمله زیبا از یکی از افراد بزرگ جهان آغاز نمایید. با توجه به شهرت این افراد، در صورت اضافه کردن هشتگ نام آن ها، شانس دیده شدن صفحه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

16-آموزش داشته باشید

آموزش در زمینه کاری خود، میتواند دلیل بسیار خوبی برای دنبال کردن شما باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که شما اقدامات خود را باید از پایه شروع کرده و تا بالاترین سطح برسانید. در این رابطه استراتژی ها متفاوت است. برای مثال برخی از برندها تنها بخش مقدماتی را رایگان نگه داشته و سایر موارد را با هزینه ای همراه می سازند. درواقع انتخاب شیوه کار، کاملا به خودتان و شرایط جامعه بستگی خواهد داشت. با این حال در صورتی که هنوز به شهرت لازم دست پیدا نکرده اید، بهتر است تا شیوه دوم را فراموش کنید.

17-از قانون 20/80 استفاده نمایید

برطبق این قانون 80 درصد سود شرکت از 20 درصد مشتریان به دست می آید. این امر در رابطه با هر چیز دیگری نیز صادق است. برای مثال 80 درصد نتایج روزانه افراد ناشی از 20 درصد عملکرد آن ها است. با رعایت این اصل، شما توجه اصلی خود را به سمت 20 درصد مخاطبین اصلی خود قرار داده و در تلاش برای جلب رضایت آن ها خواهید بود که بدون شک نتایج به مراتب بالاتری را به همراه دارد.

18-به رویدادها توجه داشته باشید

رویدادها فرصتی ایده آل برای نمایش خود محسوب شده و باید آن ها را مورد توجه جدی خود قرار دهید. در این رابطه برخی از برندها از مدت ها قبل، برنامه ریزی ویژه ای را برای آنها داشته و بهترین نتایج را به دست می آورند. در نهایت لازم است تا یک جامعه را از بهترین مخاطبین خود ایجاد کرده و ارتباط خود با آن ها را تنها به اینترنت محدود نکنید.

مطلب مرتبط: چگونگی میخکوب کردن مخاطبان در 60 ثانیه نخست

19-جوایز و تخفیف های ویژه داشته باشید

جوایز خود برای توجه بیشتر مخاطب محسوب می شود. با یک بودجه‎بندی درست، بدون شک شما می توانید در این زمینه اقداماتی را انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که برای اکثر مشتری ها، قیمت بسیار مهم بوده و تخفیف ویژه می‎تواند باعث شود تا به یک باره، تعداد خرید ها افزایشی چشمگیر را پیدا کند. این امر درست استراتژی ای است که در جمعه سیاه رعایت می شود. برخلاف تصور عموم، این روزها بسیار پرسود بوده و تخفیف های بالا با افزایش به مراتب بیشتر مشتری نه تنها به ضرر تبدیل نشده بلکه سود اصلی بسیاری از فروشگاه ها را در طول سال تشکیل می دهد. به همین خاطر نباید نگران هزینه های آن باشید.

20-تداوم داشته باشید

برای رسیدن به موفقیت، زمان مشخصی وجود نداشته و در حوزه های پر رقیب، این امر ممکن است به مراتب طولانی تر از تصورات شما باشد. با این حال شما نباید ناامید شوید. درواقع بسیاری از برندها در میانه راه همه چیز را رها کرده و این امر باعث می-شود تا هزینه های آن ها عملا نابود گردد. درواقع در رابطه با نتایج شما نباید بیش از حد عجول باشید. با این حال شک کردن به درستی روش ها و بازبینی اقدامات انجام شده، اقدامی بسیار مهم و کارآمد خواهد بود.

21-احساسات مخاطب را درگیر نمایید

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا محتواهای طنز با طرفداران بالاتری مواجه می شوند؟ پاسخ آن ها در یک مورد خلاصه می شود و آن درگیر کردن احساس شادی می-باشد. درواقع شما با تحریک هر یک از احساس های افراد می توانید مخاطبین بسیاری را به سمت خود جلب کنید. با این حال بهتر است تا در این زمینه تنوع داشته باشید تا امکان رشد شما محدود نشود.

22-اصول سئو را رعایت نمایید

سئو باعث خواهد شد تا شانس دیده شدن شما افزایش پیدا کند. در این رابطه سه روش سئو کلاه سفید، خاکستری و سایه وجود دارد که توصیه می شود که تنها دو روش نخست را مورد توجه قرار دهید. درواقع سئو کلاه سیاه اگرچه در کوتاه مدت بسیار کارآمد است، با این حال اعتبار برند شما را پس از گذشت مدتی به صورت کامل نابود خواهد کرد.

23-مخاطبین را دنبال نمایید

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما مخاطبین خود را دنبال نکنید. این موضوع خصوصا تا زمانی که به شهرت نرسیده اید، کاملا ضروری خواهد بود و پس از رسیدن به جایگاه مناسب، بهتر است تا شرایطی را برای آن داشته باشید. برای مثال تنها افرادی را دنبال کنید که کاملا فعال بوده و در ایجاد محتوا به شما کمک می کنند.

24-از یک ادمین باتجربه استفاده نمایید

برخی از افراد هستند که به خوبی از نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی آگاه بوده و می توانند به بهترین شکل این اقدام را انجام دهند. توصیه می شود که از آن ها برای مدیریت هرچه بهتر صفحه خود استفاده نمایید. این موضوع باعث خواهد شد تا شما به عنوان مدیر شرکت نیز بیش از حد درگیر این اقدام نشده و در زمینه رسیدگی به کارهای تخصصی خود با مشکل مواجه نشوید.

مطلب مرتبط: همه آنچه در مورد شناخت مخاطب هدف باید بدانیم

25-تنها به یک شبکه محدود نباشید

حضور در شبکه های دیگر باعث خواهد شد تا شانس جذب مخاطب های آنها را نیز داشته باشید. برای مثال ویدئو ها و پادکست های خود را می توانید در یوتیوب نیز منتشر نمایید.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B4fJFoPy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
قیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟سفارش سئو سایت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه