سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۱ / Tue, 17 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

واژه‌ های مهم در بازاریابی ایمیلی

7 سال پیش ( 1393/7/12 )
پدیدآورنده : بازاریابی ایمیلی   پدیدآورنده : حامد تقوی  

در شماره قبلی به چند مورد از واژه‌های مهم در بازاریابی ایمیلی اشاره کردیم. در ادامه به باقی این واژه‌های می‌پردازیم. 

Spam: این واژه که معنی لغوی خود را از دست داده است، به هر ایمیل ناخواسته‌ای اطلاق می‌گردد که در ایمیل ظاهر می‌شود. دونوع spam وجود دارد. نوع اول موضوعات مهم و جدی است و نوع دیگر آن از اهمیت کمتری برخوردار است و باید مدیریت شود، اما به هیچ وجه تهدیدی برای شما و کسب‌و‌کارتان محسوب نمی‌شود.

Spam  مهم و جدی: این نوع spam زمانی که شخصی به‌طور قانونی یا غیر‌قانونی گروهی از آدرس‌های ایمیل را از طریق خریدن آنها یا به‌گونه‌ای دیگر جمع‌آوری می‌کند، بدون آنکه مجوز آن را به‌صورت دستی یا با استفاده از نرم‌افزاری که این فرآیند را به‌صورت اتوماتیک انجام دهد، ایجاد می‌شود. حتی با وارد کردن آدرس‌های ایمیل از یک لیست مکتوب به کامپیوتر یا از طریق هر نوع ابزار مشکوک ممکن است با مشکل مواجه شوید.

حتی اگر پیام‌های مرتبطی به چنین فهرستی ارسال کنید، به‌صورت بالقوه به‌عنوان یک تخطی spamتلقی می‌شود. استفاده از سرویس ارسال ایمیل همانند aweber.com، getresponse.com، icontact.com، mailchimp.com یا constantcontact.com  این اطمینان را برای شما فراهم می‌آورد تا هرگز از حدود مشخص spam مهم و جدی تخطی نکنید.

این تضمین از این واقعیت ناشی می‌شود که سرویس‌های ایمیل ذکر شده اجازه نمی‌دهند تا فعالیت‌های مربوط به spam در سایت‌هایشان انجام پذیرد، بنابراین حتی اگر فعالیت شما ناخودآگاه و با بی‌توجهی انجام پذیرد، هرگز با چنین مواردی مواجه نخواهید شد. 

Spamهایی که آنچنان جدی نیستند: این نوع spamها گهگاه برای بازاریاب‌هایی که از طریق ایمیل فعالیت می‌کنند، اتفاق می‌افتد. هنگامی که یک مشترک علاقه خود را نسبت به پیام شما از دست می‌دهد یا اینکه فراموش می‌کند شما چه کسی هستید و سپس به‌صورت تصادفی روی دکمه spam  در ایمیل خود کلیک می‌کند آنگاه شما در مورد یک spam نه چندان جدی مرتکب تخلف شده اید.

این اتفاق برای بازاریاب‌های کوچک و بزرگ که فعالیت خود را از طریق ایمیل انجام می‌دهند، رخ می‌دهد و ممکن است برای شما نیز اتفاق بیفتد. اگر درصد قابل توجهی از مشترکان شما به‌طور همزمان به شما اتهام spam بزنند، ممکن است با مشکلاتی روبه‌رو شوید، اما به‌طور معمول اگر فعالیت‌های مربوط به انتشار ایمیل را به درستی انجام دهید، تنها ممکن است بخش بسیار کوچکی از انتشار ایمیل منجر به شکایات مرتبط با  spamشود. به‌عنوان مثال، من با انتشار ایمیل به صدهزار مشتری احتمالی خود، به‌طور طبیعی انتظار 30 تا 40 شکایت مربوط به spam دارم.

هیچ کس به این میزان اندک از شکایات توجهی نمی‌کند. سرویس مدیریت ایمیل که من از آن استفاده می‌کنم، این موضوع را پیگیری می‌کند و از هر 1000 نفر در نهایت یک نفر شکایت می‌کند. 

توالی: هر مشترک جدیدی که شما به هر یک از لیست‌های ایمیل خود اضافه می‌کنید، باید یک پاسخ سریع از شما دریافت کند (البته به‌صورت خودکار)؛ پاسخی که ورود آنها را به لیست شما تایید کند. این پیام همچنین باید محتوای مرتبطی را دربر داشته باشد که به مشترک نشان دهد که در مورد پیوستن به لیست شما کار درستی انجام داده است.

پس از ارسال این پیام اولیه، یک سری پیام‌های اتوماتیک و از پیش آماده شده نیز اسال می‌شود. این پیام‌های اضافی توالی یا تسلسل نامیده می‌شوند.

توالی ایمیل‌هایی که هر مشترک جدید دریافت می‌کند، در موفقیت شما در عرصه بازاریابی از طریق ایمیل، بسیار حائز اهمیت است، چرا که این امر موجب می‌شود تا شما بتوانید به آرامی و به‌طور خودکار یک ارتباط مطمئن و قابل اعتماد با هر مشترک جدید برقرار کنید. 

اعلام و انتشار خبر: زمانی که لیست ایمیل شما به‌طور خودکار رشد یابد، فرصت‌هایی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید اطلاعات مربوط به زمان مشخص را به تمام اعضای لیست خود ارسال کنید. شاید در حال برگزاری یک حراج ویژه هستید، یا اینکه نزدیک یک رویداد مهم در تقویم هستیم که لازم است آنها را باخبر کنید.

من یک خبرنامه هفتگی را به چندین لیست خود منتشر می‌کنم. سرویس مدیریت ایمیلی که من از آن استفاده می‌کنم، به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که حتی به مشترکانی که در چندین لیست حضور دارند، یک بار خبرنامه را ارسال کند.

به‌عنوان مثال، اگر یک مشتری برتر هم در لیست مشتریان مربوط به مشتریان برتر و هم در لیست مشتریان عام قرار داشته باشد، تنها یک نسخه از خبرنامه من را در صندوق ورودی خود دریافت خواهد کرد. این ویژگی یک بخش معمول و متعارف ابزارهای مدیریت ایمیل است. 

Web form: web form، فرم مشخصات مشترکان است که هر یک از آنان با استفاده از آن به فهرست پستی شما اضافه می‌شود. شما می‌توانید در این فرم تنها یک آدرس ایمیل یا اطلاعات بیشتری (نام و... ) از مشترکان بخواهید. هرچه سوالات شما در این فرم کمتر باشد، مشترکان بیشتر به سمت شما راغب خواهند شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NA67w34M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه